Kezdőlap > Blog, Frogster, TERA ENG, TERA Hungary > PEGI: 12 – Immáron végleges~

PEGI: 12 – Immáron végleges~

Bár az elmúlt napokban többször is olvastam, hogy finish közelben van a TERA európai korhatár minősítése, de úgy voltam vele, hogy amíg nincs kint az információ a pegi.info-n, addig nincs miről beszélni. Nos úgy néz ki ma ennek is eljött a napja:

A döntés innentől végleges, mint látható a játék  feb 18-as verzióját tekintették vizsgálati tárgynak, ami ugye a CBT#1-es kliens volt. Örvendjünk vala. Ezúton üdvözlöm a kisiskolás játékos közönséget. Remélem nem fog komoly lelki törést okozni bennetek Sinesteral Manor, vagy Labirinth of Horror. Ha mégis, akkor sose felejtsétek el: “Emberi karaktereken elkövetett nem realisztikus kinézetű erőszak“… Ki van ez találva 🙂


  1. negi
    március 24, 2012 - 2:28 du.

    Kicsit még gyúrtak volna a cenzúrán, lehetett volna belőle pegi 7 is 😀

  2. Kouta
    március 24, 2012 - 2:50 du.

    a mai 12 éveseknek ez kb megse fog kottyani,,, tudjátok mire gondolok 😉

    • negi
      március 24, 2012 - 2:52 du.

      A mr beanes memére 😀

  3. Albarn
    március 24, 2012 - 8:35 du.

    Mióta haverom 7 éves öccse kiakasztotta a resident evil 5-öt, én már meg se lepődök a kövi gamer generáción….

    • Béla
      március 24, 2012 - 9:45 du.

      Tévedsz. Nem hogy jobban gémelnének az újonan növekvő kidek, de pont hogy szarabbul. E miatt kell könnyű és egyszerű gémeket csinálni, mert csak ezeket értik meg az új kidek. Amcsiban is attól félnek terások, hogy csak azért nem fog sikeres lenni amcsiban a tera, mert ehez több ész kell, mint a wowhoz és a metinhez. Tehát senki se gondolja, hogy az új, fiatalabb gémerek jobbak lennének bármilyen téren, mert pont hogy rosszabbak.

      • negi
        március 25, 2012 - 3:01 de.

        Miért tévedne? Azért egyszerüsitik, mert marketing. Minnél nagyobb célközönséget szeretnének a játékokkal megcélozni minnél több platformon minimális ráforditással. Ezt a több ész dolgot sem értem, nem kell terában egyenleteket megoldani.

      • Kouta
        március 25, 2012 - 2:50 du.

        itt nem a játék nehézségéről van szó, (és igen egyre több játék egyre egyszerübb és ratyibb, lásd az anno még nagy címeket, mire nötték ki magukat…) DE, ha elolvasod figyelmesen a postot is látod, hogy miféle félelmek is vannak emiatt a besorolás maitt (és ez ugye csak egy embertől)

  4. Béla
    március 25, 2012 - 4:20 de.

    @negi
    Egy szavad sem igaz.

  5. kacsa
    március 25, 2012 - 8:38 de.

    Béla szerintem nincs leegyszerűsítve semmilyen játék:S Esetleg ha singleplayeres játékokra gondolsz akkor próbáld átállítani Beginner/ Easy modról Hardra/Veteranra, hidd el lesz némi változás^^
    Ha szerinted a WoW egyszerű és a Tera nem, akkor tekintsd meg ezt a képet létszíves: http://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/images/wow_raid_interface.jpg
    magyarázd már el, hogy 7skillbár tele skillel és az egész képernyő telerakva mivel egyszerűbb a tera-nál?:D

    • mclay
      március 25, 2012 - 8:49 de.

      Attól még, hogy valakinek tök igénytelen az UI-ja, attól még nem lesz nehéz a WOW. Max. magának teszi azzá, hogy nem lát semmit a káosztól, amely a képernyőjén uralkodik.

