Kezdőlap > Bluehole, TERA KOR, TERA Online > TERA KR: massive downfall @home

TERA KR: massive downfall @home

Jó néhány hete agyalok már azon, hogy miként kéne ezt kipostolnom… Korábban többször is hírt adtam a TERA hazai (koreai netcafe) szerepléseiről, nos a helyzet igen komoly zuhanásba kezdett az elmúlt hónapokban. Lehet szépíteni a dolgot, de a helyzet valahogy így néz ki most:

TERA KR: Lack of interest, late delivered patches, etc. The result: massive downfall in the netcafes.

Mit is mutat az ábra? A január végi startot követően a TERA közel 14%-ot hasított ki a koreai netcafekban játszott játékok közül (ami azért nagyon masszív, hiszen a konkurenciák mellett ezen a téren ugye versenyez a játék az összes RTS, FPS, stb. játékkal is)

A márciusi content patch még visszahúzta a játékot 13%-ra, de azt követően beindult a masszív zuhanás. A chart május elejével 6%-ig lement.  Akkor még úgy voltam vele, hogy nem para, hiszen ez biztos csak a BnS CBT miatt  történt. Nos azóta már az 5% alját karcolgatja a napi statisztika.

Kérdés, hogy mit is jelent mindez? A TERA jó 5 hónapja startolt koreában, ezen idő alatt egy content patch és egy game mechanism patch jelent meg. (sok-sok apró javítás mellett).

Failek terén is volt bőven probléma: botok, money-sink és persze a politikai választások megcsalása.

Kérdés, hogy mi lesz, ha ez a tendencia nem áll meg és tovább zuhan a játék iránti érdeklődés az anyaországban. Akad néhány alternatíva:

  • Bezár a bazár és ‘sorry srácok’ <- Ez nyilván nem fog megtörténni, nonszensz lenne nem lefölözni a nyugati és a japán piacot. Ráadásul már meg van kötve a szerződés a kínai kiadóval is 2012-re.
  • A BHS összekapja magát és olyan tempót produkál, amit még nagyon eddig nem láthattunk és visszahúzza az anyaországban a presztizsét. Ha erre felé mozdulnak el, akkor az nem biztos, hogy nekünk jó lesz, hiszen ez akár a tengerentúli országok hanyagolását is jelentheti.
  • A BHS konstatálja, hogy hazai pályán elcseszte a dolgokat a kapkodással és gőzerővel fókuszál arra, hogy a japán és a nyugati kiadás ne bukjon hasonló dolgok miatt meg. Mindezzel együtt hazai pályán próbál mindenféle eventekkel játékosokat visszacsábítani.
Ha nem lenne ez a fránya embargó a berlini infókon, akkor most ide tudnék szúrni egy megjegyzést, ami némi támpontot adhat arra, hogy vajon a BHS vajon melyik irányba mozdult el. De mivel az NDA miatt nem beszélhetek, ezért inkább maradjunk annyiban, hogy majd május 23-án talán picit tisztábban fogjuk látni a jövőt.
Addig is még néhány gondolat:
  • A BHS (vagy inkább a kiadó: NHN) nagyon csúnyán elcseszte, nem szabadott volna kiadni a játékot januárban. Ez van, ezt elcseszték.
  • A koreai gamer fórumokon (pl. inven), a játékosok nyilván reggeltől estig sírnak, de fura módon a cry-cry tengerben már ott vannak az ilyen kommentek is: “A BHS feladta a hazai pályát és gőzerővel a külföldi kiadásokra koncentrál”. Én is minden bizonnyal hasonlókat gondolnék, amikor hazai játékosként azt látom, hogy Japánban már adják ki a béta ütemezéseket és az EU/NA-ban is éledezik a community.
  • A történelem már többször is bebizonyította, hogy egy játék, ami nagyon bejön a koreai játékosoknak még simán megbukhat külföldön. Hol a játék miatt, hol a hiányos támogatás miatt. Vajon ez a képlet visszafelé is igaz? Lehet egy játék abszolút piactaroló nyugaton, ha előzetesen megbukott a hazai pályán?
  • Természetes, hogy minden játék indulása után visszaesik a játék iránti érdeklődés és egy stabil játékosbázis alakul ki. Lehetséges, hogy Koreában a TERA folyamatosan 6% körül fog mozogni a jövőben és ez lesz a piaci részesedése?
Meglátjuk…

Kategóriák:Bluehole, TERA KOR, TERA Online Címke:
  1. fema
    május 11, 2011 - 1:31 de.

