Kezdőlap > Dice Roll és Bind on Pickup rendszer, Gyorstalpaló > BoP és Dice Roll rendszer – újabb részletek

BoP és Dice Roll rendszer – újabb részletek

Korábban már volt részletes post az új Bind on Pickup és a Dice Roll rendszerekről, melyekkel a TERA lényegesen komoly előrelépést könyvelhetett el a ‘komolyan vehető’ kategória felé. Bár, akkor még néhány információ eléggé ködös volt, mind pl. hogy a Dice Roll rendszer vajon csak a Bind on Pickup itemekre fog-e működni, avagy bármilyen item kategóriára. Nos ezen a téren félsikerről számolhatok be, de ne szaladjunk ennyire előre.

Bind on Equip – kategória

A Bind on Equip besorolású itemek lényege, hogy a lootolást követően szabadon lehet velük kereskedni. Be lehet őket rakni AH-ba és akár personal shopban is lehet ezeket árulni. A BoP/Dice Roll rendszer megjelenéséig ez a kategória volt igaz a TERA összes értékes tárgyára (kivéve a Tokenekért kiváltható PVE/PVP itemeket), tehát elmondható volt, hogy bármely outdoor/instance boss lootja szabadon értékesíthető volt. Lássuk be, beláthatatlan következménye lett volna annak, ha ez ilyen formában kerül implementálásra az EU/NA szervereken.

A Bind on Equip tárgyak csak abban az esetben kerülnek a karakterhez kötésre, ha azt felveszi az adott karakter, ezt követően már nem értékesíthető/átruházható az adott tárgy:

Hogy miért volt ez az egyetlen opció az itemeket? Erre nehéz választ adni, de a legbiztosabb tipp a játék saját combat rendszeréből fakad. A TERA Online action combat rendszere elkülöníti a combat és az UI módot, combat módban a user csak nagyon kevés UI interakciót kap éppen ezért nem is volt a játékban implementálva need/greed funkció. A Dice Roll rendszer ezen a hiányosságon javított.

Bind on Pickup – kategória és a Dice Roll rendszer

A Dice Roll rendszer lényege, hogy a lootolás pillanatában a játékos lehetőséget kap, hogy döntsön:

– Kell neki az adott item avagy sem. Ezt a lehetőséget a loot order ablakban egyedileg lehet beállítani.

Tehát külön állítható a loot order a Bind on Equip és Bind on Pickup itemekre is! Mindkét esetben van lehetőség természetesen Dice Roll opciót választani.

Ha a party leader bármelyik esetben is Dice Roll opciót állít be (egyébként a legfrissebb kliensben úgy láttam, hogy ez az alapértelmezett loot order) és egy a kategóriának megfelelő  item hullik a party lába elé, akkor megkezdődik a need/pass fázis, melyre combat módban figyelmeztető üzenet hívja fel a figyelmet, valamint a party UI-n is megjelenik a Dice Roll állapota. Kilépve UI módba a játékost egy ilyen ablak várja:

A bal oldali window akkor jelenik meg, ha Bind on Pickup item van sorsolás alatt (tehát a zöld színű csík jelenik meg ilyenkor), a jobb oldali pedig – kizárásos alapon – a Bind on Equip esetében jelenik meg. A játékosnak egyébként nem kell kilépnie UI módba ahhoz hogy választani tudjon. a PageUp gombbal jelezni tudja, hogy az aktuális lootra needel, míg a PageDown gombbal el tudja azt passzolni.  Ezt követően az UI és azon belül is a party valamint a status frame számos segítséget ad még a sorsolás állapotáról:

A party frame a következő három állapotot mutatja:

  • “…” – A party tag még nem jelezte, hogy need vagy pass neki az item
  • “szám” – Ha számot látsz (Screenshoton ugye a 90-es szám), akkor azt tudod, hogy ennyit rollolt a party tag.
  • “포기” – Jelentése: feladni. Tehát ez a party tag passzolt.
Emellett a saját status frameden is megjelenik, hogy te mennyit dobtál pontosan.

  1. augusztus 30, 2011 - 7:08 du.

    Legalább nem lesz elcseszve annyira a piac ingyen epoxokkal

    • menorel
      augusztus 30, 2011 - 9:21 du.

      De. Egyébként el lesz. A jelenlegi állapot szerint szerinte az elérhető “endgame” itemek kevesebb mint 5%-a BoP-os vagy Tokenes. Tény, hogy ezek most a top-top gearek, de akkor is bőven vannak nagyon jó gearek is, amik tradelhetők. Most minden attól függ, hogy a sorok következő contentben (szeptemberre tervezett megjelentésűben), vajon az új endgame instákban mit fognak ezzel a dologgal csinálni, ha továbbra is csak az itemek kicsi százaléka lesz BoP-os, akkor ez egy potenciális fail forrás lesz. Persze másik oldalról, ha nem lesz elég BoE-s item a piacon, akkor viszont az enchantolásnak csesznek oda… Érdeklődve várom, hogy miképpen oldják fel ezt az ellentmondást.

  2. Szergely
    augusztus 31, 2011 - 7:11 de.

    Az alapértelmezett hotkey (PageUp/PageDown) belekerült a keymappingba, meg lehet változtatni? Nekem már bindelve volt mindkettő, gyakran is használom őket. Elég ciki lenne, ha skillezés közben feldobná a loot ablakot… 🙄

  3. mzperx
    augusztus 31, 2011 - 10:59 de.

    na ma is tanultam valamit koreaiul 🙂 포기

    • Szergely
      augusztus 31, 2011 - 11:26 de.

      Jaja, én is: 광산, 너 도마뱀얼굴!!
      Partyban cpoy-paste és roll mindenre xDD

      • Cori
        augusztus 31, 2011 - 11:37 de.

        /조롱

      • menorel
        augusztus 31, 2011 - 12:48 du.

        Mekkora egy sutyerák vagy! 🙂

  4. Sagrath
    augusztus 31, 2011 - 4:57 du.

    Szergely the trollfaced NINJA lol.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s