Kezdőlap > Blog, Bluehole, En Masse, Game Mechanism, TERA ENG, TERA Hungary > T4 build nálunk is; megerősítve (?!)

T4 build nálunk is; megerősítve (?!)

Rdei találta meg az alábbi igen érdekes fórum bejegyzést az NA fórumon, amit maga Knoxxer (Brian Knox – TERA Executive Producer) nyilatkozott:

Az üzenet elég világos, nincs benne semmi feltételezés, Knoxxer egyértelműen kijelenti ,hogy a lvl60-as szint lesz a lvlcap. Mindemellett azt is jelzi, hogy tisztában vannak azzal, hogy így a lvl58-as instanceok mehetnének a kukába, ezért finomhangolni fogják azokat. Lesz amit gyengítenek, lesz amit pedig erősíteni fognak, hogy méltó legyen a lvl60-as contentre. Mindemellett szintén azon vannak, hogy a lvl60-as szint elérése még simább, még egyenletesebb legyen. És persze a fő céljuk mi más lehetne, minthogy a lvl60-as szintre megfelelő mennyiségű endgame contentet adjanak a játékosoknak.

Korábban a fórumon már kifejtettem, hogy én miért félek a T4-es patchtől. Úgy néz ki, hogy az EnMasse és a BHS jól végiggondolta egy ilyen döntésnek a következményeit és apró finomhangolásokkal megoldja, hogy a jelenlegi (T3) endgame jó alapja lehessen a T4-es patchcsel behozott újdonságoknak.

Hogy mi a franc ez a T4? Miért lesz jó, ha azzal kezdődik az EU/NA kiadás? Rövid betekintést kaphatsz az alábbi post megtekintésével, de mivel Koreában holnap megy élesbe a kérdéses patch, ezért a hét hátralévő részében a blogot a T4-es patchnek fogjuk szentelni. Megannyi bekészített információ mellett, igen komoly infó áradatra lehet számítani a holnapi naptól.


  1. Des
    március 6, 2012 - 11:19 de.

    Nem kellene ez még nekünk.. QQ

  2. Mentha
    március 6, 2012 - 11:29 de.

    Mindenképp pozitív, hogy eszerint kellőképp átrágták a kérdést és nem csak arra törekednek, hogy váll veregetve minél frissebb verziót adjanak ki. Én még mindig tartok tőle kicsit, de majd meglátjuk mi lesz a vége….

  3. Agiido
    március 6, 2012 - 11:37 de.

    Akkor már az 58-as insták egy részéből 60-ast kellene csinálni

  4. Kova
    március 6, 2012 - 11:39 de.

    A régi skilleket hogy érinti a T4 ?
    Mi itt a CB-n melyik verzióval játszunk ? Evolution part 1 ? vagy 2 ?
    Már el vagyok keveredve 🙂

  5. Cori
    március 6, 2012 - 11:45 de.

    Kova :

    A régi skilleket hogy érinti a T4 ?
    Mi itt a CB-n melyik verzióval játszunk ? Evolution part 1 ? vagy 2 ?
    Már el vagyok keveredve :)

    A régi skilleket sehogy, legalábbis mi nem találtunk erre még csak utalást sem. A jelenlegi tesztek az Evolution (nem volt part1/2) update egyik korábbi/átírt verziójával futnak.

    • Kova
      március 6, 2012 - 12:01 du.

      itt az oldalon olvastam Evolution part 2-ről : ,https://tera.variance.hu/2011/11/23/evolution-part-2-archer-valtozasok/ akkor nem értem …
      De a “régi” (mostani eu-s CB2) skillek sok helyen különböznek a T4-től.Igaz ?De a T3-tól is.
      pl. archer skillek

      • Cori
        március 6, 2012 - 12:11 du.

        külön részekre szedtük az egész Evolutiont, hogy könnyebben emészthető legyen 😉
        T3: Evolution
        T4: Argon Queen
        van néhány patch az Evolution sorozatban illetve az Argon Queent megelező patchekből, amelyek még nem lettek fellőve a mi CBT kliens/szervereinkre.

  6. cathfaern
    március 6, 2012 - 12:06 du.

    “Korábban a fórumon már kifejtettem, hogy én miért félek a T4-es patchtől.”
    Ezt be tudná valaki linkelni, vagy leírni, hogy miről van szó? Én csak EU beta óta követem a TERA-t, de (/és) így nem látom, hogy miért jelenthet problémát, ha rögtön T4-et kapunk.

  7. Szergely
    március 6, 2012 - 12:38 du.

    Itt nem csak a régebbi insták nehézségével van a gond, hanem azzal, hogy egyáltalán megéri e őket T4-ben is farmolni az újak mellett…

    • március 6, 2012 - 2:04 du.

      Összesen két instance lesz a T4part1-ben. Ezek nehézsége úgy van belőve, hogy a T3-as instákat végig farmoltad és onnan behúztad a legjobb gear-t. Ha a T3-as instanceokat lvl60-on egyszerűen lehetne teljesíteni még hard módban is (ez nyilván eleve kérdés… de hamarosan ki fog derülni a koreai kliensben), akkor pofon egyszerűen meglenne az entry level gearscore a két endgame instancehoz, ami nyilván nem feltétlenül nevezhető jónak.

