Mi az a TERA? Mini-WIKI

TERA Gyorstalpaló témák: Mire vagy pontosan kíváncsi?
Ha még semmit nem tudsz a TERAról…

Mi is ez a TERA?Játszható kasztok bemutatása

Játszható fajok bemutatása

Alapok (irányítás, UI működése, harc, stb.)

Glyph rendszer(skill fejlesztés)

Dye/Ruha átfestése

Szakmák:

Lootolási rendszer

 

Felszerelés (item) típusok

Felszerelés (item) slotok

Felszerelés beszerzési források

Felszerelés modell váltás (remodell)

Felszerelés színezése/festére

Mi is ez a TERA?

A TERA (The Exiled Realms of Arborea) egy hamarosan megjelenő MMORPG játék. A játékot a Bluehole Studio fejleszti és Európában a Frogster fogja terjeszteni, üzemeltetni. A Bluehole Studio (BHS) egy koreai fejlesztő cég, ám a játék koránt sem nevezhető szokásos ‘koreai grindfest’ játéknak. A fejlesztés igen korai szakasza óta részt vesz a tervezésben az En Masse amerikai cég, amely döntően ex-NCSoft/ex-NCWest alkalmazottakból jött létre. Az En Masse célja, hogy a játékot egy valóban globálisan elfogadható játékká formálja. Ennek köszönhetően egy közel 20 fős csapat dolgozik folyamatosan a ‘story’ írásán. Az ő munkájuknak köszönhetően a játék mögött meghúzódó Lore valóban látványos lett. A játék világa monumentális méretű, több mint 25 open-world zóna várja a kalandorokat, ahol közel 40 város található meg, valamint tovább 5 főváros.

A játékban számtalan olyan aprónak tűnő, de igenis fontos funkciót rejtettek bele, amelyek korai hiánya tipikus gyermekbetegsége szokott lenni az induló MMORPG játékoknak: Így az indulástól kezdve elérhető lesz az összetett guild rendszer, a mountok használata, a felszerelési tárgyak fejlesztése, socketelhető crystal rendszer, skillek erősítése (glyph rendszer), skill chainek szabad kombinálhatósága és megannyi érdekes funkció. Persze mindezek csak kiszolgálják az alap játékot és célokat adnak ahhoz. Mindezek alatt húzódik a játék valódi értéke: A bámulatos grafika, a valós idejű harci rendszer és a kihívásokban gazdag tartalom.

Biztos rengeteg kérdésed került elő, amelyek egy részére remélhetőleg kapásból találsz választ a F.A.Q.-ban. (Gyakran ismételt kérdések)

(Vissza a tartalomjegyzékhez)

Játszható kasztok

Ha még csak most ismerkedsz a játékkal, akkor minden bizonnyal érdekel, hogy milyen classokkal lehet játszani a TERA-ban. Az alábbi képre kattintva egy rövid összefoglalót találsz:

(Vissza a tartalomjegyzékhez)

Játszható fajok

Ha már a kasztokkal megismerkedtél, akkor minden bizonnyal érdekelhet a játszható fajok listája is. Fontos, hogy a játékban elérhető fajok és kasztok között nincs semmilyen megkötés, szabadon kombinálhatók. A fajok listáját megtalálod ezen a linken, de az alábbi négy fajról, azok fővárosáról és a részletgazdag történetükről külön-külön is olvashatsz:

(Vissza a tartalomjegyzékhez)

Arborea története (Lore)

Ha idáig eljutottál, akkor minden bizonnyal már van arról egy kialakult képed, hogy mivel is játszanál a játékban. Persze ehhez nem árt egy kicsit megismerkedni a játék történetével is:

Ha ezeket elolvastad, akkor itt az ideje, hogy belevesd magad a játék mechanizmusok megismerésébe. A menüben megtalálható ‘Gyorstalpaló’ pont alatt érdekes leírásokat találhatsz pl: a Glyph rendszerről, a crystalokról, vagy éppen a ruhafestésről. Kellemes olvasást!

Felszerelés/tárgy minőség

A TERA-ban is vannak természetesen item típusok vagy kategóriák (angolul: rarity). Ezek: átlagos (fehér), jó minőségű (zöld), ritka (kék), legendás (sárga).

Az itemek típusa nem csak azt határozza meg, hogy mennyire nagyok rajta az adott statok, hanem azt is, hogy mennyi hozzá kapcsolódó extra funkció érhető el az adott tárgyon. Így pl. páncél és fegyver esetén az adott item típusától függ, hogy mennyi enhancement crystalt lehet belesocketelni, vagy hogy mennyi extra (zöld) stat érhető el rajta.

(Vissza a tartalomjegyzékhez)

Item slotok

A TERA-ban a következő item slotok érhetők el:

  • Fegyver (nincs balkéz/jobbkéz): Amibe maximum 4 piros enhancement crystal socketelhető függően a fegyver kategóriájától.
  • Páncél: Amibe maximum 4 kék enhancement crystal socketelhető függően a páncél kategóriájától. A páncélnak három kategóriája van: Cloth (Mystic, Priest, Sorcerer), Light Armor (Slayer, Warrior, Archer) és Heavy Armor (Berserker, Lancer).
  • Cipő: Nem socketelhető, viszont a legtöbb enhanceolható (plusszolható). A cipő minőségétől függően ad running speed boostot, ha lehet enhanceolni, akkor a +3-as bonus további running speedet ad.
  • Kesztyű: Nem socketelhető, viszont a legtöbb enhanceolható (plusszolható). A kesztyű minőségétől függően ad critical chance boostot, ha lehet enhanceolni, akkor a +3-as bonus további critical boostot ad.
  • Nyaklánc és gyűrű: 1 db nyaklánc és 2 db gyűrű slot, amely a fegyver statjait erősíti: Attack Power és Knockdown valamint emellett az alap MP értéket növelik
  • Fülbevaló: 2 db füles slot van, amelyek a páncél statjait növelik: Defense és Knockdown Resist, valamint az alap HP értéket növelik.
Az egyes tárgyak speciális bónuszairól a következő cikkben tudsz további információkat olvasni: “TERA KOR – gyorstalpaló – item bónuszok

(Vissza a tartalomjegyzékhez)

Fegyerek, páncélok, kiegészítők beszerzési forrásai

  • Természetesen a legtriviálisabb az instance loot. Jelenleg 5 fős instanceokat lehet elérni, amelyek lvl45-ig pofon egyszerűek és inkább csak szépek, mint nehezek, felette viszont bedurvít a játék és már kifejezetten nehézzé válnak, így az endgame fegyverek beszerzése igen csak komoly kihívás. Cserébe viszont az instance bossok nem fukarkodnak, itt nincs olyan, hogy nincs normális loot. Ráadásul, ha olyan item esne, ami nem kell senkinek, az sem megy kukába, hiszen ezeket a tárgyakat fel lehet hansználni a item erősítésre (uppolás, plusszozás, enhancement ->ki hogy hívja).
  • A másik kézenfekvő megoldás a battlegroundokon összeszedett medálok beválása fegyverre, páncélra vagy kiegészítőkre. Míg az instance lootoknak csak egy részét lehet erősíteni (uppolni), addig az összes battleground fegyver uppolható, továbbá nem 3 hanem 5 upgrade bonusza van az arany class3 és class4 felszereléseknek. Érdekesség még, hogy a battleground itemek esetében az upgrade bonuszok minden esetben +PVP dmg% és +PVP dmg reduction%.  Erről részletesebben a “Battleground körkép a patch után” című postban olvashatsz.
  • lvl13-től kezdődően 7 szintenként ki lehet váltani egy-egy setet tokenekért is. Alacsonyabb szinteken csak fehér és zöld, majd magasabb szinteken már kék és sárga item típusok is kiválthatók. A tokeneken az ismétlős questekért lehet megszerezni. Tehát ez az út inkább azoknak nyújt megoldást, akik magányos farkas létükre akarnak normális geart összeszedni.
  • Mindemellett ott van még a craftolás is, amivel szintén kompetitív fegyvereket és páncélokat lehet készíteni. Erről részleteket a “craftolás: hasznos/haszontalan?” című postban találsz.

(Vissza a tartalomjegyzékhez)

Lootolás, Loot rendszer

A loot rendszer hasonlít pl. a Diablo hasonló rendszeréhez: a lootok a földre esnek a megölt mob/boss körül. Ez egy normál mobnál 3-4 lootot jelent, de egy nagy bossnál akár 10-20 lootot is. A lootolást a következő szabályok befolyásolják:

  • Ha megütsz egy mobot (első ütést beviszed) és utána a mob meghal, akkor a loot a tiéd, mindegy, hogy ki ölte le.
  • A soloban ölted le a mobot, akkor az abból eső össze loot a tiéd.
  • Ha partyban játszotok, akkor a party ‘loot order’ beállítása határozza meg a lootolási sorrendet, ez lehet:
    • Free-for-all: Aki kapja marja el. Nem túl szerencsés.
    • Round-Robin: Mindegy hogy ki lootolja az adott itemet a földről mindig a soron következő party tag fogja kapni azt.
    • Master loot: mindent a leader lootol és ő osztja szét a tagok között.
    • Dice Roll rendszer: Az értékes tárgyakra minden party tag need/pass-t nyomhat. Erről a rendszerről részletek:  Dice Roll system
  • A három loot modell mellett még be lehet állítani olyan opciókat is, hogy pl: bizonyos item minőség felett kötelezően rollolás legyen. Vagy pl. hogyha olyan item esik, ami csak egy party tagnak jó (pl. fegyverek), akkor azt automatikusan az a tag kapja.

Mindezek után már csak az lehet a kérdés, hogy miként is lehet megkülönböztetni a földön heverő értékesebb lootokat, ebben segít a “Felvegyem, ne vegyem? Páncél és Fegyver” című post.

(Tera::Variance csapat)


  1. Rdei
    május 21, 2011 - 1:04 de.

    Szép gyűjtemény 🙂

  2. Rosert
    május 21, 2011 - 12:36 du.

    Jah, jó lett szerintem is. Van végre valamit, amit belinkelhetek a barátoknak és egyben tartalmaz minden fontosabb információt. Likeolom 😀

    • menorel
      május 21, 2011 - 6:10 du.

      Még nagyon gyerekcipőben van, de valóban az lesz a célja, hogy röviden és érhetően bemutassa a TERA-t egy kezdő játékosnak. Kvázi max egy óra alatt olyan szintre húzza fel egy frissen érkező érdeklődő tudását, amivel már magabiztosan tudja követni a játékkal kapcsolatos híreket, újdonságokat.

  3. július 16, 2011 - 12:48 du.

    hali! hol lehet letölteni? mert a hivatalos honlapon nincs fennt és másholsem találom

  4. Z
  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s