Kezdőlap > Bluehole, Game Mechanism, TERA KOR, TERA Online > AQp#2: tank class változások~

AQp#2: tank class változások~

Itt az ideje, hogy kitérjünk teljes egészében a tank classokra is, hiszen köszönhetően a patch notesnak és az első friss tapasztalatoknak végre látható hogy miként is fejlődik a Lancer és a Warrior class. Rögtön az elején leszögezném, hogy a Warrior class-t nem a Lancer class hátrányára hozták előtérbe. Pont annyira látványos a Lancer class fejlődése mint a Warrioré. Ezt csak azért gondoltam rögtön az elején tisztázni, mert manapság menő dolog ezen aggodalmaskodni. Egyetlen dologban szenved csupán komolyabb hátrányt a Lancer class: A jövőben nem ez a class lesz az egyetlen tank…

Nos nézzük a konkrétumokat:

Stamina Rendszer

Sajnos még mindig nem tudjuk, hogy mi lesz ennek a funkciónak a nyugati neve, ezért maradunk a zavaros Stamina (ST) megnevezésnél, ez egy teljesen új stat a meglévő HP és MP mellett aminek semmi köze a jelenleg ugyanezen a néven futó (korábban Condition nevű) értékhez. Szóval: Megjelenik a Stamina bar. Ennek célja a jobb tankolás és az ehhez tartozó védelem megalapozása. Ez a csík a manánk alatt fog látszódni. Ennek a maximum értéke Warriornál 1200, Lancernél 1500 pont, ez lassan visszatöltődik magától, de a támadásokkal gyorsabban tölthető. Alap esetben 10% ST töltődik vissza kb 2 secenként.

Warrior class (Új skillek)

Az új ST rendszerrel és az ehhez társuló új tanknig képességekkel a Warrior class is megbízható tankká lép elő.

Cross Defence

A warrior keresztbe teszi a kardját ezzel kivédve a szemből jövő támadásokat. A skill hasonlóan működik a Lancer Stand Fast skilljéhez, amíg a skillt lenyomva tartjuk addig védekezik a karakter. A levédhető sebzést itt is a fegyver statja befolyásolja. lvl14 megtanulható általános skill. A használata PVE körülmények között 50 ST/0,5 sec, mely PVP esetén úgy változik, hogy az elnyelt sebzéssel arányosan  zabálja az ST-t. Csak defensive stanceben használható!

Smoke Agressor Backstab

Egy Smoke Agressort idéz le a warrior, ami egyből a target mögé teleportol ezzel egy kis időre bestunniolva azt. lvl16-on megtanulható skill , össz. 6 skill rank tanulható meg a szintezés során, 300 ST-be kerül a használata és két percenként lehet újra használni. Csak defensive stanceben használható!

Rupture

Egy gyors pörgő támadás amivel a stackeket szedhetjük le az ellenfélről. A skill a sebzés mellett egy debuffot pakol az ellenfélre amitől egy ideig 25%-al többet sebződik a Skythe skillből. A sikeres debuffhoz legalább 5 stack kell (ilyenkor 15 mp-s a debuff), minél több stack van az ellenfélen annál többet sebződik és annál tovább tarta a debuff is (max 40mp). lvl18-on megtanulható skill , össz. 6 skill rank tanulható meg a szintezés során, 250 MP-be kerül a használata és 40 secenként lehet újra használni. Csak assault stanceben használható!

Warrior class (további átalakítások)

  • A Battle Cry hatóköre 7 méterről 10 méterre nő
  • Scythe által okozott sebzést növelték.
  • Növelik a Torrent of Blows valamint Battle Cry által nyerhető aggrót is. (rank I-VII 167%; VIII 131%) és Battle cry (VII 137%).
  • A következő skillek töltenek vissza ST-t:
    • Combo Attack | 32/35/38/50 ST
    • Torrent of Blows | 183 ST
    • Rain of Blows | 101 ST
    • Poison Blade | 93 ST
    • Combative Strike | 100 ST
    • Rising Fury | 41/140 ST
    • Traverse Cut | 133 ST
    • Blade Draw | 66 ST
    • Rupture | 101 ST
  • Evasive Roll 500 ST-be kerül. Ha nincs ST-d, akkor NEM tudod használni a skill-t. (tehát nincs az hogy olyankor MP-ből megy a skill)
  • A Death from Above továbbra is MP alapú marad. (másodlagos kitérő skill)
  • Defensive Stance 1000 ST-be kerül és nincs a továbbiakban folyamatos MP felhsználása sem. Továbbra is 20% endurance buffot ad, amihez újdonságként jön, hogy a ranktól függően 45,55% aggro-val többet generálnak a skillek.
  • Assault Stance szintén 1000 ST-be kerül és szintén nem használ fel MP-t menet közben. A skillből fakadó attack power 36%/48% függően a ranktól.

