Kezdőlap > Game Mechanism, Kasztok, TERA Hungary, TERA KOR, TERA Online, Warrior > Nalfen – Warrior leírás

Nalfen – Warrior leírás

Rdei fordításának köszönhetően most már itt a blogon is olvashatjátok a Nalfen írt warrior élménybeszámolót. A leírás már a nyári Warrior revamp után készült, tehát lényegben a warrior class jelenlegi állapotát mutatja be a leírás.

Köszönet a fordításért Rdeinek!

Már egy ideje fent van, de csak most akadt meg ezen a cikken, amiben a Nalfen nevű K-retailen játszó Human Warrior osztja meg tapasztalatait velünk. Az információ július 5-i, tehát lehet, hogy pár dolog már nem úgy működik, mint a leírásban van.

Original cikk: https://www.tera-online.com/forums/show … hp?t=19976

Warrior: Tank vagy DPS?

Ez a legtöbbek által foglalkoztott kérdés a fórumokon. A Warrior ízzig-vérig tank class. A DPSünk körülbelül 25%-a egy normális DPSnek azonban még mindig több mint bármelyik nem DPS classnak!
Ez annyit tesz, hogy eléggé balanceoltak az ölési és a túlélési képességeink. Emellett azok kevesek között vagyunk akik képesek solozni a BAMokat.
A sebzésbeni különbség lassan növekszik fejlődés közben és megközelítőleg lvl 26-on áll be ez a 75% különbség és úgy is marad a végéig. A sebzésbeni különbséget a játék Crystal rendszere okozza. Amennyiben a dps classok ha crites köveket használnak azzal sokat javítanak a DPSükön mivel a már alapból nagy sebzést duplázza a crit, addig nálunk ez a crit elveszik a több, de kisebb támadásokban. Véleményem szerint felemelnék a warriorok crit capjét 3-4szeresére az esetben képes lenne 50-75%át kihozni egy DPS class sebzésének.
Emellett még a különbséget növeli az, hogy a fegyvereink és skilljeink alapból kevesebb powerrel rendelkeznek mint bármely más dpsé és kicsivel kevesebb attackot kapunk fejlődésünk során mint mások.

A Lancerek a jobb tankok?

Eddig a játék nem tudott nekem olyat mutatni amit nem sikerült betankolnom. A Lancerek természeten könnyebben találnak maguknak partyt mivel az sokkal könnyebben játszható class.

A warriorok rossz tankok? Nem igazán, csak megvannak a sajátos hátrányaik:

1. Mivel warriorként el kell ugrani a támadások elől, ezért a boss folyamatos mozgásban van ami igencsak megkeseríti szegény DPSek dolgát akik javarész igyeneznek a boss hátát lövöldözni. Ugyanemiatt a warrior egy healer rémálma.

2. A lancereknek megvan a block képességük amivel elnyelik a rájuk szemből mért sebzés 100%át (Ez ugyan nem termel aggrot, de legalább biztonságosabban játszhatnak). Ezzel szemben a warriornak muszály a másodperc tört része alatt reagálni és elugrani a boss támadása elől, különösen ha enragel. Ha valaki jó reflexel rendelkezik akkor egy darabig kihúzhatja, azonban egy 20 perces bossfightnál ez édeskevés. Míg a Lancer blockon 1 mp cooldown van, addig a dodgeon ez 5 mp, így egy elhibázott dodgenál nagyon nehéz ismét felvenni a ritmust.

3. Vannak néhány bossnál olyan támadások amelyeket warriorként nem lehet kivédeni, így arra kényszerülsz, hogy kifuss a támadás elől vagy felfogd a sebzést.

Ez a 3 kulcstényező ami miatt a warrior a legkevésbé játszott class a játékban. Ennek pozitívuma, hogy a gear megvétele nagyon olcsó , mivel nem kell küzdeni értük.

Amennyiben egy instanceban a warrior a tank akkor a party összetétele is megváltozik.
Warrior – 2 Healer, 2 távolsági DPS és 1 Burst DD
Lancer – 1 Healer és 3 meelee DPS

Még így a végére: lvl 58on, a warrirorknak és a Lancereknek közel azonos HPjuk és egy kicsit kisebb defenseük van. De ha a Resolution of Steel skillt használod akkor még több is lehet (nem beszélve ennek a glyphjéről)

És mi a helyzet a PvPvel?

