Tera KR: Evolúció #1

Elnézegetve a holnap megjelenő új buildhez készült micrositeot, kétségtelenül el kell ismerjem, hogy az Evolúció nagyon találó név lett a soron következő updatehez. Választékosan találta meg a BHS a játék azon pontjait, ahol még volt min fejleszteni és persze azokat a funkciókat is, amelyek hiányában ezeddig a játék erősen félkarú óriás benyomását keltette. A hangzatos nagy funkciók mellett (GvG, új PK rendszer, outlaw rendszer, masterwork glyph rendszer, class specifikus item bonusok, stb). az Evolution build számos apróságot is meghoz a holnapi napon. Ezt a postot ezeknek az apróságoknak szentelem:

  1. Immáron a TERA UI grafikája harmadik alkalommal változik meg teljesen. Hol van már az FGT-t piros ablak… Az Evolutiontől az összes UI panel letisztult sötét-kék árnyalatú külsőt kap, melyeken belül igényesen kidolgozott ikonok és logikusan elrendezett panelek várják a játékosokat.
  2. Teljesen új panelt kap az egész Options menü. Szakítva az eddigi szokással immáron a felső tabok helyett bal oldalra rendezett tabokba lesznek szervezve az önálló panelek. Ez egyébként jellemző az egész új UI-ra.
  3. Újdonságként debütál az “gear preset” funkció, amivel akár 5 különböző ideális geart is le tudunk menteni, majd azok között instant (SHIFT+1-SHIFT+2-stb.) tudunk váltani. Az egyes presetek minden apróságot tudnak kontrollálni, így pl. a crystalokat is. Tehát meg tudod csinálni, hogy ugyanazon gearbe bepakolsz BAM-os, elites és normál mobos crystalokat, majd ezeket külön-külön lemented és ezek után egy gomb megnyomással automatikusa kicserélődnek a crystalok a fegyverben/páncélban:
  4. Továbbfejlesztésre került az item trade ablak is, extraként kiegészült egy trade history panellel, ahol láthatod hogy korábban kikkel és mikor csereberéltél.
  5. Látványos és kellemes küllemű UI-t kap az egész achievement panel:
  6. Bár az gear preset funkció miatt sokaknál komoly mennyiségű skillbar slot fog felszabadulni, de a DEV-ek természetesen gondoltak azokra is, akiknek soha nem elég a skillbarokból:
  7. A buffok/debuffok kijelzése a party framen tovább javult.
  8. Azt már eddig is tudhattuk, hogy bekerül a játékba valamilyen formában a “rested XP” rendszer, most annyi extra derült ki hozzá, hogy akkora kaphatsz rested XP bonust, ha a karaktereddel a kilépés előtt visszatért egy városba.
  9. Már lvl11-es szinten meg lehet venni a lovaglás skill-t, így az alt karakternél nem kell ezzel megvárni a lvl20-21-et a quest megcsinálásához.
  10. Már lvl20-as szinttől elérhetővé válik a glyph rendszer. (Eddig lvl25 volt)
  11. A fegyverek és páncélok egyedi class specifikus bónuszokat fognak adni. Az számomra eddig még nem derült ki, hogy ezek statként jelennek meg, vagy a fegyver neve/kategóriája alapján lesznek meghatározva. Maga a rendszer egy negyedik szintű ([1]enhan. crystal -> [2] glyphs -> [3] masterwork glyph -> [4] class spec item options) karakter specializációt biztosít, melynek köszönhetően a választott fegyver/páncél befolyásolhatja bizonyos skillek hatását. Érdekességképpen pl. a Slayer esetén az Evasion-t lehet még rövidebb CD-re rakni (ezáltal még hatékonyabban tud dodgeolni), vagy a Whirlwind skill powerét lehet ezzel erősíteni. A Lancernél nyilván a Provoking Roar CD-jét lehet ezzel csökkenteni, amivel sűrűbben tudja tauntolni az ellenfelet a Lancer. Pontos hatásmechanizmus hiányában persze nehéz meghatározni ennek az értékét, de kétlem, hogy ezek a funkciók inkább csak kozmetikai szinten befolyásolnák a skilleket.
Tovább részletek hamarosan…

  1. Szergely
    október 26, 2011 - 12:09 de.

    Ezekre a klassz specifikus equippmentekre kíváncsi leszek, nagyon OP-nak tűnnek. Archer pl a két töltős skilljére kap extra powert…
    Másik a GvG/PK rendszer, remélem az tiszta lesz a holnapi részletes patchnotes-ban, a GvG nem egészen az, amire számítani lehetett.

