Kezdőlap > Bluehole, En Masse, Game Mechanism, Lore, TERA ENG > Twitter Dev Chat (2011.06.18) – focus on PVP

Twitter Dev Chat (2011.06.18) – focus on PVP

Lássuk, hogy mi is történt a tegnap késő esti DEVchaten. Előre is szólok, hogy a hivatalos fórumokon már bébik ezre sírják tele a patakokat, úgyhogy nem kicsit van most háborgás…

Lássuk tehát: A Devchat egy ‘szokásos’ bevezetővel kezdődik, ahol tudatják velünk, hogy minden hónap 3. pénteke lesz a napja a devchateknek. Tisztázzák egyből, hogy nincs semmi infó a megjelenési dátumról és a következő eventekről, úgyhogy az ilyen kérdésekre nem is fognak válaszolni. (Pedig…) A válaszokat néhány korábbi körből kimaradt kérdéssel kezdik:

  • Milyen guild eszközök lesznek a TERA-ban > Lesznek questek, lesz rankja a guildnak, lehet szintezni azt, bank és persze akár egy-egy területet is birtokolhat.
  • Vannak tervben TERA lore alapú novellák kiadásai, de nyilván ennek még nagyon nem jött el az ideje
  • Az EME nem foglalkozik Ausztrália/NewZeland területekkel…
Majd a bevezető puding után egyből a lovak közé csaptak néhány warmup belső kérdéssel, hogy mégcsak véletlenül se terelődjön el a szó:

– PVP, PK, Political System-

  • Csak tisztázásképpen: PK = Player killing, amikor úgy ölsz meg valakit, hogy az nem feltétlenül van oda ennek a gondolatáért. PVP = Amikor játékosok küzdenek egymás ellen saját akaratukból. A PK fogalomnak igazából csak a fraction-less játékokban van értelme, hiszen itt kvázi a saját barátod életére törsz…
  • A PVP szervereken jelenleg már lvl12-től mehet a PK, de nyilván ez még változhat a kiadásig.
  • Declarelni kell a PK-t az ellenfélen. Természetesen nincs friendly-fire sem, csak azt tudod támadni, akit te vagy csapattársad már feljelölt PK-ra.
  • A Declare PK-hoz ugyanúgy PK item kell, amit meg kell vásárolni, az árán még lehet változtatnak, de egyelőre nem érzik ezt problémának.
  • Az alapelv a következő amire most törekednek a balansznál: egy azonos rangú játékost simán meg tudj ölni és ne is kapj érte büntetést (tehát nem kell hozzá PK item, vagy ha kell is, akkor nem fogy…), de ha egy noobot/lowbiet ölsz, azért kelljen keményen fizetned.
  • Ezekre a rendszerekre már csak a “to be tweaks” jelzőt használta, tehát finomhangolva még talán lesznek, de változtatva már nem.
  • PVP/PVE szerver különbség ? Mindösszesen annyi, hogy PVE szerveren nincs PK. (Az nem derült ki, hogy vajon GvG sincs-e…)
  • Kérdésként elhangzott, hogy milyen jutalmak vagy éppen büntetések járnak a GvG-ért: Válasz nincs, a rendszer még nagyon korai állapotában van. Csak annyit jutott erről elmondani Blájen, hogy ez a rendszer hatalmas lökés lesz a PVP orientált játékosoknak.
  • A PVP gear-t és a PVP potikat, itemeket jelenleg mindenhol lehet használni, nem csak BG-ken.
  • Bár ezt eddig is tudtuk, de nyilván nem árt ismételni: Ha partyban vagy és valaki PK-t kap vagy PK-t deklarál másra, akkor azzal téged is behúznak a buliba, viszont a PK költségeit mindig az állja, aki kezdeményezte.
  • Előkerült az 5 másodperces declare szabály is kérdésként, hiszen ez az ami igazán megöli a PK-t: Válasz erre annyi, hogy ezt még nagyon vizsgálják még nem ástak ennyire a PVP szabályok kialakításának mélyére, de hamarosan talán kapunk majd erre is valami értelmes visszajelzést.
  • Rohadt nehéz mozgó célpontra felrakni a PK-t: A válasz eléggé pofátlan: “Egyetértek. De majd a Guild vs Guild segít ezen is, és persze még azért lehet hogy ezt is alaposabban megnézzük”
  • Előkerült az E3 nagy bejelentése is: “Mi a helyzet azzal, hogy a Venarch be tud börtönözni játékosokat?” > “A börtön rendszer még nagyon kezdeti szakaszában van. Próbáljuk ezt úgy kialakítani, hogy mindkét fél számára legyen szórakoztató, de ez nyilván elég nehéz” (***szerk: Nagyon nem tudunk eddig erről a rendszerről semmit… és itt sem sok derült ki. Eddig az volt a spekuláció, hogy a jailing csak egyfajta jelző akart lenni arra, hogy a Venarch ki tudja tiltani a provinciájából a problémás egyedeket, de nem kizárt, hogy itt tényleg bebörtönzésről beszél. Túlságosan nagy hatalom lenne ez egyetlen játékos kezében… Ne nagyon szokjon hozzá senki ehhez a funkcióhoz egyelőre. Ha mégis bekerül, akkor persze nyilván jön majd hozzá a vérdíj rendszer, stb.stb.)
  • PVP szervereken hol lehet afkolni? -> Városokban, questhubokon és egyéb olyan helyen, ahol valamilyen okból tiltva van a PK. (pl. a Venarch által tiltott…)
  • Húzós kérdés: Vajon meg lehet dönteni valahogy egy Venarch hatalmát? >A válasz még húzósabb: “Érdekes javaslat erre az “orgyilkosság” intézménye. Valószínűleg ennek mentén fogunk ezzel az opcióval foglalkozni“.