    Szerintem azt szúrták el, hogy (legjobb tudomásom szerint) nagyon gyorsan fel lehet húzni a karikat max szintre és emiatt mindenki megunja a játékot, mire kijön a valódi end content, hisz fél éve csak néznek ki a fejükből szegény koreaiak. 😀
    A Teráról hangoztatják, hogy nem kell farmolni sokat, stb, viszont emiatt gyakorlatilag nincs mit csinálni, míg ki nem jön néhány nagyobb patch.
    Ha nekem választanom kellene, hogy játsszak egy “üres” játékkal, ami szép és célozni kell vagy menjek vissza az Aionos / L2-es karimhoz és ismerőseimhez és játsszak egy ótvar irányítású, de már kiforrott játékkal, lehet, nem az elsőt választanám. Legalábbis egy ideig biztos, nem.
    Mindemellett szerintem nem fogja különösebben befolyásolni a nyugati sikert / bukást, hogy Koreában hányan játszanak, mert mi már contenttel kapjuk a játékot (ugye? 😮 ). Persze, ha csak ott le nem zuhan annyira a részesedés, hogy felakasztják magukat a vezetők. 😀

  2. xruu
    május 11, 2011 - 1:47 de.

    Miközben már jó pár mmo startot/felfutást és bukást közelről végigszemléltem és így egész jól be szoktak jönni a megérzéseim egy-egy új címnél, a Tera kőkeményen fekete ló, tippelni se merek hogy fog viselkedni nyugaton. Ez hogy anyaországban így alakul jelenleg nem hiszem hogy számít, az a piac tök irreálisan viselkedik nyugati mércével nézve. Ottani sikerjátékok buknak nagyokat, miközben az abszolút vezető wow-t még az L2 is megveri és amúgy is 4% körül szenved ahogy látszik.

    Valamint nekem CPE hétvége után olyan érzésem volt mintha nem is koreai játékot toltam volna, hanem nyugati piacra készültet. Messze nem voltak meg benne azok a nyugati ember számára idegesítő dolgok amire szinte lelkileg fel is készültem már merthogy azért nem először ültem le keleti játék elé. Lehet hogy ezek a dolgok viszont kellenének odaát, nem tudom. Igazából lehet furcsa, de én picit örülök is ennek, mert nekem ez jó jel, ugyanis nem hiszem hogy valaha készítenek olyan játékot ami Koreában és nyugati piacon is nagyon sikeres lesz, így jobban félnék akkor ha agyonverné Aion-t is, mert ami ottaniaknak tetszik arra én alapból gyanúsan nézek.
    Persze az hogy ott megbukik még nem jelenti azt automatikusan, hogy akkor nyugaton siker lesz, de nem is zárja ki szerencsére.

    Ps.: visszaolvasva kb ugyan azt írtam le vagy 3 különböző módon megfogalmazva, no sebaj már késő van, inkább alszom rá egyet minthogy javítgassak, legalább tuti átmegy a lényeg hogy mire gondolok 🙂

    • menorel
      május 11, 2011 - 2:28 de.

      Hasonló vegyes érzések kavarognak bennem is. Nem akarok belemagyarázni semmit, mert nyilván elfogult fanboy vagyok, de – mindamellett, hogy némileg aggodalommal tölt el – én is egyfajta igazolást látok ebben, mely szerint ad1) elcseszték a korai kiadással ad2) nem lett eléggé “koreai” friendly a játék.
      A mi szempontunkból mindkettő pozitív lehet.

    • Chiccoo
      május 11, 2011 - 7:17 de.

