Kezdőlap > Bluehole, En Masse, Game Mechanism, TERA ENG, TERA Hungary, TERA Online > ZAM.com: Az év legfontosabb 5 MMOja: TERA Online

ZAM.com: Az év legfontosabb 5 MMOja: TERA Online

Ahogy az előző postban jeleztem a ZAM-on megjelent a fenti címmel egy bejegyzés, ami 2012 legjobban várt 5 MMOja közé helyezi a TERA Online-t. Gregi kapva kapott az alkalmon és lefordította az egész cikket. Köszönet neki az akvititásért. A cikk nem az a tipikus PR szösszenet, ami a csapból is folyik (folyni fog), a ZAM egyik írója készítette, aki a játék előnyei mellett leírja a félelmeit is, amivel egy TERA szintű játéknak szembesülnie kell. Lássuk, miként is látja a játékot a ZAM.

Ha 2011 az RPG-k és az FPS-ek éve volt, akkor 2012 feltétlenül az MMORPG-k éve lesz. Mivel majdnem egy tucat nagyon várt cím indul 2012-ben, nincs kétségünk afelől, hogy ez az év forradalmi lesz az MMO iparban. De nem mindenkinek lesz ideje kipróbálni az összes játékot, ezért a ZAM készített egy listát hogy szerintünk melyik lesz az öt legjelentősebb. Ebben az ötben megnézzünk a leginnovatívabbakat is, ezért kell figyelemmel kísérnetek őket. Ma ZAM Staff Writer Patrick „BakersMan” Do ír a….TERA-ról!

Az Action MMO-k most nagy dolgok Ázsiában – és mi egy Gundam nagyságúról fogunk beszélni; és a Tera alaposan bevéste magát, mint az egyik legjobb induló, amit ez a műfaj kínálni tud. Habár az USA-ban az ötlet maga még nem ragadt meg az emberek képzeletében. Röviden a tények: The Exiled Realm of Arborea, a TERA egy action MMORPG amit a Bluehole studio fejleszt és az En Masse Entertaiment adja ki Amerikában. A játék Januárban indult Dél-Koreában, és csúszva érkezik Észak-Amerikába és Európába 2012 tavaszán. Amikor végre megérkezik a partjainkra, aknamezőnyi megpróbáltatás fogja várni. A legérdekesebb dolog a TERA-ban nem maga a játék lesz, hanem hogy hogyan fogadják az emberek.

Ha semmit sem tudsz a TERA-ról, itt egy pár dolog ami lázba hozhat. Először, a játék egy érdekes játékoscentrikus political system köré rendeződik. Különböző politikai módokon keresztül a játékos és a guildje képes lesz pályázni a vezetői pozícióra amit „Vanarch”-nak neveznek. Az erő megszerzése kétféleképpen lehetséges: a demokratikus úton és katonai erővel. A Kampány olyasmi amit még nem láttunk MMO-ban, és ennek az implementálása és kivitelezése adhat egy újító csavart a műfajnak. Ha hatalomra került, a Vanarch felügyeli az adót, habár a tettei akár bőkezűek vagy fukarak, az csak az ő belátásán múlik.

Felvettük a kapcsolatot Chris Hagerrel, a TERA egyik producerével az En Masse Entertaimentnél, hogy beszéljünk egy kicsit a political systemről, és ő ezt írta: „a TERA endgame contentjét próbáltuk vonzóvá tenni minden típusú játékosnak. Azok, akik szeretik a játékosok által működtetett endgamet van a mély political system, ami megadja a játékosoknak a lehetőséget, hogy Vanarch-á válhassanak szavazáson vagy PvP Battlegroundon keresztül. Ha elérik, az egyik provinciát fogják vezetni a 18-ból, és közvetlen befolyásuk lesz a többi játékos életére az NPC trainerek, teleporterek, special item shopok, és az adók befolyásolásán keresztül.”

Láttunk már erkölcsi rendszert sok népszerű játékban, a legújabb például az elismert Star Wars: The Old Republic; de a választási rendszer a TERA-ban feltűnően kevésbé átgondolt elődjeinél, mert ez csak egyszerűen a tényleges döntést adja. A választás jó és rossz között megmutatkozik a vezér minden döntésében, így valós idejű elágazások lesznek a játék szerves részében és annak vonatkozásaiban. A playerek minden provinciában fellázadhatnak a vezetőjük ellen, ha úgy érzik rosszul bánnak velük, vagy nagy az adó, vagy csak más vezetőt akarnak.

Mindezekkel a politikus intrikákkal könnyű elfeledni, hogy a TERA leginkább egy Action-MMO. Hager szerint a TERA továbbra is a játék különleges combat-systemére fókuszál. „A játékosainkat nem határolja többé a tab-targeting. El kell kerülniük az ütést, blokkolni, hogy túl tudják élni a harcban. A harcot zsigerinek érzed, és folyamatosan mozognod kell figyelni a körülötted lévő történésekre. Az UI kiegészíti a harcot a szükséges információkkal, de továbbra is a képernyő közepét kell figyelni, pontosan ahol történik az akció.”

A játékosok szembekerülnek majd azzal, amire Hager és az En Masse csapata szeretettel utal BAM-ként, vagy rövidítés nélkül Big Ass Monster-ként (nagyon ízléses, tudom). Ezek a party irtók a világ minden pontján megtalálhatóak ahogy a sárkányok járják Skyrim világát. „Ezek nem a mindennapos hack-and-slash mobok, tényleg nehéz őket megölni. Szükséges egy csapat 100%-os odafigyeléssel, hogy ledöntsék. A Healereknek folyamatosan manőverezniük kell, bemenni a harcba hogy tudjanak healelni, és vissza mielőtt behúznák az agrot.”