Lancer class (Új skillek)

Overwhelm

Ezzel a skillel az ellenfélre ugrik a karakterünk és (bizonyos eséllyel) földre csapja azt. A skill gyorsabban használható (chainben) a Charging Lunge, Shield Barrage, Debilitate és a Shield Counter után. lvl28-on tanulható meg, összesen 6 rankja van, a használta 300 MP-be kerül és 10 seces CD van rajta.

Backtep

Nem kell többé a hátat mutatnunk az ellenfélnek ha picit hátrébb akarunk tolatni. Ezzel az Archer/Priest/Sorcerer skilljéhez hasonlóan egy pár métert hátra ugrik a karakterünk.  lvl1-től már ismert skill, 200 ST-be kerül a használata és mindösszesen 6 sec a CD rajta.

Lancer class (további átalakítások)

  • A következő skillek töltenek vissza ST-t:
    • Combo Attack | 75/112/140 ST
    • Challenging Shout | 322 ST
    • Shield Counter | 233 ST
    • Debilitate | 144 ST
    • Spring Attack | 136 ST
    • Shield Barrage | 51/72 ST
    • Shield Bash | 50%
  • A warrior és lancer közötti balance megőrzése érdekében az alábbi támadó skilleken jelentős attack power erősödést kapott a Lancer:
    • Combo Attack 1.5x
    • Onslaught 1.5x
    • Shield Bash 1.5x
    • Shield Counter 1.14x
    • Spring Attack 1.5x
    • Shield Barrage 1.5x
    • Lockdown Blow 1.5x
  • Az alap ütés (Combo Attack) több MP-t generál: II – 9%, III – 18%, IV – 27%, V – 36%, VI – 45%, VII – 54%, VIII – 63%, IX – 73%, X – 82%, XI – 91%
  • A következő skillek attack range megnőtt és több agroot is termelnek: : Combo Attack, Challenging Shout, Shield Counter, Spring Attack and Shield Barrage’s second blow

Ezen információk után is minden bizonnyal számos kérdésetek merült fel. Ezekre próbál válaszolni Nalfens; a class guidejairól híres játékos (-link-). Szemezgettem néhány fontosabb apróságot a Q/A-jából:

  • Az Evasive roll glyphelhető ST-re, ilyenkor ‘csak’ 400 ST-be kerül. Fontos feladat lesz megtanulni a warrioroknak, hogy mit dodgeoljanak és mit parryzzanak (parry = fegyverrel hárítás, azaz a warrior dodge).
  • Azonos szintű warrior és lancer fegyvereken közel azonos a block value (kb 10%-kal kevesebb a warrior fegyvereken)
  • Megszűnt az a régi világ, hogy a lancer csak feszít a blockban. Mind a warriornál, mind pedig a lancernél tetemes mennyiségű ST-be kerül a blockolás, amit vissza is kell termelni.
  • A warrior parry (block) skill ugyanúgy tudja interruptolni a folyamatban lévő skill animációkat mint a jelenlegi Evassive Roll.
  • Mind a warrior, mind a lancer esetén _CSAK_ addig van block amíg van ST. Ha kifut ST-ből, akkor mindkét classnak csak a másodlagos kitérési képességei maradnak (warrior: Death from Above, lancer: Backstep) -> Ez a PVE mellett a PVP-t is igen komolyan fogja érinteni, hiszen ott is megszűnik, hogy a Lancer shield blockban tartja a pozíciót.
  • Bár az az előző pont lényegében egy lancer nerfként is értelmezhető (egyébként az is), de valójában a lancer ezzel azt nyeri, hogy függetlenedik az MP-től, és pl. nem kell MP regen kavicsokkal vagy bármilyen egyéb trükkel gondoskodnia a folyamatos MP regenről. Az ST regeneráció ezzel szemben folyamatos és sokkal dinamikusabban kezelhető.
  • Nem lehet oda-vissza váltogatni a Defense és a Assault stance között, hiszen 1000 ST-be kerül, amiből van összesen 1200 a warriornak.
  • Az Overwhelm max rankjának (lvl58) powere 2436… Ami elég sok.
  • Az ST regen folyamatos skillek használata közben is _kivéve_ ha lenyomva tartod a block/parry-t.