 – PVE and game mechanism –

  • Naív kérdés, hogy vajon a healing az legalább targetes lesz-e. A választ tudjuk pontosan. hogy az igy ugyanúgy target-less, de van néhány célzós skill is.
  • Szintén rossz múlttal rendelkező játékos, aki kérdezni, hogy a death penalty rendszernek vajon rész-e az XP vesztés -> nem nincs is.
  • Felmerült a kérdés, hogy vajon PVE szervereken hogyan is fog menni a Political System -> naív kérdés, ugyanúgy mint a PVP szerveren, csak kevesebb joga lesz ezen a téren a Venarchnak.
  • Mennyire lineáris a játékmenet > Az elején nagyon kötött utat kell bejárni, de a fejlődés közép szakaszától már több különböző útvonal is megnyílik a játékos előtt.
  • Lesz-e bármilyen stat különbség az egyes fajok között > Nem, csak megjelenésben különböznek és az aktív/passzív racial bonusokban.
  • Megerősítésre került, hogy a Political System már a live start után egyből aktív lesz, nem kell rá hónapokat várni mint Koreában.
  • A Venarch választási/uralkodási ciklus havi forgású lesz. (***szerk: Egy hét választás, 3 hét uralkodás)
  • Mi a helyzet a content patchekkel? > Egy az egyben ki fogjuk azt adni ami Koreában is megjelent, plusz hozzá még azt amit mi csinálunk. (***szerk: A mondat második felét el is lehet fejelteni…)
  • A szintezés kapcsán céljuk, hogy a maximális szint teljesen elérhető legyen solo gameplay során, de természetesen bent hagyják a BAM-okat is. (***szerk: A kérdés az elitekre vonatkozott, akik tény, hogy nagyon megfogyatkoztak a koreai verzióban is…)
  • A felszerelési tárgyak festése és a remodell funkció kapcsán remélik elkerülni, hogy a játékban mindenki ugyanúgy nézzen ki.
  • Víz alatt harcok és tartalmak? > Felejtős és bla-bla bullshit.

