Kezdőlap > Game Mechanism, Slayer, TERA Online > Slayer: Skill és Glyph elemzés – Token tollából

Slayer: Skill és Glyph elemzés – Token tollából

Renegade EU PVP guild - now recruiting

Token még az elutazása előtt dobott át nekem egy félkész postot, mondván csináljak vele amit akarok, sajnos nem tudta befejezni időben, most viszont néhány hétig esélye sem lesz vele foglalkozni. Némileg átdolgozva, belekontárkodva, kibővítve alább a Token féle Slayer elemzése, hát ez lett belőle 🙂 (Token azzal fenyeget, hogy majd az összes classt alaposabban kipróbálta és tervei szerint minden classhoz fog készülni egy-egy ilyen alaposabb leírás…)

A Slayer

Korábbi gyatra Slayer próbálkozásaim után a PTS-en alkalmam nyílott kipróbálni, hogy mit is tud a Slayer ha megvannak az end-game képességei. Ahhoz képest, hogy külső szemlélőként a Slayer egy suta-lassú meelenek tűnik, aki csak lóbálja a pallosát; a vezérlés szempontjából kiforrott kombók és néhány gyors reagálású skill segíti a vezérlését. A skillek tárháza meglepő lehet, hiszen lényegesen több skill van, mint ami elférne egy kényelmes rotációba. A sok skill értelmezéséhez nem árt tudni, hogy pontosan hogyan is működnek azok. A harcmodor szempontjából PVE és PVP skill használat különböztethető meg. a PVP-n belül defenzív és offenzív harcmodor erősen külön válik.

Slayer skillek PVE környezetben

A Slayer class használata PVE környezetben nem kifejezetten felüdítő. A leather vértezet miatt eléggé ki van téve az AoE sebzéseknek, ezért nem árt tisztában lenni a védekező skillekkel:

Evasive Roll: Az egyik legfontosabb védekező skill. Ha figyelmes vagy és megfelelő reflexekkel rendelkezel, akkor a legtöbb harcból sebzés nélkül ki tudsz jönni. Persze a koreai szervereken a ping miatt ez komoly kihívás. Alapból a skill a ‘C’ betűre van bindelve. Ha nem áll nagyon kézre, akkor akár érdemes egér jobb gombra bindelni. A skill animációja alatt az összes bejövő sebzés alól mentesülsz.
Startling Kick: Ez tekinthető a ‘B’ tervnek. Ha sikerülne elbaltázni az Evasive Roll-t és az még CD-n van, akkor a Startling Kickel még hátra tudunk ugrani. Ezen skill másik hasznos funkciója, hogy stunnolja az ellenfelet kb 1 másodpercre, ami mellett még be is visz egy komolyabb ütést. Bár adja magát, hogy comboban használjuk, de szerintem nem érdemes. Eleve mivel elugrik a targettől, ezért Knockdown Strikekal, vagy Leaping Strikekal vissza kell ugrani, ami komoly időkiesés. Érdemesebb tényleg tartogatni a vészhelyzetekre.
Headlong Rush: Minden vészhelyzeti tervhez kell egy terv, ami akkor lép életbe, ha a vészhelyzeti terv is befuccsolt. Ez lenne a Headlong Rush. A skill tipikusan nem egy védekező skill, hiszen arra való, hogy rárusholj az ellenfélre. Ennek ellenére PVE-ben kifejezetten hasznos lehet védekezésre is. Ha rád fordítja a tank a boss-t, vagy csak sután használva az Evasion Rollt pont a boss elé kerülsz, amikor az használni akar valamilyen special attackot, akkor elég csak kifordulni a bosstól és máris mehet a Headlong Rush, aminek köszönhetően egy pillanat alatt kellően távolra tudsz tudni a bosstól.
Retaliate: Bár a védekező skillek komoly garmadája segít, de mi van akkor, ha borul a bili és mégis a földre kerül a Slayer? Ez a legtöbb PVE boss fighton szinte egyelőre a halállal. A földön fekvő player bekap minden frontal sebzést. Éppen ezért nem árt ésszel használni a Retailate-t, ami azonnal felszed a földről és egy pörgő counter-attack formájában meg is sebzi az ellenfelet, valamint nagy eséllyel fel is dönti azt a lábáról. Ha mégsem borulna fel, akkor javallott kombinálni a Headlong Rush-sal, amivel azonnal ki lehet jutni a boss alól (már persze ha nem akadsz bele). Mivel a zakó miatt eléggé komoly sebzéseket kaptál ezért nem árt annyiban segíteni a healernek, hogy legalább kiugrasz a boss alól, elkerülve a további sebzéseket.