      Vegyük csak példának a best ever timesink instancet: Training Ground. Az advanced glyphek kikaparása jelenleg idő, energia és ideális csapat kérdése. Ha az a +2 szint és az a plusz 1 skill annyival javítja fel az átlag hatékonyságot, hogy kvázi bármelyik balf*sz csapat könnyedén meg tudja csinálni akár a 3 bossos killt is bekucskott szemmel, akkor már kapásból indokolt lehet az, hogy pl. Training Groundot lvl60-hoz igazítsák. Gondolom ebben egyetértünk.Phibis Lab ugyanez a kategória. Ott is token alapon megy a jó loot. Szívjon már más is annyit a három guardos bossal mint anno mi a koreain azokért a tokenekért 🙂 Nemde?

  8. yusukee
    március 6, 2012 - 1:33 du.

    Ennyire megbízunk Brian Knox-ba? 😀

    • március 6, 2012 - 2:06 du.

      Régóta függőben van ez a kérdés. Többször is elhangzott, hogy nagyon törekszenek erre. Most mindösszesen csak annyi történt, hogy Knoxxer kimondta tényként az eddig feltételezést. Viszont, ahogy te is láthatod a post címében; jelenleg azért én is kétkedéssel fogadom a kijelentést.

  9. március 6, 2012 - 2:17 du.

    Jó reggelt azoknak akik most keltek fel velem…

    OMG?!

    t4 Contetnt? 😀 átalszok egy délelőttöt és ez van? (:

    Hát had szóljak közbe én is egy kicsit…

    3 dolognak kell így zsinórban mennie ,ha kell nekik a t4! (konkrétan elég nehéz lesz)

    1. Fordítás, feliratozás, hangillesztés.
    2. Ahogy mondták, insták finomítása.
    3. A t4 Content hibái/Bugjai és egyéb hibái ami a Kr-en fogja magát élesben kiforrni..azaz ennek javítása.

    Szerény Véleményem szerint, ez egy nagyon merész kijelentés volt.

    Konkrétan ,ha ezt az NcSoft-tól hallom, akkor csak mosolygok és elkönyvelném nyár végére vagy tél kezdetére 🙂

    Szívem szerint még a 50+t sem raknám be nyár végéig. 🙂

    Kr-ezek, és még így is van amit a nyelv miatt nem tudtunk meg. Pl politika és Craft…ez nagy nulla számunkra ott.
    Itt belemélyedsz és elleszel vele, nem rögtöm LvL 60ig szétszinteled az arcod, amiben természetesen semmi rossz nem lenne…De Én azt javaslom, mi ne várjuk ezt így veterán szemmel.

  10. Lacci
    március 6, 2012 - 6:22 du.

    Hát mit mondjak.Ennél is simábban elérni a lvl 60at? Ezt komolyan gondolják?Ennyi erővel ki is kukázhatják a játékot. Az MMO része a játéknak már így is kimerül az az instákban.Máshova nem kell több ember, egyedül is lehet fejlődi.Én emlékszem mi volt a kóreai saratkor, és sztem akkor volt igazán jól összerakva a fejlődés.Azóta csak szét nerfelték a játékot.Akkor meg kellett csinálni a küldiket,+ az instát, hogy tovább tudj haladni.És igen voltak helyek főleg 40fölött ahova nem lehet egyedül menni mert az elitek sem egyedül jártak.De egy kóreai játékos simán ölte a bamokat.Sza nem értem mi volt a baj. De ezt véleményem már akkor is mondtam, és jól le is lettem hurrogva, amit gondolom most is meg fogok kapni.Na de vissza tapasztalatokhoz.A kóreai start óta nem lehet mást hallani, mint hogy ezt gyengítették, azt gyengítették, na meg csökkentették a szintlépéshez szükséges expet.És mi lett ennek az eredménye, mit tapasztaltam a betak alatt?Az hogy elit mobokkal szinte nem is találkozni instákon kívül,Poporiföldön csomó elitvolt, de most egy sincs, és ez késöbb sem lesz máshogy. Elvették a partizás értelmét.de ez még hagyján lenne , ha nem az lenne,hogy gyakorltilag ki sem kell jönnöm az instából.Megléptem a lvl 20at és azóta pillanatok alatt, mindössze pár insta körrel, megléptem a lvl 27et.Ás ez nem lesz máshogy a következő bétán sem.Leadom az instás küldiket. azzal meglépem a 28at, megyünk még pár kört és már mehetünk is a következő instába.És miért ne így csináljuk, hisz az instából vannak az itemek.De ezzel gyakorlatilag.Feleslegesen, csinálták meg azt a sok zónát, küldit, mobot, amit a kóreain, még be kellet járni,a fejlődéshez.ezzel szemben most az új játékosok 90%a nem fogja ezeket látni, mert csak az instába és annak bejáratánál, fog ácsorogni.És a kockábbak max pár napa alatt 60asok fognak lenni.De van ennek értelme?
    szerintem kóreaban is ezért bukott be a játék.Kiadták kontetent nélkül, és az volt nekik az első dolguk, hogy pár siránkozó miatt, aki lusta volt megtanulni, játszani a karakterével, felgyorsították a fejlődést, Kontent viszont nem volt, és sok kicsi kóreai, hagyta a francba a játékot.
    Most már lényegesen több kontent van, de én még mindig aggodom emiatt, mert egyenlőre nics más mint insták tömkelege,amit hamar meg fog unni az ember, amint azt is, hogy kimenjen a hóra és minden szembejövőt le PKzon.Mert egyenlőre a PVP kontent kb ennyi,már ami a pvp valóban izgalmas részét illeti és ezért a BGket direkt nem soroltam ide.
    És ezen a helyzeten remélhetőleg a szvsz segíteni, tud, ha egy valóban jó dolgokkal teszik érdekessé azt a dolgot.
    Szerintem azzal hogy egy MMOt túl gyorssá tesznek azzal halálra is ítélik a játékot. Nem az lenne az érdekük, hogy minél tovább lekössék az embereket?
    L2ben szinte semmi pve kontrent nem volt csak grind helyek, aminek persze a pofon egyszerű kraftal értelmet adtak, és jól elvoltatok a haverokkal, mig órákig farmoltatok egy receptért, vagy a matikért.Viszont volt egy ugyan csak egyszerű, mégis izgalmas siege rendszer, amivel a GvGnek is értelmet adtak, és okot szolgáltattak arra, hogy háboruzz a máik guildel.