      Xruu én is látok egy jófajta echo-t abban amit írtál de oda se rettetye, nekem átjött! 😉
      Az viszont érdekelne, hogy mik azok az idegesítô koreai izék amiket nem tapasztaltál a CPE alatt?

      • Des
        május 11, 2011 - 1:30 du.

        Low XP rate, szar drop rate eleget mondd?:D

  3. Lacci
    május 11, 2011 - 9:21 de.

    Hát érdekes.De való igaz, hogy nagyon üresen adták ki a játékot, túl sok a drop, van craftrebdszer de minek?minden kipotyog és meg lehet venni az AHban, így nem kell craftolásal vacakolni
    Én L2 rendszerét jobban szerettem, ott főleg craft és esetleg esik valami a bossokból, bár ezt tovább lehetne, fejleszteni boss dropokkal, és már jó lenne.Habár L2 höz képest lehetne könnyíteni a matik megszerzésén.
    Szal egyenlőre tényleg nincs más mint, hogy nagyon gyorsan fel lehet húzni 1 karit ha van idöd, és 2-3 haver akikkel tudsz küldizni, majd mész instákba, de ez nagyon kevés, és tényleges pvp taratalom, ami érdekessé teheti a játékot az még messze van és kíváncsian várom milyen is lesz valójában.
    A kevés infió amit kaptunk róla az is kevés,hogy tényleg el tudjuk képzelni mi is lesz valójában.

    Ráadásul fel is gyorsították a fejlődést azzal, hogy az elit mobok nagyrészét nerfelték,hogy jót tegyenek a szóló játékosoknak,Ráadásul túl nerfeték öket, ezek a mobok tapasztalatim szerint gyengébbek lettek mint a velük egyszinten lévő alapból normál mobok. warriorral is 2-3 skill volt 1 ilyen mob.
    Igy még gyorsabban eljutatták a játékosokat a semmit tevésig.

    Szép és jó, hogy van ilyen a drop, de ilyen droppal+ azzal hogy mindnet el lehet adni ahbán túl hamar megszerzed a cuccokat és még a craftolást is értelmetlenné teszi.Így jön a nagy semmit tevés, mivel az open world pvp is ratyi vicc az a rendszer ami van, a BG meg szerintem ugyan úgy unalmassá válik ha nincs más lehetőséged.

    Kínávcsian várom mi lesz

    • Lacci
      május 11, 2011 - 9:27 de.

      Személy szerint egyre több fantáziát látok az Archeageben a TERAhoz képest,bár a SZVSZ dolog javított a dolgon kicsit, de a kevés infó még mindig oszlatta el a TERA körüli kételyeimet.
      Csak ugye az Archeagenél meg ot az akis buktató, hogy még nincs NA/EU kiadó. Bár ha nem terveznék, hogy kiadják nálunk is, akkor rá sem bagoznának a Nyugati FAN-siteokra szerinetem.Márpedig kapott 1 meghivót a variance is.

  4. Finyak
    május 11, 2011 - 9:35 de.

    Kb 1 honappal ezelött pár haver mondta, h TERA-hoz milyen gyorsan és mekkora patchek érkeznek, dicsérve a készitöket. Egy másik haverral megállapitottuk, h igen, de miért is? Mert jelenleg a játékban szinte semmi nincsen ami a szintezésen meg a duelezésen kivül lekötné az embert, és azok a patchtartalmak mér régen megvannak tervezve, csak még nemsikerült megvalositaniuk, és elkövették ugyanazt a hibát mint Aion esetében, h kb 1 évvel elöbb kiadták mint kellett volna. Ha nálunk kb Aion 2.0-val startol, lehet még mindig lenne vagy 20 teli szerver…Most ugye ott is sokan csalodtak a játékban, és igazábol kár a wowal hasonlitani, mert ott eleve az a játékstilus nem jön be az embereknek, de TERA-ra kiváncsi volt 2-szer annyi ember, mint amennyi most tolja, de abbahagyta mert üres! Különbség! Emlitette fentebb vki, h tul gyors a szintezés stb. , és ez is vesz a játékidöböl el. Hát az még aztán tuti lenne, ha a fejlödés meg a farmolás jelentene élvezetet egy MMOban! Akkor jó egy MMO tartalmilag, ha a max szint elérése után kezdi az ember a késztetést érezni arra, h még még még hajtsa…,elvileg akkor kezdödik a játék igazi élvezete! Reméljük, hogy mire hozzánk elér, legyen az bármikor, addigra egy “kész” játékot kapunk, mert ha ide is üresen érkezik, akkor az EU/US playerek is elfordulnak töle! Ergo én aztmondom, inkább adják ki nálunk jövö tavasszal, de akkor nagyot szoljon, ne pedig vizipisztoly legyen!:)

