Kezdőlap > Útvesztők (Dungeons), Game Mechanism, TERA KOR, TERA Online > Képeskönyv: Golden Labirinth

Képeskönyv: Golden Labirinth

Ahogy arra már utaltam az előző postban; tegnap egy fatális véletlennek köszönhetően Golden Labirithba keveredtünk campaign questelés során, amiből egy elég vicces instance run kerekedett ki. Az egész azzal kezdődött, hogy miután tegnapelőtt megcsináltuk a lvl49-es campaign questet (abból származott a ts alámondásos videó vasárnap hajnalban) azzal szembesültünk, hogy a lvl50-es darabhoz bizony Golden Labirinthbe kell tiszteletünket tennünk. Mz gyorsan meg is nyugtatott, hogy szerencsére csak az első bossig kell menni, ami nem is olyan nehéz, a mysticével anno volt bent és 50%-ig le tudta vinni a bosst egyedül is. Uccu neki, csak menni fog. Persze némileg rossz előérzetem volt, hiszen a koreai siteok szerint azért Golden Lab egyáltalán nem egy beugró szintű instance, dehát ügyesek és leleményesek vagyunk és legfőképpen időnk mint tenger.

Golden Lab egészen pontosan a Castanicától nyugatra húzódó dungeon második szintjéről nyílik. Az instance egyetlen szinten húzódik el és kb 20-30 hasonszőrű teremből áll, melyek között labirintusszerűen lehet közlekedni.

Négy fős partyval vágunk neki az instancenak: Sagi lvl51 priest, mz lvl52 zerker (ő volt a tank a block+plate miatt), Opid lvl52 archer és jómagam lvl49 slayer. Plusz mindemellett Szergi állt még készenlétben ha nagyon nem menne a lvl58-as slayerével, de szerencsére őt nem kellett berángatni (bár voltak igen necces pillanatok 🙂

Az instance stílusában nem nevezhető kifejezetten érdekesnek, a Dél-Sharán már megszokott kígyós-disznós-templomos instanceok jellegzetességeit örökölte. Ennek magabiztosságával be is rántottuk az első trash termet… nemsok kellett a wipehoz. A TERA egészen eddig az instanceig úgymond az EZ-MODE élményével kecsegtet, a targetless-action-combat-system miatt a szintező instanceok kevés komoly kihívást nyújtanak, leginkább csak a bossok néhány special attackjának kivédéséből áll az egész. Golden Labban a helyzet azonban megváltozik. Rövid úton realizáltuk, hogy itt ésszel kell élni. Kb a szintezés során szinte soha nem is néztem a minimappot, szükségtelen volt. Nem úgy ebben az instanceban, hiszen annak segítségével lehet csak a falak mögött patrolozó őröket a megfelelő pillanatban behúzni. Alig 4-5 termet kellett kitakarítani mire eljutottunk az első bossig. A boss dizájnjában és scriptjében a Kumas csoporthoz tartozott… Némi extrával. Ezen a bosson volt szerencsém első alkalommal megtapasztalni az un. “secondary targeting” rendszert, amit az endgame instance bossok előszeretettel használnak. Hogy mi is ez? A TERA Onlinenak nincs target-to-target frame (sőt igazából target frame sincs… de ez egy másik téma), viszont a bossfigthokon azért nem ártana látni, hogy ki éppen a boss targete. Ezt az igényt a TERA vizuálisan elégíti ki, a boss aktuális targetének lába alatt mindig egy narancssárga ikon látható. Akin ez a jel van, az a boss “main target”-e (MT). Az endgame bossok ezen túl azonban időnként random targetet váltanak (az MT megtartása mellett) és valamilyen (rendszerint) távolsági skill-t indítanak a secondary target felé. A Kumas bossunk esetében ez egy airball skill, ami konkrétan one-hitel, ha eltalál. Az első pullnál ezt sikerült is reprezentálnom. Beléptünk a Kumas termébe, Mz behúzta a boss-t, aki gondolt egyet, rám nézett és a következő pillanatban már a földön feküdtem vérbe fagyva. A boss többi skillje sem kevésbé fájdalmat. Bár nem számolgattam, de kb 40x halhattam meg a harc során. Low-lvl és lowgeared állapot bejátszott rendesen. A secondary target egyébként egy eléggé látványos lila kör formájában jelenik meg a célpont lába alatt:

A boss special attack arzenáljában az egyik legérdekesebb skill az amikor a terem 3 vagy 4 sarkába leidéz kb 20-30 addot. Eközben a kumas beballag a terem közepére és egy rajzsot von maga köré. Ahogy az addok odaérnek hozzá felfalja őket, amitől folyamatosan healelődik. Cél ilyenkor, hogy minél több addot le tudjon ütni a csapat mielőtt még beérnek. A Kumas elleni harcról további képek:

A quest teljesítése után bedingelt az 1/1 a questben és… mint aki jól végezte dolgát, mentünk is volna kifelé, azonban a kijáratnál egy NPC jelezte, hogy: “szép volt… szép volt, de azért takarodjunk vissza leölni a második bosst is, ha már ilyen jól belemelegedtünk“. Az első boss megölése cirka 40 perc lehetett (egyetlen pull… egyszer sem volt full wipe, bár volt egy rész, amikor Opid kb 5 percig kiteolta a bosst, amíg mi visszafutottunk a városból :). A quest update fényében volt egy olyan sanda gyanúnk, hogy nem lesz ennek vége a második bossnál… De azért csak belevágtunk.