    Na mindegy ez van, ennek ellenére,kocka leszek, és ha a az időm engedi TERAzni fogok, hiszen egy valóban jó játék, még ezekkel együtt is amiket ide leírtam, és talán pont ezért zavarnak ezek a dolgok.Ráadásul,Láttam azt milyen volt a Kóreai startkor. Sztem akkor volt a tökéletes, nem kellet volna mást tenni, csak feltölteni, tartalommal.
    Én azért jászom MMOval, mert sokkal jobb barátokkal eltölteni az időt, mint egyedül egy RPG vel,

    • szuszu
      március 6, 2012 - 6:29 du.

      Hmmm ez érdekes …Koreában bebukott a játék ?
      PVP tényleg gyenge ? Arénák, BG-k is ?

  11. Lacci
    március 6, 2012 - 6:48 du.

    Kóreában jócskán ,megcsappan a játékosok száma kb14%ról 3% környékére, ha jól emlékszem, ami elég nagy bukta.Egy arénát vagy egy BG-t nem hasonlítanék egy Siege-hez vagy ahhoz, hogy hónapokig war-ban állsz 3 klánnal, mert ugyanarra a Kastélyra fáj a fogatok.

    • március 6, 2012 - 7:09 du.

      Én meg nem hasonlítanék össze két totálisan különböző játékot, ahogy nem hasonlítom össze a TERA-t pl. a WoW-val és semmilyen más játékkal sem.

      Az, hogy nincs ilyen funkció a TERA-ban, az nem azt jelenti, hogy a TERA kevesebb, hanem azt, hogy a TERA NEM a TE játékod, TE _NEM_ ezt keresed.

      Erről a megbukásról meg annyit, hogy:
      – 14%-kal kezdett a TERA a kOBT alatt, amikor ugye f2p volt.
      – Ez a startra 11-12% körül állt meg, ami 5 hónap alatt visszazuhant 3-4% körülre.
      – Ez volt kb tavaly nyáron, majd jött az Evolution patch és most jön a QoA.
      – Fura módon az elmúlt 8 hónapban stabilan tartotta ezt a 3-4% közötti értéket.

      Most itt arról beszélünk, hogy a teljes koreai játékosbázis aki netcafeból játszik (tehát a gamerek igen nagy százaléka), 3%-ban a TERA-val játszik. Itt nem az MMOkról beszélünk, hanem az _ÖSSZES_ játékról. Olyan játékok vannak vannak alik két százalékponttal a TERA előtt mint az általad ajnározott Lineage 2 vagy a World of Warcraft és olyan játékok vannak 1-2%-kal a TERA előtt mint pl. a StarCraft 2. Ezek a játékok is _MIND_ megbuktak szerinted? Tavaly nyáron még elment ez a ‘megbukott Koreában’ duma, hiszen nagyon komoly zuhanópályán volt a játék; de azóta beállt a játékosbázis és stabilan tartja a szintet a játék. Ezt gondold már végig mielőtt legközelebb ilyen következtetésre jutsz.

      • Lacci
        március 6, 2012 - 8:16 du.

        Nem kötekedni akarok, ne értsd félre,de ha a teljes játékosbázis 14%-a érdeklődött a TERA iránt, abból ugye azt írod 2-3% kiesett a startkor.
        Tehát szerintem itt kihullottak azok akik tényleg csak érdeklődtek.
        A maradék tényleg játszani akart, és ebből a 12%ból kiesett 8-9% mikor elérték a max szintet.
        Tehát kb az 1/3át tudták megtartani azoknak a játékosoknak, akik tényleg játszani akartak.Ami sztem nem túl jó arány.

