Kezdőlap > Útvesztők (Dungeons), En Masse, Game Mechanism, TERA ENG > Július havi Production Chat

Július havi Production Chat

Tegnap éjféli kezdéssel lezajlott a harmadik Prod Chat is. Kicsit bealudtam és pont a legvégére ébredtem csak fel úgyhogy bár szerettem volna kérdezni én is, de erről most jól lemaradtam. Mivel nem kifejezetten nevezném izgalmasnak a kérdéseket – a válaszokat meg még-inkább – ezért a hajnali klimpírozás helyett inkább aludtam egyet… de ami késik az nem múlik.

Nos lássuk a felhozatalt. Az egész indult a szokásos felvezetéssel:

Üdvözlünk mindenkit a Júliusi TERA Production Chaten! A mai napon Chris Hager és Stefan Ramirez producerek fognak válaszolni a kérdéseitekre. Elérő szeretnénk tisztázni, amielőtt még megannyi kérdést kapnánk ezzel kapcsolatban: a bétákkal és a megjelenéssel kapcsolatos kérdéseknek itt és most nincs helyük… Azért mert: Nagyon hamarosan részletesen fogunk beszélni ezekről a témákról. És szeretnénk ezt majd úgy megtenni, hogy mindenki csak erre tudjon fókuszálni, amikor megosszuk veletek ezeket az információkat. Szintén jeleznénk, hogy az utóbbi időben nagyon sokat melóztunk a jailing (bebörtönzés) rendszer fejlesztésével és várnánk a ti ötleteiteket is ehhez. Szeretnénk ezt a rendszert is kellőképpen izgalmassá és szórakoztatóvá tenni. Mondjátok el a fórumon, hogy ti hogyan oldanátok meg úgy a jailing rendszert, hogy az inkább szórakoztató legyen mintsem arról szóljon, hogy más játékosokkal ki lehessen cseszni.  Nos, indulhatnak a kérdések.

Néhány hete még meglepően konstatáltam, hogy a Dev Chat megnevezést átnevezték Production Chatre, azt hittem, hogy átgondolva a szavak jelentését az ép ész által vezérelve minősítették át a saját szerepüket. De úgy néz ki, hogy erről szó sincs. Egyszerűen azért lett a Developer Chatből Production Chat, mert a nagy DEVELOPERünk: Brian Knox, már nem teszi tiszteletét eme nemes alkalmakkor. Nos igen, havi egy óra tényleg nagy kihívás lehet a tetemes melója mellett. Másrészről felettébb szórakoztató, hogy egy alig 2 hónapja bejelentett új funkció kapcsán (amiről addig soha senki nem hallott), máris a játékosok véleményét kérik. Valahogy nem akart nekem sem összeállni ez a Jailing system a fejemben, nos úgy néz ki, hogy annyira nekik sem, ha egyből a játékosok segítségét kérik…

Lássuk a kérdéseket: Ha össze kéne foglalnom néhány mondatban: Ez a hónap az értelmetlen kérdésekről és a még értelmetlenebb/kitérő válaszokról szólt. Korábban legalább voltak jó kérdések, most már az sem.  Látszik, hogy az előző két chat sokat kivett azokból az emberekből, akiknek legalább kérdéseik lennének. Akit érdekel a teljes kérdés/válasz lista az itt találhatja meg: -link- . A tovább után szemezgetnénk csak a kérdésekről, azokat fordítom csak le, amik hordoztak valami értelmet vagy legalábbis jól felcseszték az agyamat és lenne hozzá kommentárom:

Q: Azt értjük, hogy még nem álltok készen a béta és a megjelenéssel kapcsolatos információk megadására, de esetleg tudnátok mondani valamit a PVP CPE dátumáról?
V: Számos PVP szerver beállítást tervezünk tesztelni később, ősszel.  (***szerk: Oké, ezt tekinthetjük megerősítésnek. szeptember és november között lehet számítani egy NA PVP CPE-re… Ez is valami)