  5. Goren
    május 11, 2011 - 10:03 de.

    Tipikusan az qaz eset hogy az emberek nem tudják hogy mit akarnak és hogy a világ ennyire antiszocializálódott. Ugyanis 1 játékot sem adnak ki anélkül hogy fel ne készítenék a piaci igényeknek. Namost ezt ahogy láttam a Terában is egész szépen megoldották és hoztak is be újításokat. itt kezdődtek a problémák ugyanis az kiderült hogy a Tera nem a jelenlegi MMO-s emberkéket csábította játékra hanem azokat akik eddig a büdös életben nem játszottak MMO-val és azt se tudják mit jelent. Tehát hozzá voltak szokva ahhoz hogy 1 játékot aminek van eleje és vége egyedül végigvisznek és letörlik. Namost szerény meglátásom szerint ezt az elvakult gondolkodásmódjukat átvetítették a Terára is és amikor kiderült hogy itt bizony emberekkel is kell kommunikálni beindul a CRY hogy ezt mégis hogy képzelik hogy én majd mással együtt játszok és azonnal nerfeljék le a dolgokat. Namost a fejlesztők sikeresen bedőltek a cry tengernek és ahelyett hogy azt mondták volna hogy kisfiam ha egyedül akarsz játszani akkor húzzál vissza legózni, elkezdték orrba szájba nerfelni a játékot egy olyan népnél akiknél a napi 18 óra játék még cassual szinten van. Ráadásul mivel mi az első koreai kliensel játszottunk CPE-n és 2 nap játékkal ami nem volt több 16 óránál elértem a 17 es szintet ráadásul úgy hogy minden fűszálat megbámultam és a 16 órából több mint 6 ot DM ekkle töltöttem ebben sem volt lassú a fejlődés még ha később akár a tizedére is esik vissza a tempó baromi gyorsan el lehet érni a maxot. Erre rájön az hogy a drop is nagyon barátságos ezeket adjuk össze a koreaiak hc emberkéivel akik napi 25 órát is képesek játszani egy speciális szerkezet segítségével, és máris kijött a bukás receptje. Idő előtt elfogy a játék. ÉS itt merem kijelenteni hogy a Tera már gyárilag nyugatbarát volt ami összeegyezhetetlen azzal hogy koreában 0 nehezítéssel (sőt nerfekkel) sokáig piacképes legyen.

    • Finyak
      május 11, 2011 - 10:26 de.

      Ezt ugye viccböl mondtad most!? :)) Erröl beszéltem neked, h a játékban teljesen mindegy mennyi ideig tart felhuzni egy karit, kigearelni stb, utánna kellene hogy kezdödjön az igazi élvezet, nem pedig a fejlödés legyen az! Persze spekulácionak lehet elmenne, de nemszabad az embereket tök hülyének nézni, hogy nemtudják mit vesznek meg, akik megvették, tisztában vannak azzal, hogy ez egy MMO, és mit kell benne csinálni. Vagy te arra spekulálsz, hogy mert koreában Aion van az élen, és annak a játékos táborát nemmozditotta meg, akkor mindenki super mariobol jött?:D Nem, a válasz tök egyszerü, magambol kiindulva, én sem hagynék ott egy játékot, ahol jolérzem magamat, és már igen sokmindent elértem, egy bizonytalan új miatt! És mivel koreában pl Aionnal jolérzik magukat a játékosok, ezért nemhagyták ök ott, és azok mentek TERAba, akik szeretik ugyan az MMOkat, de a kinálatban nemszerepelt olyan, ami tetszene nekik, vagy ne unnák már:) Jó, persze hogy vannak újdonsült playerek is, ezt nem firtatom, de hülyeség tulkomplikálni azt, ami nem bonyolult:)

    • Z
      május 11, 2011 - 10:30 de.

