Kezdőlap > Bluehole, En Masse, TERA ENG, TERA Online > BAM körkép #1: Teraliths

BAM körkép #1: Teraliths

A GameSpy és az EnMasse koprodukciójában egy újabb rovat kerül elindításra, amiben a TERA világ BAM-jait (Big Ass Monster – field/mini bossok) mutatják be azok típusai alapján. Az első rész három archetípust mutat be, melyek közül most mi a földgólemmekkel (Teraliths) foglalkozunk:

Belecsöppenve a TERA világába a Teralithokkal fogunk első között találkozni, ott vannak már a lvl20-as Secret Baseben, de outdoorban is bőven hemzsegnek ezek a kőszörnyek. Alapvetően a más MMOkban is megtalálható gólem lett megformázva ezekben a lényekben. Általában a Teralithok igen fontos helyeket őriznek a játékban. Hogy miként alakult ki ez a boss típus? Az alábbi skiccek jól mutatják, hogy a tervező asztalon milyen fázisok mentén kapta meg a végleges formáját:

A TERA szörnyeinek koncepcióját kidolgozó tervező csapat vezetője (Junghyun Kim) szerint a Teralith az egyik legjobb példa arra, hogy milyen szinten voltak képesek elrugaszkodni a ‘begyepesedett’ fantasy kliséktől és valami merőben újat alkotni. Kim a következőképpen értékelte a saját munkájukat: “Szerettünk volna megmutatni, hogy a mágia miként tud életet lehelni az olyan hétköznapi dolgokba, mit a kő. A Teralitheknek szándékosan nincs arcuk és fejük, ezzel szerettük volna érzékeltetni, hogy ezek eléggé buta lények“. Céljuk volt, hogy távol tartsák magukat a gólem sztereotípiáktól: “Az eredeti koncepció szerint a Teralith egy fúrót használt volna elsődleges fegyvereként, de később úgy döntöttünk, hogy inkább a mellkasában lévő lyukat kellene ágyúként használnia“, fejtette ki Kim. Ez a bizonyos támadása ráadásul teljesen véletlenszerű, a játékosoknak a másodperc tört része alatt kell felismerni ennek az előjelét és lereagálni azt.


  1. negativ
    november 12, 2011 - 1:00 du.

    Jöhetne egy “mit csináltunk az elmúlt fél évben” rovat is eme részéről 😀

    • november 12, 2011 - 1:05 du.

      Amit most látunk belőle arra leginkább kár a biteket pazarolni. Nopersze objektíven ezt majd csak a játék megjelenése után lehet megítél.

  2. negativ
    november 12, 2011 - 1:26 du.

    Való igaz. Bár engem kicsit érdekelne, mert más játékokból kiindulva a kiadó nem piszkálhat bele a játék forráskódjába, csak updateket rakhat fel / eventeket tarthat. Kérni kérhet változtatásokat, bár a játék még keleten sem öltött végleges formát, nem hogy még a világ másik felén. Ezért lettem volna kiváncsi a dologra.

  3. november 12, 2011 - 2:17 du.

    Itt egy picit valóban más a történet. Az EnMasse (remélem) nyilván nem piszkálhat bele a sourcecode-ba, ellenben a szokásos publisherdeveloper viszonynál lényegesen szorosabb a kapcsolatuk. A játék történetét az EME írja, és ezt rendszeresen mondja a BHS is. (pl. a legutóbbi TERA jövője interviewban is elhangzott, hogy a BHS inkább nem mondana semmit a játék történetének jövőjéről, mivel ezt szoros együttműködésben csinálják az EME writer teamjével). Hogy a játékban megjelenő megannyi funkció közül mennyit köszönhetünk a nyugati communityn keresztül az EME-nek, ezt nyilván nem tudhatjuk, de kétségtelen, hogy – legalábbis ezt mondják – minden fontosabb feedbacket elküldenek a deveknek.

  4. negativ
    november 12, 2011 - 2:59 du.

    Ezek szerint mégis csak alkottak valamit, kérdés mennyi történt ebből az elmúlt 6 hónapban. Ugyan úgy a frog 6 hónapja is érdekes lenne a piármunkát leszámitva. Tera történetét nem ismerem, ezáltal nem tudom mennyi munka lehet benne, bár igaz ami igaz újabban mmokban nem nagyon szoktam figyelni, sokban nincs is vagy teljesen értelmetlen, igy hát megszokássá vált nálam 😀

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s