Friss válaszok Chagertől #2

Akkor lássuk a válaszokat. Mindenek előtt egy gyors TLDR hogy mindenki el tudja dönteni végig akarja-e olvasni: A következő témák kerülnek elő: guild houseing, mystic pet control, lock-on, 5sec PK rule, dmg reduction in PVP, argon lore, baraka race, emotes. Ha ezek a térám érdekelnek a TERA kapcsán, akkor klikk a továbbra és lássuk milyen válaszok születtek:

Q: Miért van az, hogy bizonyos spelleknél van ‘célzás-rásegítés’ ? (bizonyos mystic és archer skillek úgy néznek ki mintha képesek lennének követni az ellenfelet)
A: A TERA fejlesztésének korai szakaszában még nem volt célzás-rásegítés. A játék korai szakaszában nagyon sok olyan visszajelzés jött, mely szerint nagyon nehéz az alap skillekkel eltalálni az ellenfelet a bonyolult irányítás miatt. Éppen ezért változtattunk jónéhány skillen és azokat instantá tettük. Ez azonban nem bizonyult elégségesnek, hiszen ezen skillek esetén még mindig adott volt, hogy a célkeresztet folyamatosan az ellenfélen kellene tartani, ahhoz, hogy eltaláld. Éppen ezért vezettük be a lock-on (célon tartás, célzás-rásegítés) néhány skillhez, mely nagyon pozitív eredményt hozott; viszont azt gondoljuk, hogy ezzel nem rontottuk el a TERA non-target érzést. (***szerk: Igen, ezzel nyilván kevesen fognak egyet érteni, amikor a játékosok realizálják, hogy az Archernek mindhárom erőtöltős skillje lock-on skill…)

Q: Kap a Mystic nagyobb kontrollt a petjei felett?
A: A legfrisebb kiadott verzióban a mystic más kapott két pet irányító skillt: támadj és kövess. Szeretnénk azonban ezt a készletet tovább bővíteni és ez jelenleg nagyon magas prioritással van a to-do listánkon. A legfontosabb nyitott kérdés nyilván a balance, vajon milyen hatást gyakorol a classok közötti egyensúlyra ez.

Q: Mikor lesz implementálva a játékba a guild houseing?
A: Na ez az amivel igazán foglalkozunk mostanában. Eredetileg úgy terveztük, hogy a nagyvárosokban erre a célra létrehozott épületeket használnánk. Amikor viszont alaposabban átértékeltük, akkor rájöttünk, hogy egy ilyen komoly szakadék húzódik az között, hogy mit tudnánk ezekkel kapcsolatban nyújtani és az között, amit a játékosok valóban elvárnak ezzel kapcsolatban tőlünk. Sem nekünk, sem a játékosoknak nem lenne az jó, ha olyan dolgot rakánk a játékba, ami nincs eléggé végig gondolva. Jelenleg vizsgáljuk, hogy miként tudnánk hasznosítani a guild ház koncepciót, hogy az mindenki számára megfelelő legyen. (***szerk: bla-bla-bla bullshit, ott vannak a házak Velikában és a többi fővárosban is. Csak velikában van cirka 40-50db ilyen ház az alsó városban. Miért nem lehet azt mondani, hogy: bocs, de nem lett még kész, fontosabb dolgokkal foglalkozunk?)
Q: Lesz a játékban player houseing?
A: Ha bekerül a játékba housing funkció az nyilván a guild housing lesz, majd talán utána a player housing. Most még nagyon nehéz lenne a mikorról beszélni, de annyit el tudok mondani, hogy aktívan foglalkozunk a housing funkcióval.

Q: A PVP szerveren lesz változtatva az 5 másodperces PK szabály?
A: A PK deklarációs idő követelmény a játékosok  nagy többségének érdekét szolgálja. A PVP szerverek tesztelése biztos, hogy az 5 másodperces PK szabály bekapcsolásával fog kezdődni, de az őszre várható külsős teszteknél szeretnénk ezt is finomhangolni a játékosok visszajelzései alapján.

Q: Hogyan tervezitek kezelni PVP-ben a sebzés skálázódását? Lesznek PVP specifikus armorok? Lesz sebzés csökkentés PK/BG-n?  
A: Már most is van sebzés skálázódást nyújtó rendszer a játékban, ami a balanszt kívánja szolgálni. Vannak PVP páncélok/fegyverek, PVP specifikus skillek és crystalok is. Úgy érezzük, hogy most nem a felszerelés a legnagyobb probléma, hanem sokkal inkább a classok és a skillek közötti egyensúly megteremtése. Roppantul odafigyelünk a játékosok visszajelzésére ezen a téren és úgy erezzük, hogy a külsős tesztelések/CBTk során is számos értékes visszajelzés várható, amiket természetesen beépítünk a játékba.