      Goren :

      Tipikusan az qaz eset hogy az emberek nem tudják hogy mit akarnak és hogy a világ ennyire antiszocializálódott. Ugyanis 1 játékot sem adnak ki anélkül hogy fel ne készítenék a piaci igényeknek.

  6. Lacci
    május 11, 2011 - 11:12 de.

    Finyak, ha nincs tartalom az endgame ig hanem 2 nap alatt fenn avgy maxon nem kell farmolnod stb, akkor meg abba unsz bele, hogy ninsc más csak pvp meg insta.
    Az endgame szerintem nem a max level után kezdődik és nem csak a pvpből áll. hanem a max szint elött pár levelel és ez alatt az idő alatt kifarmolod a ruhádhoz való cuccot és közbe bemész insába ott is esik valami, meg pvp van akkor ott is mejelenek.Ha kizárólag pvp az endgame akkor az is unalmassá válik az endgamenek változatosnak kelleni és ebbe belle kell hogy tarozzon a farmolás, craft insta pvp.
    És éveik játszottam L2vel és nagyon lassan lett mega max szint, de ez nem azt jelentete, hogy az utolsó pár szinten ami brutál lassú volt nem volt esélyem pvpben volt, de közbe volt még mit csinálni.Sokszor egy egész délutánt vagy akrá töbet is töltöttünk 1 recept kiszedésével, de élveztem, mert nem egyedül csináltam ,egyedül nem is ment volna, kellet 2-3 ember.Szal mentünk farmoltunk, de jól érztük megunkat, dumáltunk közbe eltöltöttünk egy délutánt jó hangulatban, ah meguntuk meg csináltunk mást. esténként olympiad volt, hétvégén siege, ha bele kötött valaki. klántagba annak meg elkentük a száját.

    Ha mindenki pik pak ugyan olyan top gearbe van és cska pvp van hátra az szerintem nem jó.Szerintem 1 MMOnál a pvp mellet mindig legyen valami ami lehet csinálni.Annak 1 részét, hogy jobb legyél másnál az teszi ki, hogy akár csak 1 kicsivel is jobb geared van, igy mindigvan miért hajtani.De ha ez lezajlik 1hónap alatt vége van játéknak, még pvpzel pár hónapat azt kifujt megunod.
    A fejlődés farmolás, bossolás egyedül vagy partyval arra van, hogy megismerd a karaktered, megtanuld mi is a szerepe a választott kasztodnak 1 partyban, kisujból kirázd hogy mit kell csináldod egy adott szituációban.Ha ez nincs meg,akkor pvp közben is megy a szerencsétlenkedés és elhal miattad az egész party.

    Szerintem ez kulcsak 1 jó mmo endgamenak, minél több féle dolgot tudjál csinál és akkor nem unod meg.
    Szerinetm goren is erre gondolt.És hogy a tárát ahozo képets hgy milyen üresen adták ki, túl gyorsra csinálták a fejlődést, igy hamar elvesztették a játékosok az érdeklődést.GvG kezdettől lenni kellett volna, nagyobb hangújt fetttem volna a craftra és vissza vettem volna a dropon és a legjobb itemeket vagy amik istából esnek nem engedém eladni ahba.Az alap cucockat le kellene craftolnod, amik már jók lennének instába vagy bizonyos mértékig pvphez, azt lehet menni instázni a TOP cuccokért, de közbe segítesz craftolni a guild társadnak, megvéditek egymás ha kell és már el is ment az idő és nem unatkouol.
    A külön pvp geart meg kifejezetten hlyeségnek tartom? hisz azok akik több időt tudnak a játék elöt tölteni? könnyebben és hamarabb megszerzik és ezzel akkor előnyre tesznek szert pvpben, hogy teljesen elveszik azok kedvét a pvp től akiknek kevesebb az ideje van.Legalább is Aion ban így volt, túlágosan nagy volt a külömbég a pvpben a pvp és nem pvp ruha között.Valamilyen módón lehessen tenni pvp bónuszt a normál ruhára, persze ne túl nehezen, így mindnekinek van rá lehetősége és külömségek is lehetnek azáltal, hogy ki milyen bónuszt tesz fel.

