Kis fogalomhatározó

Bár az angol kliens még hemzseg a lokalizációs hibáktól, ennek ellenére a játékban szereplő fogalmak talán már véglegesnek tekinthetők. Az elmúlt majd két évben megannyi játékmechanizmust bemutattunk már nektek itt a blogon, ezek egy részét a koreai nyers valójában, koreai fordítások alapján neveztük el. Volt persze olyan funkció is, ami idejekorán elnevezésre került a nyugati kiadó által, de később mégis átnevezték. Itt az ideje, hogy tisztázzuk mi hogyan is lett elnevezve: (Szép kis munka lesz mindent átjavítgatni visszamenőlegesen a blogon…)

Általános:

  • Common/Uncommon/Rare/Superior: A tárgyak ezen négy kategóriába sorolandók. Korábban többször hivatkoztunk pl. ‘legendary’-ra, ami a Superiornak a megfelelője.
  • Metal/Leather/Cloth: Három ruha típus, minden egyes típust csak bizonyos classok használhatnak. Korábban heavy/light leather és hasonló neveken is szerepeltek itt a blogon.
  • Stamina: Korábbi nevén Condition.
  • Broker: Aukciós ház és hasonló egyéb neveken szerepelt eddig.
  • Engine of … Mischief: Korábbi nevén: Pandora’s box. Négy típus érhető el ezekből:
    • … Multiplicative: Csak crafting materialt lehet belerakni, amit – ha sikeres a művelet -, akkor megduplázhat.
    • … Cristaline: Ehancement crystal-t transformál valami mássá. Ha van néhány értéktelen vagy nagyon olcsón megvehető crystalod, akkor érdemes beledobni, hátha bemákolod és valami nagyon értékes crystal jön ki belőle
    • … Cristaline II: Ugyanaz mint az előző, de ezzel zöld (Uncommon) crystalokat lehet transzformálni.
    • … Transmorgrifying: Egy craft alapanyagból transzformálhatsz valami hasznosabbat/erősebbet.
  • Lucky/Destiny/Fortune Egg: Solo és group questekért kapható reward, amit kinyitva potionöktől kezdve egy csomó érdekességet lehet kapni. 4 Lucky és 1 Destiny Egg segítségével 1 db Fortune Egg-et lehet csinálni, mely nagyobb eséllyel ad igazán értékes jutalmakat.
  • Pet: Korábbi nevén Homonkulus. A név félrevezető, hiszen itt nem a hagyományos petekről beszélünk, hanem sokkal inkább a ‘private shop’-ot megvalósító implementációról.
  • Charm: Korábbi nevén patchmentek. Ezeket a tárgyakat lehet beledobni a Campfire-be, aminek hatására bizonyos buffokat kap a játékos. Minden charmra igaz, hogy 15 perces buffot ad, aminek a visszaszámlálása viszont csak a legközelebbi combatnál indul. Háromféle charm érhető el:
    • Onslaught: Támadó jellegű buffokat kapsz ezekből a charmokból. Pl.: növeli a kritikus ütés esélyét.
    • Ethereal: Védekező jellegű buffokat kapsz ezekből a charmokból. Pl.: növeli az ellenállásod a mozgást korlátozó (immobilize) hatások ellen.
    • Sanguine: Támogató jellegű buffokat kapsz ezekből a charmokból. Pl.: in-combat/out-of-combat running speed, stb.
Itemizáció/Item fejlesztés:
  • Enigmatic item: Korábbi nevei: unsealed, indentificable, stb. Azon tárgyak egységes neve (és előtagja), amelyeket használat előtt azonosítani/identifikálni kell. Jellegzetességük, hogy az item ikonján egy kérdőjel található.
  • Enigmatic Common scrolls: A korábbi general seal/unseal scrollok hivatalos elnevezései. Ezekkel lehet az enigmatic típusú itemeket azonosítani és resetelni.
  • Enigmatic Intricate scrolls: A korábbi ancient seal/reseal scrollok hivatalos elnevezése. Ezekkel lehet elérni akár a +12-es enchant szintű itemeket.
  • Enchant/Enchantable item: Korábban erre enhanceable és upgradable néven hivatkoztunk a koreai nyersfordítás alapján. Ezzel a funkcióval lehet erősíteni/plusszozni az arra alkalmas tárgyakat.
  • Alkahest: Korábbi nevén enchant dust. A por, ami szükséges alapanyaga az enchantolásnak.
  • Tier: Picit zavaró, de az ‘item score’ Tier néven jelenik meg az itemeket. A dolog kellemetlensége, hogy most így két dolgot is tiernek nevez a rendszer.
Crafting/Gathering/Extracting:
  • Runes: Korábbi nevén craft reagent, stb. Ezek kellenek az armor/weapon crafting receptekhez. A Runák a mobokból esnek nagy eséllyel, továbbá az Alchemist szakmával lehet ezeket gyártani
  • Gathering buffs: Sikeres gyűjtögetés esetén az alábbi gathering buffok közül kapod meg az egyiket:
    • Faerier Vitality: 10 perces buff, ami 3x stackelhet. Stackenként +2-vel növeli az in-combat mozgási sebességet.
    • Life Blossom: 20 perces buff, max 4x stackelhet. Stackenként +5-tel növeli meg a Stamina max értékét.
    • Breath of Brilliance: 10 perces buff, max 3x stackelhet. Stackenként a teljes MP-d 0,5%-át regenerálja vissza 3 másodpercenként.
    • Regeneration: 10 perces buff, max 3x stackelhet. Stackenként a teljes HP-d 0,5%-át regenerálja vissza 3 másodpercenként.
    • Gatherer’s Guile: 5 perces buff, max 4x stackelhet. Stackenként a 10 ponttal növeli a gathering skilledet.
PVP-hez kapcsolódó funkciók:
  • Infamy: A ‘becstelenségi’ pontok, amiket az PK/outlawért lehet kapni.