Nagyjából így néz ki a Slayer defenzív tárház. Mindemellett minden a helyezkedésen múlik. Soha ne állj a boss pofájába, mert akkor az összes frontal dmg-et bekapod. Figyelj oda a boss special attackjaira. A bossok egy része csinál enyújtott special attackot (pl. felugrik és leérkezve rádesik, vagy megpörgeti maga körül egyik-másik testrészét, stb.), ilyenkor nagyon fontos az időzítés. Hiába használod az Evasive Roll-t akkor amikor pl elugrik, hiszen a sebzés csak akkor jön, amikor a földet is ér. Márpedig akkorra régen véget ér az animáció.

Ha már kitapasztaltad a védekezést, akkor ideje kicsit támadni is. Nekem a következő combo vált be a leginkább:

 Knockback Strike ->  Overhand Strike -> Combo Strike -> Heart Thrust -> Overhand Strike ->  Combo Strike ->  Combo Strike

Ezzel a rotációval egy eléggé lineáris sebzést tudsz bevinni az ellenfélbe, ami közben a MPből sem fogyhatsz ki a Combo Strikeok miatt. A rotációból csak a következő esetekben kell kilépni:

  • Nyilván ha védekezned kell, akkor megszakítod…
  • Ha a boss elugrik előled. Ilyenkor szépen odarusholsz.
  • Ha neked kell elugranod a boss mellől pl heal miatt. Ilyenkor amíg várakozol érdemes használni a  Distant Blade skill-t, ami egy háromszor egymás után elsüthető skill, melynek harmadik eleme duplát sebez. A skill segítségével akár a 15 méterre lévő bosst is el tudod találni. Nem sebez nagyot a skill, de ha már úgysem tudsz a boss mellett állni, akkor a semminél csak több.
  • Spéci eset az, ha a mobot sikerül feldönteni a lábáról. Ilyenkor bármilyen rotációt meg kell szakítani (kivéve az overpowerrel előtöltött knockdown strikeot, de erről majd később) és használni a  Leaping Strikeot. Ezen skill hatására odaugrasz az ellenfélhez és leszúrsz a földbe. Ez alap esetben csak egy közepes szintű sebzést okozna, de ha az ellenfél a földön van, akkor az alap sebzést ötszörösét sebzed. Vétek kihagyni ezt a lehetőséget!
  • Ha a boss lábánál álva nem tudsz kimászni a szorult szituációból és már 20%-on vagy az alatt van a HP-d, akkor az életmentő instant HP poti előtt érdemes még eltolni egy  Fury Strikeot. Ez a skill 100% saját HP-n kb az alap Combo Strike dupláját sebzi. 10% HP-n viszont megközelítőleg a 900%-át. Minél alacsonyabb a HPd annál nagyobbat üt. És mindez még critelhet is. Ha a bossfight alatt nagyon ugrál a party HP-ja és gyakran van a Slayer low HP-n, akkor érdemes úgy módosítania a fenti combót, hogy a Heart Thrust helyett inkább Fury Strikeot tol.