  12. március 6, 2012 - 6:54 du.

    izéé 😀

    Lacci Barátomhoz, hogy hozzászóljak : Nem gyenge a PvP, csak kis szinten értelmetlen.
    50LvL+on meg nem tudjuk mert Latecy Miatt nekünk innen nem lehetett a Kr-en.

    Insták Izgik, de … volt olyan mob a Tera-ban Kr-en ami csak egy icipici alap elitke volt, de kampány…és 20 percig Kite-olgattam a Bersimmel. kb 3 hete kezdtük ujra a Tera Kr-t, mert miert ne :P…
    na ott 2 hit és vége. Euban meg pont elötte álltak meg a szerók (30lvl-en van ez)

    Igazábol nem Fika, semmi Eretnekség. Én konkréta az Eu-s Brigádnak már írtam egy levelet, (még nem válaszoltak … vajon miert? :P) hogy vegyék figyelembe, ez nem Korea és Nem Farmerek vagyunk, de javasoltam a xp megfelezését.
    Most komolyan…Quest annyi van egy szintre (pl 35 szinten annyi sárga quest van ,hogy mire megcsinallod 37 vagy és még csak utánna jönnek a 36-os questek) ami bőven betölti azt a fejlődést amit -50%al csökkentenének, ezert nem is kéne a questekbe belenyulni, csak mobokért járót lefelezni.

    Jó, ezt úgysem én döntöm el, csak javasoltam, de talán kikerül a kerekasztalra 🙂

    Én azert szeretem az mmo-t mert “SZENVEDNI KELL BENNE az adot ITEM vagy LvL-ért”.
    Nem az, hogy pl én Kiveszek 2 nap szabit abbol a 48 órábol 6ot alszok és máris lvl 50 vagyok.

    Nem szeretném, hogy úgy járjon mint az Sw-Tor. Ettöl függetlenül a játék fene jó. csak féltem a játék fejlődési szenvedj/izgalom/idegbetegség részét.

    Most elválik, Hc és sima player-ekre gondoltak, vagy csak az eladás számit Eu-ban.
    meglátjuk. Én tuti hogy ezzel játszom 2-3 évet, ha ugy lesz a szitu újitás terén.

    EnJoy 😛

  13. március 6, 2012 - 7:01 du.

    Lacci: Nem nagyon tudom hova tenni a kirohanásod…
    – Nem azért telt nagyon sokaknak mindkét CBT hétvégéjük az instában, mert annyira nagyon jó ott lenni, hanem azért, mert lvlcap volt és az emberek nem nagyon tudtak mit csinálni.
    – Képzeld nekem nem tetszett az amikor a kOBT-n Vale of the Fangban minden elit volt és 2-3 percig kellett egy-egy mobot ölnöm. És az sem tetszett, hogy lvl18-on, lvl22-őn és lvl25-ön is egy egész/fél szintet kellett grindelnem a repeatable questekkel csak azért, hogy meglegyen a köv szint.
    -Azt írod, hogy a játéknak nincs endgame contente, meghogy az instanceokat meg lehet unni és amúgy sincs PVP content. Majd leírod, hogy még a szintezés is nagyon gyorsá van téve. Ha tényleg ennyire semmi nincs a játékba, akkor hova lassítsák a fejlődést. Ha tényleg neked van igazad, akkor legalább az emberek hamar elérik a max szintet és nem kell nekik hónapokig szopniuk, hogy rájöjjenek: nincs is semmi ebben a játékban.
    – Azt írod, hogy a CBT#3-on leadod a questeket mész egy-két insta runt és máris mehetsz a következő instanceba. Ezt kifejtenéd? Tudomásom szerint a következő instance lvl37-en van, ezzel szemben a lvlcap 32 lesz a CBT#3-on. Melyik instanceba is fogunk menni akkor CBT#3-on?

    Az irományod többi részével nem tudok mit kezdeni, valóban már számtalan esetben leírtad. Sőt biztosra veszem, hogy a jövőben is nagyon sokszor le fogod írni. Azt viszont nem ártana, ha megértenéd, hogy nem TE vagy a referencia játékos:

    L2ben szinte semmi pve kontrent nem volt csak grind helyek, aminek persze a pofon egyszerű kraftal értelmet adtak, és jól elvoltatok a haverokkal, mig órákig farmoltatok egy receptért, vagy a matikért.

    Nem… az EU játékosok nem akarnak ilyen játékkal játszani, ezért bukott be nálunk az Aion és oly sok másik játék is.

    Egyébként ha tényleg ennyire nem tetszik az amivé változott a TERA a kOBT óta, akkor miért erőlteted ennyire? Ha neked olyan játék kell, amiben lvl32-őn elfogynak a group questek is és onnantól lvl37-ig Eldricht Castleben kell grindelni a bohócokat, akkor miért akarsz ezzel a TERA-val játszani?

    Ráadásul,Láttam azt milyen volt a Kóreai startkor. Sztem akkor volt a tökéletes, nem kellet volna mást tenni, csak feltölteni, tartalommal.

    Szerencsére nem a próféta szól belőle, ha így lett volna mára még vagy lelőtték volna a TERA-t vagy éppen mostanában menne át f2p-be…

  14. március 6, 2012 - 7:15 du.

