Kezdőlap > Offtopic > Offtopic: Ettől elszáll lassan az agyam…

Offtopic: Ettől elszáll lassan az agyam…

Nem szoktam ezek a blogon offolni (van rá másik… hö-hö), talán ezen kívül kb egy alkalommal tettem eddig meg, de most tényleg nagyon tele van már a hócipőm, úgyhogy hozzátok fordulok, hogy legalább kiönthessem bánatom a macskaköves útra és bámulhassam ahogy lassan lefolyik a kanálison… Bloggerként, meg ugye főleg gamerként és leginkább Game bloggerként el tudjátok képzelni, hogy mennyire is fontos számomra a stabil és használható internet. Na ez nálam nincs, de úgy kb évek óta. Tavalyig még csak-csak használható volt, mindösszesen nem szabadott nagyon terhelni, de pl. MMOkhoz meg mellette ventrihez teljesen jó volt. Idén a dolog nagyot változott, eljutottam oda, hogy belekezdtem a kálváriámba. Nem a szolgáltatót akarom blamálni, ezért nem is írom le, hogy a T-Comról van szó, de az már tényleg vicc amit internet hibabejelentés/hibakezelés címszó alatt történik. (pontosabb nem történik). Ahelyett, hogy végre ma befejezhettem volna az “Végjáték” novellám harmadik fejezetét, a mai napom is arról szólt, hogy telefonálgattam a folyamatos megszakadások miatt és mivel végleg betelt a pohár ezért megírtam az első panaszlevelemet is. Mivel ez miatt semmi másra nem jutott időm, ezért most ez van, ha nincs jobb dolgod akkor olvasd el a panaszkodásom és lásd, hogy hol tartunk most 2011-ben… Hogy miért írtam le mindezt ide? Azért mert még hiszek a mesékben, és hátha pont ez kell ahhoz, hogy végre történjen valami. Panaszlevél incoming a tovább után:

Panasz: Immáron több mint 10 éve vagyok ügyfele a T-Com-nak (korábbi nevén Matáv) és ezen időszak során folyamatosan igénybe vettem az ADSL alapú internet szolgáltatását. A korábbi években tettem ezt előbb TVNet majd Externet szolgáltatókon keresztül. Idén év eleje óta közvetlenül T-home ADSL internet ügyfél vagyok. Bár a korábbi években sem volt probléma mentes az internet szolgáltatás, de az idei év eleje óta konkrétan használhatatlan. Vannak napok amikor normál használat mellett akár százszor is megszakad a szolgáltatás. Sok esetben a megszakadás után percekig nem is lehet újra csatlakozni. Az elmúlt majd 5 hónapban nagyon sok esetben jelentettem be a hibát a 1412-es ügyfélszolgálati telefonszámon. Pontos számot nem tudok, 30-40 esetre tippelnék. A bejelentések nagy részében ‘látható’ intézkedés nem történt. Úgymond a központban javítottak valamit. Kb 10 alkalommal sikerült elérnem, hogy egy-egy T-Com munkatárs kijött javítani. A javítások során a legegzotikusabb válaszokat kaptam: újrakötötték a kapcsolatot a központban, váltottak a földkábel érpárt, kicserélték a dugókat, a központban átdugtak egy másik ADSL kártyára… és még sorolhatnám. Ezek mellett az elmúlt egy évben egy alkalommal cserélték le az ADSL szűrőt és két alkalommal az ADSL modemet is. A T-Com szerelők több alkalommal is átnézték a hálózatot, legutóbb már a riasztó szekrényben is újra dugózták a forrasztott kötéseket.

A helyzet azonban semmit nem változott.

Mint azt megtudtam a T-Com szerelőktől az ADSL szolgáltatás egyik legfontosabb mérőszáma az SNR Margin/Attenuation. Magam sem tudom mennyi időt beleölve utána jártam a dolgoknak és az elmúlt napokban alaposabban monitoroztam a szolgáltatási paramétereket. Holott ezeknek az értékeknek elvileg stabilnak kellene lennie, nálam ez koránt sem áll fenn. Az SNR Margin 25 és 6 dB között változik mind Downstream, mind Upstream oldalon, van hogy egy órán belül többször is megjárja az alsó és a felső értéket. Valószínűleg 6 dB alá azért nem tud menni, hiszen ott a modem bontja az ADSL kapcsolatot. Magam részéről megpróbáltam minden lehetséges hibalehetőséget kizárni. Napok óta már nem használok routert és az ADSL/PPPoE betárcsázást is már a modemmel végzem (D-Link DSL360R típus); így biztosan állíthatom, hogy nem az esetleges router vagy PC hiba miatt szakad meg a kapcsolat. Az ADSL modem naplófájljait több napra visszamenőleg tárolom. Egy ‘átlagos’ megszakadás így néz ki:

dnsprobe[528]: Primary DNS server Is Down… Switching To Secondary DNS server

kernel: ADSL link down

kernel: ADSL G.994 training

pppd[302]: Terminating connection due to link down

pppd[302]: Clear IP addresses. Connection DOWN.

pppd[302]: Clear IP addresses. PPP connection DOWN.

pppd[302]: Couldn’t increase MTU to 1500

pppd[302]: Couldn’t increase MRU to 1500

kernel: ADSL G.992 started

pppd[302]: Connection terminated

pppd[302]: Doing disconnect

De számos esetben ennél egzotikusabb hibák is megjelennek a naplókban.

A T-Com szakemberek számos alkalommal nézték már át a kapcsolatot minden szempontból. Egyetlen alkalommal sem kaptam olyan visszajelzést, hogy a hiba ügyféloldali lenne, magam részéről megtettem mindent, hogy kizárjam az ügyféloldali hibalehetőséget. Természetesen jelen panaszlevelem megírása előtt ma is bejelentettem az ügyfélszolgálatnál a hibát, ahol az ügyintéző azonnal meg is nyitotta a hibajegyet 34237927 azonosító címen és megkaptam erről mind az email, mind az SMS értesítést. Minden bizonnyal holnap délig meg is fogom kapni az SMS-t arról, hogy a hiba – nagy örömömre – elhárult, mely nyilván semmilyen hatással nem lesz a szolgáltatásomra, hiszen az SNR Margin érték ugyanúgy 25 és 6 között fog táncolni és minden esetben, amikor eléri a 6-ot, akkor meg is szakad a kapcsolat;ahogy tette ezt az elmúlt – lassan fél évben – napról-napra. Naponta nem ritkán 20-30 vagy még több alkalommal.

Jelen panaszlevelemet abban a reményben írom, hogy hátha ennek nyomán végre valami HASZNOS intézkedés is foganatosításra kerül.


Kategóriák:Offtopic Címke:
  1. Des
    május 7, 2011 - 9:35 du.

    Hajrá. Nekünk(faternál) is volt net illetve, számlázási probléma a T-hálózatnál. Már ügyvédhez is fordultunk volna, mikor (ennek hallatán) ekkor végre léptek és kijavították az összegeket és az internet kapcsolatot. Sok sikert!

  2. május 7, 2011 - 9:44 du.

    Szegény szőke titkárnő, milyen arcot vághat majd, mikor elolvassa a szót: upstream.

    Mellesleg érdekes, mert mikor én váltottam (vidéken) T-Com-ra, akkor is ez volt. Szakadt a net, nem jött le a teljes sávszélesség, és amikor éppen volt netem, akkor meg a HTML szerver dobálta vígan a transformation errorjait.
    Többszöri megkeresésre (8-14 között valahol) kiküldtek két vastagjóskát, aki azt mondta nekem, hogy az N szabványt is támogató wireless routerem a hibás. Mondom nem, mert próbáltam annélkül. Akkor az a “dobozka”, amit ők adtak. Mondom próbáljuk meg másikkal. Azzal is rossz volt. Aztán kimentek a falu fő elosztóházához, és kiderült, hogy az egyik cisco router mondta fel a szolgálatot. Ezt kicserélve azóta nincs problémám az internettel.

    Ugyan biztos vagyok benne, hogy az én történetem nem nyújt megoldást a problémádra, de csak jelzem, hogy nem te vagy az egyetlen, akinek meggyűlt a baja a T-Com hibaelhárításával.
    (mellesleg az tetszett, amikor a nőci mondja, hogy “és újraindítani próbálta már?! ” 😀 )

  3. Meszaros
    május 7, 2011 - 10:01 du.

    Kitartás, majd csak megoldódik. Aki teheti az retwittelje, rebloggolja ezt a postot, hátha nátha.

  4. negativ_figura
    május 7, 2011 - 10:11 du.