Szóval a warrior egy középkategóriás tank és DPS akkor biztos rossz PvPben is…TÉVEDÉS!

A warrior egy rohangáló rémálom minden caster és ahhoz hasonló class számára: 6 stunnal rendelkezünk, nagyon gyorsan és agilisan támadunk és emellett még helyhez is tudjuk kötni az ellent (snare). Ezekkel bármely castert kétségbeesett menekülésre kényszeríthetünk.
Ez ugyan nem mindig elegendő arra, hog megöljünk valakit, azonban kellő támogatással sokáig helyben tarthatunk akárkit, amíg a többiek kivégzik. Mivel a warrior alapból tank beállítottságú, ezért rendkívül nehéz végezni vele és ez az oka annak, hogy az ellenfél szinte sose a warriort öli először.
Az 1v1 harcok eseténk is jól teljesítünk, javarészt a healerek ellen kapunk ki legtöbbször (mondjuk ezt bármelyik class elmondhatja magáról). Valószínűleg a Slayerek azok amelyek a legnagyobb kihívást jelentenek, mivel ugyanannyira agilisak és ugyanannyit stunnolnak mint mi, de még nagyobbat is sebeznek.

Összegzésképpen: A warrior egy jó grindelésre, nagyszerű PvPben és kellő tapasztalattal még jó tank is.

A Skillekről

Skilleket bemutató videó:

A játékot két skillel kezdjük és még 22 skillt kapunk 58ig (Mystic kapja a legtöbbet 26-ot). Emmellett még 51 glyphet kapunk

és 43 pontot azok elosztására.

A skillek kiosztása:
9 Damage Skill (sebzésre épülő skillek) – Combo Attack, Blustering Strike, Venomous Blow, Strong Flurry, Tornado, Bite, Stab, Split and Smash
3 Taunt (aggronövelő skillek) – Dual Sword Dance, Courageous Blow and Stunning Roar
4 Evasion Skills (elugrásra használt skillek) – Soaring Strike, Elusive Strike Emergency Evasion and Counter Spin
2 Movement Skill (mozgás alapú skillek) – Charge Slash and Shadowstep
3 Toggle skill (ki-be kapcsolható skillek) – Will of Iron, Will of Menace and Snap Joints
3 Utility skill (kiegészítő skillek) – Shadow Clone, Deadly Will and Cut Slash

Színkódok:
Arany – Remek Képesség/Glyph
Zöld – Jó Képesség/Glyph
Kék – Átlagos Képesség/Glyph
Sárga – Gyenge Képesség/Glyph
Vörös – Rossz Képesség/Glyph

(x) Szint – Skill neve – Leírása
[x] Szükséges Glyph pontok – Effektje – Leírása

(1) Combo Attack
Ez az alap támadásunk 4 suhintással fog kibővülni (7 támadásból fog állni összesen). Mivel minden támadásnál manát tölt ezért gyakran fogjuk ezt haszálni. Warriornál nagy előny, hogy rendkívül gyors a támadása és emiatt a bizonyos százalékra bejövő effektek elég gyakran bejönnek.

[5] 5%-al több aggro mobokon ütésenként – hasztalan, különösen 5 pontért.
[3] 35%-a több manát kapsz ütésenként – hasznos képesség, 3 pontért eléggé megéri.
[5] 5% eséllyel bestunnolod az ellenfelet 3 mp-re – az 5% elég kevésnek tűnhet, de mivel gyorsak a támadások ezért gyakran bejön.

KépInstant | MP – 70 | Cooldown – 5 sec
(1) Emergency Evasion – A fő túlélő skilled. Sebezhetetlenséget biztosít fél másodpercre 5 másodpercenként. Hátránya az, hogy nem ugrasz túl messze így a nagyobb területre ható támadásoknál nagyon jól kell időzíteni. Többszörös támadások ellen hasztalan.

