TERA Online – Crafting – kedvcsináló

Az alábbi gondolatokat Xhator írta még tavaly áprilisban. Akkor azzal a céllal küldte el ezt nekem, hogy amennyiben készülne a közeljövőben a craftolásról egy átfogóbb cikk, akkor ez jó lehet ahhoz alapnak/adaléknak. Mint a mellékelt ábra is jól mutatja, craftolásról átfogó post azóta sem készült, így azt gondolom itt az ideje, hogy a postot megosszam az olvasókkal. Köszönjük a szerzeményt Xhatornak, aki nem mellesleg a Phoenix Legion guild egyik alapítója. Elvileg a guild hamarosan szintén tiszteletét fogja tenni a blogon egy bemutató post erejéig. Lássuk milyen tapasztalatokat szedett össze a szerző a TERA crafting rendszere kapcsán:

Gyűjtögetés:

Mivel berserkert indítottam ezért a craftolás kovácsolás részére mentem rá és ezért az érc gyűjtögetés aminek neki estem. Elöszőr gondolkodtam, hogy hol lenne érdemes elkezdenem húzni a skillt mivel a lvl.17-ig fejlődés közben nem gyűjtöttem semmit sem. Mivel Koreain tapasztaltam már hogy esetleg nagyobb szintű helyen is ha megtalálom az adott érc tellért (szerk: érctelep) kitudom bányászni esetleg csak 5-6 failed kísérlet megelőzi a sikert, valamint a másik dolog hogy ha érc akkor gondolom hegyvidék alapon, hát elindultam az első olyan városba ahová küldenek minket Velikából, ez Lumbertown ha jól emlékszem Arcadia hegyei között. Kíváncsi voltam mennyi időt kell ráfordítanom, hogy kb. 100 ércet kibányásszak, gondoltam ennyi alatt nem érdemes nekifeküdni a kovácsolás fejlesztésének. Hát Lumbertownból elindúltam arra amerre az első küldetéseket teljesítenünk kell ott, a malac öldökléses, sárga virág gyűjtögetős, fagyűjtögetős terültet felé. Nyersanyag gyűjtögetés közben kezdett számomra először igazán hasznossá válni a felső radar térkép. Mert ahogy átérsz a hídon a területre ahol sétálgatnak a cocák egyből 1-2 sárga pötty megjelenik a radaron bal kéz felöl. Rástartoltam rögtön az első tellérre. Igazából már senki sem járt azokon a területeken amikor én oda tévedtem meg gondolom azért kevesebben kezdtek el craftolni ami gondolom az éles játékba majd más lesz, főleg ha javítanak a craft rendszeren kicsit. Szóval tellér és érc. Rögtön az első kísérletre egyből 3 Krymetal ore jött ki a tellérből és 2 egész ponttal emelkedett is a bányászás skillem a tapasztalataim szerint minden sikeres kísérlet után 1-3 nyersanyag a jutalom. Amíg az első 50 pontot elértem talán 10 kísérletből 1-2 alkalommal nem sikerült elsőre kiszednem az ércet. A sikeres bányászás minden esetben 2-vel növelte a skillem a sikertelen pedig eggyel emelte azt. Az első után a wow-os tapasztalat azt diktálta, hogy jó lenne minél rövidebb utat megtenni a következő tellérig, hogy minél gyorsabban össze jöjjön a 100 nyersérc. Ha a híd után Te is balra fordulsz akkor ott a folyóval párhuzamosan megy tovább az út. Na azon az úton kb. 10-20 lépés közti távolságra fogod találni a következő tellért, valahogy a fejlesztők nagyon megszórtak bányászási lehetőséggel azt a kis részét a térképnek és az útnak, kb 70-100 lépésen bellül az említett sűrűséggel fogtok tellért találni. A terület többi részén csak elvétve találtam 1-1 bányászhelyet. Szóval ez egy ideális skillhúzós farmolós terület. Körül belül 7-10 telér folyamatos kiszedése után az elsők elkezdenek újra respawnolni. Az rajtad áll, hogy milyen kiszedési stratégiával gyűjtögetsz, visszaszaladsz-e az elejére vagy mint én tovább szeded a völgy végéig a teléreket és csak akkor fordulsz vissza amikor a sűrű résznek vége és akkor is csak az első már újra spawnolt helyig szaladsz vissza és kezded a folyamatos bányászást. Talán a sikerélmény vagy a táj miatt úgy bele jöttem, hogy már nem a 100 érc volt a cél előttem hanem, hogy kipróbáljam mennyi ideig tudom húzni a skillt. 50-vennél kaptam egy üzenetet, hogy már kezdő bányász lettem 🙂 HURRÁ! (De hogy kezdő?), na mindegy. A Krymetal ore bányászattal 100 pontig sikerült feltornáznom a skillem efölé már nem engedett ezzel a nyersanyaggal. Viszont 50 és 100 pont között a sikeres bányászás már csak 1 pontot lökött a skillen; sikertelenre nem emlékszem, de gondolom ezen a szinten az már nem járult volna hozzá a skillem növeléséhez. És csak a statisztika kedvéért mire elértem a 100 pontot 233 ércet találtam a zsákomban.

