Kezdőlap > En Masse, Game Mechanism, TERA ENG > Western PVP szerverek szabályrendszere

Western PVP szerverek szabályrendszere

Az előző heti PVP dev chat után elég komoly threadek indultak ki abból, hogy végül is mit is várhatunk a nyugati PVP szerverekről. A téma lezárása érdekében Brian Knox egy érdekes lépést tett: Kipostolt egy meglepően korrekt gondolatmenetet a kérdésben:

“A nyugati teszt szerverek az elkövetkező community play eventeken egy az egyben a koreai PVP szabályrendszer alapján lesznek üzembe helyezni (a szintkorlátozás kivételével).

Mielőtt üzembe helyeznénk a PVP szervereket és megfelelő mennyiségű tapasztalatot, adatot gyűjtenénk; nem tervezünk drámai változtatásokat a koncepcióban.

Azt gondolom, hogy értékes adatokat csak a játék közben lehet gyűjteni. Ezért kérném, hogy legyetek türelemmel, egy nagyon jó rendszert akarunk letenni, de ehhez szükségünk van a megfelelő mennyiségű adatra”

Nyilván egyrészről ebbe is bele lehet kötni, időhúzás, mellébeszélés, stb. De persze van mögötte valami logika is. Az viszont biztosan látszik, hogy a korábbi ígérgetés, amely szerint az EU/NA verzió egy nyugati barát PVP rendszert fog tartalmazni, az mindösszesen csak szokásos mellébeszélés volt. Itt már csak annyiról beszélünk, hogy az egyébkénti koreai PVP rule-set-ből mit hagynak bekapcsolva nálunk és esetleg hogyan finomhangolják azt.


  1. Des
    június 21, 2011 - 4:29 du.

    Ezek után örüljenek az NA-sok, ha egyáltalán megkapják a játékot.. 🙂

    • Titusz
      június 21, 2011 - 4:44 du.

      …főleg hogy(ha) nem kóreaiul…. 😀 a “Maris, jó neked a szar is” filozófia továbra is tökéletesen működik , tehát maradjunk abba hogy lefordítjuk, és majd mondunk valamit, vagy inkább nem is mondunk semmit….

  2. Chiccoo
    június 21, 2011 - 4:40 du.

    sztem tuti nem az ő fejéből pattant ki ez a népek számára is emészthető magyarázat 😀

  3. Des
    június 21, 2011 - 4:42 du.

    Még annyit fűznék hozzá, hogy az OWPVP egy dolog, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy ott tartsa az embereket a játékban. SvS még messze van, köbö 1 év, de addig mi lesz? 2-3 hónap alatt mindenki fullos gearben rohangál és unja magát.

    • negativ_figura
      június 21, 2011 - 10:35 du.

      Jelen tempóban addig ki sem adják.

  4. Titusz
    június 21, 2011 - 4:45 du.

    mindegy hogy lessz már….csak legyen egyszer….

  5. Szergely
    június 21, 2011 - 6:38 du.

    Szerintem is teljesen logikus lépés, a kérdés csak az, hogy mikó’? 🙂
    Am Des, egy jól eltalált OWPvP-vel szvsz sokkal tovább el lehet lenni, mint SvS (ZvZ)-vel 🙂 Persze azzal lesz teljes.

    • Des
      június 21, 2011 - 7:25 du.

      Azon kívül, hogy “Lord” legyél, nincs más érdem, amit PK-val érdemelsz ki? Vagy Lord is csak, abttleground eredmény alapján lesz? Még nem vagyok képben a Political Systemmel.

      Mellesleg megjegyzem, holnap reggel szóbeli.. -.-‘

      • Szergely
        június 21, 2011 - 7:45 du.

        Funfunfunfun 😀 Nekem tökmindegy adnak e érte valamit, amíg a funfaktor meg van 😛
        Mellesleg good luk!

  6. Agiido
    június 21, 2011 - 6:50 du.

    Felmerült bennem a kérdés, hogy akkor mi is az a westernizáció. Mi az amit tudunk, hogy más lesz mint a koreai játék, mi az amit sejtünk, (és mi az amit szerettünk volna). Tulajdonképpen mi is az amire 1 évig kell várni? De most komolyan, tényleg érdekelne.

    • Szergely
      június 21, 2011 - 7:50 du.

      Szerintem totál feleseges ilyenen rágódni, hogy miben lesz másabb, minimális különbségek lesznek csak valószínű. A várakozás oka pedig valószínűleg nem a “weszternizáció”, meg a transzlésön, hanem japan first van jelenleg, arra koncentrálnak. Szvsz amíg a japán béták le nem zajlanak, addig nekünk legfeljebb egy CPE jut jó esetben. Japó headstart körül pedig beindul az NA/EU CBT. Szerintem.

