Kezdőlap > TERA Online > Corsair’s Stronghold – 20v20 PvP Battleground Guide – Part 1

Corsair’s Stronghold – 20v20 PvP Battleground Guide – Part 1

Gondolom már mindenki gőzerővel tölti az új contenthez szükséges patchet, amit remélhetőleg még a héten élesítenek is nekünk. A patch pontos tartalmáról az EU kiadó még nem közölt pontos részleteket, de az NA kiadó már leközölt egy patch notes-t. Aki kíváncsi, annak ERRE TESSÉK.

Mint azt korábban már említettem, Menorellel (újra) beruháztunk egy-egy kTERA accountra, hogy a 20v20 BG-t kicsit tesztelni tudjuk. Annak ellenére is, hogy átlag 300 ms ping mellett, emberi betűk helyett kis házacskákat és pálcika rajzokat kellett dekódolni, általában foggalmunk sem volt, hogy mit szeretne a raid leader, hova is kellene mennünk vagy mit is kéne csinálnunk, sikerült jókat mókázni, nagyokat röhögni és anyázni (Menonak még a b…meg is ment már koreaiul a végére), sikerült bepillantást nyerni az új BG rejtelmeibe és összegyüjteni annyi infót, hogy össze tudjak dobni egy kis kezdő ismertetőt.

A guide-ot fejezetekre bontottam, ezeket a fejezeteket folyamatosan fogom posztolni az új BG érkezéséig. Ha közben kiderül, hogy már holnap élesítik, akkor kénytelen leszek begyorsítani, hogy valami haszna is legyen.

Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön egyből két fejezet (rövid bevezető és a térkép bemutatása) a tovább után.

20v20 PvP battleground guide – Part 1

 

  1. Bevezető – Legfontosabb tudnivalók

A 20v20 battlegroundban – mint azt a neve is mutatja – 20 fős csapatok csapnak össze a győzelemért.

A BG-re a szokásos módon lehet jelenkezni. A Battleground queue gomb megnyomása után a 20v20as BG-t (Corsair’s Stronghold) választva a várólistára kerülünk. Itt is van lehetőség bejelölni, ha alkalmasnak tartjuk magunkat a vezetésre. Erre a BG-re 30-as szinttől lehet jelentkezni. Mind a nyertes mind a vesztes menetért XP jár. Az XP mennyisége a szintnek megfelelően skálázódik, a vesztesért a következő szinthez szükséges XP kb. 1/10 részének megfelelő XPt kapjuk meg, nyertesért több mint kétszer ennyi jár. Napi küldetés is van már 30. szinttől. A küldetés célja, hogy nyerj egy 20v20as BGt. Ez 38-as szinten például 800k XP-t adott, tehát nem elhanyagolható XP forrás ez sem.

Mindkét csapat 1 támadó és 1 védekező körben vesz részt. Egy forduló maximum 15 perces lehet. A fő cél és a győzelemhez szükséges legfontosabb dolog a védekező csapat kezdőhelyénél lévő kristály elpusztítása (a kristályról részletesebben később) a megadott időn belül. Az a csapat amelyik elpusztítja a kristályt nagy eséllyel pályázik a győztes helyre, de ez még nem garantálja a győzelmet. Az hogy egy adott csapat támadással vagy védekezéssel kezd, teljesen random. Amelyik csapat védekezéssel kezdett, a második körben nyilván támadni fog és vice versa.

Nézzük milyen lehetséges kombinációk lehetnek és mikor melyik csapat nyer:

  • A támadó csapat (A) az első körben elpusztítja a kristályt a megadott időn belül. A védekező csapatnak (B) a második körben annyi ideje van elpusztítani a kristályt amennyi idő alatt az ellenfélnek sikerült elpusztítania.
    • Ha B csapatnak nem sikerül leütnie a kristályt, az A csapat nyer.
    • Ha B csapatnak a rendelkezésre álló időn belül (hamarabb mint A csapat) sikerül levernie a kristályt, B csapat nyer.
  • A támadó csapat (A) nem tudja elpusztítani a kristályt 15 percen belül. A védekező (B) csapatnak 15 perce van, hogy megkísérelje leütni a kristályt.
    • Ha B csapatnak sikerül leütni a kristályt, B csapat nyer.
    • Ha B csapat sem tudja leütni a kristályt akkor a kristály megmaradt HPja dönt. Az a csapat nyer amelyik több HPt tudott leverni a kristályról.
    • Ha mind2 csapatnak max HPs maradt a kristálya 15 perc eltelte után, akkor…na hát ilyet még nem láttam, szóval nem tudom, hogy ilyenkor mi van.

Most, hogy már mindenki teljesen össze van zavarodva a kristályoktól és csapatoktól és köröktől, nézzük meg a 20v20 térképet, hogy érthetőbb legyen (nem lesz az 😉 ).

 

2. A 20v20 térkép – stratégiai pontok

map

Íme a 20v20 BG térképe. Mint látható több, valamilyen szempontból különleges pontja is van a térképnek, nézzük most ezeket felsorolás szerűen, később részletesen kitérünk az egyes pontokra és hogy melyik mire jó, miért fontos.

starting_pointA csapatunk kezdőhelye.

enemy_starting_pointAz ellenséges csapat kezdőhelye.

crystalA kristály. Védekező szerepben megvédeni, támadó szerepben leütni kell.

spawn_point

Spawn pont. Amelyik csapat birtokolja, annak tagjai elhalálozás esetén választhatnak, hogy a kezdőhelyen, vagy a birtokukban lévő spawn pontok egyikén támadjanak fel.

gate

Gate (várkapu). 2 darab van a pályán. Ezeken keresztül (is) bejuthat a támadó csapat az erődbe.

Láthatók még a térképen kis fehér létrácskák is, pontosan 6 darab, ezekre később külön kirérünk.

Folyt. köv. a létrákról és várkapukról, bővebben a következő részben….


  1. cuximuflin
    július 1, 2013 - 2:47 du.

    Köszönjük Chiccoo! Remélem már a héten tolhatjuk ^^

    • Chiccoo
      július 1, 2013 - 4:10 du.

      szivi. 🙂
      úgy legyen!

  2. liri
    július 4, 2013 - 11:56 de.

    Köszi 🙂 jó lett!

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s