Gondoltam ez már elég mennyiség ahhoz, hogy belekezdjek egy acéltanga kovácsolásához ezért vissza rongyoltam Velikának a kovács műhelyébe.

***megjegyzés: A tavalyi CPE#1 óta a gathering skill átesett egy igen komoly fejlesztésen, aminek hatására már nem csak a nyersanyag gyűjtés miatt érdemes ezzel foglalkozni már a szintezés alatt is. Erről részleteket a fórum erről szóló topicjában találsz:

Kovácsolás:

Nekem a kovácsolás kezelő felülete nagyon barátságos volt. A Kovácsolásnál meg van különböztetve a fegyver és a páncél kovácsolás külön skill és recept ággal. Külön vendorok is árulják a kétféle recepteket és külön vendorok vannak a fegyver ill. páncél hozzávalók, komponensek értékesítésére is amikre szükség van a készítésnél. Egy recept vendor árukészlete még további részekre van bontva például fegyver típusonként, külön fülön a balták receptjei és külön fülön a kétkezes kardoké stb. Az tetszett hogy külön típusú komponensek kellenek egy baltához és egy kétkezes kardhoz vagy lance-hez.
Kicsit egyszerű megoldás de a leggyorsabb a kezdő fegyver ill. páncél kovács szint eléréséhez az érctömb öntés amihez szintén plusz komponens kell. Öntésnél is érvényesült a siker esetén 2 skill pont elve és így hamar elértem az 50 pontot. Amit persze meg kellett tennem a másik típusú kovácsolásnál is ugyebár. Amikor elértem az egyik skillből az 50-et akkor megveheted a következő szint receptjét és mellé kb. 8 fegyver ill. páncél designet. Ezek a designok 10, 15, 20. szintre használható szintenként 2 különböző fehér, plusz 20. szintre még két zöld színű fegyver kovácsolására tesznek képessé. A zöld fegyverekhez több összetevő között már Arun ill. Shara rúnákra is szükség van amiből nem túl sok potyogot a teszt időszak alatt. Nekem kb. 5 az egyikből és 3 a másikból. AZ AH-ba meg arany áron voltak… Nekem nagyon jól jöttek a kovácsolt páncél elemek ill. fegyverek mert pluszoztam velük a felszerelésem. Jellemzően a fehér tárgyakhoz csak érctömb és néhány a vendortól vásárolható komponensre van szükség. De nem olcsó dolog a craftolás. Nekem 30K-30K aranyam ment rá külön-külön a fegyver és a páncél kovácsolás designjaira kezdő (50.) szinten és a kiegészítőkre amiből a két skillágat 60 ill. 70 pontig húztam fel.

Szétszedés:

Koreai tudás hiányában csak EU-n derült ki számomra a skill fejlesztésének és működésének a módja. Generál vendor 3. fülén lehet megvásárolni a szétszedés skill növeléséhez szükséges tekercseket anyagtípusonként az egyre nagyobb szintű skill megtanulásához szükséges recept ára erősen emelkedik. A skill maximális szintje 13. 2-3-as szint még elegendő 17-20-as szintű felszerelések bontására. Amit sajnáltam, hogy a zöld cuccok is csak az érctömb nyersanyagot adták vissza.