    Nah jól elkanyarodtam.

    • Finyak
      május 11, 2011 - 11:37 de.

      Egyetértek abban, hogy a pve ugyanugy része kell hogy legyen az end gamenek, mint a pvp, de kimondta, hogy a pve abban merül ki, hogy szintezel meg grindelsz?:) Ha a saját szemszögemböl nézem a dolgot, akkor a nyerö mmo: instant max lvl & gear, és go pvp!:))(én igy éveket eltudok lenni egy jo mmoval:D) Na de tudom hogy legtöbben a pvesek vannak, de szerintem nem feltétele az and game pvenek a végeláthatatlan grindelés. Ezalol mondjuk a bossolás kivétel, azt néha én is élvezem:) De legyenek feladatok, fejleszthetö cuccok(amiket elötte egyszerüen megszereztél:D ), craftolás, klános programok, és máris összelehetne állitani normálisabb pve end gamet mint a grindelés. Vágom mit mondasz amugy, én is jopár évet L2öztem, de az más game teljesen, ott pl kifejezetten elöny az, h farmolsz egész nap a terepen, mert ott és azzal kezdödött mindig a franko pvp:) Megkellett küzdeni a farmolohelyért, aztán ha visszajöttek megtartani azt, és az ujabb portyázoktol megvédeni megintcsak a legtutibb farmolohelyeket:) Ott a pveböl indult ki a pvp is, ez a hatalmas különbség! Aionban pl mindenki instákban rohad, alig mennek ki nyilt terepre, hogy mindenkit lelehessen vadászni rendesen, kiszedikm instábol a max geart, aztán megunják és lelépnek a játékbol. Az sem vmi tuttero pve end game:) Tényleg kiváncsi leszek arra, melyik game fogja megvalositani elöször azt, hogy mind a pvesek mind a pvpsek egyszerre tökéletesen érezzék magukat egy mmoban!

      • Lacci
        május 11, 2011 - 12:27 du.

        Azt hiszem, egyet érthetünk abban, hogy ez az L2ben tökéletesn meg volt oldva és nem kellene ettől ennyire eltérni, ahhoz hozzá dobni az ujjításokat és kész is.Legyen insták is érdekes feldatokkal ne csak végigrohanok megölök kétt bosst a fő boss elött és kész.TERA esetében szerinetm alaposan átt kell kellen gondolni a Drop és craft rendszert, hogy összhangban legyenek és mindkettőnek legyen értelme.Kelljen craftolna azt iinstázni a jobb gear ért vagy kelljen craftolni és a legjobb gearhez valami extra összetevő ritkán essen instába, a az egész drop mellett aminél pesze az craftolt ruha jobb amihez ez extra össz tevő kell.
        Én is szetek pvpzni, az a játék legjobb része, de közbe másra is kell fogalakozni.
        Abban reméynkedek Archeageben ezt megoldják, ha jól olvastam itt: http://www.aaportal.net/en/ akkor lénygesen nagyobb szerepe lesz a craftnak és munkának amiért bért kapsz mint TERAban.Bár nem értettem teljesen az angol tudásom szinte nulla, de folymatosan fordítja az infókat archeage.Érdekes aokoldalú játék lesz.

      • Szergely
        május 11, 2011 - 12:50 du.

