Kezdőlap > Blog, Bluehole, Game Mechanism, TERA Hungary, TERA KOR > “The Alliance” – K-TERA: A Federációs rendszer (első rész)

“The Alliance” – K-TERA: A Federációs rendszer (első rész)

Továbbra is zavarban vagyok, hogy vajon az Alliance vagy a Federation lenne az új rendszer szerencsésebb elnevezése…

De lássuk, hogy miről is szól mindez: Az Argon fenyegetés megszüntetése után béke köszöntött Arborea világára. A Valkyon Föderáció hőseit tejben-vajban fürösztötte a nép. Azon a föderáció nagyon gyenge lábakon állt, hiszen csak az Argon fenyegetés miatt kovácsolódtak össze a népek és az egyes fajok közötti háborúk még koránt sem múltak a feledés homályába.  Elég volt egy apró szikra… egy jó indok és máris egymásnak estek az egykoron leghűségesebb bajtársak. Arborea világa egy pillanat alatt háromfelé szakadt a három kontinens mentén.

ktera_alliance_newalliances

Hogy mi volt ez az apró szikra? Ez nem más mint a “Nokterum” nevű ásvány. A háborút követő felszabadult erőforrások rámutattak az ásvány különös képességeire és meglepő felhasználási lehetőségeire. ktera_alliance_nokterumA Nokterum csak korlátozott mennyiségben és csak bizonyos helyeken termelhetők ki, azonban segítségével bámulatos képességekre lehet szert tenni, ami miatt a három városállam (Velika, Allemantheia és Kaiator) is magáénak akart minél többet a Nokterumból.

Röviden ennyi talán elég is lesz a Lore részből. Természetesen a történet ennél némileg színesebb, de a koreai forrásokból ennyit sikerült nagy biztonsággal megfejtenem.

Lássuk hogyan is néz ki mindez a játékban:

  • A Nokterum (vagy talán Noktium, ami a Zöld-tium szó szerinti átvétele) mint nyersanyag a játékban ténylegesen meg fog jelenni. Ezeket a karakterek többféleképpen fogják tudni gyűjtögetni. Azonban fontos, hogy a többféle gyűjtögetés minden megnyilvánulása outdoor fog történni, tehát az új “Federation” system egy valódi outdoor funkcionalitást ad a játékhoz.
  • A három városállam szövetség (a továbbiakban maradjunk Föderációknál) szabadon formálódik. Alap esetben a guildek föderáció semlegesek de bármikor úgy dönthet egy guild, hogy csatlakozik valamelyik városállam föderációjához.
  • A föderációk a fővárosokban székelnek (egészen pontosan nem a fővárosoknak, hanem a fővárosok mellett elhelyezkedő nagyobb objektumokban. Igen… Itt kapnak értelmet az ezeddig üresen álló nagyobb épületek a fővárosok zónáján belül.
  • Ezek az épületek az egyes föderációk főhadiszállásai.
  • A föderációk egy nem túl bonyolult vezetési modellel rendelkeznek. A kontinenst és ezzel együtt az adott föderációt a Konzul/Magiszter képviseli. Ő kvázi az új politikai rendszerben a király megtestesítője. A konzul alatt három officeri rang létezik: Offensive/Defensive és Supply General. Ezeket a Konzul nevezi ki. Alattuk pedig a Föderáció elit gárdistái helyezkednek el.
  • Hogyan kapnak ebben a modellben szerepet a játékosok és a guildek? Miután a guildek csatlakoztak egy Föderációhoz onnantól a folyamatosan gyűjtik a guildjüknek a contribution pointot. Az a guild jelöli a Konzult, aki adott időszakban a legtöbb contribution pointot szedte össze. Az alatta lévő pozíciókra pedig már a Konzul teszi meg a kinevezéseket.

Hol jön itt képbe a Nokterum?

