Kezdőlap > Blog > Vérszagra gyűl az éji vad…

Vérszagra gyűl az éji vad…

szeptember 23, 2011

Azt hiszem keresve sem tudtam volna ezen postnak jobb címet adni, mint a fent nevezett sort Arany János – A Walesi Bárdok verséből.

A történet valahol ott kezdődött, hogy a 2011-es év az MMOk éve lesz. A TERA, Guild Wars2, The Secret World és az SW:TOR (Star Wars: The Old Republic)  mellett olyan nagy nevek sorakoztak fel a koreai felhozatalból mint: Blade and Soul és az ArcheAge. Az MMOk mellett az idei évre “sejtette” a Blizzard is a következő nagyájúját: a Diablo 3-at.

Teltek múltak a hónapok, majd kezdésnek a Guild Wars 2 megjelenési reményei foszlottak szerte  még tavasszal.

A nyár folyamán (augusztus elején) kiderült, hogy – minden várakozásunk ellenére – TERA Online is leghamarabb 2012 tavaszán várható, addig meg lesz néhány alfa és béta teszt.  Persze jó kérdés, hogy vajon mi történt volna, ha a BHS vezér ez kapcsán nem szólja el magát a Japán megjelenés sajtótájékoztatóján… Lehet azóta is azon sakkoznánk, hogy mi van? Ez már sosem fog kiderülni.

A GamesCom-on bejelentésre kerül, hogy a The Secret Worldre is még köze 8 hónapot kell várni, de addig is lesz egy nagyon jófajta event augusztus végétől (The Secret War), amivel jól elleszünk… Nos az evenetből kb az év bukása lett… Reméljük nem predesztinálja ez a játék jövőjét is… Kár lenne érte.

Ezek után mindenki legnagyobb megelédetettségére azért fixálódott, hogy a SW:TOR és a Diablo3 is a kapuban van, mindkettőnek el is indult a béta időszaka… mondhatni időben. Ki azért örült ennek, mert nagyon szeretett volna ezekkel már játszani, ki meg azért, mert hidegen hagyta a két játék és örült annak, hogy ezen játékok korai megjelenése legalább nem kavar be a 2012-es MMO megjelenéseknek.

Erre eljött a 2011.szeptember 23. Ugyanazon napon kapott szárnyra a hír mely szerint, mind az SW:TOR, mind pedig a Diablo3 2011-es megjelenése alatt erősen rezeg a léc és számoljon mindenki inkább 2012 első negyedévével.

Nem akarok fölösleges összefüggéseket keresni a történések között. Gyakorlatilag 2009 ősze óta a világ nyugatabbi felén nem jelent meg értelmes MMO (itt kérnék minden RIFT rajongótól elnézést, de ez egy blog, ez meg az én szubjektív véleményem), ennek fényében azért jogosan merül fel a kérdés, hogy ez a roppant nagy egybeesés vajon mennyire akar egymás eltaposásáról szólni.

Egy dolog azonban biztos: A játékosok érdekét ez a fajta választási kényszer, a legkevésbé sem szolgálja. Vajon mennyi olyan baráti társaság lesz, ahol a csapat egyik fele inkább SW:TOR-ozni akar, a másik fele meg pl. Diablozni vagy TERA-zni…

„Fegyver csörög, haló hörög,
A nap vértóba száll,
Vérszagra gyűl az éji vad:
Te tetted ezt, király!”


Kategóriák:Blog Címke: ,
  1. mzperx
    szeptember 23, 2011 - 3:39 du.

    ügyi vagy szerettem ezt 🙂

  2. mzperx
    szeptember 23, 2011 - 3:40 du.

    Ügyi vagy szerettem ezt, mármint a verset. 🙂

    • menorel
      szeptember 23, 2011 - 3:52 du.