    • október 26, 2011 - 12:31 de.

      Én spec örülök ennek a fajta GvG-nek. Féltem hogy olyan lesz a rendszer, hogy boldog-boldogtalan be fog jelölni WAR-ra mindenkit és egész nap csak piros tengerben fog úszni a képernyőm. Ezzel szemben ez a rendszer tényleg arról szól, hogy a konfliktusok kezelésére legyen egy végletes eszköz. Ha valaki nagyon kihúzza a gyufát egy guildnél, akkor beindul a WAR és 4 órán keresztül szét lesz campelve az adott guild. Már most a screenshotokon látszik, hogy egy kellően szofisztikált rendszer lesz ez is. A többi majd kiderül holnap. Remélem még este 7 előtt élesbe rakják a koreai szervereket… mert… khm… utána pont nem fogok ráérni. Szóval ha élesbe rakják, akkor esküszöm beflaggelem az első jöttment guildet és jól megrakatjuk magunkat 🙂

      Megjegyzem ha nem hozták volna be az outlaw rendszert akkor picit én is csalódott lennék, viszont az outlaw pont azt oldja meg ami miatt oly sokan sírtam (PK declaration) és ami miatt sokan a GvG-ben látták a kiutat.

      • Szergely
        október 26, 2011 - 1:02 de.

        Én is örülök a GvG-nek, viszont az eddigi infók alapján félelmeim is vannak a dologgal kapcsolatban.
        Amit eddig tudni, Cori fordítása alapján:
        – 4 óra a GvG
        – itemet kell vásárolni hozzá (ebből kifolyólag gondolom nem szükséges az ellenfél jóváhagyása…)
        – az ellenfél megadhatja magát, amihez szintén itemet kell venni
        – az egész pontokért megy, tehát valami tétje is van a dolognak

        És ezzel együtt felmerül egy rakás kérdés, pl. lesznek e megkötések, hogy kik ellen, hányszor lehet harcot indítani? Ha GvG-ből szerezhető valamiféle reward, napszakhoz lesz e kötve, hogy mikor lehet indítani GvG-t? Hogy oldják meg, hogy ismerős klánok ne feedeljék egymást pontokkal?
        A surrendert sem értem egy 4 órás GvG-nél, ez akkor lenne poén, ha a magát megadó guild tejel a győztes guildnek némi pénzmagot 🙂
        Na de majd meglátjuk, s támogatom a guild azonnali hadba küldését 😀 😀

      • Szergely
        október 26, 2011 - 1:10 de.

        Tehát a fő problémám az, hogy nem látom ez most hagyományosan az OWPvP része lesz, vagy valami tournament féle akar lenni?

      • meridian
        október 26, 2011 - 12:37 du.

        Nekem tetszik ez a GvG rendszer, persze élesben jobb lenne már… 😉 Amúgy valamikor az őskorban pont erről beszéltem, hogy ha már nincs két szembenálló frakció, akkor a guildek – akik unszimpatizálnak egymással – közt lehessen háború (és ebből adódik a guildek közt lehessen szövetség is), ne csak szimplán egyes playerek gyilkolják tök értelmetlenül halomra egymást, mint a PvP szervereken az Age of Conanban, ahol eléggé torzszülött lett a PvP…

        Mondjuk a 4 órás időtartamot talán kevésnek tartom, de majd ez alakul úgy is később, mikor lesz konkrét tapasztalatok is.

        A másik dolog amit még remélek majd egyszer megcsinálnak, az meg a Warhammer Online PVE szerbereihez hasonlóan, ahol egyes zónákon belül lenne olyan terület ahova kimondottan PvP jellegű questek (azaz vetélkedős jellegű questek) lennének készítve, és az adott terület két részre lenne osztva, védett és nem védettre. Aki belép a nem védett területre, automatikusan üthetővé válhatnak, kivéve guildtársak, és szövetséges guildtársak kivételével…

  2. október 26, 2011 - 1:04 de.

