Kezdőlap > TERA ENG, TERA JP, TERA KOR > Heti Rövid – 2011.08.12

Heti Rövid – 2011.08.12

Néhány napja már gyűlnek az infók egy újabb “Rövid”-re. Tegnap este eléggé rendbe raktam a májamat, úgyhogy bár a rövidre szeretnék a legkevésbé gondolni, de azért csak összeírnám a fontosabb információkat:

  • Ma jelentette be az NHN Japán, hogy az augusztus 16-ra tervezett OBT zárást követően alig két napon belül már el is indul a retail TERA japánban. Tehát a hivatalos kiadási dátum a szigetországban: 2011.08.18.
  • Az OBT egyébként nagyon jól halad. Rögtön az első nap már megdöntötték az 50ezer konkurens felhasználó határt, melyet jelenleg 10 szerverrel szolgálnak ki.
  • Már egy ideje ismertek a TERA Japan előfizetői árai, melyek egyébként elég komoly felháborodást keltettek a nyugati játékosokban. Kétféle konstrukció van: 30 és 90 napos timecard. Előbbi (átváltva) 39, utóbbi 98 USD-be fáj. Ez nagyjából a duplája a szokásos MMO áraknak. Ha jól rémlik, akkor azóta már az EME és a FOG is megerősítette, hogy a nyugati piacokra szánt TERA havidíja igazodni fog a többi MMORPG játékokhoz, tehát eszükben sincs ilyen jellegű drasztikus áremelésre.
  • A Japán kiadás örömére aug 12 és 17 között olcsóbban (-10%) lehet hozzájutni a 30 napos timecardhoz is. Bár a 90 napos nem olcsóbb, de ahhoz az akció ideje alatt egy marék ingame jóságot adnak, úgy mint: fehér paci, ASPD-s nyaklánc, valami gyűrű és full recovery-s scroll. Az előfizetők emellett részt vehetnek a ‘WebMoney’ sorsoláson is, ahol összesen 130 ember nyer majd extra játékidőt (tizen egy egész évet, húszan fél évet és százan három hónapot)
  • Tegnap jelent meg már régóta várt augusztusi giga patch első fele Koreában. Cori már kirakta az előző postba nektek az új class skilleket, de emellett nagyon sok egyéb apróság is elérhetővé vált benne. A következő patchben, többek között számos új endcontent craft recept, új tokenből kiváltható arany set a jelenlegi endgame instaceokból, bekerül a BoP (Bind of Pickup) rendszer és hozzá az új loot rendszer, továbbá az néhány instába bepakolnak rare chesteket, amelyekből mindenféle itemek és ritka setek kerülhetnek elő. A patch nagyobb lesz, mint az eddigiek, aminek az oka, hogy jelentős mennyiségű új item kerül a játékba, melyek nem csak nevükben újak, de vadi új kinézeteket is kaptak. Ahogy alkalmunk lesz az újdonságokat élőben is kipróbálni, akkor beszámolunk a részletekről.
  • Az EnMasse tegnap büszkén jelentette be, hogy a Crisp Thinking rendszert választotta a nyugati TERA ‘játékélmény-védelmi’ rendszerének. A Crisp Thinking egy automatikus felhasználói viselkedést monitorozó rendszer, amelynek célja, hogy kiszűrje az olyan tevékenységeket mint pl: gold selling, spamming, griefing, egymás zaklatása és egyéb antiszociális tevékenységek. A Crisp Thinking ezt úgy teszi, hogy átmegy rajta az összes chat interrakció, követi a tradeing tevékenységeket, stb. A Crisp Thinking egy önfejlesztő, tanuló rendszer, ami folyamatosan igazodik a felhasználókhoz. A fő célja, hogy csökkentse a GM-ek terheltségét a játékban, akik ezáltal jobban tudnak majd koncentrálni az igazán problémás esetekre és az új játékosok támogatására.
  • Alapvetően a community jól fogadta, hogy a Crisp lesz a TERA alatt. Persze az ilyen automata rendszerekben megvan a lehetőség arra, hogy az AI hibázik és indokolatlanul kezdeményez eljárást a vétlen játékosok ellen. A puding próbája az evés, majd meglátjuk, hogy mit is hoz a mi ‘gameguardunk’.

Kategóriák:TERA ENG, TERA JP, TERA KOR
  1. Szergely
    augusztus 12, 2011 - 8:29 de.