      Nem is csodálom, Arany egyik – ha nem a – legszebb verse. Bár mostanában nálam komolyan vetekszik a Családi Körrel, de ezt csak annak tudom be, hogy a kisfiam imádja a Családi Kört és elég gyakran mondjuk neki. De vissza A Walesi Bárdokra… Mai napig nem tudom úgy végighallgatni Sinkovics előadásában (http://www.youtube.com/watch?v=8Btn0MAqfW0), hogy ne futna végig a hátamon a hideg.

      • mzperx
        szeptember 23, 2011 - 4:17 du.

        igen 🙂

  3. GabohuN
    szeptember 23, 2011 - 3:57 du.

    Szimplán lopni akarják egymástól az embereket, ha nemjönne a tera vagy a diablo akkor már szerintem pl az SW:ToR kintlenne rég, igylenne a diablo3is ha nemlenne mellette az SW:ToR meg a Tera. Csúsztatnak minden játékot egymásra teszik az időpontokat feleslegesen, ugyis vannak határozott playerek akik nemváltanak le hiába jön egyszerre, max valamelyik gameből elmegy törtre azt annyi.

  4. negativ
    szeptember 23, 2011 - 4:14 du.

    A riftel kapcsolatban egyetértek 😀

  5. mzperx
    szeptember 23, 2011 - 4:16 du.

    Ötszáz, bizony, dalolva ment
    Lángsírba velszi bárd:
    De egy se birta mondani
    Hogy: éljen Eduárd. –

  6. Agiido
    szeptember 23, 2011 - 4:42 du.

    Nyilván ez a helyzet, és egymás alatt akarják vágni a fát. Persze ebből aztán mindenki vesztesként jön ki, de hát az már egy másik kérdés. Teoretikusan: mi lenne, ha a Tera egy huszárvágással hirtelen megjelenne? Még az is lehet, hogy bejönne nekik.

    • negativ
      szeptember 23, 2011 - 5:21 du.

      Akkor viszont november 15ig ki kellene adniuk. Utánna holtszezon kb február 15ig. Én sem bánnám ha G*Staron bejelentenék, hogy 1 hét múlva indul na/eu + valami új tartalmat koreai/japán területre, de előbbinek kb 0 esélye van.

  7. meridian
    szeptember 23, 2011 - 8:06 du.

    Nocsak, Menorel, kezded osztani a véleményemet, miszerint az hogy a TERA megjelenésének elcsúszása – összegezve mindent – nem tesz jót a játéknak?

    A legideálisabb lett volna, ha most jelent volna meg – ez most már egyre jobban látszódik… se diablo se swtor, se wow, se gw2, se semmi, egyedül archeage, de az is csak koreában. Ezt a lehetőséget csúnyán elbaszták.

    Persze megértem én, hogy “félkész” játékot ne adjanak ki, de akkor koreában mifenének jelent már meg? Na, meg japánban…

    Amúgy az ArcheAge biztosan megjelenik november 11-én? 😉 😛

    • menorel
      szeptember 23, 2011 - 8:55 du.

      No comment. Te már megint kevered a szezont a fazonnal… Nyilván kurva jó lett volna, ha kiadják a TERA-t mondjuk szeptember elején a jelenlegi contenttel. Mostanra már meg is lennének az első powerlvlelt lvl58-as karakterek, akik telesírnák a fórumokat, hogy mennyire nincs semmi endgame és lack of content és lost of interest. Jövőév márciusra meg már el is felejtenénk, hogy mi volt a TERA. De nyilván neked van igazad…
      ArcheAge: Nemtudom, nem követem az AA-t. Még március-április körül bejelentették, hogy 11.11.11-el indul az OBT, ami Koreában az MMOk releaset jelenti. Nem tudok róla, hogy azóta módosították volna ezt.

      • meridian
        szeptember 24, 2011 - 1:33 de.

        Akkor miért adták ki Koreában?

    • Szergely
      szeptember 23, 2011 - 9:18 du.

      Úgyis csak a grafika miatt játszanál, miért nem fizetsz elő koreaira?