    Nyugalom, Nyugalom, ezek nem “Vita/Fiak Fórum” 🙂

    Csak írtunk dolgokat, ötleteket. 🙂

    Menorel, nyugi 🙂 Tudjuk ,hogy jó! Szeretjük is és Tolni is fogjuk ezerrel 🙂
    Csak Viszonyítottunk 🙂

    • március 6, 2012 - 7:17 du.

      Roppantul nyugodt vagyok, mindösszesen csak megvéleményeztem egy kommentet és feltettem néhány kérdést. Ez gondolom nem gond.

  15. március 6, 2012 - 7:17 du.

    fiak=Fika 🙂

  16. március 6, 2012 - 7:18 du.

    menorel :
    Roppantul nyugodt vagyok, mindösszesen csak megvéleményeztem egy kommentet és feltettem néhány kérdést. Ez gondolom nem gond.

    jó, lacci is csak a véleményét mondta 🙂

  17. szuszu
    március 6, 2012 - 7:40 du.

    Én úgy értem el a lvl 27-et, hogy egyetlen egy instában sem voltam, csak csináltam a küldiket, ami rengeteg volt,Igaz nem pár óra alatt lett meg,de nem is éreztem húú de hosszúnak, kellemesen haladtam,
    Ha instáztam volna, akkor még ennél is gyorsabb lett volna ?
    Sok mmo-val játszottam már, de tényleg túl gyorsnak érzem a fejlődést itt, a kockák pár nap,hét alatt elérhetik a max szintet.
    Endgame tartalom nem tudom milyen, valószínű pve szerveren leszek, mert a pk-t nem igazán tartom fairnek.PVE szerveren pedig akkor kilőve a GuildvsGuild csaták, akkor csak az aréna és a BG marad. Az aréna annyira nem fogott meg,Marad a BG. Ki tudja ez mennyire lesz jó.

  18. Lacci
    március 6, 2012 - 7:44 du.

    Ez nem kirohanás,hisz te is tudod, végig ezen a véleményen voltam.ezt az a mondat hozta ki belőlem, most,hogy még simábbá akarják tenni a Lv 60 elérését.És feltettem a kérés, hogy ennél is simábbá?
    Nem tudom, kóreain én egy percig sem grindeltem .Lv42ig jutottam, úgy , hogy 1 ismételhető küldit sem csináltam, meg 2 szer, és nem farmoltam, mobokat mert nem volt küldi.És kimondottam élveztem, mikor a Popori földön, egyedül meg kellett küzdenem az elit assasin mobokkal. Azt ha nem ment egyedül, mentünk 2en.
    De ha te úgy érezted, hogy grindelned kell, szerinted nem lehetett volna másképp áthidalni ezeket a dolgokat, csak nerfelésel és valóban szükség volt az szintekhez szükséges exp csökkentésére, azután,hogy annyi elit mobból normál mob lett?Ráadásul ezek a mobok amik elötte elitek voltak gyengébbek lettek egy a kezdetektől normálmobnál.
    Én sem azért mentem instába mert ott akartam fejlődni, de nem is azért , mert lvl cap volt, csak mert segtíeni kellet másnak, meg jó lett volna egy kard, és pik-pak 26 voltam, anélkül hogy egy küldit is meg kellet volna csinálnom ,és már mehettem is a következő instába anélkül, hogy nyílt terepen, küldiztem volna,
    Régen volt a kóreai, ha nincs 32 környékén insta akkor tévedtem elismerem.
    Az endgameről annyit írtam, hogy, kóreain, kiadták endgame nélkül és mégis gyorsították a játékmenetet, ami azt meg is látszott a játékoslétszámon.Ha minden áron gyorsítani akartak, miért nem tették azt később,miután rengeteg dolog került a játékba, mondjuk mostanában,mikor, a játék sokkal kiforrottabb, ha egyáltalán, még most is szükségét éreznék az emberek.Ha piacra dosz egy terméket nem az a célod, hogy minél többet vegyenek belőle?Ha azt karom, hogy többet vegynek/tovább vegyék meg, akkor nem teszem lehetővé hogy minél előbb eljuss olyan szintre, ahol a termék hiányos.Mert nem ez történt?
    És a jelenlegi PVP számomra még nem igazán kielégítő sajnálom, de én hiányolom a siegeket és kíváncsian várom,a szvsz-t
    Irtam azt is,hogy ezek ellenére a TERA egy nagyon jó játék. Ám sajnálom, hogy nerfeték/gyorsították a fejlődést.ezek a dolgok csak szálkák a szememben, pont azért mert jónak tartom a TERAt, de nem kellene, hogy túl, könnyű és gyors legyen, mert nem fél évre szeretnék tervezni vele.

  19. zEEbra
    március 6, 2012 - 8:22 du.

    Csak én akarok több max szintű karaktert?

    • Lacci
      március 6, 2012 - 8:41 du.

      Én speciel nem igazán, én szeretek kiválasztani 1 kasztot és azzal játszani minél többet kihozni belőle,viszont nem 2 hónap alatt.De ízlések és pofonok:)

  20. március 6, 2012 - 9:43 du.