Q: Az EU fanok spekulálgattak egy éjjel-nappal változási rendszeren a játék kapcsán. Mi ezzel kapcsolatban az állásfoglalásotok?
V: Ez egyértelműen egy kozmetikai bővítése lenne a játéknak, de mi most a játék tartalmának bővítésére/fejlesztésére kell, hogy koncentráljunk és persze nem utolsósorban a játékmenetre.  (***szerk: Ezt a kérdést csak azért emeltem ki (a többi kérdés közül, amire ugyanez volt a válasz…), hogy jelezzem aggályomat: Lényegében minden másodvonalas kérdésre ez manapság a választ: “Azért nem foglalkozunk vele, mert a content élvez elsőbbséget”. Ez a kijelentés akkor tekinthető pozitívnak, ha ennek mentén tényleg bekerül a játékba bármilyen értékelhető content… Anélkül viszont csak egy jó kifogás.)

Q: Hogyan tud az Exarch/Venarch hatást gyakorolni az Aukciós Házak működésére?
V: Ez része az Exarch rendszernek, amiről később tervezünk bemutatni. (***szerk: És itt a kérsőbb tényleg későbbet jelent, ugyanis az Exarch rendszer még a koreai kliensben sincs benne, de mégcsak infó sincs róla.)

Q: Milyen változtatásokat szenvedett el az Elin faj a westernizálás során?
V: Néhány kisebb kozmetikai változás történt számos Elin ruházaton.

Q: A Political System mellett, milyen egyéb end-game kihívásokra számíthatunk a TERA-ban?
V: A jelenlegi end-game számos útvesztőt tartalmaz, amelyeknek van normál és hard módja is.  Teljesítened kell azokat előbb normál módba, hogy beléphess hard módban is.

Q: Mennyi Valkyon Pointot kell összegyűjteni, hogy politikai pozícióhoz juthasson egy karakter?
V: Három egyéb feltétel mellett 100 Valkyon Pointot kell összegyűjteni ahhoz, hogy jelöltként részt vehessen a választásokon egy karakter.

Q: A PVE szerverek hamarabb lesznek elérhetők, mint a PVPk; avagy minden egyszerre egy időben?
V: Mindkét szabályrendszer szerinti szerver egyszerre, azonos időben fog élesítésre kerülni.

Q: Tudjuk, hogy nagyon rajta lesztek a célzóbotok és egyéb hacking toolok száműzésén a játékból, de le ez mellett lehetősége a játékosoknak is in-game riportolni a gyanús történéseket?
V: Igen, lesz payer report funkció a TERAban.


  1. július 16, 2011 - 12:26 du.

    Pár posttal lejjebb:

    “Igazából itt kellene jönniük a “Community Managerenek”, hogy megkérdezzék a playerektől, hogy ők hogyan képzelnék el mivel ők a célközönség. Amennyiben meg egy elképzelés népszerű lenne akkor egyrészt nem lenne nyafogás player oldalról másrészről pedig a dev oldalról is gyorsabban haladhatna a fejlesztés.
    Jó látni, hogy dolgozunk, dolgozunk, de mégsem lenne jó köntörfalazni azt, hogy a megjelenés mennyivel fog csúszni.”

    Úgy tűnik Chargerék olvassák a blogot 😀
    És a megjelenést is lassan kibökik. Végre valami pozitívum ennyi idő után 😀

  2. negativ_figura
    július 17, 2011 - 6:12 de.

    Nem kell jailing…probléma megoldva. Az meg hogy sok apróságra nem koncentrálnak, még nagyon megbosszulhatja magát a későbbiekben.

  3. Cathfaern
    július 18, 2011 - 2:03 du.

    Szerintem a WoW többek között pontosan attól lett sikeres, hogy foglalkoztak az apróságokkal is. Illetve emellett az, hogy volt idő foglalkozni az apróságokkal… ha van energia arra is, akkor a fontos dolgok biztos kész lesznek és jók lesznek. De ha semmi apróságra sincs idő, akkor kérdéses, hogy a fontos dolgokra van-e. Sajnos gyanítom nincs…
    Nagyon várom a Tera-t, mert sok dolog nagyon szimpatikus benne, de amit a fejlesztésből látok, az nagyon nagyon nem jó dolgokat vetít előre…
    Főleg, hogy nyugaton fejlesztés és support terén a Blizz nagyon magasra tette a lécet, és aki ezt nem ugorja meg, az nem számíthat hosszútávú sikerre.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s