Kezdőlap > Blog, Bluehole, Game Mechanism, TERA Hungary, TERA KOR > Friss KR fejlesztői napló

Friss KR fejlesztői napló

Minap jelent meg a hangame oldalán egy friss interjú, amit a koreai kiadó készített a Bluehole Studioval, téma természetesen mi más lehetett, mint a jelenlegi issuek és a közeljövőben várható újdonságok kivesézése. Az interjú néhány ponton már érinti az Argon Queen part2 tartalmát is, de ezek nagy része egyelőre még fejlesztés alatt áll, ráadásul a tényleges funkcionalitásnak csak egy kis részét mutatja be az interjú. Mindenesetre jó látni, hogy a fiúk a bányában dolgoznak. Alább összefoglaltam a fontosabbnak tűnő apróságokat:

  • A battlegroundok jelentős átalakítás előtt állnak (erről ugye hallhattunk már a EME-től is, most viszont kiderült néhány apróság:
    • Egyrészt a BG is kap egy matchmaking rendszert, márhogy a jelenlegi helyett, ami elvileg sokkal jobban fog működni.
    • A BG-re bejutásod gyorsaságát (ha jól értem), akkor befolyásolja az, hogy mennyit BGzel, mennyit nyersz abból, valamint az is, hogy érintett vagy-e a PVP általi választásban. (Political System)… Már persze ha ezt a szakaszt jól értem, de valami ilyesmi a lényege
    • Az új matchmaking system már szerverektől függetlenül fogja összerakni a csapatot.
    • Elhelyeznek a nagyobb BG mappokon mobokat is. Ezeket nem kell megölni, tehát nem beszélünk PvPvE-ről. Ellenben ha mégis leölitek, akkor powerfull buffokat kap a csapat. Mielőtt ezzel kapcsolatban elindulna a rage, szerintem várjuk meg ennek a részleteit. Egyelőre a dev diary egyértelműen opcionális stratégiáról beszél.
    • A csata végén egy összefoglaló riportot tud megtekinteni mindenki, amiben ott lesznek a fontosabb statisztikák arról, hogy ki mennyire tette oda magát a győzelemhez, vagy éppen a vereséghez.
  • A Nexusok kapcsán két fontos információ hangzik el:
    • Lehetőség lesz arra, hogy a különálló partykat egy egységes unionná lehessen szervezni, így az együtt küzdők láthatják azokat a társaikat is, akik másik partyban vannak.
    • Újabb tier13-as item set kerül be a Nexusokhoz kapcsolódó reputációs vendorokhoz.
  • A PVE/PVP balance kérdésben egy érdekes újdonságon agyalnak a fejlesztők, jelenleg ez a funkció még erősen fejlesztés/tesztelés alatt áll és az sem biztos, hogy ténylegesen találkozni is fogunk vele a játékban, de mindenesetre most a Dev-ek erre tartanak. A lényege: megjelenik a jelenlegi HP/MP mellett egy Stamina is (aminek semmi köze a westernizációban Staminának keresztelt Conditionhöz). A Stamina azt jelzi, hogy az adott karakter mennyire kimerül az adott csatán belül. Megjelenése így fog kinézni:
  • Hogy mit is jelent a gyakorlatban a stamina? Nyilván minden classnál mást és mást. De kaptunk pl két érdekes példát, ami enged következtetni a rendszer lényegére:
    • A lancer esetén egészen addig amíg van staminálja, addig a blockoláshoz szükséges mana nem az MP-ből fogy, hanem a Staminából. Ha a stamina elfogy, akkor onnantól viszont már az MP-ből.
    • A warriornál, ha van staminája, akkor bizonyos skillekről eltűnik a cooldown, azokat folyamatosan tudja spammelni, viszont ha ‘kifárad’ onnantól életbe lép a cooldown.
  • Fontos, hogy ez a stamina rendszer egyelőre erősen végiggondolás és fejlesztés alatt áll; célja, hogy segítse a classok közötti jobb balance megteremtését. Ha nem tudnak a segítségével javítani ezen a kérdésen, akkor nem kerül be a játékba.
  • A Priesteknek és a Mysticeknek járó enigmatic itemekkel kapcsolatban várható olyan változás, hogy a fegyverek egy részén a +3,+6,+9-es statok közül néhány nem lesz enigmatizálható/resetelhető az unseal tekercsekkel, hanem ezek fixen pl. emnity reduce vagy healing done increase statokat fognak tartalmazni. A változtatás oka, hogy a gyógyító classok számára a legtöbb item stat hasztalan, így nekik aránytalanul sokat kell re-identifikálnia a fegyvereket, hogy a nekik ideális statokat kihozzák.
  • A daily questek megtalálhatóságával kapcsolatban is lesz valamilyen változtatás, de ezt nem teljesen értem. Ha minden igaz, akkor a tárképek fixen fogják mutatni azt, hogy hol lehetne felvenni daily questeket. Ha ez így lesz akkor roppantul happy leszek, mivel most néhány tényleg igen nehéz összekaparni a questeket.