Még egyetlen skillre hívnám fel a figyelmet. Ez pedig nem más mint a lvl50-en megvásárolható Overpower skill. 8 másodpercenként lehet használni és használatot követően 20 másodpercen belül a következő bármilyen jellegű támadás okozott sebzése 30%-kal nő.  Knockback strike előtt mindenféleképp érdemes eltolni, hiszen az a skill sebzi a legnagyobbat normál körülmények között. (lvl50-en normális gearben 10,5k-t sebez a KS, míg a OP+KS 14k-t)
A Slayer skill arzenáljából ezeket érdemes használni PVE körülmények között.

“Renegade” – TERA EU PVP hungarian guild
Recruit/Toborzás |-+-| Guild info (reg. req.)
Renegade Guild Roster/Taglista 

Slayer glyphek PVE környezetben

Könnyedén össze lehet rakni a Slayernek egy ‘gyilkológép’ glyph leosztást a fenti instrukciók alapján, azonban saját tapasztalataim alapján én a glyphelésnél sokkal inkább a defenzív nézőpontot tartom követendőnek. Tény, hogy egy támadó leosztással még ki lehet csikarni a Slayerből néhány százalék extra sebzést, viszont az is tény, hogy a földön hullaként fetrengő Slayer nem sebez semmit. Mindennek szemléletében:

Combo Strike használata esetén (amit folyamatosan kell használni az MP termelés miatt), 10% eséllyel nő 15%-kal az attack speed 20 másodpercig. A Slayer esetén az attack speed mindenek felett…
Ha már egyszer kénytelenek vagyunk folyamatosan használni a Combo Strikeot, akkor legalább sebezzen is egy keveset a +25% Powernek köszönhetően.
25%kal csökkenti a Headlong Rush CD-jét.
A Slayer legnagyobb sebzést kiosztó skillje a Knockdown Strike. Naná, hogy adjunk neki +25% Power-t.
Az Overhand Strike sikeres megütése esetén 3% HP-t visszatölt ez a glyph. Folyamatos lassú ütemű HP visszatöltés. Nagyon hasznos tud lenni.
25%-kal csökkenti a Retaliate CD-jét.
Evassive Roll használata esetén 30% eséllyel 15%-kal nő az attack speed 20 másodpercre

Slayer skillek PVP környezeben

PVP/PK harc esetén is megkülönböztetünk védekező és támadó skilleket (minő meglepő…). A védekező skillek tárháza hasonló mint a PVE-nél, bár a legtöbb skillt másképp kell használni. Védekezés lényegében egy extra skillel egészül ki:

Stunning Backhand: Az ütés egy instant lesújtást az ellenfélre a pallos lapjával, aminek hatására fixen stunnolja azt 1 másodpercre. Bár ütés skill, de gyakorlatilag ez inkább védekezésre való, hiszen ennek segítségével az ellenfelet meg lehet szakítani az éppen használt skill animációjában (pl. erőtöltős skill töltés, hosszabban castolandó skill, stb.)

PVP-ben (különösen ha az face-to-face csata és nem csak letámadod az ellenfelet váratlanul. Nagyon más skilleket kell használni a támadáshoz mint PVE-ben. Az overpower+knockdown strike+overhand strike combó bár kétségtelenül instant agyon tud verni egy átlagos playert, dehát ki az a marha aki ezt végig is állja?

Saját tapasztalataim alapján csak az instant slashekkel van komolyabban esélye a Slayernek PVP-ben. Különösen nagy szerepet kap pl. a PVE résznél már emlegetett  Fury Strike. Ha az ellenfél leüt közel 0%-ra, akkor utolsó pillanatban még meg lehet fordítani a csata kimenetelét egy pillanat alatt.

Oké, de valahogy el is kéne jutni addig az utolsó pillanatig. Mint mondtam gyors és instant ütések jöhetnek csak szóba. Alap az, hogy full MP-n tartod magad a Combo ütésekkel. PVP-nél nagyon fontos az MP regen, ezért erre figyelni kell a glyphelésnél is.

