Kezdőlap > Blog, Frogster, TERA ENG, TERA Hungary, TERA Online > TERA Online: Hazai közvélemény

TERA Online: Hazai közvélemény

Talán még emlékeztek rá, hogy a Functional Test#2 után volt a blogon egy kérdőív, amibel a játékkal kapcsolatos tapasztalataitokra, véleményetekre kérdeztünk rá.
Így a CBT#2 után talán időszerű lenne megismételni a kérdéssort (némileg improveolva azt), de előtte még lássuk, hogy mi is lett az eredménye az előző kérdéssornak. A kérdésekre összesen 104 teljesen kitöltött és értékelhető válasz érkezett. A kérdésekre adott válaszokból készült grafikonokat a tovább után találod. A kérdőív egyik szakasza egy opcionális szöveges értékelést tartalmazott az első benyomásokról. Kiválogattam néhányat az adott válaszok közül:

>> Ez volt az első találkozások a játékkal, így elég sok időbe került mire megszoktam az irányítást(nem jobb egér gombal forog a kamera stb…), de a vége fele már egészen jól ment és nagyon tetszett! 😀

>> Felüdülés a sok “skillzongorázós” mmo után.

>> Grafika: Kifogástalan! Hang Zene: Hangeffektek a helyükön voltak semmi különös, a zene nagyon tetszett, csak néha sokáig nem szolt. nem a zene opcióval foglalkoztam 🙂 Játékélmény: Üdítően felemelő xbox360 kontrollert azonnal szó nélkül felismerte! de nem azzal teszteltem hanem bill/egér. A küldetések nem voltak fárasztóak kellemesen eltalálták a mennyiséget. Nem tapasztaltam mob nindzsázást még akkor sem amikor 100 voltak 1 quest helyen mert mindig volt mob. Várom a köv eventet. 10/10 a game.

>> A 22es szintcapet elértem, eddig nagyon tetszik igazából, amit látok, kivéve, hogy a questek eléggé egy kaptafák. Az első instát érdekes élmény volt warriorral tankolni a harcrendszer sajátosságai miatt, eléggé élveztem. Plus, az első leszólózott basiliskusom is egy élmény volt.

>> Nagyon tetszett a játék, de csak majd dobozos DvD kiadásban fogom megvenni és a megjelenéstől tervezek komolyabban játszani.

>> Gyors összegzés. Csupán a koreai verzióhoz tudok hasonlítani. A lagmentesség szuper volt, habár itt is volt terheltség a 29 channel ellenére. A reakcióidő teljesen megváltozott, tényleg azt csinálta a karakter, amit akartam, és ténylegesen akkor ugrott el, amikor én azt követeltem a nehézlábú Amanomtól. A legfőképp az tetszett, hogy 1-1 skill eltolása után a karakter nem ugrott vissza 5 métert a MOB pofájába a lagg miatt. Ami pedig megdöbbentő: értettem mindent 😀 Hihetetlen, hogy nem láttam egy darab kanji jelet sem, és tudtam mi esett a földre és nem csak a forma alakját kellett figyelnem. És végre tudom, miféle buffok jönnek ki a crystalok-ból és kövekből, ill. miket dobálok olyan bőszen a tűzre ^^. Részemről teljesen ok volt ez a kis lehetőség. 10/10.

Lássuk legelőször, hogy a Magyar játékosok gépe mennyire felelt meg a TERA elvárásainak: A játékosok 86%-ának a gépe a javasolt hardware config közelében volt, ebből 68% meg is haladja azt. Az eredmény alapján elmondható, hogy a TERA pont időben jelenik meg a játékosok nagy részének nem kell ez miatt gépet fejlesztenie (vagy ha kellett már korábban megtette). Mindösszesen a válaszadók 14%-a jelezte, hogy a gépe a minimum követelmény közelében van, de közülük jónéhányan megelégedtek a minimum grafikával is.

Ha már grafika, akkor lássuk milyen eredménnyel zárult a grafikai elégedettség mérés: 

Mindösszesen csak a játékosok alig 2 százaléka vélte a TERA grafikáját kiábrándítónak és alig további 3% érezte úgy, hogy az elvárásai alatt teljesített a játék. Figyelembe véve az előző chart eredményét (14% minimum config és 18% javasolt közeli config), ez egy igen kimagasló eredménynek tekinthető, hiszen – ez alapján – még a gyengébb gépeken is az elvárható szintet tudja produkálni a játék. Nyilván elvárható volt, hogy a grafika terén a játék nagyot villantson, hiszen ez az egyik legszembetűnőbb újdonsága a játéknak.