      • meridian
        szeptember 24, 2011 - 1:33 de.

        Nem, nemcsak a grafika miatt. De a grafika nagyon is lényeges egy játéknál.

  8. BC
    szeptember 23, 2011 - 8:10 du.

    mmmmm………
    elmebeteg – elfogult – sérült csúsztatás:
    Megijedtek a SKYRIM-től.

  9. meridian
    szeptember 23, 2011 - 8:25 du.

    Jah, még valami. Aki követi a kínai fejlesztéseket, onnan másik két súlyos “viharfelhő” közeledik (ami egyébként izgalmas lesz nekünk mint játékosoknak). Mindkettő a Snailgame-től, mindkettő MMO.
    Az egyik “hagyományos” MMO lesz, azzal a igazán nagy különlegességgel, amivel eddig csak az EVE Online bír, azaz egy szerveren lesz minden játékos (azaz akár 100ezer+ player egyidőben egy bazinagy területen – majd meglátjuk ez ténylegesen, hogyan valósul meg), Darkness and Light.

    A másik pedig Age of Wulin, amelynek a fejlesztésének kulisszatitkairól igen látványos fejlesztői naplókat adtak ki mostanság – sztem ezt érdemes megtekintenie mindenkinek akit picit is érdekel hogyan készülget egy MMO, egy idő után már nem tudod abbahagyni a nézést, annyira érdekes tud lenni.
    Ez utóbbi MMO meg arról lesz híres, hogy nem pár tucat mozgás animációja lesz a karaktereknek, hanem ~2800(!!), melyből 1000+ harci mozdulatok, mivel nem szintlépések lesznek, hanem különböző mesterektől, és jobb játékosoktól megtanulható, vagy elleshető kung-fu-s technikák – és mindezeknek külön-külön animációjuk lesz – durva… az egészet a filmkészítéseknél használt 3D-s kamera etchnikával rögzítették, és illesztették a játékba, engem ez fogott meg leginkább, na meg az, amikor arról diskurálnak a fejlesztők, hogy milyen legyen guild vs guild harcok, meg az irányítás, ahol a vezető kijelenti, basszátok meg, az embernek egy kezén csak öt ujja van, tessék olyan irányítási rendszert kitalálni, ami ehhez igazodik.. 🙂

    Na, meg az, hogy milyen véresen komolyan gondolják azt, hogy egy alapvetően ingyenes játékkal (mert free2play lesz) tartósan megfogjanak minél több játékost, és késztetést érezzenek arra, hogy mikrotranzakciós cuccokat megvegyék – azaz megtérüljön a játék nekik – hosszabb távon. Rövid távon meg az, hogy a kínai kultúrát minél szélesebb körben bemutathassák a nyugati embereknek. Ezért aztán mindenekelőtt a játékélményt tartják legfontosabbnak – ennek érdekében rengeteget agyaltak ezzel kapcsolatban (az egyik szempont pl a játék engineje, amelynek egyik része pl a víz, vízesések minél élethűbb megjelenítése, stb.)…

    Mindenesetre nekem nagyon tetszett az amit eddig láttam tőlük. Mindkét játékuk valamikor 2012-ben jön ki. És nem kínában, hanem rögtön NA/EU-ban (jah, az külön poén, ahogy a nyelvi fordítók fikázzák az angol nyelv korlátait a kínai nyelv kifejezőképességeihez képest 🙂 )

    • menorel
      szeptember 23, 2011 - 9:04 du.

      Ha már 2800 különálló animáció tartozik egy-egy karakterhez, akkor igazán berakhattak volna egy picit változatosabb-életszerűbb mozgást/futást/ugrást… csakmert ez konkrétan okádék: – link –

      • Szergely
        szeptember 23, 2011 - 9:15 du.

        Nyilván a pöcsvakarás emote áss 2755 mozdulatból, azért jutott csak 45 a többi mozgásra…

      • Szergely
        szeptember 23, 2011 - 9:16 du.