Fontos, hogy az ellenfelet lassítsd, megszakítsd és kitérj előle. Ehhez jön még hozzá lvl44-en a PVP only skill:

Exhausting Blow: Az ellenfél kap egy nagy instant ütést (700-as Power), ami nem mellesleg 15 másodpercig 50%-kal növeli a célpont összes skilljének a cooldownját. Mivel a skillnek 150 másodperc a CD-je, ezért ésszel kell használni. Mindemellett 300 MP-be is kerül, ami miatt számolni kell azzal, hogy a skill után neked sem marad elég MP-d egy hosszabb combóra.

PVP-ben a Slayerrel a legkomolyabb feladat odajutni az ellenfélhez úgy, hogy életben is maradj. Ha sikerül, akkor Stunning Backhand-del és Startling Kick-kel meg kell szakítani és lehetőség szerint földre küldeni. Mindennek a kulcsa az, hogy feldöntsd az ellenfelet. PVP környezetben semmire nem tudod használni normálisan az Overpower skill-t, kivéve ha a földön van az ellenfél. Ha sikerül feldöntened, akkor Overpower ->  Leaping Strike. Ha tudod, hogy CD-n van neki a Retaliate skillje (mert pl. földről felkelve lökted fel újra), akkor:  Leaping Strike + Overpower + Knockdown Strike + Overhand Strike + Stunning Backhand és a végére még egy Startling Kick. Ezt a combót normál körülmények között semmi nem éli túl.

A gond természetesen azzal van, hogy odajuss az ellenfélhez. Nyílt terepen a Slayer eléggé korlátozott képességekkel rendelkezik. Ez egészen lvl54-ig így is fog maradni, amikor végre megkapjuk a Backflip/Backstab képességet, aminek a segítségével nyílt terepen is az ellenfél háta mögé lehet teleportálni és stunnolni azt a következő attackig. Ennek hiányában viszont saját tapasztalataim alapján marad az a verzió, amikor a “hegy megy Mohamedhez“. Ki kell losolni az ellenfelet és megvárni, hogy ő jöjjön közel.

Amíg távol vagy az ellenféltől: Distant Bladet lehet tolni CDn és lövöldözni 15 méterről az ellenfélbe és persze “táncolni”.

Ha az ellenfél meele karakter, akkor esetleg meg lehet próbálkozni ezzel a combóval is:

Stunning Backhand -> Startling Kick ->  Knockdown Strike -> Overhand Strike

Ha az ellenfél nincs nagyon képben, akkora dupla kick meglepheti annyira, hogy utána benézze az Overhand Knockdown Strikeot. Ha a KS vagy az OS feldönti, akkor nincs más hátra mint: Overpower + Leaping Strike.

Írtam már fentebb, hogy az MP pool kezelése létkérdés. PVP elején alap, hogy elnyomjuk a Tenacity-t és a Triumphant Shout skilleket, amelyek egyrészt 340 MP-t, mársrészt pedig chainben lehet is tolni a Dash skill-t. Ezt követően Headlong Rushsal oda kell szaladni az ellenfélhez és indulhat a buli. Fontos kihasználni a másodlagos skill tulajdonságokat: Headlong Rush-t követően 10 másodpercen belül az első ütés 40% attack speedet kap érdemes ezt nem egy instant hitre pazarolni. A Triumphant Shout után 20 másodpercig nem következik be a spontán MP csökkenés. Ezért ezt főleg akkor érdemes elnyomni, ha utána Combo Attack-ot használom.

Slayer glyphek PVP környezetben

Saját tapasztalatom alapján a Slayernek a következőkre van szükséges PVP-ben: MP pool gyors feltöltése combó hittel, Triumphant Shouttal és Tenacityvel; ezért ezeket erősíteni kell. Chance-on attack speed növelés. Gyors futás a sprint CD-jének csökkentése.