    • rekotye
      június 22, 2011 - 9:35 de.

      @Agiido – Westerizálás: Elinekre boxer kerül, és sokáig tart megcsinálni biztos… És erre kell annyit várni…

  7. június 21, 2011 - 10:10 du.

    Megjegyzem a koreai PK/PVP rendszerrel úgy magas szinten nincs semmi gond. Ami negatív tapasztalatok előjöttek ott, azok már elhangzottak a PVP dev chaten is és mindegyikre az volt a válasz, hogy vizsgálják és ha indokolt akkor módosítanak rajta.
    Szóval valóban nincs szerintem – egyelőre – min aggódni.

    • Lacci
      június 22, 2011 - 8:36 de.

      Bár egy ideje, már nem játszom kóreain, mert nincs annyi időm, hogy oda megérje befizetni, de mikor probaltam a pvp systemet 42 es voltam, és sztem elég gáz volt.Bár azokat a problépmákat amiket én is észre vettem valóban vizsgált dolgok közé sorolták, viszont annyi apró hiba van benn hogy az már élvezhetetlenné teszi az owpvp azzal hogy oda kell menni a célpont seggébe kel állni, hogy rá tudd tenni a pk és, hogy neki is vissza számol(HELLÓ MARHA LEAKRLAK HENTELNI 54321), pont az OWPVP lényegét veszik el, mégpedig a MEGLEPTÉS EREJÉT.Ráadásul az itemet elveszi ha megolted ha nem.MIÉRT BÜNTETNEK AZÉRT AMIT MEG SEM TETTEM?Mert bizony előfordulhat, hogy a célpont úgy dönt hogy elfut akkor pedig nem biztos, hogy utol éred főleg ha castanic, mert ugye az kombatban is gyorsabban fut.

      Nekem ebben L2 az etalon oda mész megütöd a célpontot pvpbódba váltasz, ha vissza üt pvpztek egyet és nincs büntetés, ha viszont nem üt vissza akkor pk leszel begyüjtöl néi karmat amit a mobokon le kell dolgozni, és ha eközben valaki elkap siman dropolhatod a cuccaid. (ez a bünti nem azok a tekercsek)Minel több pk pontod van annál több karmát kapsz 1 killért és persze anál több dolgot dropolhatsz ki, akár az egész invertoridat is.
      Persze a pk pontokat le lehet küldizni.

      Nem sokkal egyszerübb és használhatóbb így a pvp nincs vele sok macera, hanem csak megteszed és kész.
      Terába sztem ezt meg lehetne oldani úgy,hogy nem pk módba váltasz , hanem pvp módba. ezzel jeleznéd azt hogy lehet támadni fogsz és persze másokat is feljogosítasz arra, hogy téged célpontak tekintsen, azt ha a célpontod vissza ut akkor pvp ha nem akkor pk és jöhet a büntetés.

      Ezen sztem nincs mit vizsgálgatni, a kóreaik tul bonyolították a dolgot, sztem azért, hogy kávéházakban melózó gold farmból élők kóreaiak munkáját megkönyitsék.

  8. június 21, 2011 - 10:37 du.

    Én még mindig a Warhammer Online PVE szervereket tudom etalonnak felhozni; a térképek bizonyos részein teljesen védett vagy mindennemű pvp-től, bizonyos – és ez a térképen és küldetések által jól láthatóan bejelölt – helyekre belépve pedig automatikusan (egy rövid visszaszámlálás után) pvpa ktív státuszba kerültél.

    Ezt megtámogatták sztorikkal, és rengeteg (és ismételhető) küldikkel, amik nemcsak PvPről szóltak, hanem PVE-ről, csak éppen ugye PvP státusz alatt kellet az ellenséges területekhez közel végrehajtani…
    Ezek voltak a legizgalmasabb küldik, igaz a frakciók közti unbalance miatt sokszor idegesítő is volt, hoyg lehetetlen volt az ellenséges nyüzgés miatt megcsinálni, ugyanakkor nem voltak kötelezők, csak ép több xp több jutalmat adtak…

    Persze ott volt két szembenálló frakció is, itt nem, de erre meg ki lehet találni valamit, különben meg akkor mire is van a Pv P? Milyen indokkal is ölöd meg a másikat? Szóval eleve valamit ki kell izzadni a fejlesztőknek e téren is.