        *áll

  10. meridian
    szeptember 23, 2011 - 11:38 du.

    Ez régi videó, amúgy a tigris és sárkány (ha jól emlékszem) című film inspirálta a játékot, így a blade and soulhoz hasonlóan a wuxia-s elemek lesznek benne, azaz vízen futás, falon futás meg hasonlók, ami vagy tetszik valakinek vagy nem.

  11. meridian
    szeptember 23, 2011 - 11:56 du.

    a hivatalos trailer (az éppen aktuális) -link-

    egy kis harc, meg egyebek -link-

    mindenféle -link-

    A sétálás (sztem nincs ezzel semmi baj) -link-

    kamerás felvétel valami group PvP-ről -link-

    egy másik kamerás felvétel: -link-

    Amúgy a GUI még változik, mert a fejlesztési naplóban egy- számomra – sokkal szebb példányt szerkesztett egy kínai csaj grafikus – meg éppen magyarázták, mi az amin még változtatni kell, meg mi van akkor ha a játékos nem fullHD képernyőn hanem pl 1024×768 felbontáson játszik, akkor mi fog látszódni abból… 🙂

  12. Szergely
    szeptember 24, 2011 - 12:05 de.

    Még mindig gagyi a mozgás. És messze van a késztől a videók alapján. És szintén egy távolkeleti mmo, ami talán el sem ér ide. De biztos jó lesz! 😀

    • meridian
      szeptember 24, 2011 - 12:56 de.

      Menorel mondta szar a mozgás, és egy mosott 2010-es videó linkjét adta meg… én úgy vélem nincs igaza, tessék ezekből már jobban meg lehet nézni.

      A játék még nincs closed béta állapotban (vagy csak a kínaiak tesztelhették), de ez a távolkeleti MMO lehet gyorsabban ideér teljes egészében mint a Tera Online (sajnos).
      Ugyanis ők nem úgy fejlesztik a játékukat, hogy előbb kínai nyelven, aztán majd ha elkészült utána nekiállnak lefordítani azt, hanem menet közben azt is csinálják. A koreai fejlesztők ebből tanulhatnának.
      De egy biztos, ez ide fog érni – készen -, mivel pont az európaiaknak szánják.

      • Szergely
        szeptember 24, 2011 - 1:05 de.

        Ezzel már nem tudok vitatkozni. Az is egyértelműen látszik rajta, hogy európába szánják…

  13. meridian
    szeptember 24, 2011 - 12:21 de.

    ez kimaradt az előbbi gyüjteményből – a koldulás (LOL!) -link-

  14. meridian
    szeptember 24, 2011 - 12:30 de.

    a harci mozdulatokról egy rövid videó, azé ez nem semmi animációs sorozat.
    Ez nem a /dance parancs utáni jelenetek egyike a WoW-ból 🙂 -link-

  15. Szergely
    szeptember 24, 2011 - 12:35 de.

    Persze spammeld tele a blogot ezzel az mmo-nak csúfolt valamivel…

  16. meridian
    szeptember 24, 2011 - 12:51 de.

    És egy utolsó videó – bár ez szvsz beállított jelenetek – ha ilyen hosszú lesz egy 1vs1 PvP, akkor szeretni fogom 🙂 -link-

    • negativ
      szeptember 24, 2011 - 8:15 de.

      Ezzel a játékkal csak egy baj, mégpedig az hogy f2p. Pontosabban pay 2 win.

  17. rekotye
    szeptember 24, 2011 - 7:21 de.

    Sajnálatos módon az én magyar és történelem tanáraim annyira kiölték belőlem a “lelket”, hogy képtelen vagyok értékelni az effajta művészeteket és verseket…. (első kommentekre visszatérve)

    • menorel
      szeptember 24, 2011 - 8:24 de.

      Majd egyszer talán eljön a napja, amikor annyira besokallsz a körülötted lévő világtól, hogy egy Ady/Arany verses kötetbe menekülsz és rájössz, hogy nincs is ennél megnyugtatóbb.

