Kezdőlap > Bluehole, En Masse, Frogster, TERA ENG, TERA Hungary > OBT… Túl az első napon~

OBT… Túl az első napon~

Az OBT alapvetően zökkenőmentesen kezdődött. Azt hiszem, ezen a téren nincs különösebben mit felróni a kiadónak. Pontos indulás, lag mentesség, a kezdő zónán közel 100 channel, így pl. nem kellett sem Vekasnál, sem a többi namednél különösebben sorban állni, sőt megkaptuk a prológust is, ami nyilván erősen megosztja a játékosokat; de összességében azt kell mondjam igen epikusra sikeredett és biztos vagyok benne, hogy méltón fogja szolgálni azt a célt, amire létrehozták: A kezdő játékosok számára megmutatni, hogy mi is vár rájuk 1-2 napnyi játék után.

Mindezeket persze beárnyékolta/árnyékolja néhány probléma is. Egyrészt érthetetlen módon valami hiba folytán nem lehetett belépni az instanceokba, amit csak tegnap késő délután tudtam fixálni, emellett igen bosszantó az a textura vagy talán inkább valamilyen ingame fényhatás bug, ami miatt Oblivion Woodstól kezdve egy csomó helyen idegesítő fények zavarják a játékosokat. El lehet viselni persze, de azért akkor is bosszantó. Mindemellett persze említésre méltó az is, hogy a játék igen komoly grafikai tuningoláson esett át. Sokan; akik már gépcserre gyűjtögettek, most realizálták, hogy az új kliens mennyivel zökkenőmentesebben fut még a gyengébb gépeken is. Mondhatni… ez nagyon kellett.

Kifejezetten pozitív meglepetést okozott az új enchanting rendszer implementálása. Az alap Akahest (enchanting reagens) ára valóban duplájára nőtt (5 silverről 10-re.), cserében viszont tényleg nem törik vissza az enchanting szintje. Így tényleg casual friendly lett az enchanting rendszer, és bőven megéri már az instanceokból potyogó kék geareket is felhúzni 6-os szintre a mindenfelé hulló fehér/kék felszerelésekkel.

Szintén komoly meglepetést okozott a patchnotesban kissé félre értelmezhető/értelmezett enigmatic változás is. Lényegében tier10-ig (lvl50-es gearekig), az enigmatizálható tárgyak azonosított formában esnek. Persze ha az így kapott tárgy nem a legjobb statokkal rendelkezik, akkor továbbra is megvan a lehetőség az unseal/identify scrollok segítségével újrasealelni azt. De kétségtelen, hogy ez a változtatás nagy segítséget fog nyújtani a zöldfülű játékosoknak. (később kell csak beletanulniuk ebbe a rendszerbe.)

Végezetük azért nem mellék el az az átkozott PEGI12 mellett sem. Mindjárt OBT elején szembesültünk két igen bosszantó változtatással.  Egyrészt kikapcsolták a guild logó intézményét. Indoklásként a nem elfogadható (rasszista, vallási gyűlölet, obszcén, stb.) logók lett felhozva. Különösen, azért, mert ezek a logók látható módon tárolódnak a felhasználók gépein. A Nonszensz intézkedés igen komoly népharagot kezdeményezett. Rövid úton visszahátrált ezen a téren a Frogster. A jelenlegi ígéret alapján együtt felvették a kapcsolatot a Blueholelal és közösen dolgoznak egy szűrő/engedélyező rendszeren a nem elfogadható tartalmú logók kezelése céljából.

