Kezdőlap > Blog, TERA ENG, TERA Hungary > Napi Rövid – 2012.04.17

Napi Rövid – 2012.04.17

Sajnos mára is csak egy ‘Napi Rövid’ jut a blogra. Még mindig eléggé be vagyok havazva meló fronton, ezért nincs időm a nagy eszmefuttatásokra.

  • Mindenek előtt jelezném, hogy újra működik az EU account manager oldal, amivel együtt el lehet kezdeni letölteni az OBT patchet is. Potom 4,5Gb-ról beszélünk, tehát nem árt időben nekikezdeni a letöltésnek, ha ott akarsz lenni az OBT-n.
  • Volt néhány változás az elmúlt hetekben a Dungeon Finder kapcsán. Előbb – sokak érthetetlen nagy bánatára – bejelentették, hogy a Dungeon Finder mégis cross-server alapú lesz; majd az ennek kapcsán elindult ragere bejelentették, hogy a Dungeon Finderhez kapcsolódó buffokat és extra rewardokat kikapcsolják a nyugati verzióban. Legyen úgy… Bár én személy szerint nehezményezem, hogy már megint sztereotípiák alapján száműzünk egyébként hasznos funkciókat csak azért, mert más játékban az egyesek szerint mennyire rossz dolgokat szült. Mindegy, többi is veszett Mohácsnál.
  • Holnap jön az OBT bejelentés és az OBT patchnotes. Továbbá megkapjuk a végleges EU szerver neveket is. (Nem lepődnék meg, ha ezen a fronton nem számolnának be lényegi változásról)
  • Az OBT-n lvl32-es cap-re lehet számítani, a headstarton pedig a jelenlegi álláspont szerint a 38-as szint lesz megjelölve mint maximálisan elérhető szint.
  • Érdekes meglepetéssel szolgált Anna az EU fórumon, amikor is bejelentette, hogy a headstartig még fog érkezni néhány kozmetikai frissítés a karakter generáláshoz. Ami konkrétan elhangzott példaként az a vörös haj engedélyezése.

A végére egy kis bulvár:

  • Lezárult az NCSoft és a BlueHole közötti per, aminek tárgya a korábbi NCSoft alkalmazottak által galádul elkövetett üzleti és fejlesztési adatok ‘újrahasznosítása’ volt a Lineage 3 projekt rovására. A per eredménye igen hangzatos, hiszen a korábbi projekt vezető 18 hónap börtönbüntetést kapott, további egy fejlesztő 8 hónapot, emellett további két korábbi fejlesztő 17 millió koreai WON pénzbüntetést.
  • Ha mindehhez hozzá vesszük, hogy mindkét börtönnel büntetett személy 2 év felfüggesztettet kapott, ami miatt ugye egy percet sem kell börtönben tölteni és továbbra is full time gürizhet a BHS-ben, továbbá ha hozzávesszük, hogy a kérdéses sok-sok millió koreai WON valójában mindösszesen csak 14ezer dollárnak felel meg (~3 millió), akkor jól látható, hogy ez az eredmény leginkább csak arról szólt, hogy az NCSoft végre zárja le az ügyet és a büntetésből befolyó pénz kb egy jelképes ‘igen igazatok volt’ vállveregetésre elég.
  • A fejlesztők ellen indított polgári per mellett természetesen még ott van a legfelső bíróságon az elmaradt üzleti haszonért indított 6,5 milliárd koreai WON  per is. A polgári peres eljárással ellentétben azonban itt lényegesen nehezebb helyzetben van az NCSoft. (Mivel a személyi felelősség már eldöntetett a polgári perben, így nem lesz erre már nem hivatkozhatnak a gazdasági perben…) De persze kiindulva abból a szituációból, hogy  mégis megnyerné a teljes összeget az NCSoft, akkor is ‘mindösszesen’ 5,7 millió USD-ről beszélünk. Bár ez az összes nyilván már komolyabban fog fájni a BHS-nek, de ez még mindig csak aprópénz a TERA-ból eddig befolyt és az Taiwan, EU, NA-ban hamarosan induló kiadáshoz képest. (Nem is beszélve a 2013-ra tervezett kínai kiadást)
  • Csak összehasonlításképpen: 2010 nyarán az NCSoft elvesztette a legnagyobb perét Richard Garriott szemben, ahol Garriott a Tabula Rasa MMORPG lelövéséért és az így keletkezett elmaradt üzleti hasznáért perelte az NCWestet. A perben az alul maradt NCSoft 28 millió USD megfizetésre kényszerült az azóta leginkább casual ürhajósként elhíresült amerikai milliárdossal szemben. Van ez így.

  1. Monster
    április 18, 2012 - 1:12 de.

    Na frankó!Itt is lvlcap lesz mint az amcsiknál…De akkor minek wipeolnak nálunk?

    • Kenwoolf
      április 18, 2012 - 6:14 de.

      Gondolom spórolni akarnak a HDD-n. 😀 Amilyen pofátlanul drágák mostanában még meg is értem.

      • Monster
        április 18, 2012 - 7:58 de.

        Sokan preordereltek de ez nem volt bent eddig a felhasználói feltételekben.

      • április 18, 2012 - 8:13 de.

        Az sem volt benne, hogy nem lesz cap 🙂 Nyilván oka van a cap-nek, pl. ne legyen hatalmas különbség a frissen kezdők és a headstartosok között, vagy hogy ne érjék el az endgamet a játékosok már a headstartot követő 2 hét után.
        A headstart lényege a launch előtti kezdés, amit meg is kapunk 🙂

      • április 18, 2012 - 2:40 du.

        BE ADVISED!

        A szerver vinyók nem lettek drágábbak!

    • április 18, 2012 - 8:07 de.