[4] 25% esély arra, hogy a cooldownja resetelődjön – 25% eléggé kiszámíthatatlan és tankként inkább biztosra menne az ember. A 25% cooldown csökkentés jobb lenne havolna.
[4] 30% esély arra, hogy az attack speed 15%-al nőjön 10 mp-re – Ismét egy kiszámíthatatlan képesség. Nem rossz képesség, de nem is túl kívánatos.
[4] 3%át visszakapod a max HPdnak ha utána a Venomous Blow képességet használod –A Venomous Blow elég gyenge skill. Ha ehhez hasonló statot keresel akkor less rá a Blustering strike ra.

Kép Instant | MP – 350 | Cooldown – 7 sec | Power – 1736 (divided in 7 hits)
(2) Blustering Strike – Ez az egyik legjobb és egyetlen nem helyzetfüggő támadásunk. A sebzése elég jó, a manaigénye viszont elég nagy. Bossfightoknál különösen figyelni kell használatára, mivel nincs annál kellemetlenebb amikor nincs elég manád az elugráshoz. Előnye, hogy használata alatt 30%al kevesebbet sebződsz.

[6] +25% sebzés – ez az egyik legnagyobbat sebző képességünk. Ha a legnagyobb sebzést akarsz kihozni a warriorból akkor erre is pakolj.
[5] 0.5% HP visszatöltés ütésenként – 3.5%át tölti vissza a max HPnak ha mind a hét ütés betalál. Életben nem fog tartani, de arra kiváló, hogy visszaszedd a Courageous Strike alatt elvesztett HPdat.

KépInstant | MP – 230 | Cooldown – 7 sec | Power – 1139
(4) Tornado – Csak Dodge után használható képesség ami az átlagnál picit nagyobb sebez. Sokan beleesnek abba a csapdába, hogy bossfightoknál használják és 1.5 mp-ig nem tudnak mást csinálni semmit se amíg a skill animációja abba nem marad és nem tudnak reagálni a következő támadásra.

[5] +25% sebzés – 25% Nem kevés ekkora sebzés mellett, azonban 5 pontért nem olcsó. Nehéz döntés.
[4] 30% esély a cooldown resetelésére – Ha max DPSre mész akkor mindkettőt váltsd ki, más esetben szükségtelen.

KépInstant | MP – 0 Cost 2731 HP instead | Cooldown – 3 sec | Power – 639
(6) Courageous Blow – Egy előreszúró támadás ami a manád helyett a HPdat veszi le. Emellett aggrot termel és 15 mpre csökkenti az ellenfél defensét 4.5%-al . Ez azon skillek közé tartozik amelyeket túl korán kapsz meg ahhoz, hogy értékelni tudd. Az ellenfél defensének csökkenését majd csak a magasabb szintű bossokon lehet érezni. Rendkívül hasznos skill mivel aggrot tarthatsz a manád fogyasztása nélkül.

[3] 50%-al kevesebb HP kell a használatához – attól függetlenül, hogy milyen buildet építesz ki, ez mindenképpen kell.
[3] 20%-al többet sebez a Strong Flurry 8 mp-ig – grindelésre hasznos, másra nem
[2] 50% tovább tart a debuff – 7.5 mp-et ad a 4.5% defense debuffra; gyakran fogod használni, úgyhogy nem lesz rá szükséged.
[3] 30%a többet sebez a Smash skill 8 mp-ig – Akkor hasznos ha berserkerekkel meg slayerekkel partyzol, mert magadtól nem fogsz feldönteni ellenfelet.

Kép Instant | MP – 100 100 | Cooldown – 4.5 sec | Power – 474 680
(8) Strong Flurry – Ez a támadás 2+1 csapásból áll ami annál nagyobbat csap minél kevesebb a HP-d- Ha elég ügyesen megtanulod használni ez a skillt akkor az első két ütéssel az ellenfél háta mögé kerülhetsz és odavághatod a harmadik csapást. Emellett 20%-al kevesebbet sebződünk miközben ezt a képességet használjuk.