    Amúgy meg ha adatokra van szükségük, akkor próbálgassák ki magukat lvl20+ -on hamarosan ingyenessé váló Age of Conan PvP szerverein… asszem a hajukat fogják tépni, mikor a 80-asok ölnek lépten nyomon vértizzadós questelés közben… az ám a fasza élmény, mikor 30 perc kemény irtás után végre eljutsz a questben meghatározott utolsó megölendő mobhoz/NPC -hez, és mellette áll egy baromarcú lvlv80-as és lecsap… egyszer kétser el lehet viselni, de a nap 24 órájában mindig valakit odaevett a fene, hogy pusztulnának meg az összes baromarcú köcsögök.
    (persze PVE szerveren ez ott sem gond, csakhogy ott meg SEMMI pvp nincsen, az sem jó ám…!)

    • meridian@freemail.hu
      június 22, 2011 - 6:32 de.

      Az egészhez még annyit szeretnék még hozzátenni, hogy a PVE szerver egyáltalán nem megoldás… az előre szépen megszerkesztett Battlegroundok – ahol a szemben álló két csapat korlátozott létszámú, és pontosan ugyannyian vannak – nem pótolja azt, hogy na összejöttünk néhányan (néhányan vagy párszázan, mikor épp hogy;) ), csapatba, menjünk és nézzük meg kit találunk az “ellenséges” területeken, és “gyilkoljuk” akit érünk…! (vagy peches üzemmódban minket úthengerelnek le, és futi van a biztonságos zónába… :))

  9. luna
    június 22, 2011 - 3:41 de.

    első eu cpe event mi volt?:D koreai tera angol változata:D mi lesz a 2.?:D ugyanez:D remélem a terára nem kell várni 1,2 évet, hogy jobb legyen… lásd aion..

    • negativ_figura
      június 22, 2011 - 7:34 de.

      Aion jobb lett? Kivették a grindet?

      • Szergely
        június 22, 2011 - 8:00 de.

        Aion maga az éden: szinte teljesen kivették a grindet, nagyszerű a dropprate, PvP balanszolt, nincs zergelés.
        (nem)

      • Des
        június 22, 2011 - 9:48 de.

        trollolollo

      • 0zirisz
        június 22, 2011 - 10:23 de.

        Szergely: LOL

  10. luna
    június 22, 2011 - 3:46 de.

    meridian :
    Én még mindig a Warhammer Online PVE szervereket tudom etalonnak felhozni; a térképek bizonyos részein teljesen védett vagy mindennemű pvp-től, bizonyos – és ez a térképen és küldetések által jól láthatóan bejelölt – helyekre belépve pedig automatikusan (egy rövid visszaszámlálás után) pvpa ktív státuszba kerültél.
    Ezt megtámogatták sztorikkal, és rengeteg (és ismételhető) küldikkel, amik nemcsak PvPről szóltak, hanem PVE-ről, csak éppen ugye PvP státusz alatt kellet az ellenséges területekhez közel végrehajtani…á
    Ezek voltak a legizgalmasabb küldik, igaz a frakciók közti unbalance miatt sokszor idegesítő is volt, hoyg lehetetlen volt az ellenséges nyüzgés miatt megcsinálni, ugyanakkor nem voltak kötelezők, csak ép több xp több jutalmat adtak…
    Persze ott volt két szembenálló frakció is, itt nem, de erre meg ki lehet találni valamit, különben meg akkor mire is van a Pv P? Milyen indokkal is ölöd meg a másikat? Szóval eleve valamit ki kell izzadni a fejlesztőknek e téren is.
    Amúgy meg ha adatokra van szükségük, akkor próbálgassák ki magukat lvl20+ -on hamarosan ingyenessé váló Age of Conan PvP szerverein… asszem a hajukat fogják tépni, mikor a 80-asok ölnek lépten nyomon vértizzadós questelés közben… az ám a fasza élmény, mikor 30 perc kemény irtás után végre eljutsz a questben meghatározott utolsó megölendő mobhoz/NPC -hez, és mellette áll egy baromarcú lvlv80-as és lecsap… egyszer kétser el lehet viselni, de a nap 24 órájában mindig valakit odaevett a fene, hogy pusztulnának meg az összes baromarcú köcsögök.
    (persze PVE szerveren ez ott sem gond, csakhogy ott meg SEMMI pvp nincsen, az sem jó ám…!)

    warhammer volt a legjobb^^ egyetlen gond van ezzel Meridian, hogy nincs sok player:S más nem tudja mi a jó^^ warhammer volt számomra az olyan játék ahol minden kasztal szívesen mentem^^ és itt megtudták oldani azt hogy 100vs 100 ban egy csöpp laggod se legyen.-.-”’ amúgy megfigyelted, hogy a rift nevű játékot mennyire instenítik?:D hogy invázió invázió!:D , meg hogy 1 területre ha vki belép akkor public questelhet-.-‘ pff eladták a warhammer játékot megint::D:D:D

  11. luna
    június 22, 2011 - 6:26 du.

    mert szerintetek az aion a sok hülyeségétől nem lett jobb mint volt?:D szerintem mutatott egy minimálus javulást : () szerinted szergely 2009 szeptembere óta (ekkor jelent meg aj áték ha minden igaz:D) nem lett jobb az aion?:D butus szergely:D

    • Szergely
      június 22, 2011 - 8:39 du.