    Lacci: Mind szép és jó amit fentebb leírtál. De Engem egy dolog érdekelne de nagyon. Igazából már korábban reagáltam a felvetésekre így számomra csak egyetlen kérdés maradt, amire szeretném ha válaszolnál:
    – Ha túlságosan gyorsnak érzed a TERA fejlődését, ráadásul szerinted sok az instance is (megjegyzem lvl50-ig összesen van 4 db), amik ellehetetlenítik az outdoor területek kiélvezhetőségét. Ha szerinted a PVE tartalom nagyon gyorsan megunható, és mindemellett nincs olyan PVP endgame sem, ami érdemi kihívást nyújtana neked, ráadásul még az altok húzása és gearelése sem igazán izgat: Akkor mégis miért akarsz te egyáltalán játszani a TERAval? Mi vonz téged ebben a játékban, amiért megéri egyáltalán belekezdened?

    Napestig sorolhatnám, hogy Én mennyi minden fantáziát látok a játékban, hogy számomra a PK miért több mint az, hogy leölöm a másikat mobozás közben, hogy mekkora fantáziát látok pl. a Deathmatch rendszerre építhető minigamekre, hogy pl az outdoor dungeonökben mekkora WAR-t lehet szervezni azzal, hogy beblokkoljuk a bejáratot és miközben a csapat java kint védi a bejáratot, addig 1-2 group odabent a BAM-okat farmolja a BoE-s lootért, Beszélhetnék arról, hogy a szerinted hamar megunható PVE endgame milyen jól lekötött bennünket a Korea szerveren, ahol 3 hónap alatt mindösszesen csak az első három instanceba jutottunk be és pl. Training Groundot alap hangon 3-4 hónapig kell farmolni, hogy kiszedd az összes advanced glyphet. És még egy csomó egyéb dologról beszélhetnék anélkül, hogy megemlíteném a T4-es patchben bejövő újdonságokat (repuzás, napi questelés a green crystalokért, outdoor PVP hentelés a Black Riftek közelében, stb-stb.). De még ha ezeket is megemlíteném, akkor is kiagynék egy csomó dolgot; amik pl. engem annyira nem érdekelnek, de minden bizonnyal sok guild számára érdekes kihívás lesz (pl. GvG és Political System rendszer). Nekem erről fog szólni ez a játék és szerintem a jelenlegi contenttel (T4 nélkül) is bőven le fog kötni fél-egy évig.

    • Lacci
      március 6, 2012 - 10:28 du.

      Szerintem azt nem írtam, hogy túl sok az instance,csupán azt, hogy van belőle bőven.Amit tényleg meg lehet unni ha nincs más.Bele lehet fáradni abba, hogy folyton ugyanazokat,az instákat csinálod, és közben nincs más.Amit részben meg is cáfoltál mert felvetettél itt jó ötleteket.
      Szerintem azt sem állítottam hogy nincs PVE endgame ami kihívást jelentene.Insták vannak bőven mint megállapítottuk mert 50 fölött azért van és még lesznek is T4el, és azt is mondtam, hogy maga játék és harcrendszer kimondottan teszik, Ha meg ezt a kettőt egymás mellé teszed, akkor sztem le lehet vonni a következtetést, hogy a pve contentben találok kihívást.Sőt írtam azt is hogy kimondottan élveztem megküzdeni egyedül egy assasin elit mobbal.
      És ezzel szerintem meg is válaszoltam, hogy miért akarok a TERAval játszani, azok ellenére amiket felsoroltam:
      -Túl gyorsnak találom a fejlődést és nem fél évre szeretnék tervezni.20-ról 26re simán felfejlődtem a 20as instába, ami nem jó dolog sztem, kóreai startkor ezt nem tudtuk megcsinálni szerintem.
      -A PVP nekem egyenlőre hiányos, főleg a siege hiánya miatt.Az hogy van GvG nem minden, mi szolgáltatja az okot arra, hogy valakivel GvGbe kezd, nyilván ha le pkznak.
      A BGek pedig nem tartom a pvp legélvezhetőbb formájának, mert ott ugyan az van mindig, 5 elenfél ugyan azon a terülten.És mint írtam kíváncsian várom a SVS-t.Ha jól találják ki a dolgot, akkor ez megoldhatja,hogy elszálljanak a kételyeim.

      Igazából most, hogy ezt leírtam, talán a legnagyobb szálka az hogy túl gyors lett a fejlődés.Mert ha jó egy játék, nem fél egy évet akarok vele foglalkozni.Nem jó mindig váltogatni, mert akkor a megszokott jó kis csapat széthullik.L2vel 4-5évet simán elvoltam, pedig elég egyszerű játék, de mégis jól voltak benn kitalálva dolgok.Nyilván egy idő után váltani kell mert bele unsz, vagy jön egy jobb MMO, de ezt nem fél év után akarom megtenni.
      Remélem kielégítő volt a válasz.

  21. Monster
    március 6, 2012 - 9:48 du.

    Kicsit beleolvasgattam a dologba!A Skill rendszert is nagyban érinteni fogja szal ne nagyon szokjátok meg.Az összes kaszté átalakul bizonyos ComboSkill rendszerre.Azt nem nagyon értettem hogy ez miben is fog megnyilvánulni de sokan lázadoznak ellene.