Ennyi kis ízelítő nekem elég volt hogy megkedveljem a craft rendszert, főleg ha az elkészült tárgyak mérhetőek lesznek a dropból származók képességeihez.

***megyjegyzés: Újra belekotyognék. Még tavaly év elején készült egy post, ami pont a craftolás értelmét firtatta. Akkor az jött ki, hogy leszámítva a plusszolható itemeket, nincs nagyon létjogosultsága az egésznek. Persze azóta többször átalakították a patchek során  craftolást. Az Evolution patch kapcsán pl. bekerült néhány olyan craftolható recept, amelyek jelenleg a játék legjobb elérhető BoE-s fegyvereit adján (BoP-ban van persze jobb…). Míg egy jobb fajta  rank11-es BoE-s drop fegyver az AH-ban 2-3 millióért megszerezhető, addig ezek az OP craftolt fegyverekért elkérnek és meg is kapnak 30-40 milliót is. Szintén sokat dobott a craftolás és a gathering értelmén az, amikor a Dark Awakening patchcsel egyetemben debütált a Combat Supplement szakma.


  1. negativ
    január 4, 2012 - 4:19 du.

    Az ércek random pontokon spawnolnak adott területen belül vagy mindig ugyan azon a koordinátán?

  2. január 4, 2012 - 5:46 du.

    Ahol én gyűjtögettem ott mindig ugyanazon a ponton respawnoltak vissza. A respawn időben volt néha egy kis eltérés.

    • negativ
      január 4, 2012 - 7:42 du.

      Köszi, akkor itt is lesz egy rakat farmer bot :S

      • Szergely
        január 4, 2012 - 8:40 du.

        Érdekes módon nem találkoztam ilyenekkel. Talán a gathering rendszer az oka (gyors gathering fejlődés + party-gathering = könnyen beszerezhető, sok és olcsó nyersanyag) de valamiért nem cuppantak rá a botok. Ellenben a mob farmoló priestekkel, na azokból rengeteg van…

  3. január 4, 2012 - 7:32 du.

    Koreai kliensben csak belekostóltam a craftolásba, de EU megjelenés után mindenképp mélyebben kívánok foglalkozni a témával. Köszi a cikket!

  4. negativ
    január 4, 2012 - 9:24 du.

    Szergely :
    Érdekes módon nem találkoztam ilyenekkel. Talán a gathering rendszer az oka (gyors gathering fejlődés + party-gathering = könnyen beszerezhető, sok és olcsó nyersanyag) de valamiért nem cuppantak rá a botok. Ellenben a mob farmoló priestekkel, na azokból rengeteg van…

    Itt nem konkrétan a klasszikus botokra gondolok, hanem az autoklikkerekre. Aionban is beálltak érc mellé és egy éjszaka alatt lazán behúztak vele egy rakás nyersit.

    • január 4, 2012 - 9:38 du.

      ez elvileg egy macrozható keyboarddal simán megcsinálható. Hiszen ugye Teraban mégcsak mouse click sem kell hozzá.
      A gond csak azzal lehet, hogy vajon lehet-e olyan pontot találni, ahova biztos, hogy egyetlen mob sem talál oda. A TERA-ban kicsit furán mozognak a mobok, márhogy olyan szempontból, hogy nem csak simán egy-egy fix útvonalat partoloznak be, hanem időnként kimászkálnak egy kicsit. Ennek megfelelően ha csak simán beállsz egy érc spot mellé, akkor simán lehet hogy egy bizonyos idő után csak kiaraszol hozzád egy BAM.
      Nekem sokszor volt olyan, hogy openworldban felpattantam a géptől, de előtte még hozzápréseltem a karit egy tuti biztosnak tűnő sziklafalnak. Majd 5 perc múlva mikor visszaértem, akkor már csak a hullámat találtam ott.
      Mindezek mellett nem utolsó szempont az sem, hogy TERA-ban (PVP szerveren) free-PK van…
      De ezektől függetlenül egyébként simán megoldható. Bár egyébként tényleg jelenlegi tapasztalatok alapján nem a kibányászott alapanyag az érék, hanem a reagens, ami viszont csak mobokból esik random.

  5. negativ
    január 4, 2012 - 10:21 du.

    Köszi az infót, majd kiderül akkor élesben.

  1. február 6, 2012 - 8:47 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s