      Lássuk. Nerfelték a riftelést, endgame contentben már benne sincsen. Zergre ösztönző napi “PvP” questek. Új területek 50mob/négyzetméter, hogy élvezetes legyen a PvPvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvEvE. Ostromok balaureában vicc kategóriát súrolják, semmi ösztönzés nincs, hogy az ellenfelet támadd. Szóval nem, nem lett jobb, sőt egyre rosszabb. Ami maradt a régi az a szar dropprate és az RNG, s szerintem maradni is fognak 🙂

      • Sagrath
        június 24, 2011 - 9:04 de.

        Osztom Szergely véleményét.Még mindig szívok a játékban 8 karakterrel és nagyon vicces mikor riftelek és a 8 szintel kisebb zöld cuccos barbi lány becsapkodja a PVP cuccban lévő Chanteremet úgy hogy azzal még faszán nem gyengén gyógyitani is tudom magam.A barbi lányka pedig max csak potival.Ezt nem nevezném jónak.Craftolások is egy retkek értelmes cucc craftolásáhóz ugye spec tekercseket kell szedned ami csak Blac Cloudon kapható olyan irreális balaur szutykokból kicsapkodot Hot heartért vagy balaur heartért aminek a kifarmolássa a jelenlegi drop rate mellett minimum 2 Hónap balaur farm!!! ez is nagyon jó PVE.Imádom azt is mikor Abyssban probálnál ört farmolni és jön két 3 balek barbi +ken lvl 55-ös ökör és a kis karaktereket csak úgy a hecc kedvéért verdesik befelé ahányszor csak vissza mennének hogy ha már csak igy lehet nyomorék Ap-T szedni ami igen szarul van kitalálva akkor a szenvedésed árán összeszedett Ap-d mivel direkt kisebb rankos majmok jelennek meg mindig simán bukjad,mert természetesen nem az 55 ös fog beverni hanem a kutyáik akik közel azonos szintűek veled.Persze ha orrát szájját betörnéd akkor ott van a támogatás az 55 szintű Kenektől és Barbiektól akik egy shootal természetesen elrendezik a történet végét!! Ez is nagyon jó 😦
        Dredgion ahol még esetleg értelmes Ap-t birnál kihuzni gyors tempóban de persze hogy nem.Lvl 50 es full PVP cuccos Barbiek és Kenek, ha nem csak kiba*****ból lezergelnek benneteket úgy hogy átrohannak már az elején hozzátok akkor végig sepernek a captainig és kevesebb mint 15 perc alatt meg is őlik igy a drednek vége.De mindent vagy semmit alapon inkább 5 percen belűl szétvernek benneteket és utánna végigcsinálják mivel hiába is mész ki atomokra szedik a groupodat és nagy arccal 10 K AP /dredgion távoznak.Esélyed nincs még csak megkarcolni sem.Szóval Szergelynek van igaza,vagy csak én vagyok igen sz*r serveren.Gondolom moondani sem kell SPATNYALOS ://///

        Sorry for Wall of text….

        PS:Pontosan ezért várom a Tera Releaset vagy Pre-Orderét mert abban az esetben valószinűleg gondolkodás nélkül fogom otthagyni azt a már csak mazochistáknak való játékok.Ami semmi másról nem szól mint a Gearről és a számokról :///Abban az esetben 7 db 40 fölötti karaktert hagyok ott gondolkodás nélkül és egy maxoltat…

      • Titusz
        június 25, 2011 - 9:19 de.

        Sajnos Szergelynek is és Sagrathünak is igazat adok, én is abbahagytam, mert a grafikán kívül semmi jót nem látok benne már, ezért is drukkolok a Terának, de sajna az meg le se szarja a fejunket, legalábbis egyenlőre… marad a zseb… kérdés hogy meddig….

      • Szergely
        június 25, 2011 - 9:32 de.

        Még én is tolom, de csak addig, míg kiszedem az új OP staffot és szétrúgok pár segget 😀 Nem hiszem, hogy ez Teráig kitartana, de Tera megjelenése mindenképp végetvet Aionos pályafutásomnak 😛 Csak jönne már valami hír felőle…

  12. Sagrath
    június 24, 2011 - 9:06 de.

    hehe és amit még el is felejtettem Enchant is brilliáns semmi más csak money sink úgy törnek a kövek mintha muszály lenne nekik.Manna kövek is!!!!!

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s