Raid content

  • Az EnMasse tudja, hogy mennyire fontos a játékosoknak a raid, ezért nagyon rá vannak feküdve az 5 fős tartalom csiszolgatására… (***szerk: ehh…)
  • Egyből jött a kérdés, hogy: “Csakhogy tudd: az 5 fős contentnek semmi köze a raidekhez!” > “Tudjuk mi is. De csak a tisztánlátás kedvéért: előbb az 5 fős contentet akarjuk jobbá tenni, majd csak utána foglalkozunk a nagyobb kérdésekkel. (***szerk: gyengébbek kedvéért: Le se szarják, hogy szeretnénk raideket, a játék mechanizmusa nem támogatja ezt, eleve gondot jelentene nagyobb teamnél a modell ütköztetés problémája. A koreai kliensben sincs semmi raid UI, itt sem lesz még egy jó darabig… tessék megbarátkozni vele.)
  • Jön egyből a viszont kérdés: “Ha tényleg sikeres játékot akartok, akkor az 5 fősnél nagyobb contentre kellene fókuszálnotok…” A roppant értékes válasz sem marad el: “Egyetértünk. Most leginkább a Political Systemre koncentrálunk, hiszen ez fogja megadni az endgame igazán epic tartalmát…” (***szerk: inkább nem is kommentálnám már ezt. Ja de: Brianizmus…)
  • A kTERA Wiki szerint a jelenlegi BAM mobok még csak “közepes méretűen”. Mégis mekkorák lesznek az igazi nagy szörnyek? > Nyilván nagyon nagyok lesznek, de azért azt szeretnénk elkerülni, hogy órás lábak ellen kelljen harcolni.

Elkövetkező események

  • A nyári játék show-k kimaradnak az EME-nek (*** szerk: minő meglepő…), így már csak a GamesComra (augusztus vége) és a PAX-ra (szeptember) készülnek.

  1. Agiido
    június 18, 2011 - 10:07 de.

    Hát ezek nem túl jó hírek. Valahol homok került a gépezetbe. A raid teljes hiánya számomra azt jelenti, hogy túl sokáig nem fogok ezzel a játékkal játszani. Az biztos, hogy kipróbálom (lesz ami lesz), de hosszú távra már nem tervezek vele. A political system mint endgame epic …… epic fail. Érdekes, jó lesz, de igazán ez senkit nem fog ott tartani. Na megyek temetem a játékot.

    • menorel
      június 18, 2011 - 10:25 de.

      Azzal semmilyen szinten nem értek egyet, hogy a Political System fail lenne. Külső szemlélőként elhiszem, hogy így látszik, de a koreai szervereken megtapasztalt “hatása” nagyon penetráns. Biztos vagyok benne, hogy a nagyobb guildek pontosan jól ellesznek ezzel a funkcióval. Pláne, ha tényleg bekerül lehetőségként a jailing és az assassination. Ezek tényleg napi szintre hozhatják a konfliktusokat.

      Az, hogy egy guildnek csak a guild mastere lehet Venarch szintén hatalmas ötlet volt, mert így tényleg cél lehet a Venarch védelmezése aki egy személyben az uralkodó ház feje is.

      A political systemet én nem temetném, de az kétség kívül epix fail, hogy ezt próbálják meg beállítani a fő-fő endgamenek, ami majd mindenkit megmozgat.

      A Raidek: Soha egyetlen esetben sem írtunk olyat, hogy a játékban lesz raid (5+ fős) content. Egyszerűen a játék mechanizmusaezt nem teszi lehetővé . Vannak természetesen kivételek: 10v10 BG vagy a 10vs10 deatchmatch. De valójában ezek is csak 5vs5 meccsek, amikben a csapatok egy része friendly egymáshoz. Tisztában vagyok azzal ,hogy terjengnek pletykák a raidekől, ezekkel nem tudok mit kezdeni. Aki a blogot olvassa és a blogot fogadja el tiszta forrásként, azt ezen a téren nem érheti csalódás. Nem várhattunk ennél többet. Tudjuk, hogy a játék jövője tartogat nagycsoportos raid content lehetőségeket (pl. az invasion, vagy az égi szörnyek leölése, stb.), de ezekről semmit nem tudunk, ezért nem is spekulálunk.