Combo Strike használata esetén (amit folyamatosan kell használni az MP termelés miatt), 10% eséllyel nő 15%-kal az attack speed 20 másodpercig. A Slayer esetén az attack speed mindenek felett…
10%-kal több MP-t regenerál Combo Attack ütés esetén.
25%kal csökkenti a Headlong Rush CD-jét.
Ha már használni kell ‘last chance’ szituációban a Fury Strikeot, akkor 25%-kal nagyobb Powerrel üssön.
A Triumphant Shout használatánál 50%-kal több MP-t generál. (Egyébként itt bizonytalan vagyok, lehet hasznosabb ennél a skillnél inkább az Energy glyph használata, ami 30%-kal csökkenti a Shout CD-jét.
 A Tenacity skill CD-jét csökkenti 20%-kal.
 A Dash skill CD-jét csökkenti 50%-kal.
Evassive Roll használata esetén 30% eséllyel 15%-kal nő az attack speed 20 másodpercre

/discuss


  1. negativ_figura
    június 13, 2011 - 6:36 de.

    Elég bonyolultnak tűnik igy első olvasásra 😀 Lesz majd mit megszokni 😀

  2. Traktor
    június 13, 2011 - 6:54 de.

    És ez csak 1 build a sokból 🙂 Faszántos!

  3. OzI
    június 13, 2011 - 8:31 de.

    Kíváncsian várom hogy amire ideér mennyi lesz a max szint xD és milyen új cuccok lesznek majd 😀

    • június 13, 2011 - 9:27 de.

      Jelen pillanat szerint mindkét nyugati kiadó megerősítette (EME E3 DevChatban, Frogster pedig a legutóbbi Berlini eventen), hogy a nyugati kiadás már a Dark Awakening patchcsel fog indulni és lvl58 lesz a szinthatár.

  4. Kouta
    június 13, 2011 - 3:32 du.

    hmm backstab olyan warrioros skill nem? ha a slayernek is lesz az kicsit imba lesz :X

  5. Szergely
    június 13, 2011 - 8:01 du.

    A stunnolós hátmögéugrós skill nincs chainben semmivel?

    • június 13, 2011 - 9:36 du.

      A Dark Awakening patch egyik újdonsága, hogy szabadon tudod chainelni a skilljeidet, ahogy tetszik. Tehát bámelyik skilledre rá tudod rakni a backstabet és bármelyik skilledet be tudod állítani következő chainbe utána.

      • Szergely
        június 13, 2011 - 9:46 du.

        Ah, ez kimaradt 😀 Akkor viszont nem értem az időkieséses problémát pl. a Knockdown Strike-os kombóval. Elvileg pont elég arra, hogy “visszaugorj” a targethez (ha csak nem változtak annyit a casting time-ok is…). Kérdés, hogy el is éri e a KD strike.

  6. június 14, 2011 - 10:20 de.

    Szergely: A skilleknek más és már a ‘casting time’-ja, tudom ez hülyén hangzik, de vannak instant ütések, amiknél a skill használatánál azonnal végrehajtódik a sebzés és csak utána telik el az animációban néhány tizedmásodperc míg visszanyeri az egyensúlyát. Míg vannak ugye olyan ütések mint a knockdown strike, ahol elkezdi felemelni a kardot, majd jót erőlködik kb 0,7mp-ig, majd utána sújt csak le. Ez idő alatt nyilván az ellenfél ellép és ütöd a földet.
    Egyébként annyiból lehet érdemes ütni pl. meele ellenfél ellen egy-egy KS-t, mert utána a Overhand Strike szinte instant lesz, viszont a chainek között tudsz forogni és néhányat lépni, ergo azzal rendesen el lehet kenni az ellenfelet. De ez is csak akkor, ha az ellenfél kicsit láma.

  7. Szergely
    június 14, 2011 - 10:52 de.

    Elég változatos kombókat lehet összerakni akkor. Nem hangzik rosszul, jó lenne tesztelni is. Wtb cbt! 😀

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s