Kezdőlap > Bluehole, Game Mechanism, TERA Hungary, TERA KOR, TERA Online > Nexus lag reform a láthatáron~

Nexus lag reform a láthatáron~

Az F2P bevezetésével a koreai szerverek is nagyságrendekkel túlterhelődtek, ezért az ott játszók is kénytelenek együtt élni a Nexus event okozta lagfesttel. A BHS végre komoly lépést tett a probléma kezelésére. Nyilvánvalóvá vált, hogy magát a problémát ennél tovább már nem tudják kezelni és innentől a probléma okára koncentrálnak: Egy ügyes húzással szétszórják a jelenleg egy helyre koncentrálódó több ezres populációt.

Alapvetően a NEXUS eventtel az a baj, hogy bár nyitva van egy időben 18-20 Nexus is, de a zerg generálta magasabb reward előny miatt a játékosok ösztönösen zergbe verődnek és egyenként aratják le a Nexusokat. Márpedig nagyon kevés olyan MMORPG létezik (ha van egyáltalán olyan…) ahol a szerver-kliens architektúra képes lenne lekezelni azt amikor mindenki egy helyen van.

Alapvetően nem kell ahhoz sok logika hogy megértsük: Ha 5000 ember van egy helyen az sokkal jobban terheli a szervert, mint az ha 200 ember van 18-20 helyen. Hiszen utóbbi esetben a szervernek 18-20 helyen kell 200 karakter műveleteit továbbítani másik 200 karakternek, míg előbbi esetben 5000 embernek kell minden esetben lényegében mind az 5000 embernek továbbítani a történéseket. Arról nem is beszélve, hogy a kliens programnak lényegesen kevesebb fejtörést okoz feldolgozni 100-200 karakter mozgását és akcióját feldolgozni/megjeleníteni, mind ugye 5000 karakterét.

Na most hogy ezen a roppantul nem bonyolult logikai bukfencen is túl vagyunk, lássuk mit is ötölt ki arra a BHS, hogy bizony ez az 5000 karakter szét akarjon oszolni 18-20 Nexus között:

  • 100
  • mondom 100
  • száz
  • SZÁZ
  • tehát maximum 100 ember kaphatja meg egy nexusnál a NEXUS questeket…

Ezt talán egy kicsit emészteni kell… Egyrészt ugye felvetődik mindjárt egy csomó kérdés amik miatt vicsorogva ordítja az egyszerű játékos hogy: NEEEEEE

Azután elgondolkodik… majd még egy kicsit elgondolkodik… És akkor jön,hogy: jahogy, végül is miért ne…

Na ha ezen túl vagyunk akkor néhány gondolat:

  • Nade mi van akkor ha a guildem java része egy olyan Nexusnál van ahol én már nem kapok questet” -> Mész egy másikhoz.
  • De hova?” -> Tovább mondjuk egy olyanhoz ahol még csak éppen phase 0 van de tudod, hogy az előzőt vonalban lassan bezárják és nekifogod ütni a p1 mobokat…
  • Jó de ez  így nem ér semmi, alig ad egy kevés pontot” -> Ezt nyilván tudja a BHS is, ezért JELENTŐSEN megnövelik a Nexus fázisokért járó jutalmakat.
  • Jó-jó de ettől még ugyanúgy lag lehet amíg nem nyílik ki NT” -> Nem lesz, ugyanis adott zóna első bezárt Nexusánál azonnal kinyílik Nexus Traverse

Ha még ezek után sem gondolod ezt jó iránynak, akkor mérlegeld, hogy vagy a mostani játszhatatlan és élvezhetelen Nexus ami csak a rewardról szól és arról, hogy kvázi majd mindenki végig slackeli… vagy egy olyan Nexus ami tényleg játékélményt nyújt és mellette pl. problémázás mellett lehet akár GvGzni is. Én köszönöm megvettem.

A patch Koreában még a héten kijön és nem lennék különösen meglepve, hogyha a nyugati F2P patchben már ez is benne lenne.


  1. Pocak
    január 29, 2013 - 5:50 de.

    Ez nyilcán javulás, de nem lehetne valahogy megoldani, hogy a játékos információt kapjo arról, hogy egy már megkezdett nexusban hányan vannak már bent ? Szerintem nem egy bonyoslult dolog. De persze én nem értek hozzá.

    • január 29, 2013 - 6:24 de.