    • március 6, 2012 - 9:57 du.

      Valamit félre érthettél, az új combo (stack) skill rendszer egyedül a warrior classt érinti.

      • Monster
        március 7, 2012 - 1:32 du.

        Bocsi!Jobban átolvasva igy igaz!

  22. március 6, 2012 - 11:18 du.

    Lacci: Bocs ennél a résznél: “és mindemellett nincs olyan PVE endgame sem, ami érdemi kihívást nyújtana neked,“, valóban elgépeltem, hiszen PVE helyett PVP-t akartam írni.

    Ezt leszámítva, viszont továbbra is értetlenül állok a kritikáid előtt. Hiányolod a játékból a siege funkciót, amikor ezt már megannyi esetben jelezte a kiadó, hogy még csak hasonlót sem tervez a játékba. Miért hiányolod a játékból azt, ami nincs beletervezve? Ennyi erővel miért nem hiányolod azt, hogy nem lehet tengeralattjáróról bombázni a player houseokat, hiszen ilyen sincs benne, sőt tengeralattjáró és player housing sem.

    Egyébként igen, kielégítő volt a válaszod. Bár picit fura, hogy a PVE endgameben látod leginkább a vonzerőt, holott kicsit fentebb arról még ezt írtad:

    Most már lényegesen több kontent van, de én még mindig aggodom emiatt, mert egyenlőre nics más mint insták tömkelege,amit hamar meg fog unni az ember,

  23. március 7, 2012 - 12:26 de.

    Istenem, hagyjátok már abba xD

    Menorel mint Fan (és én is) Vidé a Játékot.
    Lacci mint fan feldobta a Kr Head Startos Változásokat és ez nem jött be neki, és mint egy ilyen oldalon szokás, elmondjuk a véleményt. Kérlek mindkettőtöket, Felnőt módjára 🙂 Ne mélyűljünk egymás szava kiforgatásába és felnagyításába.

    Sőt saját véleményem is van : Igen xp Túl gyors 🙂 És Insta pl lehetne kicsit több. De ettöl még nekem nagy kedvencem a játék, és Laccinak is és neked is Meno.(tudom ne tagad xD )

    Mellesleg ejnye-bejnye NockNock…azért ilyet mondani 🙂 … ezt szerintem idegből mondtad, pedig tudtommal nem vagytok rosszba ,mert nem ártottatok egymásnak :

    “Az, hogy nincs ilyen funkció a TERA-ban, az nem azt jelenti, hogy a TERA kevesebb, hanem azt, hogy a TERA NEM a TE játékod, TE _NEM_ ezt keresed.”

    Itt konkrétan a Témát Le is zárnám.

    u.i.: VALAKI APPLY-zza már le nekem Kr- Renegaderek-ben a Guild jelentkezésem 😀

    Joccakát 🙂

  24. március 7, 2012 - 12:46 de.

    És T4 Download 😛

    Képecske :

    • Szergely
      március 7, 2012 - 8:13 de.

      Ó a f*szom, el akartam indítani reggel a letöltést, csak kiment a fejemből 😀 Mind1, remélem nem sok 🙂

  25. zEEbra
    március 7, 2012 - 3:22 de.

    Éjszakai baglyoknak stream:
    http://www.twitch.tv/steparu

  26. Gregi
    március 7, 2012 - 6:38 de.

    Azért nem értek egyet Laccival mert ő szenvedni akar a haverjaival a TERA-ban és úgy összevéve egy Lineage 3-at akar. L2 Haverokkal bizony kurvajó, de én még akkor is nehezen bírtam a farmolást álló nap és álló éjjel.
    Itt viszont van egy olyan érzésem, hogy nagyobb szinten a küldiket be fogjuk hozni, azt nem mondom hogy kevés lesz, de már nem lesz túl sok.

    És hogy mit akarok én? Élvezni a játékot és pont.
    Ez nálam úgy kezdődik (mert mindenkinél bizony más), hogy klán nélkül fejlődök fel. Nagyon nagy szabadság, akkor játszok amikor akarok, elolvasom a küldiket, ha kell még ember csak a hülye nem tud szerezni group küldikre.
    Instába ha megyek szervezek magamnak egy groupot, nekem megéri 2-4 fail amíg rájövök egy taktikra, és rátalálok pár jó emberre is. Ha lezergelnek ennyit tudnak, ha egy ember rám támad, megpróbálom lenyomni és kész. Így megyek végig a (mostmár igen valószínű) 60 szinten.

    Endgame…mivel még igazából sose jártam ott nem tudom mi fog lekötni és mennyire. Sőt azt se tudom mit fogok csinálni. Azt tudom hogy ingame a pénzzel mindig nagy gondban leszek:D Craftolásba mindig nehezen fogtam bele, talán itt majd megváltozik, ha valamit érdemesnek látok majd rá. Political system nem az én világom.