      • Agiido
        június 18, 2011 - 11:11 de.

        Nem is azt írtam, hogy a political system fail, hanem mint endgame. Koreain nem játszom, de én úgy gondolom, hogy néhány (5-10) választás után ez elveszíti az újdonság varázsát, és már nem is lesz olyan érdekes. Attól sokkal több tartalom kell hozzá (siegek – városok, szerverek leigázása, megmittudoménmi) hogy ez sokáig érdekes legyen, jó-jó tudom tervek vannak, de a tervekben meg már nem hiszek, mert azok itt se nagyon válnak valóra. Raidről is mindig mondják, hogy majd talán egyszer, de most még nem. Jó jó, nincs ezzel semmi baj, nem mindenki akar raidelni, de én igen. Azaz szerettem volna.

  2. Goren
    június 18, 2011 - 10:28 de.

    A political system akkor lenne endgame epic ha az uralkodók hadat tudnának egymásnak üzenne és a városokat vagy kastélyokat lehetne siegelni. De mint tudjuk itt a siegeknél sokkal jobb dolgot terveznek…
    Vagy ha szörny hordák időszakosan támadnák a városokat (és a támadások gyakorisága függenek a lord szabályozásaitól)

  3. Szergely
    június 18, 2011 - 10:28 de.

    “egy azonos rangú játékost simán meg tudj ölni és ne is kapj érte büntetést (tehát nem kell hozzá PK item, vagy ha kell is, akkor nem fogy…)” Ez egy pozitívum, remélem így is lesz.
    A mellébeszéléseken/tudatlanságon meg sem lepődök, deja vu.

  4. menorel
    június 18, 2011 - 11:17 de.

    Agiido :

    Nem is azt írtam, hogy a political system fail, hanem mint endgame. Koreain nem játszom, de én úgy gondolom, hogy néhány (5-10) választás után ez elveszíti az újdonság varázsát, és már nem is lesz olyan érdekes. Attól sokkal több tartalom kell hozzá (siegek – városok, szerverek leigázása, megmittudoménmi) hogy ez sokáig érdekes legyen, jó-jó tudom tervek vannak, de a tervekben meg már nem hiszek, mert azok itt se nagyon válnak valóra. Raidről is mindig mondják, hogy majd talán egyszer, de most még nem. Jó jó, nincs ezzel semmi baj, nem mindenki akar raidelni, de én igen. Azaz szerettem volna.

    Ha belegondolsz az aktuál világpolitikába, akkor itt is jól el vannak a nemzetek különösebb háborúzgatások nélkül és mégsem oly unalmas ez a politika.
    A játékban is csak attól függ ennek az érdekessége, hogy a jelenleg ismert funkciók mellett milyen érdekességeket pakolgatnak hozzá az idők során. Egy-egy olyan apróság, mint pl. a blood money, jailing, jail breaking, assassination stb. Sokat tudna rajta dobni. Mivel ezek a funkciók épp oly fontosak hazai pályán a BHS-nek, mind nekünk, ezért lehet is bízni benne, hogy talán lesz is ebből valami.

  5. meridian
    június 18, 2011 - 6:10 du.

    Amúgy mekkora sírás megy külföldi forumokon a riad hiánya miatt? Sztem nem elég nagy. 15-30 fős raid kell egy MMO-ba, különben…

    • menorel
      június 18, 2011 - 6:18 du.