      Semmi ilyesmit nem említ a közlemény és pont nem is gondolom, hogy ennek lenne értelme, mivel az átlag egységsugarú zerger/slacker minden körülmény között megpróbálna oda eljutni, ahol már majdnem 100-an vannak, de még volna neki hely. Viszont mire oda eljut már ott lenne a másik 1000 ingyenélő is. Itt most nyilván tisztelet a kivételnek… A normális guildek azt fogják csinálni, hogy összebeszélnek 2-3 másik guilddel és fixen ott lesznek az egyik félreeső Nexusnál, majd az arra tévedő randommal kiegészülve szépen behúzzák az adott Nexust.

  2. piec
    január 29, 2013 - 9:23 de.

    Ez marha szep es marha jo…. (orul orul meg mindig orul) de hopp nekem meg boven kellene a nexus pont. Vagyunk 5000ren hany nexus kapu is van? 50 biztos nincs hogy kiszolgaljon minden jatekost logika ez is 50×100=5000. Es most lassuk be f2p miatt a jatekos allomany nagyobb resze lesz kezdo mint csak gvgre hajto kigearelt karakter. Ezt nem ilyrn radikalsis csokkentessel kellet volna megoldani ha nem tanulva mas mmokbol amikben hasonlo rendszer van (sieg stb) kitalalni hogy oldjuk meg rendesen vagy kise talalni ekkora tomeget megmozgato rendszert. Szemely szerint ugy velem egyszerubb lenne ha leraknak a kis teleport kapukat (amibe betud menni a 100 ember) es ha van hely befersz ha nincs akkor nincs alapon csinalni mert az hogy meg vergodve rohangaljak is egyik pontrol a masikra is es melle azse tudjam hogy ha vegig maradok kapok e egyalltalan rewardot… erdekes lesz:) sose ertettem ha keptelenek olyan szerver klienst es szerver gepet osszerakni minek csinalnak teljes szervereket egyutt megmozgato dolgokat ha konyorgom ugyis laggolni fog… nah mindegy ez az en velemenyem… es nem f2p vagyok mielott meg kapnek ezert 😀

    • január 29, 2013 - 1:44 du.

      Az elmúlt cirka egy évben elég sokat improveoltak a Nexuson de elértek olyan pontra, ahol már nem tudják ezt tovább fokozni ezért hozták be a megkötést. Hetente jelenleg 9 db Nexus event van. Ebből egy átlag játékos szerint jó ha 2-3-ra el tud jutni. Ergo én nem látom ezt a problémát annyira valósnak. Különösképpen azért nem, mert a fegyver kivételével mindent item pottyan Nexus Traversből, amit már egy féllábú 5 fős banda is lazán le tud tolni (max heti 9x).

  3. Pocak
    január 29, 2013 - 10:56 de.

    Sac per kb. huszegynehány nexus kapu lehet egy-egy event alatt. Ezt abból gondolom, hogy Khanovar fronton átlag hetet kell zárni. Három térképen jelennek ,eg így feltételezem ,hogy közel sincs ötven. Persze azt nem tudom, hogy mekkora az aktív hatvanas karival rendelkező játékos létszám egy-egy szerveren.
    Nyilván valamilyen működőképes taktikát ki kell dolgozzanak azok, akik rendszeresne járnak nexusozni.

  4. mz
    január 29, 2013 - 4:15 du.

    + én is megvettem, jó megoldásnak látszik egy jelenleg létező problémára.
    Kitaláltak valamit ami egy bizonyos létszám felett nem működik rendesen és most orvosolják a keletkezett problémát egy szerintem nem is rossz megoldással. Ez egy szimpatikus lépés a fejlesztők részéről mert érzem hogy dolgoznak és nem csak a babérjaikon ülnek a következő kontent terveivel hanem a jelenleg létező problémákra is fordítanak figyelmet. Remélem pvp ballance lépések is foglalkoztatják őket. Sok ilyet még, amik eljutnak az eldugottan távoli, elhanyagoltan hanyatló, jő öreg Euba is. Valami pvp harcot is belevihetnének, mondjuk 100fős raideket kellene csinalni az elején és valamilyen módon lehetne rabolni a pontokból etc. látok ebben fantáziát.

    • Chiccoo
      január 29, 2013 - 4:33 du.

      Valaki mz nevét használva postolta ezt! csupa pozitívum, ezt tuti nem a mi emzénk írta! 😀 😀 amúgy osztom az előttem szóló véleményét! 😉

      • mz
        január 29, 2013 - 5:20 du.

        >D nemenvoltam

  5. január 29, 2013 - 5:45 du.

    Nagyon kíváncsian várom a dolgot, ha nem rontják el a kivitelezést és nem kell 30 percet csak azért rohangálni, hogy találj olyan Nexust ahol még van hely akkor jó lesz.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s