További részletek hamarosan…


  1. Des
    április 4, 2012 - 11:11 de.

    Stamina rendszer érdekes lesz.

  2. mz
    április 4, 2012 - 11:14 de.

    Remélem huzatják a 12 órás műszakot miközben korbácsolják a hátukat, na gyerünk csak serényen ettől nő a nemzeti össztermék. .)

  3. rekotye
    április 4, 2012 - 11:49 de.

    A Priest – Mystic cuccnak nagyon örülök, kellett is ez a dolog, bár nekem tegnap K-teran szerencsére a 4. “reroll” után sikerült 2x+7% healnövelési boostot bekapnom, szval a lvl 60-as skillel az akkori 26k-27k helyett most 32k-35k -val healelek. Szval fel a fejjel skacok, talán nem haltok meg ma a Balderban…. Vagy üsse kő? 😉

  4. Reyi
    április 4, 2012 - 12:49 du.

    Igazán jó látni, hogy a játék ennyire az emberek igényeire alapoz és a balancera. Olyan fejlesztések jönnek egymás után amik megváltoztatják/jobbá teszik a játék 1-1 alapmechanizmusát. Nagyon fejlődőképes játékról van szó, s a fejlesztők előtt is le a kalappal. 🙂

    (rohadtul bejönne az a stamina dolog :). )

  5. április 4, 2012 - 1:03 du.

    Intresting news! Tetszenek ezek a fejlesztések, kíváncsian várom őket 🙂

  6. yusukee
    április 4, 2012 - 1:09 du.

    A stamina érdekesen hangzik, kíváncsi leszek a heal/magic kasztoknak mit fog jelenteni.

  7. április 4, 2012 - 1:46 du.

    A staminához elég szkeptikusan állok. Majd kiderül.

  8. Dolpa
    április 4, 2012 - 2:09 du.

    Ettől a stamina dologtól én is félek. Könnyen lehet belőle – főleg PvP-ben – class inbalance, elég csak a warriorra gondolni, CD nélkül tolja neki a nagy DPS-t, ráadául csaták után ez visszatöltődik maxra, ha jól értelmezem?

    • április 4, 2012 - 3:14 du.

      Egyelőre még ne vonjunk le ennyire messzemenő következtetéseket, nem tudhatjuk, hogy mi alapján csökken és mikor miért töltődik vissza.