      A világ negnépesebben játszott MMOjában megelégszenek a 10-25 fős raidekkel is és abból is leginkább a 10 főssel, szóval lehet nem annyira kell a 15-30 fő. De nyilván megy a sírás rendesen.

      • június 19, 2011 - 6:03 de.

        A világ legnépesebb MMO-jával pont ezért nem játszom már… 10-es raid = redukált szórakozás.

  6. Lacci
    június 19, 2011 - 12:37 de.

    Hát nem tudom de egy L” antaras vagy valakas sztem mindent visz, igen is kellenek az ilyen hatalmas raidek is akár legalább lenn valami ami össze hozza a guildet egy közös akcióra, és ezekért is komoly csaták mehetnek.Ha nincs valami ilyesmi akkor mitől lesz csapat 1 guild? ha nincs miért össze fogni, együtt küzdeni akár az egész guildel egyszerre.akkor ghuild csak egy halom játékos lesz akik semmit nem tudnak egymásról nem ismerik egymást, csak halom játékos akinek a neve előtt ugyan az a zászló van.

    • menorel
      június 19, 2011 - 6:38 de.

      Maximálisan egyet értek veled. Én az eleje óta ezt hajtogatom, hogy nincs sok értelme a TERA-ban nagy létszámú guildet építeni. A Political Systemen kívül nincs semmi, ami komoly közös célt adna egy nagy guildnek a TERA-ban. Egyébként csakhogy mégsem teljesen írjuk le ezt a kérdést: Most kerülnek be a játékba azok a funkciók, amik elvileg értelmet adnak a nagyobb guildeknek (GvG, SvS, Invasion). Nyilván ez a feltételezés mögött max csak az én elképzelésem van, de logikusnak hangzana, hogy ezeke a funkciókat nem 5 fős partykra építik.

  7. menorel
    június 19, 2011 - 6:33 de.

    meridian :

    A világ legnépesebb MMO-jával pont ezért nem játszom már… 10-es raid = redukált szórakozás.

    Állítólag 12 vagy 13 millió MMO játékos nem ért veled egyet. 🙂

  8. Finyak
    június 19, 2011 - 3:30 du.

    meridian :
    A világ legnépesebb MMO-jával pont ezért nem játszom már… 10-es raid = redukált szórakozás.

    Van még ember aki raidezik egy mmoban non stop? Egyszer megölsz egyet azt annyi volt, sosem értettem ezeket a raides sirásokat….De ha már raid, annyira tökmindegy hogy 30 ember lagol egy bossnál, vagy 10….nemértem mivel nagyobb élvezet az, ha többen állnak egy boss körül, ugy is 2-3 emberen mulik a siker, a többi csak töltelék, max laggolni jo h ottvannak

    • krushwarok
      június 19, 2011 - 4:05 du.

      Általában egy raid instance nem egyszeri runból áll, egy guildnek sokszor le kell mennie hogy meglegyen a gearje egy csapatnak a következő nehezebb instanceba.Ha raidben mindenki laggol akkor ott a neteddel v szerverrel , gépeddel vagy a játék motorjával lesz a probléma. Én már átéltem jó pár kemény raidboss csatát ahol véres szart kellett tolnia a hajszálain a dpsnek hogy meglegyen a dög vagy a nagyobb healer csoportnak kellet oda tenni magát.Bár az igaz hogy számokat tekintve a tankokból nemigen kellet 4-5nél több a nagyobb raideken.A raid nagysága nem egyenlő a szórakozás nagyságával, ott csak az mérvadó hogy hogy oldják meg a boss harcot, egy 5 fős group is lehet olyan élvezetes mint akár egy 40 fős és egy 5fős is lehet olyan szar mint egy 40 fős.A nagyobb raidek mindig több lehetőséget adnak hogy több feladatot lehessen több embere kiosztani de sose többet egy emberre. Az élvezeti faktor nem az számomra hogy véres hugyos szart izzadok a hajszálaimból hanem hogy kihívás nyújt nem megterhelő körülmények között és szórakoztat maga harc és taktika megvalósítása.