      • rekotye
        szeptember 24, 2011 - 9:09 de.

        Hát, drága meno, ha így alakul, te fogod elsőként megtudni 🙂

  18. menorel
    szeptember 24, 2011 - 8:13 de.

    meridian: teljesen igazad van, ezt a játékot tényleg az EU közönségnek szánják, lerí róla…Belinkelhetsz 1000 videót is, akkor is egy dolog tény marad: Nagyon kevés olyan játék van, ahol a karakter alap mozgása (futás) életszerű lenne. Nos az AoW is nagyon messze áll ettől. De egy free-to-play játéktól nem is lehet ilyen fajta részletgazdag animációt elvárni. A TERA-ban az egyes fajok/nemek mozgási animációja 4000 frameből áll (ha betöltöd a fileokat megfelelő 3D-s alkalmazásba, akkor ott jól szét vannak választva). Ez a részletgazdag frame tenger biztosítja azt, hogy a mozgásoknak meglegyen a megfelelő dinamikája, ennek köszönhető az, hogy az Elin úgy fut, mintha egy kislány lenne, aki lolipoppot nyalogat, a castanic úgy fut, hogy szinte már ugrik, az aman úgy fut mint egy hústorony, a baraka úgy fut mintha zsurkocsi lenne és az ember.. úgy fut, mintha ember lenne. Az ilyen apróságokban válik külön az free-to-play “gagyi” a tripla-A MMO titletől. Ha a TERA-ba meglendíti a berserker fejszét, akkor lehet látni, hogy előtte erőt gyűjt és majd kiszakadnak az izmai minden egyes ütéstől. Látszik, hogy ha földet ér a fegyver, akkor beragad és a karakternek ellent kell feszítenie, hogy ki tudja rántani a földből. A Slayer teljesen életszerűen forgatja a hatalmas kardot. Az Archernél as nyíl visszaránt, sőt néhány spéci lövésnél a karakter vissza is ugrik egyet, hogy ellensúlyozza a fegyver visszarúgását.
    Ez a fajta dinamika az, ami életszerűvé teszi a játékban a mozgást. Lehetséges, hogy TERA-ban a classoknak csak 100-150 harci mozgása van, szemben a AoW 1000+ mozgásával, de az a 100-150 tényleg studio szinten ki van dolgozva és tényleg elhiszed, hogy az is történik amit látsz.
    Persze ettől még a TERA hatalmasat bukhat és az AoW hatalmas siker lehet; hiszen a játékot végső soron nem az EyeCandy, hanem a Content ítéli meg.

    • meridian
      szeptember 24, 2011 - 8:59 du.

      Menorel, ez a ~4000 frame az összes actionra van, ebből üt, vág, eszik, ül, alszik, emotozik az adott faj karaktere a tera onlineban (szvsz jóval több mint 4000 frame van amúgy). Egyébként is gondold át, egy cirka 1,5 sec -es mozgásra 4000 frame tök felesleges, mivel általában 30 vagy 60 fps-el számolnak, de 120 esetén is egy kardsuhintás, vagy balta suhintás, ami mondjuk eltart 1,5 secig az 180 frame. 3 másodpercnél ez 360 db frame (120 frame/sec esetén – 60-nál ez feleannyi 30-nál negyedannyi )…

      Amúgy a WoA nem egy szokásps gagyi kínai termék, hanem ténylegesen egy AAA kategóriás játék lesz, és ne zavarjon meg senkit az, hogy free2play lesz, mert a GW2 is ugyanígy az lesz.
      A fejlesztők meg sokszor hivatkoznak a koreai fejelesztőkre, hogy nagyon sok játékot megvizsgáltak (sikeres játékot nyilvánvalóan) és kimondottan náluk akarnak jobbat kihozni, a WoW-ot a több órás videóhalmazban 1x említik meg – ott is az amerikai forgalmazó képviselője hozza szóba.