    Nekem szerencsére nincs gondom a DSL-el. Ide ugyanis még vagy 10 évig biztosan nem jut el, hogy beszereltethessem 😀

  5. Szergely
    május 7, 2011 - 10:36 du.
  6. Delebriel
    május 7, 2011 - 11:00 du.

    Én is T-Home ügyfél vagyok, kábel internet címen. Az elmúlt pár hónapban ugyanúgy időnként egyszerűen elment a net 20-30 másodpercre (pont annyi időre, hogy egy Starcraft 2 meccsközepén, ha bekövetkezett, kidobott és vesztettem a meccset -> mínusz pont)

    Legalább 8-10 alkalomnál járok a hibabejelentést illetően, eddig összesen egyszer jöttek ki szerelők, akik kicserélték a kábelt, mondván, hogy az volt megsérülve. Azóta többé-kevésbé működőképes a szolgáltatás, de még így is hébe-hóba meg-meg szakad a net ugyanúgy mint régen.

    Nem tudom mi van a T-Home-al, de nagyon várom már a hűségnyilatkoza lejártát.

    • május 7, 2011 - 11:21 du.

      Én a T-nél dolgoztam 2 évet… nem hiába nincs egy darab előfizetésem náluk. A T informatika részleg vezetőjének a céges nyílvántartásban 2 anyja neve is szerepelt az előfizetésénél… akkor mit vár egy mezei user? Nevetséges ami ott megy.

      + Engem mobil net előfizetés lejárta után még fél évig nem szedtek ki a rendszerből, amiről akkor szereztem tudomást már a behajtó cégnek átadták a 40.000es tartozást amit 1. nem kértem, 2. nem használtam, 3. senki nem szólt hogy van. (mert szerződés lejárta után én nem hosszabbítottam és az ügyfeles csaj is azt mondta, akkor ha nem hosszabbítok, akkor ennyi volt. Szóbeli megeggyezés volt, nem bizonyítható… buktam 40et. Felháborító… úgy hogy akkor még ott dolgoztam!!!)

      Én Bazsót és Winklert választottam… az se tökéletes, de jobb… that’s all. Kerüld a magentát!

  7. Tyron
    május 7, 2011 - 11:28 du.

    Ugyanez itt is. Utálom az egész T-comot ahogy van, de itt a 15kernek a családi házas részén ez van (vagy ennél is rosszabb). Mikor hallottam, hogy a upc terjeszkedik vadul, kérdezősködtem, de még tervben sincs egyelőre, hogy ide eltekerjék a vonalat. Digi-t 2 éve hívtam, hogy ugyan van e lehetőség nálunk a szolgáltatás megrendelésére. 10 perc után mondja, hogy van, megnyugodhatok. Kérdeztem, hogy meddig van elvezetve: 2es házszámig. Fasza 124ben lakok. Felhívtam őket 2 hónapja (22 hónappal az első hívás után), gondolván, hogy most már biztos itt is lehet. Már a 7es házszámnál tartanak … o.O Szóval nincs menekülés, marad a 25 megás t-foslájn, ami randomra ledobál, a modem újraindulgat, néha órákra elmegy a net, stb.

    A megoldás meg az minden alkalommal, hogy indítsam újra a modemet vagy modemet/routert. Az esetek 99%ban nem segít. Utána bejelentik a hibát és majd lesz megoldás vagy nem, 72 órán belül. Ha meg mint fizető ügyfél keményebb stílusban oltogatod őket, akkor átküldenek arra a számra, ahol külön összeg fejében kijönnek megnézni, hogy mi a tré. S******* ** az ***es f*****at, ha szolgáltatnak, szolgáltassanak jól és ha e*****nak valamit, azt javítsák ki ingyen, ha már ennyit szív a nép miattuk.

  8. hercul
    május 7, 2011 - 11:42 du.

    Tré-Online már régóta egy rakat F0$…de ezt minden honnan hallani, ha lehetőség adja a Digi, mint internet szolgáltató minden pénzt megér. (Ami ugye elenyésző a sávszélességet és a stabilitást tekintve.) Régóta nincs vele probléma, viszont ha van, segítőkészek kijavítani.