Instanceok nevei:

  • Secret Base (lvl20): Nevesebb bossok: Soulcrusher és Bloodbound Vulcan
  • Sinestral Manor (lvl28): Korábban Vampiric Manison és hasonló neveken futott. Főboss: Malgarios, nevesebb bossok: Duke és Duchess
  • Cultists’ Refuge (lvl37): Főbossok: Terkasia és Bhaozurbas
  • Necromany Research Office (lvl43): Korábbi nevén: Necromancers’ Cell. Főboss: Vedilith
  • Golden Labyrinth: Főboss: Berylheart, Baracos; Valcerbus és Valgmore (A kutya és a gazdája)
  • Akasha’s Hideout: Főboss: Akasha
  • Labyrinth of Terror: Bossok: Halvaroggh, Drakiirath, Killian
  • Ebon Tower: Korábbi  Bossok: Maceris, Thulsa
  • Kelsaik’s Nest: Főboss: Kelsaik (korábban gyakran Kelchykeként hivatkoztunk rá)
  • Saleron’s Sky Garden: Főboss: Talons (korábban gyakran hanging gardenként hivatkoztunk rá)
  • A hard módú bossoknak a nevei kapnak egy “Nightmare” előtagot.

Outdoor dungeonök:

  • Tenebrous Mines (Val Aureum)
  • Dark Cathedral (Val Aureum)
  • Eldritch Academy Grounds (Poporia)
  • Pirate Grotto (Ostgarath/Jagged Coast)
  • Azarel’s Labyrinth (Ostgrath/Ascension Valley)
  • Hungry Caverns (Ostgarath/Ascension Valley)
  • Citadel of Torment (Westonia/Mount Tyrannas)
  • Arachnaea (Val Palrada/Eastern Allemantheia)
  • Temple of Dagon (Val Palrada/Feral Valley)
  • Doomcrypt (Val Elenium/Tor Exsul)

  1. Prector
    április 5, 2012 - 2:15 du.

    Kösz az infót.. Egy kérdés azonban felmerült a Insta és a Dungeon részhez éreve… Tehát az Instaceoknak és a Dungeonoknak is van instancezone limitjük vagy ez szinthez van kötve mondjuk +- 5lvl és addig nyomhatod míg ki nem növöd az Istát…?

    • április 5, 2012 - 3:06 du.

      Minden területnek (legyen az outdoor, dungeon vagy instance) van egy tatalma, ami bizonyos szinthatárok között ad kihívásokat. Ezek jellemzően valóban ilyen +/-5 szinten belül értendők. Ettől függetlenül természetesen nincs szinthez kötve a belépés. Tehát ha egyszer bejutottál egy instanceba (teljesítetted az esetleges prequesteket), akkor onnantól fogsz tudni oda járni később is. Nyilván egy 5-6 szinttel a bejutás után már sem használható lootot, sem értelmes XP-t nem fogsz kapni, amiért érdemes lenne továbbra is oda járni.

      Kivételt képez ez alól a mentor rendszer… De ez egy másik történet 🙂

  2. Prector
    április 6, 2012 - 7:25 du.

    Köszöntem a válaszod már világos:)

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s