Kezdőlap > Blog, En Masse, Game Mechanism, TERA Hungary > Enchanting és Unsealing/Luxing újdonságok

Enchanting és Unsealing/Luxing újdonságok

Még szombaton postoltam ki a EnMasse bejelentését az Enchanting és Unsealing változásokról. Azóta Csenky vette a fáradtságot és kivonatolta az eredeti angol szöveget is. Köszi érte:

A legújabb “westernizációs” változások

Örömmel értesítenek, hogy a sok változtatás mellett, amit már eddig is beépítettek a nyugati verzióba, az ezután soron következők közül most kettőről lerántják a leplet. Meg nem erősített források szerint az erősen vérnyomáscsökkentő újításokkal az egészséges életet szeretnék segíteni a fejlesztők.
Az enchantolást érintő változtatásról nem tudom eldönteni, most inkább örüljek, vagy inkább ne. Ugyanis többé nem csökkenhet az enchant szint, tehát ha egyszer elérsz egy szintet, akkor az fix. Természetesen az alkahestek ehhez mérten változtak árban, tehát nem lesz olcsó buli az enchantolás. Akiknél mindenféle hardver-károsodással járt a régi rendszer, vagy akár az Aionban, Lineage-ben agyvérzést kaptak a sikertelen enchantolástól, azoknak ez mindenképp jó hír. Én sajnos a szerencsejátékos vonalat képviselem, szeretek kockáztatni és sokat nyerni vagy bukni, nekem annyira nem örömmel teli a változtatás. De azért nem fogok a kardomba dőlni tőle, a nyugati piacnak nyilvánvalóan jobb lesz így.

 A következő változás már érdekesebb, ugyanis a reseal-unseal folyamatot könnyítik meg jócskán. Az új verzió szerint ki tudod választani reseal előtt, hogy milyen tulajdonságokat szeretnél megtartani, ezáltal nem kell elbuknod 2-3 jó statot csak azért, mert a negyedik teljesen haszontalan lett. Itt nincs szó árváltozásról, tehát ugyanannyiba fog kerülni egy stat újrapörgetése, mint az összesé. (még jó, így is hatalmas handicap az eredeti rendszerhez képest)
A visszajelzések alapján hozták meg a fenti döntéseket, szóval ha vannak nagy ötletek, zargassátok a hivatalos fórumokat.

Néhány aprósággal kiegészíteném Csenky összefoglalóját: Az enchantingnál három új alkahest fog megjelenni, melyek a tárgy aktuális enchant szintjétől függően használandók: 0-6, 7-9, 10-12. Ennek megfelelően a magasabb alkahestek lesznek jelentősen drágábbak. Azt ígérik, hogy összességében nem lesz olcsóbb az enchant így sem, viszont legalább a billentyűzet kettétörős eventektől megóvnak bennünket, melyek akkor következik be, amikor sikerül a +8-as fegyvert egy huzamban visszatörni +2-re. (Volt hozzá szerencsém… Nem túl kellemes…)

Az unsealing kapcsán talán egy fontosabb dolgot említenék meg: A Luxing/Masterwork tárgyak gyártása során ez a változás nem érinti a Luxolás közben bekövetkező random tárgy betörés esélyét. Nyilván lehet ezt is a funkciót is kiírják a westernizáció során; bár itt a játékos már tényleg olyan magas szintű lutrit játszik, hol ez a fajta kockázat szerintem bárki számára vállalható.

Hogyan fogja ez az egész változás érinteni az endgamet? Nyilván nem kell prófétának lenni ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjuk. Igen sokan aktívan toljuk a koreai TERA-t a mai napig és a CBT-ken játszó játékosok is már belekóstolhattak az item fejlesztésbe. Jelen pillanatban a koreai kliensben háromféle alkahest érhető el, ezek:

  • Fehér: Az alap por, fillérekbe kerül, moderált eséllyel növeli az enchantot és néha akár még vissza is töri annak szintjét, de magasabb szinten leginkább failel.
  • Rózsaszín: ugyanaz mint a fehér, csak éppen növeli a sikeresség esélyét.
  • Kék: ugyanaz mint a fehér, csak éppen drasztikusan csökkenti a szint betörés esélyét.

Lényegében a westernizált kliensben ezen három porból a kék por lesz újraértelmezve és abból lesz három por. Azt látni kell, hogy a kék port most sem olcsó, 46 goldbe kerül darabja (ez a CBT-ben látott pénznemben 460k goldnak felel meg.), melyből ugye annyi kell, amennyi az adott tárgy tierje. Egy T12-T13-as item esetén 500 goldról beszélünk, ami nem kis vagyon, tekintettel arra, hogy pl. a napi questekből naponta 120-140g szedhető össze. Bár nincs információ arról, hogy a három kék alkahest milyen árra lesz belőve, de az 0-6-ig minden bizonnyal ennél némileg olcsóbb, a 10-12-ig pedig várhatóan jelentősen drágább lesz. Fontos azonban, hogy a rendszerből az ésszerű random továbbra sem fog száműződni, hiszen az alkahestek csak a betötést száműzi, viszont a sikertelen enchant lehetősége továbbra is megmarad.