Lássuk azt, ami első látásra leginkább meglepetést okozhat: Az irányítás. Meglepő, hogy pont ebben a kategóriában érte el a játék a legmagasabb százalékot a ‘messze az elvárás felett‘ válaszban. A merőben új irányítás sokak szerint időzített bombaként hathatott volna, hiszen az egyéb MMOkban megtapasztalt tabolás és skill rotációkkal szembe a TERA igen komoly koncentrációt, odafigyelést, célzást és persze reflexeket igényel. Úgy néz ki a hazai játékosok számára ez sokkal inkább előny, mint hátrán.Mindösszesen csak 4% jelezte, hogy számára ezen a téren a TERA nem azt adta amit elvárt.

Két témában kértük ki még a véleményeteket: A küldetésrendszer és a harcrendszer. Mindkét esetben 5% körülre jött ki az elégedetlenek aránya (ami a questing rendszerben igen meglepőnek, hiszen ezen a téren végülis semmi igazán újat nem hozott a TERA).


  1. Thor
    március 5, 2012 - 3:57 du.

    Sziasztok, mar reg nem irtam semmit na szoval a gepem tokeletesen teljesitett ,(itt megkoszonom meg1x Menorelnek hogy segitett 1 jo gepet vegyek).
    Grafika a jateknak sztem tulszarnyalta azt amit elvartam no comment! 10/10pont
    Az igaz meg csak egy lvl24-es Lancer-em van amivel egy elmeny volt Basilikot olni jo sok idot vesz igenybe,nemvalami nagy DD a lancer nemde?:)vagy SB-ben Lancer es 1 Slayer-el vegigvinni.
    Skillezes teren 1 dolog zavar kicsit hogy egerrel nem lehet raklikkelni skillre pedig sokszor nagyon jol jonne (vagy megis lehet csak en nem tudok rola?),az is lehet hogy tobb gyakorlassal jobban fog menni csak az 1,2,3 vagy f1 f2 f3…….. billentyukkel skillezni.
    Annyi biztos hogy ez lessz az a jatek amiben eveket fogok eltolteni es mar CBT3ra megveszem a Collector’s Edition Digital pre-order-t:)

    • attyspocak
      március 5, 2012 - 6:51 du.

      Nem tudsz egérrel kattintani a skillekre, hiszen azzal célzol. Kivéve, ha van egy sok gombos egered és beprogramozod pár F gombra.

  2. Titusz
    március 5, 2012 - 3:58 du.

    lenne egy kerdesem, es pedig a CBT-k mennyi X-en mennek, szoval a jatekban is, live, ilyen hamar fogunk fejlodni vagy pedig must dupla, esetleg 4x -en megy a CBT?…tud valaki valamit errol?

    • március 5, 2012 - 4:18 du.

      Hát nekem 2-szer kellett elolvasnom, hogy egyszer megértsem amit írtál :). A Játékban az fejlődés sebessége a véleményem szerint megegyezik a koreai live mostani beállításaival. Csak tipp, de szerintem nem lesz ebben változás az eu live-on sem. Azt azért meg kell jegyezni, hogy magasabb szinten lassul a fejlődés üteme is.

  3. március 5, 2012 - 5:04 du.

    Titusz: Jelenleg semmilyen XP szorzó nincs a játékban a mostani fejlődési sebesség megegyezik a majdani live fejlődési sebességgel.

  4. Titusz
    március 5, 2012 - 5:53 du.

    koszi es boccs az agyafurt, kisse komplex/erthetetlen fogalmazasomert 😦

  5. Endrosz
    március 5, 2012 - 7:51 du.

    Hát igen, a TERA az első MMO szerintem, ami méltán pályázik a WoW+ címre (a játékmenetet illetően). Annyi félresikerült próbálkozás után csak sikerült valami olyat összehozni, ami kielégít minden lényeges elvárást, és újat is hoz. Sok sikert a Variance guildnek! Ja és köszönet Menorelnek a Holy Trinitys cikkért is, én sem voltam képben.

  1. március 8, 2012 - 7:10 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s