Q: Bármi infó a racial skillek balanceolása kapcsán?
A: Nem érezzük, hogy a racial bonus balanszolása lenne most a nagy kérdés, sokkal fontosabbnak tartjuk a class skillek egyensúlyba hozását, ha azzal már jól állunk, akkor esetleg foglalkozunk majd a racial bonuszokkal is.

Q: Bármi új infó a karakter készítés lehetséges további opcióiról? Gondolok itt hajviseletekre, arcra, stb. (pl. mikor lesz végre a szarv/fül viselet függetlenítve a hajviselettől?)
A: A TERA jelenleg számos lehetőséget ad arra, hogy igazán egyedi kinézetű karaktert készíthess. Nyilván számos további opcióval tehetnénk még jobbó a karakter kreálást, de nem érezzük, hogy a TERA ezen a téren nagyon rosszul állna. Az új kiegészítők, frissítések és tartalmak kiadásának természetes velejárója, hogy bővítjük a karakter kreálási opciókat, most nem érezzük úgy, hogy erre különösebben koncentrálnunk kellene. Jelen pillanatban sokkal fontosabbnak tartjuk, hogy inkább a tartalom bővítésével foglalkozzunk.

Q: Lesz arra lehetőség, hogy fizikailag is megváltoztassuk az egyes páncélok kinézetét; pl: letépni az ingujjat, stb. ?
A: (*** szerk: bla-bla-bla, hülye kérdésre, hülye válasz… Röviden: semmi ilyesmiről nincs szó. de ha ez majd tényleg nagy játékos igény lesz akkor lehet hogy foglalkozunk vele… Nem lesz…)

Q: Lesz a játékban akármilyen haj/arc/bőrszín változtató NPC? (pl. fodrászat, kozmetika, stb.) ahol lehet majd ingame pénzért változtatni bizonyos megjelenési paramétereken? 
A: A legutóbbi frissítésbe már bekerült ez a funkció, amin keresztül a karakter megváltoztathatja a kinézetét (***szerk: NEM ez volt a kérdés, hanem az, hogy lesz-e olyan mint wow-ban, ahol ingame pénzért – és nem fizetős szolgáltatásként) lehet ezt bizonyos keretek között elérni…)

Q: Mikor várhatunk lényegi információt az Argonok eredetéről? Annak ellenére, hogy ők itt a fő rossz fiúk nagyon keveset tudunk ezekről a más dimenzióból érkezett metál szörnyekről. 
A: Ha eljön az ideje, akkor többet is megtudhattok róluk. Egyelőre nem akarunk ennél többet elárulni, mivel ezen információ nagyban érinti a soron következő frissítési terveinket és szeretnénk bizonyos szempontból ezt az információ titokban tartani. (***szerk: (SPOILER KÖVETKEZIK, EZT A BEKEZDÉST CSAK AZ OLVASSA VÉGIG, AKINEK NEM FÁJ…) Úúúú mekkora egy titok, hogy az Argonok Agaiaról származnak és azért akarják elfoglalni Arboreát, hogy terjeszkedni tudjanak. És az is tök nagy titok, hogy Agaia lesz a helyszíne a Server vs. Server contentnek…)

Q: A Barakák közvetlen leszármazottai az óriásoknak, avagy csak az óriásokkal barátságban élő klánból származnak? A lore ezen a téren nagyon zavaros, néha azt írja, hogy leszármazott, néha meg csak hogy rokonok.
A: A barakáknak nincs otthonuk, mivel azt nem fedtük fel előttetek… még. Az ő otthonuk azon a kontinensen található, amelyet terveink szerint egy soron következő content frissítésben fogunk bemutatni nektek, szóval előbb utóbb megtudhattok többet is a Barakák történetéről. (***szerk: Tök jó, hogy nem is ez volt a kérdés, és az is tök jó, hogy rápillanatva Arborea térképére álmomban sem tudnám kitalálni, hogy vajon hol lehet az a bizonyos még be nem mutatott kontinens…)

Q: Vannak tervek a guild szintezési rendszer erősítésére/kibővítésére? 
A: Rengeteg öttletünk van a guildek és guild szintezés fejlesztésével kapcsolatban. Sajnos túlságosan is sok fejlesztendő áll ezek a téren előttünk, amit meg kell tervezni, ki kell fejleszteni, tesztelni kell és majd csak ez után kerülhet elétek. Fontos, hogy megértsétek: dolgozunk ezen és a későbbi frissítésekben találkozni is fogtok ezzel.