      Amúgy az animáció készítéséről itt pofáznak a fejlesztők (amúgy az egész videó arról szól, a vége fele már látható milyen a drótvázas karakterre átültetett motion capture-ből kinyert animáció, majd utána a kész játékban hogy néz ki (itt egy egy mozgás mivel hosszúak, állnak külön-külön 500-200 frame-ből, és ilyenből van több mint 2800 db, azaz itt egy karakterhez becslésem alapján 300-400ezer körüli frame van hozzárendelve) – de a lényeg 6:02-után hangzik el.

      De ha átlagosan egy-egy akció csak egy másodperces, akkor 2800×30 (30fps-el számolva) = 84ezer frame…!

      “…de az a 100-150 tényleg studio szinten ki van dolgozva és tényleg elhiszed, hogy az is történik amit látsz…”

      ezt a mondatodat nem tudom hova tenni, mivel az AoW-ban konkrétan motion capture -el készülnek a kung-fu-s mozgások (azaz studió szinten van), máshogy nem is tudnák megcsinálni, annyira összetettek a mozgások, és ráadásul ezt be is mutatják (a többi videóban itt: http://mmopium.hu/cikk/age-of-wulin-playmassivetv-interju) a fejlesztők, hogyan csinálják ők. (amúgy vicces a látvány, a kínai piacos óccó – szegényes – ruházatban serénykedő fejlesztők, a milliós – infralámpás 3D sok felvevős kamerás – technikát alkalmazva… kicsit nagy a kontraszt)

      Remélem a videó nem lesz embedded típusú…

      • meridian
        szeptember 24, 2011 - 9:00 du.

        eh, beágyazta a videót…

    • meridian
      szeptember 24, 2011 - 9:33 du.

      Egyébként akit érdekel, kirakták a 6. fejlesztési naplót a játékról, itt nézhető meg:
      http://en.wulin.gpotato.eu/Mini/News/?TNO=1263920
      A “chapter 6 of documentary…” link alatt, ami most jelenleg a legfelső link, ugye 🙂

      megjegyzés, a linkből is látható, EU-s link (angol és német nyelvvel), nem kínai. A gPotato lesz a forgalmazó.

      De félreértés ne essék, én nem fikázom a Tera Online-t (távol álljon tőlem), nagyon is várom – bárcsak itt volna már, vagy legalább lenne egy béta, mivel nem volt még alkalmam élőben megnézni -, de jelenleg nincs semmi amivel érdemes lenne játszani (koreai verziót nem vállalom be, mivel nem tudnék eligazodni rajta), és amíg csiga lassan telnek-múlnak a napok a megjelenésig , addig is el kell ütni valamivel az időt, nézelődök a nagyvilágban mit csinálnak még más fejlesztők. 🙂
      Az Age of Wulinra véletlenül akadtam rá, egy Gamepod.hu -n lévő cikkben volt egy hivatkozás rá (a Snail Game másik “nagy” MMO-jával kapcsolatban – amúgy egyikről sem hallottam semmit előtte), és utánanéztem mi az. És rácsodálkoztam, vazze a kínaiak beizzították a “motort”…

  19. menorel
    szeptember 24, 2011 - 8:22 de.

    **** meridian: Még annyit, hogy a jövőben kérem mellőzni a blog telespammolását mindenféle youtube videókkal. Nem azért, mert zavar, nem azért mert más játékról szól, hanem azért, mert másokkal cseszel ki. Pontosan tudod, hogyha youtube linket raksz be új sorba, akkor azt a blog automatikusan beágyazza. Ez egy kényelmi funkció a blogtól, amit nem fogok most csak miattad kikapcsolni. Viszont ha te fogod magad és beraksz 6-8 videót egy posthoz, akkor azok akiknek gyengébb a gépe már perceket fognak szívni azzal, hogy betöltsék az oldalt. Ráadásul, ha véletlenül rá is klikkel 2-3 videóra, akkor simán fejre is állhat a böngészője Most még megtettem, hogy egyenként lecseréltem linkekre a videókat, de a következő alkalomnál nem fogok ezzel szarakodni.