Persze ez csak a történet – szerencsésebben véget ért – fele. Ott van a másik oldalon a blood effect kérdése. Nem szeretném szítani az indulatokat… De ez nem annyira új keletű probléma, ahogy most a hivatalos szervek ezt beállítják… Inkább nem is mondok semmit. De mindenesetre annyit hozzátennék, hogy a jelenlegi helyzetben Frogster kommunikációs politikája pont annyira hibás, mint a játékosok – már-már szokásos – ‘rage-elek mindenen, mert megtehetem‘ szokása. A Frogster alapvetően egy pénzügyi vállalkozás, céljuk a profit maximalizálás. Emiatt már ideje korán (2009 nyarán amikor megkapták a játékot) bejelentették, hogy ez bizony PEGI12 lesz. Ennek oltárán már elkövettek néhány kliens módosítást, aminek fontos eleme volt, hogy előbb egy csúszkát kapott a blood effekt mértéke, majd a mostani kliensben ez a csúszka eltűnt és értéke a legalacsonyabbra állítódott. Shit happens. Rosszabb lett ettől a játék? Kevesebb benne a kihívás? Értéktelenebbé vált az endgame? Ezekre nyilván mindre a nem a helyes válasz, mégis a tudat, hogy ezt ennyire rosszul kezelte a Frogster az kétségtelenül bosszantó. Lehet ezt bárhogy ideologizálni… De itt a lényeg a pénz és a játékosbázis kérdése. A hivatalos fórumok tele vannak sírva ez miatt, sőt tömegesen jelentik be az emberek, hogy visszamondják az preordert és máris mennek az NA szerverekre (még itt a blogon is elhangzott ilyesmi). Bár nem szeretném a dolgot elpolemizálni, de biztosra veszem, hogy ezen embereknek 10%-a sem mondta valójában vissza a preordert, sőt az a 10%-nak is egy része 1-2 napon belül lenyugszik; de ettől függetlenül a Frogster itt elkövette a legnagyobb hibáját. Adott egy reményt, hogy a kliens lényegi változtatása nélkül megoldja a PEGI12-őt, majd az utolsó pillanatban ezt elrántotta a játékosok elől. Bár lehet, hogy a most cryolóknak csak egy része fogja valóban visszamondani a preordert és lehet, hogy az egészet 1-2 napon belül elfelejtjük… De a preordernél és a pénznél most sokkal többet vesztett el a Frog: Azt a bizalmat, amit a Bluehole és az EnMasse évek alatt felépített a tökéletes és folyamatosan fejlődő játékkal és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal, funkciókkal. Van mit most helyrehozniuk…

Azoknak akik esetleg még nem próbálták ki a játékot most az OBT-n, íme az EnMasse által kiadott promó az új prológusról:


  1. CSiPet
    április 21, 2012 - 8:48 de.

    Az előjött esetleg valakinek hogy teljesen random időközönként 1-2secre minden megáll a játékban? Mintha lefagyna. Aztán a következő pillanatban újraindul minden. Mintha egy process egyszerűen megakasztana minden feldolgozást.
    Ez a legutóbbi patch óta jön nálam elő, vagy 5 percenként, illetve kb minden 2. alkalommal ha valamilyen ingame ablakot megnyitok és rohadt idegesítő, főleg tudva, hogy jóval az ajánlott feletti géppel tolom, amit még egy komolyabb ssd is támogat. Szimplán nem értem.

    • Dolpa
      április 21, 2012 - 9:24 de.

      Igen, ez nekem is volt, de talán kétszer tapasztaltam tegnap 4 óra alatt, olyan mint ha a szerver nem válaszolna 1-2 másodpercig és megáll minden. Nekem is csak OBT alatt jött elő.

      • CSiPet
        április 21, 2012 - 9:38 de.

        Nem hiszem hogy szerver oldali dolog. Attól még nem akadna ki a kamera forgatás, meg úgy az egész játék, hanem kapnám egy “szokásos” laggot, amikor mozogni nem tudsz, de a játék maga fut. Nálam ez viszont olyan, mintha tényleg minden megállna 0fps szinten.
        Aztán lehet tényleg szerver okozza, de akkor van valamilyen új nagyon rosszul megírt kód a játékban.

  2. április 21, 2012 - 8:55 de.

    Írjunk ide is 🙂

  3. április 21, 2012 - 10:37 de.

    Ott van a kibeszélő post, direct stickybe raktam, hogy ott menjen az offolás az OBT kapcsán. Ezek után ugye joggal háborodhatom fel azon, ha valaki egy másik témát offol szét? ugye?

    • április 21, 2012 - 12:21 du.

      Amikor írtam még csak 1 beírás volt… de megsajnáltam 🙂

  4. április 22, 2012 - 4:40 du.

    Már kezdtem megijedni h ezek a fénygolyók csak nálam jelentkeznek, és majd beszartam, hogy lehet hogy a videokártyám szart be. De úgy látom másnál is bugos akkor, így megnyugodtam kicsit. 😀

  5. quendra
    április 23, 2012 - 11:14 de.

    Utólag kiderült, hogy azok a villogó fénybigyók lényegében a kivágott koponyák, hullák és miegymás

  6. április 24, 2012 - 2:33 du.

    Sikerült elérnie az egyik LFG-s csapat társamnak a 33as szintet 😀

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s