A második funkció lényegében eddig sem volt egy kritikus művelt, hiszen a a normál resealing nem volt kifejezetten drága művelet. Ennek fényében azt lehet mondani, hogy egy ésszerű lépést tettek a fejlesztők a ‘customer satisfaction’ irányába. Ahol ez a változás leginkább érintheti az endgame élményt, az a luxing/masterwork hatása. Amennyiben a luxingnál is fog működni stat lockolás, akkor viszont a játék tényleg nagy nagyon komoly lépést tesz a casual friendly játékélmény irányába, hiszen jellemző módon a legtöbb távolkeleti MMO az luxinghoz hasonló funkciókat a játékosbázis egy nagy szűk rétegének tartja fenn.


  1. Nero
    április 2, 2012 - 4:43 du.

    Koreába ha nem tévedek egy év alatt összejött a +12es fegyo ?mert én egy csomó +12es fegyot láttam világítani a városba.Szóval más a két térség azt már látom itt lustábbak és ezért szétnerfelik a játékot,h lehetőleg mindenkinek ugyanaz a cucca legyen.Nem bánom mindegy csak vajon meddig fogom még ezt mondogatni hány hülyeséget tesznek még bele.
    Továbbra is azt támogatom h nehezebb legyen a cuccokat uppolni,persze jó az h sokba fog kerülni a por de mennyibe minden majd játék során derül ki.

    Az unseal az teljesen jó ötlet amúgy azt támogatom,nem mintha az én véleményem módosítana bármit is :D.Reménykedem benne h nem lesz megkönnyítve a játék mert nagyon szomorú lennék.Nem poén ha mindenki ugyanabban van.

    • április 2, 2012 - 4:59 du.

      Ettől nem lesz olcsóbb az enchantolás. Mindösszesen csak az a faktor fog megszűnni, hogy az egyik embernek mindjuk 10k goldba kerül felhúzni a fegyvert +12-re, a másik meg már ráköltött 200k goldot de tizedjére is visszatörik +10-ről +3-ig.

  2. Nero
    április 2, 2012 - 4:50 du.

    Na visszaszívom az első gondoltaomat kár h nem olvastam tovább,még szép h ne törjön be a tárgy így már ok,h van sikertelen enchant kicsit jobb.Nem túlságosan de így nem jogos a feltevésem,meg ugye nem is lesz olcsó mulatság.

  3. április 2, 2012 - 5:50 du.

    Hát… vegyes érzelmeim vannak a dologgal kapcsolatban. Meglátjuk mi sül ki belőle.

  4. attyspocak
    április 2, 2012 - 6:33 du.

    Én magam kicsit örülök, mert kifejezetten peches szoktam lenni ingame. Mármint a visszatörés megszünésének. Az azonosítás is nyilván könnyít, de én elfogadom, amit ad a tekercs. Ha jót ad, király, ha kevésbé hasznosat sem gáz, hiszen lesz, akinek még olyan sem jut. Endgame persze lehet kicsit jobban számít, de ugye egy játék nem csak az endgame-ből áll!. 🙂

  5. crazyec3
    április 2, 2012 - 7:30 du.

    Masterworking terén is változott valami? Úgy tudtam (itt olvastam), hogy Intricate Enigmatic Scroll-t kell próbálgatni majd Intricate Identification Scroll talán beadja ha van arany ?jel. Próbálgattam jó statot szerezni az új lootomra, ígyhát miután elnyomtam a 2. common enigmatic scrollom és rá a common identification scrollt, beadta a Masterwork lootot. Proof -> http://kepfeltoltes.hu/120402/masterwork_www.kepfeltoltes.hu_.jpg .
    Jó persze biztos van benne szerencse is, de én inkább valami ninja westernizációs nerfre gondolok. Ötlet?

    • április 2, 2012 - 8:52 du.

      Ezen a téren sem Deioth guideja, sem itt a blogon lévő leírás már nem up to date. 2011. 07. 04-es patchcsel eltávolították a játékból a Intricate Enigmatic Scroll-t és beraktak helyette egy kék scrollt (koreai nevén: 완전한 태고의 재봉인 주문서), ami annyival több, hogy nem törhet be az eredeti item. Ezzel együtt bekerült a játékba, hogy a nem bopos legendary itemeken a sima common enigmatic scroll is beadhatja az arany kérdőjelet.
      Nálunk a guildben is összejött ez pl. ozirisznak is egy zöld itemen még CBT#2-őn. Néztünk is nagyot, utána néztem utána, hogy most akkor mi a wtf is van.
      Egyébként biztosra veszem, hogy a luxing processzt is át fogják alakítani a megjelenésig. Bár tény, hogy már ezzel a stat lockkal is sokkal egyszerűsödik a folyamat.

  6. Nero
    április 3, 2012 - 12:34 du.

    Hehe ,nekem még koreain a warrioron a 18 lvl-es kardon is bejött harmadjára :D.Néztem is h mi a jóbüdös .. ez nemigaz bezzeg az 58 slayer-nél nem jött be 1000-ból se :).

  7. Crazy
    április 3, 2012 - 12:55 du.

    köszi az update-t 🙂

  8. Lyca
    április 3, 2012 - 1:12 du.

    tudom hogy nem ide kéne de ha vkit érdekel: a hétvégi amcsi tera CBT5-re kiadtak 10000 kulcsot. a lényeg hogy ha megcsináltad az accot akkor entercode-nál ezt kell beírni : TERA4REDDIT és addig működik amíg el nem érik a 10000 főt

    // bocs az offért

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s