    Legszívesebben HC klánba mennék, de tudom hogy csak 2-3 hónapig bírnám, és utána sorban:
    1.Rájönnék, hogy van életem is, amit nem felejthetek el.
    2.Elmegyek piálni éjszaka, ahelyett hogy játszanék. Még akkor is ha tényleg imádom akikkel játszok és jó fejek. Inkább velük személyesen is találkoznék akkor már.
    3. Nem felelek meg az elvárásoknak(ez mindig elég szomorú)
    4. Kick. És a kick még a jó eset.
    Ráadásul én hülye az összes cuccot ami esett nekem mindig odaadtam a többi klántársnak(tapasztalat magamról).

    Így maradni fog a casual, vagy magyar vagy international (mindkettőnek megvan a maga varázsa), vagy clanless fogok játszani, ami egy ideig jó, de nem örökké.

    UI.: Ha valamikor valamelyik HC klánhoz próbálnék applyzni, vagy idézzetek innen, vagy írjátok “Hát te hülye vagy, mit keresel te itt” vagy valami ilyesmit. Eszembe jut majd hogy nem nekem való.

  27. március 7, 2012 - 6:51 de.

    Kaguura: Ezt az egész szituációt szerintem egy valaki reagálta túl és az nem Lacci volt és szerintem nem is én. Az általad idézett mondat egy logikus következtetés a fentebb leírtak alapján. De szerintem is az lesz a legjobb, ha befejezed.
    De csak hogy ne legyen feszkó: Amennyiben a reakciómmal esetleg megsértettem volna Laccit, akkor ezúton elnézést kérek tőle a túlreagálásomért (én nem így érzem). Szerintem mindösszesen annyi történt, hogy Lacci sokadjára felvetette a nemtetszését amit megfűszerezett egy keserű végkövetkeztetéssel, amit hasonló hangnemben ellenvéleményeztem, majd megpróbáltam levonni az egészből egy logikus következtetést, melyet megvitattunk Laccival. Az egészben mindösszesen annyit éreztem kellemetlennek, hogy közbeszóltál Te (Kaguura) és azt gondoltad, hogy neked kell rendet/nyugalmat tenned közöttünk, mintha mi nem tudnánk kezelni ezt a szituációt.

  28. szuszu
    március 7, 2012 - 7:01 de.

    Ha ilyen gyors a fejlődés, sztem is az endgame tartalmat meg kell erősíteni.
    PVE szerveren tudom, hogy nincs pk és GvG harc.Akkor csak a BG és aréna jöhet szóba ?
    Szerver vs szerver az lesz, igaz ?

    • március 7, 2012 - 7:21 de.

      Ha alaposabban elolvasod a fentebbieket, akkor láthatod, hogy senki nem állította, hogy nincs megfelelő PVE endgame, sőt Lacci külön ki is emelte, hogy ezen a téren jót villant a TERA.
      És igen, mivel PVE szerveren nincs PK és GvG (megjegyzem ez utóbbi akár még változhat is…), ezért csak a battleground, a deathmatch és a duel marad. Bár nem igazán értem, hogy másnak kéne ott maradnia, hiszen: PVE. Ha valaki PVP-re vágyik, az nyilván nem fog PVE szerverre menni. Ebben gondolom egyetértünk.

      • szuszu
        március 7, 2012 - 7:58 de.

        Ez így ebben a formában nem igaz.
        Én PVP-t részesítem előnyben, az instázás nem elégít ki, nekem az csak arra való, hogy jobb cuccokat szerezzek,fejlődjek. Persze vannak jó insták, ahol igencsak taktikázni kell,de ha már milliószor megcsináltad, akkor unalmassá válhat.Nem gépi ellenfelek ellen akarok csatázni, hanem hús-vér emberekkel.
        De a Pk visszatart a PVP szervertől.Az lenne ideális számomra, ha PVE szerveren minden PVP funkció benne lenne, kivéve a PK-t.A Pk a legtöbb esetben unfair a PK system ellenére is.De erről volt már vita, nem kell megkövezni, nem jön be a PK, ezért kell PVE szerverre mennem, hiába PVP-re vágyom.
        Ha GvG is lenne vagy szerver vs szerver, az lenne nekem ideális.

  29. Szergely
    március 7, 2012 - 8:26 de.

    A vitával kapcsolatban a véleményem: nem a szintezés maga a játék, a játék a lvl cap-et elérve kezdődik csak el! Személy szerint semmi kivetnivalót nem látok abban, ha 2-3 hét alatt össze lehet hozni egy max szintű karit, mert az endgame-ben lesz tennivaló bőven PvE és PvP terén is.
    Rengeteg quest van, sokkal több, mint ami a szintezéshez szükséges, viszont ez megint egy jó pont, hiszen nincs értelmetlen grind, sőt, ha valaki a solo szintezést preferálja, akkor egyedül is felfejlődhet, nincs rákényszerítve a group questekre (gyakorlatilag ez volt az ok, ami miatt drasztikusan csökkentették/eliminálták az elitek számát a KR starthoz képest).
    Akik kifejezetten rühellik a PvE-t, azoknak szintén kellemes pont a gyors fejlődés, hiszen nekik a cél egyértelműen a karakter kimaxolása PvP-hez.
    Aki szerint a content = szintezés véget nem érő farmolással, az ne a Terát válassza, mert hamar “végigjátssza”…

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s