    Az outlaw rendszer mit takar pontosan?

    • Szergely
      október 26, 2011 - 1:05 de.

      Jah tényleg, ezt én is akartam kérdezni 🙂

  3. GabohuN
    október 26, 2011 - 1:06 de.

    Azért az archer töltős skillje kap még ezekből a cuccokból buffot..tényleg opnak mondhatjuk akkor de nagyon:D jókis hírmorzsa^^

    • Szergely
      október 26, 2011 - 1:13 de.

      Jobban belegondolva a skillbónuszos felszerelések csak a novemberi patch-ben érkeznek, 2 új instából szerezhetők meg, és ugye ekkor történik meg a beharangozott archer+slayer balanszolás is. Simán lehet, hogy nerfelik a két skillt, viszont itemből így is kaphatnak rá egy kis bónuszt. Így legalábbis logikus lenne.

  4. október 26, 2011 - 6:38 de.

    rdei :

    Az outlaw rendszer mit takar pontosan?

    Az outlaw flaget bekapcsolva mindenkinek az ellensége vagy. Erre utal ugye az elnevezése is. Mindenki szabadon tud téged ütni, nem kell rád PK declaration-t csinálnia, cserében viszont Te is bárkit be tudsz támadni és nem senkit feljelölnöd PK-ra. Szóval mintha sima mob lenne minden player (nyilván party és guild tag nem tartozik ide).
    Ehhez is tartozik egy elég komplex penalty rendszer, plusz néhány megkötés, de lényegében ez a funkció biztosítja a teljesen kötetlen OWPvP-t, amire oly sokan áhítoznak (include me…)

    • Szergely
      október 26, 2011 - 7:49 de.

      Hm, na ez nem hangzik rosszul! Vajon “group outlaw” lesz? 🙂
      Még egy kérdés az Evolution patch-csel kapcsolatban: tényleg nem volt PTS, vagy csak hír nem volt róla? Mert egy ilyen kaliberű csomaghoz lehet nem ártott volna, főleg a GvG kapcsán.

      • október 26, 2011 - 8:04 de.

        Nem-nem volt nyílt PTS. Báár persze ez erősen nézőpont kérdése. Végül is a Koreai szerverek lassan már átmennek a többi náció PTS-ébe 🙂

        Egyébként az összes funkciónál jelezték, hogy számos további penalty és control várható függően a visszajelzésektől.

    • október 26, 2011 - 11:16 de.

      Érdekes. Kicsit emlékeztet a Perfect World PvP rendszerére. És akkor ez a flagelős PK rendszer teljesen eltűnik a játékból vagy még mellette lesz ez?

  5. rekotye
    október 26, 2011 - 12:06 du.

    Nah, ezek igazán jó hírek^^
    Újabb glyphek, classspec cuccok, rested XP, új UI…. És a tetejében ez a gear preset? Fenomenális 🙂
    Én L2-ben harc előtt is gyakran váltottam az armort, ékszert, attól függött, hogy éppen mage- vagy tank ellen mentem… Csak ott nem volt lehetőség ilyen komplex és egyszerű váltásra, gyorsan ki kellett bogarászni az invectoryból….
    Ez a post igazi Candy Shop! YT-on majd lesem a friss videókat, remélem lesznek 😉

  6. október 26, 2011 - 12:56 du.

    rdei :

    És akkor ez a flagelős PK rendszer teljesen eltűnik a játékból vagy még mellette lesz ez?