  9. Kouta
    május 8, 2011 - 12:18 de.

    nekem opti netem van tölük, de pont a napokban hívtam én is öket, hogy gáz van elment a net azt a modem nem is akarta látni… fél ora után pont miután raktam le a telefont, az ügyintézővel való beszélgetéskor vissza is jött…

    A kedvencem az volt mikor nem volt netem 1 hétig, már mindent csináltam kibe huztam kábelt mindent restart de semmi, router reset tényleg minden, 1 hét után kijött a t offlineos pali, ö csak ki és bekapcsolta a modemet és ment… én meg csak néztem vajon mi az isten faszát csinálhattak elötte, v nem tudom hiszen én is megcsináltam ugyanezt, és nekem nem ment, neki meg igen >_<

  10. Z
    május 8, 2011 - 1:02 de.

    a nagyi aztat szoktavoltmodani hogy ha tűz a nap ha nem ha 25 az upsteam ha nem esőkabát mindig legyen nálad és nagyon figyelj hogy pont 666 gyertyából csináld a pentagrammot és pont 15 fokos szöget zárjanak a csúcsai a kecske meg ne legyen idősebb 8 hónaposnál és balról jobbra kell a torkát vágni ha minden igaz akkor ettől megjavul a net de ha netán a sátán jelenne meg akkor valamivel összekevertem a dolgot lehet azzal a jófajta házirétes receptel ami viperamarás ellen van sárkányfű helyett

  11. Rdei
    május 8, 2011 - 7:02 de.

    Én is T-Homeos vagyok, nálunk is volt durván egy hete ilyen probléma. Hostoltam szervereket és kb 5 perc – 1 óránként folyamatosan ledobta a netet és ez ment 3 héten át, mire végre egy faffopó kitolta ide a seggét és “megjavította” na most az annyiból állt, hogy 3 órán át ültek a kocsiban az oszlop alatt majd elmentek. Rá 3 napra lett jó a net. A T-home nagyon élvezi, hogy nincs más szolgáltató a 3. kerület ezen részén….

  12. Rdei
    május 8, 2011 - 7:38 de.

    Témához kapcsolódóan: http://www.youtube.com/watch?v=0bPjPcAv5bI&feature=related
    1:30tól 😀

    • menorel
      május 8, 2011 - 8:00 de.

      Azért ez most nagyon kellett. A Hódos jelenet nálam egy az egyben lement. Lehet hogy Mogács erreefelé lakik? A legjobb az volt: Melóban vagyok, hív asszony hogy a hód beszélni akar velem. Mondom monnya mi a gondja. Erre leadja nekem a dumát, hogy itt a házban valami nagyon szét van b*szva (ő fogalmazott itt), mert, hogy a földkábel bekötés és a riasztóból kijövő telefonkábel bekötés nem passzol, nem jó az érpár, valamin nagyon el van b*szva. Mondom neki: AKKOR OLDJAD MEG! Na előadja, hogy jaja-jó, dehát nem gondolom, hogy ő csak így megcsinálja, majd holnap kijön a saját cégével és majd azzal megoldjam. Mondom neki: Leszarom, csak OLDJAD MEG!
      Este megyek haza asszony mondja, hogy az ember utána már nem mert felhívni, hogy mégis csak jó minden, csak elnézte kábeleket.
      Na ezek után mi történt? Mint aki jól végezte a dolgot összepakolt, konstatálta, hogy márpedig a házon belül minden jól van bekötve és visszament a hódodvába és rányomott a ‘hiba elhárítva’ gombra. Mindezt úgy, hogy konkrétan a telefonáláson kívül semmit nem csinált. Én meg lepattanok a géphez és konstatálom, hogy valóban nem csinált semmit, minden ugyanolyan szar. Mondom köszi…

  13. május 8, 2011 - 7:42 de.

    Részvétem!

    Amikor 8Mbit/s-ről 15Mbit/s-re váltottam azt mondta a szerelgető csóka, hogy bent valami miatt fél sebességre kell állítani valamit, így pár óráig marad még a 8Mbit/s. sebességem. Nos nem nagyon figyeltem pár napig, de aztán feltűnt, hogy biza jó, ha 4Mbit/s netem van. Irtam egy levelecskát nekik emilben, mire gyordan beállították a netem és jóvá írtak 5000.-Pézet a számlámra. Néha megszakad, de nem ilyen sűrűn mint Menorelnek. Talán ha havi egy két szakadásom van. Haverom egy utcával odébb UPC-t használ, kétszer annyi gondja van vele, mint nekem a DSL nettel. Semmi nem fekete vagy fehér.
    Nem akarom védeni a tréonlányt, de a többi sem jobb szerintem.