[5] 25% esély a cooldown resetelésére – Nem éri meg ha nem DPS ágra gyúrsz.
[5] 10% esély, hogy 30%-al csökkented az ellenfél attack speedjét 7 mp-re – Nehezen jön be és rövid idejig tart, nem éri meg.

Kép
(10) Will of Iron – Amikor megkapod ezt a skillt akkor még elég rossz. Ki-be kapcsolható képesség amelyik 10% defenset ad és30%-al több aggrot termel 15 mana/2sec-ért cserébe. A gond az, hogy azon a szinten ez a 10% nem érezhető. Azonban lvl 30-on , a következő szintjén már a nagy defensedre ad 20%ot és még 20%ot ha kiváltod az erre szóló glyphet. Ezzel több defensed van mint egy lancernek!

[6] +20% extra – tank felépítéshez kötelező. A manaigényt 18 mana/2 secre növeli.

Kép
(10) Will of Menace – Ki-be kapcsolható képesség. Fenntartása 10 mana 2 másodpercenként, cserébe 15%-al több streghtet és30 Critical ratinget kapunk, de leveszi a defendünket 15%-al. Rank 2esen: +20% streght -20 defense +40 Critical rating. Az egyik legnagyobb atack buffunk.

[x] Nincs hozzákapcsolódó glyph.

KépInstant | MP – 0 | Cooldown – 15 sec | Power – 775
(12) Soaring Strike – Ezt a skillt mindenki megkapja. Ha lecsapnak a földre akkor ezzel felkelhetsz és területre sebezhetsz vele.

[2] 75-el csökkenti a manaigényét a Smash skillednek – Ennek a képességnek van a legnagyobb esélye arra, hogy feldöntse az ellenfelet, így logikus lenne az összekötésük, de a mana miatt nem éri meg.
[4] 20% cooldown csökkentés – Ha komolyan veszed a tankolást akkor kötelező darab. Megmentheti az életedet.
[3] +25% sebzés – Nem nagy sebzésű skill, pontpazarlás.

KépCast 1.1 sec | MP – 0 | Cooldown – 30 sec | Duration 3 sec
(14) Stunning Roar – 7m-esTerületi 3 mp Stun és Taunt 30 mp cooldownnal. Az 1.1 mp cast time zavaró tud lenni, de jó mind PvE-re mind PvP-re

[4] 20% cooldown csökkentés – PvP-re hasznos, PvEre csak akkor éri meg ha maradt feles pontod.
[2] +10% nagyobb esély stunra – Nem annyira jó glyph, de 2 pontért megéri ha maradt felesleges pont.
[6] 50%-al gyorsabb cast speed – 0.7 mp 1,4 helyett mindenképpen jobb PvP-re kötelező, PvE-re drága.
[3] 20%-al több aggro – Termel ez elegendő aggrot, hogy ne kelljen pakolni rá.

Kép Cast 1.4 sec | MP – 200 + 20% HP | Cooldown – 50 sec | Duration 20 sec
(18) Shadow Clone – Egy elég hasznos skill: leidézhetünk vele egy klónt 20% HPnk és egy kis manáért cserébe ami képes megtartani a bosst (de szinte semmit se sebez) és 20 másodpercig marad életben. tökéletes skill ha éleszteni kell és ha pihennie kell a tanknak.
Van 1-2 Boss amelyik pillanatok alatt szétkaőja a klónt, úgyhogy vigyázzunk!

*Már kaptunk 2 skillt a klónra amivel támadhatunk és visszahívhatjuk a harcból*

[4] 20%Cooldown csökkentés – 50 másodperc cooldown nem sok egy ilyen kaliberű skillre.

Kép Instant | MP – 300 | Cooldown – 7 sec | Power – 541
(18) Dual Sword Dance – Egy Aoe taunt ami kétszer vágsz vele magad körül. A manaigénye igencsak sok, ezért nem javasolnám felesleges használatát. Használata alatt 50%-al kevesebbet sebződsz.

[6] 20%-al több aggro – ha nincsen aggronövelő kavicsod akkor éri meg, illetve ha DPS ágon skillel akarsz tankolni.
[3] 88 kevesebb manába kerül – Csak akkor kéne, ha spammelni kéne ezt a skillt, de még nem találkoztam ilyennel.
[6] 25% esély, hogy rootja az ellenfelet 4 mpre – Eddig bugos volt, de ha működik akkor PvPben hasznos skill.