    Az ‘outlaw’ egy extra funkció lesz. Tehát továbbra is meglesz arra a lehetőséged, hogy one by one felflagelj valakit PK-ra, aki előzősel pl. inzultált téged. Az ‘outlaw’ tényleg arról szól, hogy vérengzeni akarsz OwPvP-ben. Ilyenkor teljesen más penaltyk fognak rád vonatkozni mint PK-ban. Nem mondhatnám, hogy ezt a részt sikerült teljesen megértenem, de elvileg ha túl sokat vérengzel outlaw-ban akkor egyre jobban fog nőni az esélye, hogy ha meghalsz akkor kitörjenek a felszerelésedből pl. a crystalok (lehet, hogy ez hülyeség, tényleg zavaros volt a fordítás).
    Eltudok képzelni pl egy olyasmit is mint ami Age of Conan-ban volt a PVP rendszer bevezetése után. Ott is ha nagyon sokat öltél akkor ilyen hasonló státuszt kaptál, ami miatt a város/questhub őrök is lelőtték a fejed. Sokféle hasonló penaltival lehet büntetni az |vvhitvvizarld| okat 🙂

    • Szergely
      október 26, 2011 - 1:34 du.

      Archlordban szintén volt hasonló: 2-3 szintje volt, kereskedők nem álltak veled szóba, aztán megtámadtak a városőrök, ill bármikor vérdíjat tűzhettek a fejedre.
      [OFF] Nem igazán kedvelitek ti “szegény” vv-t 😛 RedWall-t is kérdeztem, GOHA-sként ismeri-e, és nem volt túl jó véleménnyel… Mondjuk nem csodálom, nem egyszerű eset, tipikus orosz mentalitás jellemző rá 😀 Sőt, a fair play sem kifejezetten tartozik az erényei közé (bár ilyen téren rengeteget fejlődött míg egy csapatban voltunk), mégis szerettem velük játszani, remekül irányította a csapatot. [/OFF]

      • október 26, 2011 - 1:50 du.

        Kérdés, hogy az orosz mentalitás mikor flagel meg minket Boss ölés közben 😀
        Sajnos már láttam pár hozzá hasonló embert akik tök jó puszipajtások voltak, aztán amint kicsit jobban összeszedettebbek voltak mint mi 0-24ben kint álltak város előtt, hogy pkzhassanak minket. :S

  7. Finyak
    október 26, 2011 - 1:52 du.

    Az az igazi!:) Legjobb puszi pajtásokat a legjobb ölni:) Boss ölés közben leszedni az enemyt meg egyenesen orgazmusXD Lényeg, h minél jobban ki legyen bXXXXX a másikkal:D

    • Szergely
      október 26, 2011 - 2:12 du.

      Az ilyen konfliktusok nélkülözhetetlenek az élvezetes OWPvP-hez, egyetértek 🙂

  8. október 26, 2011 - 2:13 du.

    meridian :

    […]Amúgy valamikor az őskorban pont erről beszéltem, hogy ha már nincs két szembenálló frakció, akkor a guildek – akik unszimpatizálnak egymással – közt lehessen háború (és ebből adódik a guildek közt lehessen szövetség is), […]

    Talán nem tévedek nagyot ha azt mondom, hogy valami ilyesmi is lesz a játékban, legalábbis az alábbi screenshotba én ezt képzelem el: (a három közül a középső panel:

    meridian :

    Mondjuk a 4 órás időtartamot talán kevésnek tartom, de majd ez alakul úgy is később, mikor lesz konkrét tapasztalatok is.

    Ez attól függ, hogy mire fogjuk használni. Guildek közötti ellenségeskedésre fokozására lehet tényleg nem elég a 4 óra. Bár nem is hiszem, hogy a BHS ilyen eszközt akart volna teremteni. Hiszen bármelyik fél feladhatja a küzdelmet egy (feltehetően elég borsos árú) scroll-lal, amivel bedobhatja a fehér zászlót. Ellenben pl ez a rendszer jó alapot teremt arra pl, hogy az offi fórumon a “Renegade” guild kihívja a “Búbos vöcsök” guildet, megjelölve előre pl. a szerda 7 órás kezdést és bedobjon 50 milla gold rewardot, amit ha a “Búbos vöcsök” is tart, akkor egy 100 millás összdíjazású csatát tud vívni a két guild egymás ellen mondjuk az Allemantheia melletti sivatagban. A rendszer megad hozzá mindent ami kell, méri az időt, számolja mindkét oldalra a pontokat stb. De persze ennél sokkal kompetitívebb célokra is lehet majd használni a rendszer. (Főleg, ha nem a sötétben fogunk tapogatózni, hanem látjuk élőben is)

    meridian :