Q: Lesz lehetőség a séta és a leülés emoteok használatára is? Ha nem akkor miért? Ezek az apróságok nagyon fontosak a szerepjáték élmény kialakításához.
A: Hasonlóképpen gondolkodtunk mi is amikor elkezdünk foglalkozni a TERA-val és meg is osztottuk ezeket a gondolatokat a fejlesztőkkel.  Aztán persze rájöttük, hogy azért ezeknek az állapotoknak esetleg kéne hatást gyakorolniuk a karakter bizonyos tulajdonságaira is, úgy mint pl. a HP regeneráció, amikor pl. a karakter leül a földre más játékokban. Mivel a TERA kapcsán az nagyon fontos alapelv volt, hogy minden ami belekerül annak legyen értelme is, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább kihagyjuk ezeket a emoetokat. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezek az emotok mennyire közkedveltek a szerepjátékosok között és nem is mondjuk azt, hogy teljesen kiirtottuk a megvalósítás gondolatát is, de azt kell mondjam jelenleg nagyon sokad-rangú prioritást évez ez a tétel a fejlesztési kívánságlistán.


  1. negativ_figura
    július 9, 2011 - 11:48 de.

    Ezek a válaszok…OMG. Mint ha 2 napja lenne kezükben a játék 😀

  2. Kouta
    július 9, 2011 - 3:19 du.

    most komolyan ez lenne a nagyon konkrét válasz? ez mind a már Aionból is jól ismert Bullshit habbal a tetején….

    • menorel
      július 9, 2011 - 5:02 du.

      Ha láttad volna, hogy mit tolt a terafansos, akkor tudnád értékelni az ahhoz képest nagyságrendekkel konkrétabb válaszait 🙂

  3. Goren
    július 9, 2011 - 5:33 du.

    “Mivel a TERA kapcsán az nagyon fontos alapelv volt, hogy minden ami belekerül annak legyen értelme is”
    Tehát akkor Chager és Blájen nem fog bekerülni a játékba? Pedig el tudnám őket képzelni mint argon főboss. Már skilljeik is lennének
    1. Bullshit atattck. Totálisan összezavarja a karakterek és mindenki egymást fogja ütni.
    2. Release date strike. MAsszív erejű ütés és az a poén benne hogy nincs effekjte hogy ne lásd mikor küldi.
    3. Netbbok Keyboard power. Ez egy buff amitől a Bullshit attack tovább tart és leszed minden fennlévő debuffot.
    4. E3 blast. Végső skill halál előtt elkezdi castingolni (10 sec) AOE robbanás aminek semmi értelme mivel a boss is belehal de azért agyonvágja a maradék embert ha sikerül elküldenie akkor nincs loot.

    • menorel
      július 9, 2011 - 5:38 du.

      Ez már annyira szar, hogy egyszerűen jó 🙂

    • Chiccoo
      július 9, 2011 - 6:08 du.

      lol

  4. Goren
    július 9, 2011 - 5:46 du.

    Ugye!
    A masszív 35 fok (celsiusban) és a dögunalom megteszi hatását.

  5. Wulfy
    július 9, 2011 - 9:18 du.

    Mire kijön már nem 58 lesz a max szint hanem 70 🙂

    • Des
      július 10, 2011 - 5:52 de.

      És 58-al kapjuk meg! 😀

      • Gregi
        július 10, 2011 - 8:34 de.

        dehogyis 70-el kapjuk meg de az még full koreai lesz 🙂

  6. Csenky
    július 11, 2011 - 1:20 du.

    Tavasszal még olyan rohadt lelkes voltam, hogy még az aiont is letettem, gondoltam pár hónap pihi aztán nyáron nekiugrok jól a bétáknak. Hát lassacskán jobban vonz a hello kitty mint ez a pofátlan mennyiségű baromság. 😦 Kinek jut eszébe egy zseniális(nak túnő) játékot ilyen makik kezébe adni? Ezek még egy üveggolyót is előbb tanítanak meg bilibe szarni, minthogy kiadják a játékot. :S

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s