Kezdőlap > Útvesztők (Dungeons), Blog, Bluehole, Game Mechanism, Lore, TERA KOR, Zónák (Zones) > Pibish’s Laboratory – az új instance

Pibish’s Laboratory – az új instance

A korábban bejelentett új “medium difficulty” instance élesítésre került a múlt heti patchben. lvl58-as instanceról beszélünk, ami a keresztségben a “Pibish’s Laboratory” nevet kapta. A hely a legkevésbé sem hasonlít egy laboratóriumra, hiszen Westonia fagyos jégszikláiról nyílik és az instance maga is egy kültéri hófödte bázis képét mutatja.

Bejárata nem messze található Evil Castletől nyugatra. Az instancehoz vezető questet közvetlenül a városban lehet felvenni, nincs különösebb előfeltétel, egyből lehet menni befelé. Nehézségével kapcsolatban annyit sikerült megtudni, hogy a szintben lévő arany +6-ra enchantolt felszerelések eléggé kellenek az instance sikeres teljesítéséhez. Az instance háttértörténete eléggé ködös, de annyit sikerült kideríteni, hogy ez a hely is Kaidunhoz, a Argon hadvezérhez kapcsolódik. Kaidun irányítja a szintén ebben a zónában található Necromancer’s Cellt is, ami a halott föderációs fajok reanimálása útján próbál háttértámogatást nyújtani az Argon frontnak. Az nem teljesen tiszta, hogy a Pibish’s Labor milyen módon kapcsolódik a Necro’s Cell-hez, de az biztos, hogy mindkettő között Kaidun a közös kapocs.

Az instance két elkülönülő nyitott területből áll. A térképen lévő egyes spotok a bossokat jelzik, melyeket nem lehet kihagyni, lineárisan meg kell ölni mindet, hogy el lehessen jutni a főbosshoz. A harmadik boss után teleportálással lehet eljutni a jobb oldali területről a bal oldalira.

A bossok mellett megannyi trash pack színesíti a fagyos környezetet.

Nézzük, hogy kik is fognak majd itt az instanceban várni bennünket és milyen jófajta feladatokat állítanak elénk:

Maha, the Ferocius fallen Shaman

Főleg meleeben küzd, a kiszemelt ellenfelét stunnolja, lassítja és leszögezi a földhöz. Kétféle debuffot szór a célpontjára: 50%-os lassítás és földhöz szögezés/fagyasztás (Bang). Nem célszerű leszedni a mobot a tankról. Mert ha a tank pont a “Bang” debuff alatt van, akkor esélye sincs visszahozni a mobot. A bossfightnál elvileg fontos, hogy a boss – valamiért – a képen is látható hearthstonenál legyen tankolva.

Hearthstone guardians

A második spoton egy három fős csapat vár bennüneket. Szokásos szentháromság felállás: tank, damage dealer és healer. A tank speciális képessége a “Delirium” skill. Akik már játszottak TERA-val, azok talán emlékeznek a Pirate’s Grottoban fellelhető Nagák hasonló képességével. Akire rékerül ez a debuff, annak a WASD mozgása felcserélődik. Tehát előre futásra hátrál, jobba mozgásnál balra megy és így tovább. Az Amani Slayer ‘mob’ speciális képessége már sokkal fájdalmasabb. A célpont egy bleeding/vérzés skillt kap, melynek hatására egyrészt folyamatosan HP-t veszít, viszont ez mellett kapásból kap egy 50%-os mozgási sebesség csökkentést, ami 3 másodpercenként további 6%-kal nő amíg fent van a debuff. A debuff csak akkor jön le, ha 100% HP-ra kerül healelésre az áldozat. Mindezek után az Aman priest lényegében már nem fog komolyabb meglepetéseket okozni, egyetlen célja, hogy életben tartsa a társait és saját magát.

Kaidun’s devout “Karan Helgont”

Ha a csapat eddig nem tanulta meg mit jelent a harc közben helyezkedni, akkor itt mindenféleképp meg fogják tanulni. Ez a boss az, ahol ha nem megfelelően helyezkedik a csapat, akkor instant összecsuk mindenkit. A boss leghúzósabb skillje a “Three Wind Attack”, amelynek lényege, hogy a boss elkezd maga körül pörögni és minden találat után a következő körben már szélesebb körben nagyobbat sebez. Ha valaki végig állja mindhárom kört, akkor egyrészt a sebzés hatóköre nagyon nagy lesz (jó eséllyel eléri a ranged classokat is), másrészt pedig a 3. körben akkora sebzést okoz, ami instant agyoncsap mindenkit.