    • meridian
      szeptember 24, 2011 - 8:19 du.

      Oké, oké én sem beágyazni akartam volna, mert az ne nézze aki nem kíváncsi rá, de hogyan lehet csak a linket tolni, amit te is csináltál?

  20. BC
    szeptember 24, 2011 - 9:23 de.

    I love EyeCandy XD
    LFG ELIN DPS, ELIN TANK, ELIN CLEIRC, ELIN ANY… WIHT PANTIES HACK XD

  21. Rosert
    szeptember 24, 2011 - 11:56 de.

    Nagyon szép post, gratulálok hozzá! Valahogy sejteni lehetett, hogy a Blizzard megint bele fog szarni mindenkinek a levesébe, de azt azért nem gondoltam volna, hogy így, ilyen undorító módon.

    • meridian
      szeptember 24, 2011 - 9:35 du.

      Sőt, ha igaz az a kiszivárgott ütemterv, akkor 2012 Q2-ben ismét jön egy WOW kieg… ami nyilván ismét jelentős elszívóerő, ami nyilván nem tesz jót a többi MMO-nak, mert hiába egy rakat fos már a WoW engine-je, azért mégiscsak a “Blizzard” név alatt van…

  22. meridian
    szeptember 24, 2011 - 9:42 du.

    Amúgy az SWTOR hivatalos megjelenése 2011. dec 20. (USA) és 22. (EU).

    Sokan fanyalognak, hogy szegény supportosok karácsonyozni nem fognak… sztem meg aki oda megy supportosnak, van annyi elhivatottsága ezzel kapcsolatban, hogy ez nagyon ne érdekelje. Mivel én is melózom karácsonykor, pl. azért hogy legyen egyeseknek “működőképes” internete karácsonykor is 😛 Persze más amikor egy jól bejáratott és működő ISP műszaki ügyeletén ücsörgök bent, mint egy frissen megjelent játék bughalmazaival kapcsolatosan a friss vevők megrohamozzák a supportot, mondjuk dec 24-e éjjel…

  23. menorel
    szeptember 24, 2011 - 10:26 du.

    meridian: Maximálisan túlbeszéltük az egészet. Szerinted a AoW egy nagyon szép és jó játék lesz… A bemutatott videók alapján szerintem meg egy eléggé csúnya, dinamikátlan, kínai tucatcikk. Tetszik nem tetszik ez az én szubjektív véleményem.

    Arra hivatkozol, hogy dehát a GW2 is free-to-play. Erre én azt tudom mondani, hogy egyrészt le se sz*rom a GW2-őt, másrészt viszont még így is zavar, hogy a GW2 szintjére emelsz egy AoW.

    F2P és F2P között óriási különbség van. És ha az egyik F2P mögött a gPotato áll, akkor különösen. Emlékszem, hogy mit műveltek a Allods Onlinenal. “Itt ám nincs pay2win, csak ruhákat meg eyecandit lehet venni!” hangzott a gPotato propaganda. Beetették a népet, hogy itt aztán semmi pay2win/play nem lesz, lement a béta dögig tömve az ISA szerver, majd jött az első komolyabb patch, amibe bekerültek pl. a mountok is. És láss csodát az itemshop bekerült egy “zab” item, amivel lehetett etetni a lovat. Persze anélkül is meg lehetett venni a lovat, csakhát szegényke megdöglött idővel (vagy lasabb lett? nem emlékszem). Tehát kénytelen voltál euroért zabot venni. Ugyanezen az elven egy halom más pay2win cucc is bekerült. Nyilván pontosan ugyanez lesz az AoW-val is. Sok sikert hozzá…

    A topicot viszont zárom, semmi szükség a további offtopicolásra.

  1. No trackbacks yet.
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.