  6. március 25, 2012 - 9:26 de.

    nem az igénytelenség volt a kérdés, hanem az, hogy vajon tényleg olyan szintre le vannak-e butítva a játékok, hogy már egy mai 10 éves is tudjon benne érvényesülni. Megjegyzem szerintem nem. Minden játéknak megvan a célközönsége, akinek a képességeire van szabva az adott játék. Lehetséges, hogy pl. egy TERA-ban, vagy WoW-ban lehet érvényesülni kevésbé komoly képességekkel is; de ettől még nem fog az illető aktuális content endgame raid bossokat ölni 10 fősben és nem is lesz 2400-as ratingje arénában.
    Minden modern játék több célközönséget is megcéloz. Játszható tartalmat nyújt a casual rétegnek, de mellette megadja a lehetőséget a karakter fejlesztésre. Ahogy ott van a WoW-ban a enchanting, talent fa és a glyph rendszer, úgy TERA-ban ott van a masterworking/luxing, plusszozás és a glyph rendszer.
    Mindkét játékban hatalmas különbségek tudnak kijönni egy gyengébb képességé és egy rutinos, skilles játékos között. A különbség csak annyi, hogy míg az előbbinek elég napi 1-2 órát játszani és annyiból is jól érzi magát, addig az utóbbinak lényegesen több időt kell töltenie azzal, hogy a legjobb elérhető cuccokat megszerezze és tökélyre fejlessze azokat.
    Nincs is ezzel lényegében semmi gond, ezek a játékok erről szólnak.

  7. kacsa
    március 25, 2012 - 9:48 de.

    számomra a túl sok skill és a balance hiánya eléggé nehézzé teszi a játékot^^

    • március 25, 2012 - 11:19 de.

      Ez attól függ, hogy mit nevezünk soknak. Az általad belnkelt UI egy paladiné A paladinnak van ugye 2×6 sealje, ami buff a bossfightok elején kell felrani, de mint láthatod kint van neki hozzá addonja, tehát kvázi feleslegesen van kint a jobb szélső action bar.
      Láthatsz kirakva kb 30 skill-t, ezek a class skilljei. Ezen kivül az action báron lényegében consumablek vannak, 3 féle soulstone, trinket skillek, potionök, flaskok, elixirek és bandázsok. Az, hogy mindez gusztustalanul van elrendezve, az nem a játék hibája. Viszont azt se felejtsd el, hogy a WoW-ban a legtöbb classnak három tejesen eltérő talent fája van különböző skillekkel, stb. Tehát ebből a 30-40 skillből az aktuális talenten jó ha a felét kell használni.

      Igy néz ki az én UI-m lvl60-on TERA-ban:

      Mit látsz rajta? 23 aktiválható skill-t, 3 féle condi potit, crit scrollt, 4 town portal scrollt, továbbá kb 10 consumablet, bandage, pacit, instance itemeket (pl. fearless poti, stb.). És mindez csak egy slayer. A mysticnek alap hangon 1,5x ennyi skillje van és velem ellentétben több consumable scrollt és egyéb szirszart használ. Nem látok olyan hú de komoly különbséget.

      • mclay
        március 25, 2012 - 11:39 de.

        Igaza van Menorelnek, mert skill kb. ugyanannyi van, de el lehet rendezni úgy az action barokat és egyéb dolgokat, hogy az esztétikailag és funkcionálisan megfelelő legyen WOW-ban és TERA-ban is. Engem különösen zavar, ha valami van a látómezőben, legyen szó akármelyik játékról is, mert előfordulhat, hogy nem veszek észre dolgokat tőle. A játék legyen már kikapcsolódás, ne kelljen vért izzadnom az UI-m összevisszasága miatt, sokkal jobb, ha rend van.

  8. brothercaptain
    március 25, 2012 - 9:50 du.

    gf

    • brothercaptain
      március 25, 2012 - 9:52 du.

      ezt csak azért irtam mert mostanában szivatott a blogmotor XD

      amugy meg jó látni meno, hogy 5 külön arany pengével mászkálsz XD Koreában… veszélyes környék

  9. Csenky
    március 26, 2012 - 4:44 du.

    Azért tegyük hozzá, legalábbis én úgy látom, hogy azon a randa wow-os shoton a felbontás sem éppen nagyobb a 800*600nál. 😀 Az azért sokat számít. :p vagy nagyon nagyra van állítva az ui… De nagyobb ikonok, mint a normális képeken.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s