    A másik dolog amit még remélek majd egyszer megcsinálnak, az meg a Warhammer Online PVE szerbereihez hasonlóan, ahol egyes zónákon belül lenne olyan terület ahova kimondottan PvP jellegű questek (azaz vetélkedős jellegű questek) lennének készítve, és az adott terület két részre lenne osztva, védett és nem védettre. Aki belép a nem védett területre, automatikusan üthetővé válhatnak, kivéve guildtársak, és szövetséges guildtársak kivételével…

    Valami hasonlót csináltak meg a server-matchmaking systemmel. Magam is nagyon meglepődtem rajta:

    Ha jól értem a dolgot, akkor amennyiben matchmakingelt csapattal teljesítesz egy instance-t, akkor azért a rendszer extra rewardokat ajánl fel. Tudom, hogy ez nem ugyanaz mint a PQ, de a reward miatt hasonló érzések keringenek bennem.

  9. október 26, 2011 - 2:31 du.

    Özönlenek az új információk. Egy kis teaser az msn-emből:

    [14:19] (S)Cori(#): gvg-nél
    [14:19] (S)Cori(#): 1 emberért 1 pontot kapsz
    [14:19] (S)Cori(#): klánvezér 10-et ér
    [14:19] (S)Cori(#): 500 pontig vagy a feladásig/4 óráig megy a harc
    [14:19] (S)Cori(#): és ha jól értem egyszerre 3 guilddel lehet háborúzni

    More info will come, be patient! 🙂

  10. október 26, 2011 - 2:47 du.

    Úúúúú srácok… Nem akarok előre infókat bedobálni, de az outlaw rendszer nagyon jó lesz… Nagyon imba penalty rendszert találtak ki! Álmaim PK rendszere…

    • október 26, 2011 - 3:19 du.

      Úúúú Meno… Nagyon nem foglak szeretni ha nem nyőgöd ki, hogy mi az 😀

  11. Szergely
    október 26, 2011 - 3:11 du.

    Nem gondoltam volna, hogy valaha is ilyet fogok mondani neked, de felizgattál… 😀

  12. október 26, 2011 - 4:26 du.

    rdei, Szergi, és akiket még érdekel: Nyomás az EU fórumra, Cori készen van az angol átirattal. Ma este sajnos mindkettőnken egyéb elfoglaltsága lesz, ezért nem tudjuk beígérni a magyar átiratot (a szokásos “kisszineseimmel”), de gondolom az nélkül is jól ellesztek vele.

    • Szergely
      október 26, 2011 - 4:29 du.

      Már rácuppantam, olvasom, ahogy engedi a meló 🙂

    • mz
      október 26, 2011 - 6:44 du.

      lecsekkoltuk teccetős 🙂

  13. október 26, 2011 - 6:51 du.

    Csinálok róla egy fordítást, ha gyors vagyok meglesz egy óra alatt 😀

    • október 26, 2011 - 8:20 du.

      welcome. Ha a szerk cimre elküldöd akkor kitabolok egy percre miatta 🙂

  14. október 26, 2011 - 8:13 du.
    • október 26, 2011 - 8:20 du.

      Igy mégjobb 🙂 Köszönjük

    • Kouta
      október 27, 2011 - 1:58 de.

      nagyon jó a penatly rendszer, tényleg élvezetes OWPvP-t fog biztosítan!

  15. Finyak
    október 27, 2011 - 7:52 de.

    Jah ez bejövös, egyértelmüen a Lineage 2-böl táplálkozik, de ezt mint pozitivumot mondtam, mert eddig ott volt a legjobb penalty rendszer, de ezt átgyurva olyan TERAsra megcsinálva is tökéletesnek hangzik, bár a közepes és magas büntetést kicsit erösnek tartom, föleg az attack veszteséget, igy arra lesznek a páciensek kényszeritve, h néha dolgozzák majd le a pontjaikat mielött tovább szeletelnék a nepet

    • Szergely
      október 27, 2011 - 8:14 de.

      Nem olyan vészes a pontrendszer, összehúzol 6 mobot (annyi a max) és le is ölöd őket kb. 1 perc alatt, ez kapásból -6 penalty. Ezzel a rendszerrel garantált az is, hogy nem lesz kihalt a nyílt terep.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s