        A lényeg, hogy Terában is elég lenne L2-höz ujjításokat adni, a az iinstákon ne csak végig kelljen rohanni megölni kétt bosst a főboss elött, legyen áttgondolt drop és craft rendszer, extra össz tevők, és pvp közbe másra is kelljen foglalkozni!
        Ha jól olvastam az angol nyelvű Archeage oldalon, amit folyamatosan fordít az archeage angolra, akkor az pont egy ilyen aokoldaló játék lesz! Kár, hogy nem tudok angolul…

      • Szergely
        május 11, 2011 - 12:53 du.

        (magyart is csak törni kicsit)

      • Kouta
        május 11, 2011 - 1:12 du.

        szergely te olyan must have vagy mindenhova 😀

  7. TokodBokom
    május 11, 2011 - 11:34 de.

    5%? hahahahaha

  8. Szergely
    május 11, 2011 - 12:20 du.

    Ez itt a vég…

  9. Goren
    május 11, 2011 - 12:58 du.

    Z :

    Goren :
    Tipikusan az qaz eset hogy az emberek nem tudják hogy mit akarnak és hogy a világ ennyire antiszocializálódott. Ugyanis 1 játékot sem adnak ki anélkül hogy fel ne készítenék a piaci igényeknek.

    Lehet engem fikázni azt is biztos csak képzelődtem hogy L2 ben az emberek 85% a multiboxot futtat és lvl1!!! től ott fut mögött a 3 buffer karija én meg a WC-mmel luxury topC ben vagyok kénytelen solozni és amikor megkérdezem az ilyen kis skizofrém csókát hogy mégis egy MMO-ban miérthúz maga melett még 6 buffer akirt ahelyett hogy máss emberrel partyzna a válaszok a következők:
    1. Mert így enyém minden drop.
    2. Mert sosincs online buffer (jah persze végülis csak 0-24 ben futnak az üzenetek hogy partyt keresnek a bufferek)
    3. Minek partyzzak mással? (WTF?)
    4. Miért keresel partyt ahelyett hogy húznád a buffert egy másik karival? (naszép még én vagyok a hülye hogy partyt keresek)
    A következő embert már meg sem kellett kérdeztem mert odajött megkérdezte hogy mi a főkarim én mondtam neki hogy ez a buffer erre csak annyit mondott noob (hát igen az inteligencia csúcsa aki nem visz 6 karit 1szerre az noob)
    Jah igen és klánon belül is ez a helyzet nem csak magyar klánokban hanem az összesben. Ott mondjuk azzal a különbséggel hogy a top klánokba nem vesznek be high lvl-es bufferek nélkül. Meg ugye a buffer alklánokat sem kell bemutatnom.
    Pontosan ezért hagytam abba a low rates L2 pályafutásomat helyette elmentem pvp szerókra de fél év után meguntam azt is ugyanis semmi kihívás nem volt. Full gear ben voltam az emebrek nem ütöttek vissza (a PK-t meg csípem szóval azt hanyagolom).
    Meg nemkülönben mintha Aionban más lett volna a helyzet mondjuk csak 1 órán keresztül szedtem össze az embereket instákra elitezésre vagy simán csak questelni még csak nem is jöttek.

    • Z
      május 11, 2011 - 1:32 du.

      Goren :

      low rates L2

      Most már tényleg abban reménykedem, hogy trollkodsz.