  1. Gregi
    július 5, 2012 - 8:54 de.

    “Megszűnt az a régi világ, hogy a lancer csak feszít a blockban. Mind a warriornál, mind pedig a lancernél tetemes mennyiségű ST-be kerül a blockolás, amit vissza is kell termelni.”

    My time will come soon :evilberserker:

    Lancert edddig csak úgy tudtam kizökkenteni, ha a shieldje alatt bemásztam és Staggering Strike-al megfordítottam 1-2 másodpercre, az alatt beleütök valamennyit. 15 sec kite, és újra. Most talán lesz másképp esélyem.

    Off: Berzinél marad a sima block, szóval már csak én tudok folyamatosan blockolni 😀
    Hozzá a buff még nem jött ki sehol vagy csak én nem figyeltem, és koreában már megy?

    • július 5, 2012 - 10:43 de.

      Már egy jó hónapja kint van KTERA-n a berzi buff és a novice system is.

  2. július 5, 2012 - 9:57 de.

    Hát “Shield Bash | 50%” (ha ez a full stamina 50%-a azaz 750) akkor nem nagyon van miért aggódnom Lancerrel 😀
    Mondjuk felmerül a kérdés, hogy csak a sikeresen bevitt skillek töltenek STt vagy azok is amiket a levegőbe ütünk..
    Nekem tetszenek a változások minden tanknak kicsit meg kell tanulni újra mit hogy is csináljon de ez jó.
    Viszont pont most mikor ráállok a mana poti craftolásra haszontalanná válik :D:D
    Pedig mekkora buli, hogy a lvl1es Mana potion bonus proccolt változata közel 50% manát tölt a Lancernek 😀 na de ez már joker infó volt nem is írogatok tovább 😀
    Minél hamarabb jön ez a változás annál jobb 🙂

  3. Alcohol
    július 5, 2012 - 10:18 de.

    Akárki is irta ezen sorokat
    1000 hálám neki 🙂

    Lancereknek:

    Tárasaim,barátaim 🙂
    Megnyugodhatunk akkorákat fogunk odabaszni a pajzsunkkal,hogy beleszakadnak 😀

    Warrioroknak :

    Hajrá vegyétek le az agro-t rolunk,és ti is kapjátok a szidást ha wipe van 🙂

    u.i: köszönöm a videót egész jol nézz ki az owerhelm 🙂

    és egy kérdéssel fejezném be

    Ugyebár ezek uj skillek,stb van lehetőség arra hogy valamennyivel több glyp pontot kapunk?

    köszi az infokat

    • Yusukee
      július 5, 2012 - 3:15 du.

      Alcohol :

      Ugyebár ezek uj skillek,stb van lehetőség arra hogy valamennyivel több glyp pontot kapunk?
      köszi az infokat

      Hát az nem lenne fair a többi classal szemben, remélem nem 😀

      • Alcohol
        július 5, 2012 - 4:14 du.

        ha jól tudom a többi class is kap új skilleket vagy valami

        így remélem igen 🙂

      • július 5, 2012 - 5:58 du.

        Szó sincs erről. Csak a Lancer és a Warri kap új skilleket, viszont minden class kap új advanced glypheket. Ez persze nem jelenti azt, hogy glyph pontokat is kapnánk,hiszen az ugye a lvlcap-hez van kötve, nem pedig a contenthez.

  4. Kenwoolf
    július 5, 2012 - 9:40 du.

    Lancerként én ezt inkább hatalmas PVE buffnak látom mintsem nerfnek. Több mana lesz támadni és még a dmgünket is növelték. 60on epdig úgy sincs olyan, hogy állsz a pajzs mögött bosson mert a dd-k egyszerűen lehúzzák a bosst, ha túl inaktív vagy, szóval lényegében smemi enm fog változni. Ami fog az a trashelés. Félek ott nem lesz oylan, hogy egybehúzza az ember a termet, és blockban megtartja a mobokat falnak háttal. Ott már a mana is könnyen elfogyott. 😛

    PvP-ben viszont a védelmet az így elég dúrávn nerfelték, főleg, hogy leatherrer és clothra raknak majd hidden -pvp dmget, hgoy közelebb legyen a platehez…. remélem a +dmg kárpótolni fog ott azért amit vesztünk.

  5. Rayzax
    július 8, 2012 - 2:45 du.

    najó azért wari-val bennt lehet maradni a körforgásban DPSként továbbra is ugye?

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s