    • Kouta
      április 5, 2012 - 12:53 de.

      a nagy dps-t? 😀

  9. Sagrath
    április 5, 2012 - 12:05 de.

    Warrior will rulez 🙂 Engem nem aggaszt a warrior stamina tervezete.Sok skillnek aránytalanul nagy a CD je.Nincs ranged skillje mint pl Slayernek amivel elég rendesen stunnol és utána whirlwindel szétcsap ha nem jól jövök ki belőle egyetlen shoottal.Critikalja a legkisebb a classok közül ahogy elnéztem ranger slayer berzi sorci meg minden class már 40 es szinten is kitol olyan kritikalt ami warrinál 58 as szinten mondható, hogy ez már szép volt.Oké gyorsabb elméletileg de a gyakorlat marhára nem ezt igazolta/igazolja.Sok kicsi sokra megy alapon, de ha nem tudod bestackelni akkor sok kicsi még kisebb lessz:(Elufros skilljeimnek nagy része hosszú Cd-s okés lehet csökkenteni Gylphel de akkor az a DPS rovására megy nagyon úgye nem lehet korlátlanul szorni a gylph pontokat.Gyenge a védelme stb stb stb, úgyhogy én nagyon várnám ezt a fejlesztést és megnézném menniyre lessz húsdaráló az effajta stamina rendeszer miatt.A legnehezebben játszható karakter szerintem,de a leglátványosabb harci grafikája van .

    • április 5, 2012 - 10:16 de.

      “Critikalja a legkisebb a classok közül” Viszont a legnagyobb a critical rate-je! És a leggyorsabban üt. Szerintem DPS tekintetében elég jó a balansz a classok között, warinak inkább valami extra kitérő/resist skillt adnék PvP-re.

  10. április 5, 2012 - 10:33 de.

    A fentebbi postban a stamina bar funkciót némileg félre értettem. Ha helyesek a legfrissebb interpretációk, akkor a stamina buffal csak a lancer és a warrior fog rendelkezni, a lancer estén már ismert annak a hatása, a warrior esetén pedig nem a támadó skillekről tűnik el a CD megfelelő mennyiségű stamina esetén, hanem konkrétan az evasion roll skillről. Tehát jó stamina állapot esetén a warrior megállás nélkül dodgeolhat.

    • yusukee
      április 5, 2012 - 1:03 du.

      Hát akkor a warrior nem kicsit lesz OP

    • Csenky
      április 5, 2012 - 1:29 du.

      Hát ez így elég logikusnak hangzik, viszont akkor pl az eva roll CD-jét resetelő glyphet ki is vehetik nyugodtan. 🙂

      • április 5, 2012 - 1:37 du.

        Nem feltétlenül, hiszen ah jól emlékszem, akkor az a glyph csak az esélyét adja meg a resetelődésnek, ami ugyanúgy hasznos lehet, ha kifutott a warrior a staminából.

    • április 5, 2012 - 11:11 du.

      Végülis Berzivel eddig sem találtam el a Warriort, ezekszerint ez nem fog változni. A berzinek nyugodtan adhattak volna valami +blockot a staminához vagy valamit.

      • április 5, 2012 - 11:21 du.

        A berzi kapott lvl60-ra dodge-t (ilyen erőtöltős elugrós/elgurulós skill). Szerintem azzal el lesz 🙂

  11. Sagrath
    április 5, 2012 - 1:20 du.

    Az nem rossz ha Warrinál a stamina igy fog érvényesülni.Mivel a dodge skilljén jelen pillanatban igen túlzónak tartom a cd-t.De ha nem lessz hát nem lesz ez nélkül is megvagyok.Igaz szergi hogy a critikal ratje a legnagyobb de sajnos a gyakorlatban nem igen akar crittelgetni.Gyorsan üt az biztos,viszont többi male class kissé tudja ellensúlyozni ezt attack speedel,a mage classok meg a distanced skilljeivel/sleepel és egyébb nyalánkságokkal, viszont az is igaz, ha a warrit is faján meg tudom instalálni jó attack speedes fegyverekkel /cucokkal akkor a gyorsból, villámgyors lessz.Mindegy ami van azt kell fullosra épiteni.Lesz ez miatt még egy két álmatlan éjszakám lol.

    Yusukke nem biztos,hogy a varri ezen változtatástól OP lessz mivel ez a stamina eltünik,amit még nem tudunk milyen mértékbe fog fogyni harc közben a karakterről.És ha elfogy akkor bizony nincs megállás nélküli dodgeolás….

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s