  • noktium_gathering_engineNokterumot többféleképpen lehet szerezni. A legegyszerűbb dolog, ha eszenciaként kinyerjük a megölt mobokból, bár ennek mennyisége elég csekély. Sokkal hatékonyabb, ha Nokterumban gazdag helyekre kitermelő egységeket telepítünk, amelyek folyamatosan pumpálják kifelé a Nokterumot. 
  • Ezekből a gépekből ‘szüretelni’ kell azonban a Nokterumot. Tehát odaballagsz naponta néhányszor és szépen kiszeded belőle azt amit már megtermelt.
  • A kitermelt Nokterum egy részét automatikusan lenyúlja a Konzul (ez egyfajta adó).
  • A Konzul által betermelt Nokterumból mindenféle Konzul only dolgokat tud castolni. Ezek egyik alap funkciója a “Konzul buff”, ami a föderáció minden tagja számára cooldown csökkenést, power növekedést és attackspeed növekedést okoz. De emellett számos egyéb konzuli funkció is van, amikkel pl. mindenféle mini eventeket indíthat a konzul.
  • Mit profitál a Nokterumból a játékos? Dps boostként tudja használni és a hozzá kapcsolódó questekből olyan potionöket tud szerezni, amikkel pl. stealthbe tud lépni (tehát láthatatlan egy időre az ellenfél előtt).

Minden Föderációs tag a neve előtt hordozza a föderáció logóját. Ha outdoor másik föderációs taggal találkozol akkor az nekem automatikusan flagelve van PvPre, tehát nekifuthatsz. Érdekesség, hogy combat előtt el tudsz stealthelni…

Ha azt gondolod, hogy ennyivel véget is ért a Föderációs rendszer bemutatása, akkor jó hírem van: A történet még koránt sem kerek. Még nem esett szó a gerilla módszerű fosztogatásról, az ellenfél főhadiszálásának ostromlásáról és az ellenfél konzuljának megbénításáról sem… Azonban ne siessünk ennyire előre… Ezekről részletek majd – talán – holnap…

A vizuálisabb beállítottságúaknak íme egy videó ami bemutatja a gyakorlatban is az eddigieket:


  1. Traktor
    december 27, 2012 - 4:29 du.

    Azt a rohadt. Tiszta RF Online 😀 Iszonyat sok lehetőség van ebben 😀 Tetszetős. Ily, sok a gondolat 😛

  2. december 27, 2012 - 4:51 du.

    Ez tényleg hasonló, mint az RF. Sőt szinte ugyan az. Ha lesz valami “Chip War” szerűség is akkor, amint megjelenik megyek vissza játszani. Naggggyon tetszetős:o Várom a további infókat.

  3. Traktor
    december 27, 2012 - 7:28 du.

    A Konzult meg a 3 alatta lévőt meg simán lehetne buffolni
    csak akkor a world PvP-t jutalmazni kéne, hogy legyen is valami jutalom, ne csak egy kis szórakozás. Sok a lehetőség nagyon 😛

  4. december 28, 2012 - 10:37 de.

    Így gyorsan az Alliance-os postokat… WOW! Nem semmi újítások ezek, le a kalappal a BHS előtt! Jóformán egy új játékot kapunk a jól megszokott combat systemmel.
    Egyedül ez a stealthes dolog nem tetszik, az 1hit classok (sorci, zerker, archer) elég nagy előnyben indulnának. Nyilvánvalóan jelentős balanceolásra is lehet számítani (legalábbis remélem)

    • december 28, 2012 - 10:59 de.

      Stealthben nem csinálhatsz semmit és combat alatt sem tudsz elstealthelni, csak még combat előtt, ráadásul bármilyen dmg szintén kihoz stealthből). Ha stealth alatt bármilyen actiont kezdeményezel akkor azonnal láthatóvá válsz.

      A Stealth valóban egy újszerű játékélményt ad, ami kétségtelenül erősen befolyásolja majd a játék működését. A TERA-ban nem túl nehéz kikerülni combatból elég csak egy picit kiteolni az ellenfelet és máris mehet a stealth.

      Egyébként a stealthnek lesz egy másik nagyon fontos funkciója is, de erről majd a következő cikkben…

      • Lunarion
        december 28, 2012 - 2:45 du.

        Én inkább a warrior miatt aggódom, hogy ugyanaz lesz mint Aionban az assa még a Remove shock-os idők előtt. Továbbá ez a ganket is segíteni fogja, azért ha meglátok 5 piros pöttyöt 20 méterről elkezdek futni, most 1 méterre fog megjelenni az az 5. Ezt a stealth-et leszámítva amúgy szerintem is nagyon ígéretes. Várom az ostromokat 🙂

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s