KépInstant | MP – 200 | Cooldown – 7 sec | Power – 181 (the hit not the DoT)
(22) Venomous Blow – Ez a képesség egy frontális szúrásból áll ami egy 10mp-ig tartó DoT-ot rak az ellenfélre ami erős gearben szépeket tick-el. Azonban a DoT sebzése nem változik és később teljesen használhatatlan lesz.

[6] 15%-al nagyobb DoT damage – Sok pont egy felesleges skillért.

Kép Instant | MP – 250 | Cooldown – 10 sec | Power – 889
(22) Bite – Új DPS skill amit a Dark Awakening alatt raktak be. Rövid hatótáv, közepes sebzé, de a Stab-el vagy a Blustering Strike-al gyorsan lehet vele darálni. Bónuszként 4 mp-re 50%-al csökkenti az ellenfél movement speedjét. Elég hasznos skill ha más képességekkel kombináljuk.

[3] 30% extra speed -valószínűleg bugos, még nem tudom, hogy ez hogyan működik
[2] 20% gyorsabb cooldown -10mp helyett 8mp. Annyit ér amennyibe kerül.

Kép Instant | MP – 300 | Cooldown – 7 sec | Power – 203 (1015 on knockdown)
(24) Smash – Minden meelee class megkapja ezt a képességet. habár a warrior verzja elvileg még bugos. hasznos skill amennyiben berserkerrel és slayerekkel partyzol. A sebzés ötszörösére hág amennyiben az ellenféle a földre kerül.
[5] 25% more damage – Valószínűleg ez a legnagyobbat sebző skillünk, azonban mivel magunktól nem fogunk senkit se földre vágni ezért hasztalan.

KépInstant | MP – 200 | Cooldown – 10 sec | Power – 755
(26) Elusive Strike – Egy helyben ugró támadás amivel 3 mp-ig minden támadást kivédhetünk.

[3] 30% cooldown csökkentés – 3 pontért szinte ingyen van.
[3] 50% esély arra, hogy növelje az attack speedet 15%-al 10 mp-ig – Ugyanaz mint az alap dodgenál lévő glyph és ha szerencséd van akkor a kettőt stackelheted.

Kép Instant | MP – 300 | Cooldown – 11 sec | Power – 242
(28) Stab – Új DPS skill. Ez az alacsony sebzésű 3 döfésből áll és döfésenként 0,8%-al csökkenti az ellenfél defensét. Azonban ha előtte a Bite skill használod akkor a Stab 13 szúrásból fog álln ami így 13 szorosan stackelődik. Ez 10,4%-os defense csökkentést jelent ami még a Courageous Blow 4,5%-os debuffolásával stackelhető.

[2] 50%-al hosszabb debuff – Ha minden szúrásnál érvényes lenne akkor lenne értelme, de sajnos csak 2,5 mp-et ad.
[2] 75-el kevesebb mana kell a skillhez – Egy újabb hasztalan glyph.

KépInstant | MP – 320 | Cooldown – 11 sec | Power – 1979
(28) Split – Új DPS skill és egyben a legnagyobb damageű támadásunk. Egy frontális vágással egy erősebbet csap az ellenfélbe. Ha a Stab skill után használjuk akkor kétszer gyorsabb az animációja.

[4] 25% sebzés – Ha abszolút sebzést akarsz, akkor itt van.
[2] 80-al kevesebb mana kell a skillhez – Hasztalan.

Kép Instant | MP – 240 | Cooldown – 12 sec | Power – 543
(30) Charge Slash -Végre egy charge skill! Egy nekifutás után egy közepesen erőset vághatunk bele az ellenfélbe és emellett még aggrot is terme. Menekülésre is ideális.

[3] 25% cooldown csökkenés – PvP-re jó kiteoláshoz, másra nem.
[3] 50-el kevesebb mana kell a Venomous Blowhoz – egyik létező legroszabb glyph.
[4] 20%-al több sebzés a Courageous Blowra 8mp-ig – grindelésnél hasznos, máshol nem.