Overseer “Kallaswi Kumayata”

Átérve a nyugati tartományba máris találkozhatunk ezen jóképű Argon művezetővel, aki az ott folyó munkálatokat felügyeli. Na erről a bossról inkább nem írnék semmit, mert nem kifejezetten értem, hogy mit is csinál és miért teszi és a találgatást meg inkább kerülném.

A kis kutyulimutyili sok fejfájást fog nekünk okozni. Alap esetben nem kifejezetten nevezhető komoly ellenfélnek, a vadmalacoktól már jól megszokott Dash, Jump, Roar kombókkal támad. Azonban időközönként (talán HP%?) átvált vad-vadmalac módba, amikor is a bejövő sebzés 99,9%-a felfogásra kerül, ellenben a bejövő sebzés 99%-át visszareflekteli… tehát megölhetetlen. Ilyenkor ráadásul lesummonol 20-30 kisebb mobot, akiket kifejezetten nehéz úgy leölni, hogy ha véletlenül beleütsz a vadmaciba, akkor onnan reflectben visszakapod a teljes sebzést. Ennek a fázisnak a kulcsa a képen is látható heartstone. Ebben az állapotában le kell verni a HS-t és közben ‘kiseggelni’ a boss és a summonolt mobok folyamatos sebzését.

Regulator “Ramayan Pibish”


Here comes da boss! Ez a felettébb handsome tudjami-a-franc képviseli a Labor irányításáért felelős boss szerepét. Időről-időre megsummonol egy kardot amit ledob a földre, az érkezési pontot lehet előre látni (ha jól értem, akkor a jég alatta előre berepedezik). Nem érdemes megvárni, hogy a nyakunkba hulljon a penge. Emellett random célpontokra rak valami ‘membránt’, amiből szintén ki kell futni. Hogy ez mind ne legyen elég még dobál curse debuffot is. A curse 10 másodpercig van a targeten, amit követően berobban a játékos és 20 méteren belül mindenkit megöl. Fontos, hogy a tank is megkaphatja ezt a curse-t.  A “mindenki”-be beletartozik az átkot megkapó játékos is.

Ha mindez nem lenne elég, akkor a boss még egy ‘vices’ aprósággal is kedveskedik nekünk. A pályát szépen telepakolja piros és kék gömbökkel, amik kísértetiesen hasonlítanak a mystic HP és MP töltő balljaira, csak egy picit nagyobbak. Ha valaki benézi és ráfut a pirosra akkor: mérgezés debuff, ami folyamatosan sebzi. Purify skillel le lehet szedni a debuffot. A kék labra ezzel szemben sokkal érdekesebb: Ha ráfutsz akkor igaz, hogy berobban és 5000 dmg-et sebződsz, viszont egy időre megnő a robbanás hatására a critical hit esélyed. Mindkettő debuffot lehet stackelni, ami egyben a critical hit esély növekedést is stackeli.


  1. október 4, 2011 - 4:29 du.

    Jól fest, habár az utolsó boss kicsit emlékeztet erre a bossra:

    1:14nél. Aztán lehet, hogy tökmás 😀

    • október 4, 2011 - 4:54 du.

      Nem csak kicsit, hanem nagyon emlékeztet rá. Most néztem meg egy videót a bossról. Ugyanaz a modellje, mint a lvl38-as Cultist’s Refuge instance Argon Destroyer bossának.

      • október 4, 2011 - 9:21 du.

        Hát akkor viszont módosíthattak volna rajta valamit :S

  2. Szergely
    október 4, 2011 - 5:01 du.

    Hehe, ez megmagyarázza mit keresett annyi 58-as Evil Castle közelében 😀

  3. október 6, 2011 - 10:59 du.

    Tök normális, hogy szintet lép a mob, aztán majd benéz egy másik instába…

    kár, hogy nem megy el resetelni a régi instába…..

    1 óra cd vel az újabb resettel…

    de lehet hogy sok volt a pálinka XD

    remélem nem olvassák a Terrások (tera+ások) -r az angol magyar szótár kedvé’

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s