Az állhatatlan és unalmas kapcsolat Amerika és az action-MMO műfaj között meglepetésként ért. Általánosan beszélve, imádjuk az akciójátékokat: az Assassin`s Creed-től kezdve a Skyrimen, Uncharteden keresztül minden amiben benne van a „Háború” szó, úgy faljuk az akciójátékokat mint egy kiéheztetett kiskutya a Kibble Convention-ön. Habár az action-MMO nem valami felkapott Észak-Amerikában; legalábbis nem úgy, ahogy sokan remélték.

Van pár oka ennek – vagy hiánya. Először is, az infrastruktúra talán nem lesz teljesen kész, hogy játszani tudjanak ilyen fajta játékokat: (Greg: Amerika volt az első aki kiépítette az internetes hálózatot, így a kábelek régiek, és kevés sávszélességet biztosítanak, illetve általánosan nagyobb a packet-loss) kidobhatod az ablakon a hit-detectiont ha a pinged nincs közel a nullához. A lag már amúgy is nagy gond több tízezer embernek a világon mindenhol, és azokban a játékokban amik megkövetelik a tökéletes precizitást vagy időzítést. A Bénulást általában a zsúfolt MMO szerverek okozzák. Minden szem erre a játékra fog szegeződni amikor elindul: a TERA képviseli az utolsó, és a legnagyobb reményünket ebben a műfajban, és ha ez bukik, sok időbe fog telni amíg újra lesz még egy ilyen.

Még ha a TERA legyőzi is ezeket a hatalmas technikai gondokat, tengernyi megmérettetésen kell áthajózni mielőtt sikeres útnak mondhatnánk. Úgy néz ki 2012-re az SWTOR, a Guild Wars 2, The Secret World, a Diabol 3 is belendül, kijön a World of Warcraft új kiegészítője, a Mists of Pandaria, és vagy fél tucat még alvó versenyző. A TERA-nak meg kéne mászni a TOP MMORPG hegyét, remélem a Bluehole Studios és az En Masse Entertainment felismerte milyen bizonytalan helyzetben vannak most.

Mégis, Chris Hager és a csapat optimista. „Ahogy az új fajta játékoknál lenni szokott, kihívás fejleszteni és kiadni bármilyen AAA MMORPG-t, mindegy, hogy hol. Ezért jó a TERA-n dolgozni (és ez adja a képességet hogy tudjunk irányítani a kihívások között).” Hozzátette még: „Olyan vállalat vagyunk ahol mindenki szenvedélyes gamer, ezért legfőképp egy olyan játékot akarunk kiadni ami igazán jó és öröm vele játszani. Minden döntésünk ezen alapult, és büszke vagyok a TERA-ra, és a minőségi szolgáltatásra amit nyújtani fogunk amikor elindulunk.”

A TERA olyasvalamit nyújt amire a játék fejlesztői az első naptól kezdve igyekeztek – egy második világot. Ez az ami megkülönbözteti a videójátékot a filmektől, TV-től, és a többi médiumtól. Amíg a többi MMO szimulálja ezt, csak a csalóka látszatát kínálja a point-and-click combattal és az igazi döntés utánzatával, a TERA megadja a szabadságot, hogy igazából válasszunk, az avatarukkal teljesen összekapcsolódjunk. Összegezve: a TERA rájött; és a sikere csak az előhírnöke lesz a jövő online játékainak. Reméljük, hogy amikor a TERA végre kijön Észak-Amerikában is, mi is rájövünk.

Patrick “BakersMan” Do, Staff Writer.

forrás: http://www.zam.com/story.html?story=28741


  1. mz/x
    január 16, 2012 - 2:50 du.

    Sok a rizsa enmass részről, bár hasonló félelmeim nekem is vannak de én drukkolok. Ha kibír 2-3 évet akkor lesz idő is még tovább fejleszteni. Ráadásul még mindig tartom, hogy a nyugati casual közönségnek nagyon be fog jönni, főleg akinek nincs ideje 24/7-re.

  2. wirnox
    január 16, 2012 - 5:19 du.

    Aion is kibirt 3 évet még is megbukott. De a Tarának nagyon drukkolok.

    • január 16, 2012 - 5:36 du.

      Remélem, nem esnek ugyanabba a hibába, mint anno az NcWest. Ha normális lesz a support, akkor van a játéknak jövője. Ha ugyanúgy elbliccelik a dolgokat, mint az NcWest, akkor sajnos borítékolható a bukás.

  3. Beast
    január 16, 2012 - 5:45 du.

    Manapság nem években mérik a kezdő mmok élettartalmát. Ha túléli az első 3-6 hónapot akkor van esélye az első boldog születésnapra is. 🙂
    Bár most az SWTOR-nál már a második héten elkezdtek szállingózni a negatív kritikák meg a játékot temető postok.

    • Kouta
      január 16, 2012 - 5:52 du.

      csodálkozol? 😛

  4. Gregi
    január 16, 2012 - 6:22 du.

    “Köszönet neki a aktivitásért.” Menorel ez enyhe irony 😀

    • Gregi
      január 16, 2012 - 7:01 du.

      Bocs Meno, az irónia az aktivitás szón volt:P

  5. Chiccoo
    január 16, 2012 - 6:27 du.

    kösz a fordítást Gregi, zsír lett

  6. Heracros
    január 17, 2012 - 3:29 du.

    köszönjük a fordítást,lenne egy intim kérdésem.:a játék kompatibilis lesz a g510,ill. a g13-as számmal jelzett logitech billentyűzetekkel?

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s