KépInstant Toggle | MP – 10 every 2 sec | Duration – Until turned off
(32) Snap Joints– Egy ki-be kapcsolható skill ami az auto-attack negyedik támadásához egy 4 mp-es rootot ad. Fenntartása 10 manába kerül másodpercenként. Ideális ha mysticel vagy partyban.

[x] Nincs hozzátartozó glyph

KépInstant | MP – 300 | Cooldown – 30 sec | Power – 199
(42) Shadowstep – Ambush kategóriájú skill mivel az ellenfél mögé ugorhatunk és lestunnolhatjuk 4 mp-re, 30 mp-es cooldownal. Az egyik legjobb képességed, PvEnél menekülésre hasznos PvPnél nyitóskill bárki ellen.

[3] 50% hosszabb stun – +2 másodperc stun ami bárhol működik a bossokat kivéve (magas a resistjük)
[5] 25% cooldown csökkentés – PvE-re felejtős, PvPnél pedig hasznos.

KépInstant | MP – 133 | Cooldown – 180 sec (2 min) | Duration – 20 sec
(48) Deadly Will – 2 perceként 10 másodpercre 36-al növelheted a critical ratingedet cserébe 30 critical resistért. nem lenne rossz de, gyenge effekt, hosszú coolddown és még mellette a resist csökkentés használhatatlanná teszi.
[4] 25%-al alacsonyabb cooldown – Ez a skill nem ér annyit, hogy glyph pontokat pazaroljon rá az ember.

KépInstant | MP – 250 | Cooldown – 15 sec | Power – 788
(54) Counter Spin – Ez a skill 3 másodpercre triggerelődik és amennyiben eltalálnak 3 másodpercre bestunnolhatod és megpörgetheted az ellenfelet ezzel a hátát kínálva neked.

[5] 50%-al hosszabb stun – Egy jó, de drága glyph +1,5 mp stunért
[4] 20% esély a cooldown resetelésére – Nem vagyok híve az ilyen véletlenszerű resetelős glypheknek, én jobban szeretem ha askillek kiszámíthatóbbak.
[3] +25% sebzés – szépet sebez

KépInstant | MP – 350 | Cooldown – 30 sec | Power – 1314
(58) Cut Slash – Ez a 30 másodperc cooldownos skill egy kellően nagyot sebez az ellenfélre és amennyiben stunban van, úgy még 4 másodperc stun ad neki.

[3] 88 manáva kevesebb mana szükséges a következő skillre: Blustering Strike – Nincs szükség manás glyphekre.
[4] 20%-al többet sebez a Blustering Strike 8 mp-ig – Nagy sebzést ad az egyik legnayobb sebzésű skillre, de fél perceként ez kevés.
[4] 88-al kevesebb mana kell a skillhez – néha azt hiszem, hogy a fejlesztők kifogytak az ötletekből. Ismételten: nem kell mana glyph.
[4] 30% esély a cooldown resetelésére – hiába megbízhatatlan, de ha bejön akkor stunlockban tarthatjuk az ellenfelet.


  1. negativ
    november 11, 2011 - 5:13 du.

    Köszi a forditást

  2. november 11, 2011 - 5:47 du.

    A counter spinnél lefelejtettem a színkódokat 😀

  3. november 11, 2011 - 5:50 du.

    És igen, sorry a helyesírásért 😀

  4. Reyi
    november 11, 2011 - 8:11 du.

    Köszi a fordítást 😀 el is kezdem tanulmányozni a skilleket 🙂

  5. Sagrath
    november 12, 2011 - 12:59 du.

    Köszi igy is érdekes volt ezt olvasni.És Igen Warri a gyakorlatban nagyon brutal igaz a lag kicsit nehezití a helyzettet és BAM-nak igy talán azért nem állok neki vele de normal mobok mégha szint felett is van kettővel nem okoz gondot, kb olyan mint egy húsdaráló :)De a teljesítményéből leszűrve EU verzionban mindenképpen MAinom lessz és solo BAM biztos lessz vele….

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s