    Jól értem, hogy a crisp a gameguardot fogja helyettesíteni? Mert a két rendszer eltérő feladatokat lát el, legalábbis a crisp leírása alapján. Mondjuk nem mintha a gg sokat számítana. Mindenesetre remélem a botokat jobban fogják szűrni, mert koreain már a vicc kategóriát súrolja a botozás mértéke…

    • menorel
      augusztus 12, 2011 - 9:57 de.

      Mindkét rendszernek az lenne a lényege, hogy összességében a játékosok játékélményét biztosítsák azáltal, hogy kiszűrik a problémákat és a problémák forrásait. A két megoldás nagyon más irányból közelíti ezt meg. Míg a gameguard potenciális ellenfélként magát a játékost kezeli és a gépre telepített agentekkel próbál kiszűrni bármilyen illegális cselekményt, addig a crisp mindezt inkább szerver oldalról biztosítja azáltal, hogy megpróbál olyan viselkedési mintákat felépíteni, amelyek bizonyíthatóan más játékosok kárára vagy illegális cselekvésekre utalhatnak.

  2. Finyak
    augusztus 12, 2011 - 9:07 de.

    Milyen botokat használnak? Ugyértem h ezt a non targetos rendszeren belül hogyan oldották meg a kedves botfejlesztök?

    • menorel
      augusztus 12, 2011 - 9:54 de.

      Fogalmam sincs, hogy miként oldották meg pontosan, de bosszantóan hatékonyan a botok.

    • Saragosa
      augusztus 12, 2011 - 11:15 de.

      Meg nem mondom neked hogy csinálják a botokat, de tapasztalataim alapják olyan karaktereket választanak amivel egyedül tudnak hatékonyan a saját szintjükön sima mobokat ölni, majd azt látod hogy a pap (mert az van a legtöbb) fogja magát és átblinkkel a legközelebb lévő mobhoz. Bár olyat is láttam ami csak egy helyben és és szép lassan körbeforog megölve körülötte a szörnyikéket. Mire megteszi a 360 fokos kört respawnol a mob. Láttam olyat is ahol két tök ugyanolyan kinézetű lancer ölt ugyanazon a területen és mindkettőnek “SeXoooo” neve volt, vagy legalábbis hasonló. Blinkelgettek jobbra balra még a mob se nagyon követi.

    • negativ_figura
      augusztus 12, 2011 - 11:50 de.

      FPS játékokban is megtalálja a bot az ellenfelet.

  3. Forsaken
    augusztus 12, 2011 - 9:35 de.

    kifejezetten ez egy jó hí volt hogy nem lesz drágább a Tera mint a többi mmo itt nálunk.

  4. Finyak
    augusztus 12, 2011 - 12:45 du.

    Mondjuk az egy dolog, h vannak botok, de azért irtják öket, vagy ugyanazokat láni mindig farmolni?

    • Szergely
      augusztus 12, 2011 - 1:00 du.

      Gyanítom, hogy az elmúlt két napban többet “irtottam”, mint a GM-ek az uccsó hónapban…

      • Csenky
        augusztus 12, 2011 - 2:11 du.

        Tényleg, nagyon durva a büntetés ahhoz, hogy szimplán leöldössük a botokat? Vagy hamar visszaérnek halál után?

      • Szergely
        augusztus 12, 2011 - 2:37 du.

        Konkrét büntetés, debuff nem nagyon van, egy szintedbeli PK-ja 12K pénz ha jól emlékszek (10 “PK item” kell hozzá, a 10 item kerül kb annyiba). De gyakorlatilag nincs semmi értelme botokat ölni, ugyan úgy visszamennek kb fél percen belül ott is vannak, mivel általában a falvak körül (rez pont) farmolnak.
        A frusztráló csupán annyi ebben, hogy szivesen PvP-zgettem volna kicsit és még az is bot, aki nem annak tűnik >_<
        Azt azért hozzáteszem, hogy még 13 szint van a cap-ig, ahol a legtöbb játékos játszik. A másik dolog az időeltolódás, koreában javában alszanak/ébredeznek/dolgoznak, mikor itt a game megy 😛 Ez a botokat nyilván nem érinti…

  5. Finyak
    augusztus 12, 2011 - 1:41 du.

    XD

  6. rekotye
    augusztus 12, 2011 - 5:53 du.

    Tényleg kicsit borsos (legalább is szerintem) a japán tera time cardja….Nálunk is time card alapú lesz, vagy miféle? Vagy túl korán kérdeztem, és tegyem fel újra a kérdést 4 – 5 hónap múlva … 🙂

    • Csenky
      augusztus 12, 2011 - 6:56 du.

      Ó az semmi, ma néztem, Skyrim CE doboz 150 euro! 😀

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s