A mosodik boss modelljének még nem tudom, hogy mi a hivatalos neve, de elég gyakori modell a templomos instanceokban. Jellegzetessége, hogy kutya módjára imádja keresztbe átugrálni a termeket. Ez a példány sem tett másként. Itt a secondary target mutatta minden esetben, hogy kire fog kiugrani a boss. Ha bárki is ott maradt, ahova a boss érkezett, akkor az tuti holtan rogyott össze. Apropó second targeting. Ugyebár a TERA-ban nincs target rendszer, tehát minden skillnek van frontális, vagy területre ható hatása van. Ez természetesen igaz a secondary target alapú skillekre is. Tehát miközben mozogsz és próbálsz kimozogni a másodlagos támadás hatása elől nem árt, ha a körülötted lévők is figyelnek, mert attól, hogy a secondary target kimozgott az airball elő, vagy az ugrás útjából, attól még a mögötte álló party tagot simán pofán fogja csapni a skill, ha nem figyel.

A második boss legérdekesebb skillje a mirror effekt volt. Ilyenkor a boss osztódással szaporodott és a mirrorja nekifogott önálló életet élni. Kb 20mp-ig él, majd meghal magától. Felesleges DPS-elni, ugyanannyi HP-ja van mint a nagynak, tehát gyorsan nem megölhető, hagyni kell, hogy kitombolja magát, ugráljon néhányat, majd elfeküdjön békében. Kb percenként egyszer jön a mirror. Mivel a mirrornál van némi kavarodás, hogy akkor most mit is kell ütni, ezért érdemes használni a target markereket (sárga-piros-kék-zöld nyilacska a mob feje felett). Képek a második bossról:

A quest chain harmadik lépésében nem bosst kell ölni, hanem el kell látogatni az instance bal-felső termébe, ahol Elleon vár bennünket, aki megkér, hogy egy több waveben jövő támadás sorozatot segítsünk neki túlélni. Folyamatosan jönnek az elitek. Érdemes hagyni, hogy Elleon el-el tankolgasson egyet, elég jól bírja HP-val. A többit, meg meg kell próbálni egy helyen tartani és lehetőleg egyszerre bontani őket. Képek a chain-wave eventről:

Elleon megköszöni, hogy rá szántuk az időt és tovább küld az instance harmadik bossához. Itt már a questből is látszik, hogy két boss-szal kell egyszerre küzdeni. A harc a boss és a kutyája ellen zajlik. A terem szélein van 4 turret. Ha jól értettem meg a taktikát, akkor a boss időnként elfut egy-egy turrethez és idéz a kutyájából még egyet. Az idézett extra kutyának kevesebb HP-ja van, viszont le kell ölni nagyon gyorsan. Addig tart a klónozás, amíg nem sikerül megölni a kutyát. Érdemes úgy csinálni (mi így csináltuk), hogy a tank fogja a boss-t míg a party szépen kivégzi a kutyát (kutyákat) minél előbb. Mindezt úgy kell csinálni, hogy a boss közelébe nehogy bárki is keveredjen, mert egy ütésből leöl bárkit aki alá keveredik. A kutyák folyamatosan sokszorozódnak, nekünk volt olyan, hogy 5-6 kutya is rohangált körülöttünk. 15% HP-n a boss behív egy raklak kisebb kutyát. Nem nagyon fogtam fel, hogy mi ennek a lépésnek az értelme, mert non-elitek és elég gyorsan is halnak. Képek a harmadik bossfightról:

Bár ennél a lépésnél véget ér a questchain és már lehet is menni Castanicában a 3 millió XP-ért és az arany fegyver jutalomért, de egy sarokra az utolsó terem előtt csak nem hagyhattuk ki, hogy bepillantsunk oda is. A teremben egy jófej Frost Giant várt bennünket. A repertoárja megannyi fagyasztással, ice prisonnal és egyéb változatot cold attackokkal volt tele, de mindemellett folyamatosan leidézett 2×4 db robotot is, akik hadonásztak egy kicsit, majd megpusztultak saját maguktól. Nem nagyon volt érdemes a közelükben lenni, mert nem tett jót az egészségi állapotban. Nem egyszerű harc. Adott egy őrjöngő  frost giant aki össze vissza rohangál a teremben, aminek a nagy részét elfoglalja 8 db hadonászó robot. Kellett mozogni rendesen. Ez volt az egyetlen boss, amin sikerült összehoznunk egy full wipeot és elölről kellett kezdeni. Végül is azért ő is megfeküdj. Képek a Giant elleni harcról:

Még egy fontosabb dolgot hagytam ki talán: A loot. Minden boss dobott legalább egy darab kék itemet. Emellett a négy bossból kettő dobott egy-egy up arany geart is. Összességében nincs okunk panaszkodni. Komoly veszteségek árán (én betörtem egy komplett – 8 db – enhancement crystal setet a sok halál miatt)


  1. Szergely
    október 18, 2011 - 7:13 de.

    Hehe, ez jó móka lehetett 😀 Valamikor én is lenézek majd, bár leírás alapján a solo nem lesz egyszerű, még így 58-on sem…

  2. Traktor
    október 18, 2011 - 8:42 de.

    A sárkánnyal is el vagy 1 hete, ez is menni fog XD

    • Szergely
      október 18, 2011 - 12:43 du.

      1 hete? Két alkalommal try-oltam rá (igaz akkor többször is nekifutottam :D), a fényképezést meg nem ér beleszámolni 😛

  3. Ozirisz
    október 18, 2011 - 9:23 de.

    Ejj, de hol van még az a tavasz …

  4. rekotye
    október 18, 2011 - 9:28 de.

    “Eközben a kumas beballag a terem közepére és egy rajzsot von maga köré.”

    Nem akarok beleszólni, de az “pajzsot” akar lenni, vagy valami más?

    És mi az az EZ-MODE? :$

    • Szergely
      október 18, 2011 - 9:39 de.

      Rajzs = rajzolt pajzs (pajzsot rajzolt maga köré) 😀 😀

    • Liri
      október 18, 2011 - 9:39 de.

      Biztos pajzs 🙂 de ezt nem kell észrevenni 🙂 és Easy – mode , csak így szlengesebb/rövidebb 🙂

    • Szergely
      október 18, 2011 - 9:42 de.

      Jah és EZ-MODE, amikor rajzsot csinál a boss a tankra és beleszellent 😀
      (ez-mode: easy mode, könnyű)

    • rekotye
      október 18, 2011 - 9:52 de.

      Ha lehet egyébként a postra reagálni így végigolvasva:

      Nagyon tetszetős, hogy teljesen személyes hangvételű a post, a saját tapasztalataidat írod le a te szemszögedből. Semmi hivatalos hangnem. Nekem úgy tűnik, mintha tök spontán lenne (habár biztos sok munka volt a megfogalmazás) . Még én is teljesen beleéltem magam 😀
      Remélem a blog megmarad ebben a stílusban 🙂

      És köszi a mindig friss postokat, feldobjátok a napom/napunk (nem vagyok skizo, csak mások nevében is mondhatom…) 😀

  5. rekotye
    október 18, 2011 - 9:53 de.

    Köcce a válaszokat (meg amiket nem…) 😀 Ismét tanultam… .:D

  6. október 18, 2011 - 12:13 du.

    Vicces insta 😀

    Amúgy kb hány halálból tört be az összes enchantment stone?

    • október 18, 2011 - 3:33 du.

      tippre 30-40 halálra potyogott ki az összes. Átlagosan 3-4 halálonként fixen törik egy kavics. Mivel az összes kő gondosan összevállogatott zöld crystal volt ezért nem kicsit szívtam a fogam miattuk. Fontos tanulság: Hordani kell magammal néhány stack fehér követ a bossok tryolására.

  7. október 18, 2011 - 9:05 du.

    OFF Jujj, kár hogy nem AION-ozok… ott mi lenne ha törnének a kövek. Atya úr isten!

    ON … atya úr isten… beteg bossok, örülök hogy skillel meg lehet próbálni életben maradni.

    +++Opid kb 5 percig kiteolta a bosst, amíg mi visszafutottunk a városból+++

  8. Sagrath
    október 18, 2011 - 10:02 du.

    Opid faja kiteolást hajtott végre.Sajnos a boss überzoralt tud sebezni elég egy kis lagg vagy éppen alászaladni :)ami sikerült is.Tonnás súlya miatt lazán egy shootból le is pakolta a 35000 HP-m-Lancerrel és komolyabb gearben biztosan nem okozott volna ilyen fejfájást a dolog, de igy meg legalább megküzdöttünk érte.Bossok olyan nagyon okosak, hogy mindig úgy helyezkednek ,hogy még véletlen se lehessen mindenkit egyszerre healelni :)volt is halál ez miatt.Ha meg elküldesz egy komolyabb healt, akkor azonnal magadra rántod mint priest vagy mystic,és akkor igen nehezen húzzák le rólad a többiek és persze,hogy szűk a hely és futhatsz mint egy bolond az agro leszedő skilled meg nem tudod használni 🙂 mert CT és a boss sem a tö…t vakargatja amig te éppen meglépnéd.Egy biztos nagyon jól éreztük magunkat az insta alatt volt röhögés, popcorn amig fel nem vakartak halálomból :)Nagyon várom majd a következő hasonlóan nehéz kihivást igy 4-esben.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s