  9. menorel
    június 19, 2011 - 5:45 du.

    Én nem igazán tudok érdemben hozzászólni ahhoz, hogy mennyire must-have a 5 fősnél nagyobb content erőltetése. 3 évig toltam HC/félHC guildekben a wow-ot, ahol az időm nagy részét az vitte el, hogy összeszervezzem az esti raidet és könyeljem a roppant fontos raid juttatásokat a népeknek. Nekem hatalmas felüdülés volt a 10 fős raid bevezetése WoW-ban. 10 profi játékos (ami inkább 6 fő + 4 töltelék volt), akikkel tényleg pro módon toltuk. Folyamatosan húztuk be Ulduar alatt a server first,second-okat.
    Nyilván aki számára az ‘5 fős’ content csak a WoW-ban megismert normal/HC instázást jelenti, azt nagyon nehéz meggyőzni arról, hogy mennyire iszonyat nehéz kihívást tudott jelenteni mondjuk Aion Dark Poeta timerun eventje és a végén a sárkány boss (már a nevére sem emlékszem), vagy pl. ha már TERA akkor ugye a beszámolók alapján igen komoly kihívás még most lvl58-os is Akasha.
    Egy dolog biztos: pontosan emlékszem, hogy – nálunk- miről szólt a 25 fős raidelés: Meggyőzni 25 embert, hogy meg tudjuk ölni azt a rohadék boss-t, mert amíg nem ment le addig csak a sírás ment, hogy miért is nem lehet megcsinálni, amit megöltük egyszer, utána meg már fura módon bekötött szemmel is eldőlt a boss. (Kivéve pl. egy-két raid instance-t, mint pl. Sunwell-t).
    Nem akarok elkezdeni egy raid vs 5fős vitát. Én végig toltam TERA-ban már jópár instancet és tudom hogy mennyivel másabb játékélményt nyújt ez a játék, mint pl. a WoW vagy akár az Aion.
    Aki ennyiből leírja a TERA-t, az tegye, max megóvja magát egy csalódástól, aki meg mégis megadja az esélyt a játéknak, az meg majd eldönti, hogy jól döntött-e.

  10. Agiido
    június 19, 2011 - 6:27 du.

    Ez játék és egyén stílus kérdése. És persze korábbi tapasztalatoké. Én pl azért vagyok raidpárti mert nekem bejött (EQ2 – 24 fős raid). Az is igaz, hogy nem kellett összefogdosni az embereket, mert megvolt a fix létszám. Egy jól felépített raid contentet nem lehet hasonlítani egy normal/hard mód instance-hoz.
    És hogy ne értsek egyet Finyak-al, nem 2-3 emberen múlt a siker, hanem 24-en. Ha valaki nem tudta a dolgát, vagy bénázott a mob sem ment le. Persze ehhez olyan hozzáállású embereket kellett találni, aki hajlandók többször nekifutni a dolognak, sokszor bewipe-olni mire megvan a taktika, és ha hibázik nem puffogva lelépni, hanem elfogadni a kritikát, és javítani. Hozzáállás kérdése, de tudom ez a ritka fajta.
    Én jó névem venném a 3-4 grpos azaz 15-20 fős raideket. Persze csak ha jól felépített, jól megtervezett és élvezetes harcok. Szerintem megvan a potenciál ebben a játékban hozzá (én látom) de ehhez a BHS pozítív hozzáállása is kellene, ami tudjuk, hogy nincs.

    • menorel
      június 19, 2011 - 7:09 du.

      Eddig amit belerakott a BHS a játékba az mind példa értékű és bőven túlmutat az elvárható szinten. Ha lesz valaha is multi-group raid a TERA-ban, az biztos, hogy durván oda fog tenni mindennek…

      • Agiido
        június 19, 2011 - 8:46 du.

        Ámen.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s