      Wipe kell, mert:
      – ez még mindig csak béta, nem a végleges játék. A béta célja a tesztelés, ezért az élesbe szánt játéktól elkülönítve kezelendő.
      – Az OBT egyben free to try, ami azt eredményezi, hogy rengetegen próbálják ki, olyanok is, akik soha többet nem foglalkoznak vele. Ez rengeteg feleslegesen foglalt karakternevet/adatot eredményez wipe nélkül.

  2. Szmutyi
    április 18, 2012 - 6:15 de.

    Mondjuk, hogy legyen értelme a Headstartnak és a PCC-nek ?

  3. attyspocak
    április 18, 2012 - 7:37 de.

    Annyiban helyesbítenék, hogy ilyen ítélet nem polgári, hanem büntetőeljárásokban születik! Polgári eljárásban max kártérítést, bocsánatkérést, tevékenységtől eltiltást, jogi helyzet visszaállítását dönthették volna el.

  4. Kaguura
    április 18, 2012 - 8:15 de.

    Tökmindegy. Ez nem a mi dolgunk…ahogy osztottam szoroztam…kb első 2 hónapban kitermeli azt a pár fillért a BlueHole…NcSoft meg haljon éhen…mit feszeng!? Foglalkozzon a benemtartott ígéretekkel és a Kamu Promókal…

  5. április 18, 2012 - 8:18 de.

    Még valami, mert a cap miatt gyakran azzal jönnek, hogy nem ezért fizettek, mert a preorderhez (nem a mini ofc.) tartozó 37 napból a headstart erősen korlátozva lett… A 37 napnak _NEM_ része a headstart, a headstart egy extra, idő előtti kezdési lehetőség mindazok számára, akik bármilyen formában preordereltek!

  6. április 18, 2012 - 8:33 de.

    Még egy érdekes hír EME oldaláról: már a prológusban bam-mal kell küzdeni, ill. lvl20-ig módosult az egész story quest sorozat, nehezebbek lettek a bossok.
    Sounds intresting, I say! 🙂

    http://tera.enmasse.com/new-launch-features

  7. Ditto
    április 18, 2012 - 8:41 de.

    Van valakinek esetleg légbőlkapott információja arról, hogy a név foglalás hogyan fog zajlani?

    • Des
      április 18, 2012 - 10:22 de.

      Szerverenként 1 karaktert generálhatsz.

      • Ditto
        április 18, 2012 - 11:09 de.

        Úgy értem, hogy csak annyi, hogy most hétvégén generálok egy karaktert és az már le lesz nekem foglalva már headstartnál?

      • április 18, 2012 - 12:09 du.

        Nem lesz lefoglalva. Foglalni 26-án és 27-én tudsz, ekkor semmi más nem lesz elérhető, csak a karakter kreálás.

      • Ditto
        április 18, 2012 - 12:45 du.

        Ohh. Így már tiszta. Köszönöm szépen.

  8. Cirkon
    április 18, 2012 - 9:28 de.

    Abban tudna valaki segíteni egy szerencsétlen noobnak (jómagam :)) hogy hogyan kell letölteni a klienst mert belépek az accomra de nem látok semmi lehetőséget. Elnézést a lehet hülye kérdésért és köszönöm a segítséget előre is

  9. Cirkon
    április 18, 2012 - 9:39 de.

    Közben rájöttem hogy tudok olvasni és megtaláltam a megoldást 🙂

  10. Sagrath
    április 18, 2012 - 9:53 de.

    Szergely :
    Még egy érdekes hír EME oldaláról: már a prológusban bam-mal kell küzdeni, ill. lvl20-ig módosult az egész story quest sorozat, nehezebbek lettek a bossok.
    Sounds intresting, I say!
    http://tera.enmasse.com/new-launch-features

    🙂 Warinak jó sok skilljén élni fog a stacking system 🙂 ezt nagyon kiváncsian várom,de nagyon ám…Az új dungeonokat meg instákat is meg az első 20 szint boss nehezitéseit is, meg alapból az egészet.

    • Kouta
      április 18, 2012 - 11:58 de.

      mondjuk ugy, kb minden stackeli a pontot, de csak 2 skillel tudod használni. Most, hogy tisztázzuk az ilyen kérdéseket elkezdek fordítgatni, aztán ahogy időm és jelenlegi előadásaim/beadandoim engedik, biggyesztem a warrior topicba.

  11. április 18, 2012 - 10:17 de.

    attyspocak :

    Annyiban helyesbítenék, hogy ilyen ítélet nem polgári, hanem büntetőeljárásokban születik! Polgári eljárásban max kártérítést, bocsánatkérést, tevékenységtől eltiltást, jogi helyzet visszaállítását dönthették volna el.

    A jogi kontext fordításával még hadilábon állok. A szövegkörnyezetből úgy jött le nekem, hogy a fejlesztők ellen direktben kezdeményeztek polgári eljárást, de akkor itt valószínűleg a büntetőjogi eljárás lett volna a helyesebb. Köszi 🙂

    • attyspocak
      április 18, 2012 - 2:41 du.

      Nincs mit! Egyébként csak egy hajszál választja el a bűnügyet a polgári peres kérdésektől az ilyen gazdasági titok megsértése (bűnügy) és a szerződésszegések (polgári peres ügy) kapcsán. Keskeny a mezsgye, amiről könnyű ám letévedni. Ilyen cégeknél pedig ugyi kőkeményen marha hosszan megfogalmazott szerződésekkel védik a cégek az érdekeiket. Ráadásul amit egy cégnél létrehoz az alkalmazott (legyen az concept, vagy program, bármi) az nem a saját tulajdona (bár sokan saját szellemi terméknek hiszik), hanem a cégé, amelyiknél alkalmazásban áll, vagy akinek szerződés keretében a munkát végzi.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s