  10. Xedo
    május 11, 2011 - 2:03 du.

    Bocsi most nem jut eszembe ki írta mivel mindegyiket végigolvastam , de egyetértek vele abban hogy ha eléred a Max szintet , megvan minden képesség akkor kéne jönni az izgalomnak ahol ezeket tudod kamatoztatni ! 😀 Ha nem akarják növeli a szinteket és ezeket akkor meg a nerf-eket levenni egyes mobokról , hogy elit mobokat ne solozzanak hiszen ez egy MMO keressen társakat.. Hagyni kéne lehetőséget Solo-ra csak úgy hogy mondjuk azzal 2-3x nehezebb lenne a dolog viszont cserébe lehet a nagyobb droppokat elrakhatja magának és mind az övé… Szerintem kellenének 1-2 dinamikus quest-ek is , mármint ilyenek hogy futunk megölni valakit , mittudomén leszakad valami kell új utat választani , kell ugrálni ilyen olyan dolgokon , mászni stb , ha erősségben nem , de “észre” erősíteni a szörnyeket ( és ezt lehetne folyamatosan a játék kijötte után is.. ) Akkor az ember nem unná meg meg mindig új taktikát kellene keresnie..( persze a szörnyek “ész” beli erősítését új mobokra értem amik lv 50 után jönnek , szóval egy kezdő ne legyen hátrányban mert később kezdett.) Összegezve az lenne a lényeg hogy mindig legyen valami kihívás, valamiért küzdeni.. A PvP nálam a feszültséglevezetést szokta jelenti ezért én abba nem látok sok kihívást.. ( megvan a gear, tudok játszani öljünk le mindenki, nekem ennyiből áll ) Tehát csoportos rendezvények kellenének.. Lényeg hogy legyen mindig valamiért küzdeni.. + AH-t ki kell venni a játékból 😀 Igen basszameg kelljen rohangálni kis szarok között és ha mázlid van tied a cucc 😀 Craftolás kapjon több szerepet már említették de leírom én is : az kéne hogy van egy viszonylag jó cuccod. Ezt beolvasztva vagy nem tudom, recepttel kaphatsz egy olyat amivel már nagyjából csapatban képes vagy kiütni egy Top-os gear-t , ami egy idő után megint elavul.. Szerintem a játék az End Levelig nagyon jól kilett találva , viszont azután nincs semmi élvezet. Jó ez így csak kicsit erősítsék meg a solo részt, Majd ha eléri az ember az End Level-t , azután kapjon egy tömeg brutális és leginkább játéktudást igénylő küldetést,feladatot, egyéb érdekességeket.. Ez kell igazából szerintem hogy az End Level után bekellene rakni rengeteg élményt okozó dolgot amikhez nem szükségesek az End Level-es tárgyaknál jobb védelmet,erőt adó itemek.. ( esetleg meglehetne oldani új páncélok egyéb Epic fegyverek drop-ját amik csak kinézetben újak viszont megfelelenek egy lv 50-es legendary fegyvernek vagy ilyesmi , csak máshogy néznek ki.. ) Lényeg hogy valamiért kelljen küzdeni de az ne Gear legyen vagy akkor úgy ahogy előbb a zárójelben javasoltam.

  11. negativ_figura
    május 11, 2011 - 2:09 du.

    Kell egy szigorú fatique rendszer ami naponta csak 2 órát enged fejlődni 😀

  12. menorel
    május 11, 2011 - 2:43 du.

    A franc essen belétek 🙂 Amikor pozitív vagy semleges témák vannak, akkor bezzek egy-két elcsépelt/enervált kommenten túl semmi reakció nem jön. Amikor viszont bepróbálkozom egy-egy negatívabb posttal, akkor bizony egyből elindul a conversation 🙂
    Egy dolog már most biztosan állíthatok: Nálunk nagyon nem úgy fog megjelenni a TERA, ahogy koreában jelent meg. És ez nem csak légből kapott kijelentés. Ha nem lenne itt ez a francos NDA, akkor konkrétumokat is mondhatnék, de egyelőre be kell fognom a szám. De annyit szerintem elmondhatok, hogy nem kell attól félni, hogy mi is ez endgame-less gamet kapnánk, mint a hazai pályán focizók.

    • Kouta
      május 11, 2011 - 3:12 du.

      te meno, a fene essen beléd is azért, itt nyomatod nda-t neked bezzeg elmondta 😀 majd azt mondod frogsternak hogy itt mindenki admin azt jóvan :DD

    • Des
      május 14, 2011 - 1:14 de.

      Legalább annyit tegyél meg, hogy jövőhét vasárnap este fennmaradsz éjfélig, és 23-án, Hétfő reggel 0:01 -kor leposztolod a mondanivalódat, amit az a “fránya” NDA nem enged.. xP

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s