    • Des
      május 8, 2011 - 9:27 de.

      Én 5 éve használok UPC-t és semmi gondom nem volt vele azon kívül, hogy 1 éve köbö 2napig nemvolt netem valami vezetékszakadás miatt.. 😀 Sosem szakad meg, mindíg megvan a megfelelő sebességem /30/3 de a speedtest.net 31.25/3.2-t mér.. 😀

      • május 8, 2011 - 9:53 de.

        Des: pont ezért írtam, hogy semmi nem fekete vagy fehér. 🙂

      • Des
        május 8, 2011 - 10:03 de.

        Ugye? =D Igazából már digis lennék, mert ott 80/25-ös netet kapnék, havi adatforgalmi korlát nélkül. =)

  14. május 8, 2011 - 10:05 de.

    Na ez jó téma 😀
    T okosítást használok én is, volt 1 év Invitel hát az az abszolút hulladék, azóta t van megint 8mbit ami csak 6.5max 😀 13.ker déli része, itt jó. Ritkán szakad inkább hajnalban 5 percre, de stabilan megy. Én úgy gondolom itt jobban ki van építve valamint számít a sebesség, a magasabb rosszabb és miért mondom ezt? Kolléga csajnak UPC van a 30megás vagy 25, van kábeltv, telefon meg a net, minden jó 5k HUF-ért havonta, de azt mondta egy hulladék, heti 4-5ször szakad sok időre. Előfordul, hogy lekorlátozzák a netsebességet a felére (korlátlan) és neki kell telefonálnia, hogy héé, akkor visszaállítják.
    Egyik se jobb, de ugye Mo.-on vagyunk 🙂

  15. Agiido
    május 8, 2011 - 10:16 de.

    Digi-s vagyok, sose szakad, q*rva gyors, és alig fizetek érte valamit. Le lehet lőni.

  16. Kouta
    május 8, 2011 - 11:36 de.

    Azért a szakadás meg ilyenek függ attól is hol laksz pl, ezt nem védésnek mondom de laktam olyan helyen ahova bekötötték a 15mb os netet 2 éve, aztán félév után derült ki, hogy oda csak 1 mb os netet tudnak szolgáltatni… és azis szakad ill elmegy kb mint menonak és olyan sürüséggel is, ugye 1mb os alapnet már nincs sehol, de még mindig az van ott és még mindig 7k a havidija ami azért poénos mert itt a városban 25mb os netet fizetek 3k ért…

    Ahol lakom (itt csak suli miatt vagyok) a szomszéd házba még betudják huzni a T foslány ADSL-ét a miénkbe már nem (vicc is az a pár méter 2011 ben) ez van kb 6 éve, 10 méterrel nem tudják kitoldani a netet DE mindig elmondják hogy kérdezzem meg félév mulva mert terjeszkednek… Igy rávagyunk kényszeritve egy fosabb kábelnetre…
    Ellenben meg kell nézni koreát 😀 olvastam valahol, hogy a kormány 2012 re vagy hogy, minden családnál az 1gb os netet akarja minimumnak (lehet rosszul emlékszem már, nem ma volt) nálunk meg az 5mb ot nem tudják szolgáltatni jól de még az 1 et sem…)

  17. rekotye
    május 8, 2011 - 11:54 de.

    Nálam is ugyanez a helyzet, csak itt meg is szakad a kapcsolat, és ez a szar azt irja ki, hogy “egy hálózati kábel nincs bedugva” . Nem tudom olyankor mi van, de ugyanazt csinálom, amit az elmúlt 5 percben, erre kiírja azt a baromságot, de rá 2-3 másodpercre vissza is jön, és had ne mondjam, milyen kellemes ez egy L2-nél, mikor rajtam van 200 mob…
    Szóval T-com, igen…..csodás egy találmány… Már a mennyiségre mennek ezek a ohadt cégek, nem pedig minőségre…
    Volt egy másfajta incidensünk is, és ha már ez egy ilyen panaszkodós részleg, én is leírnám, nem cink ha senki nem olvassa, mert hosszú lesz kicsit xD
    Nah:
    Elmentünk ehhez a retek céghez, hogy váltsunk netet 2 MB-ról (ami már 2 éve megszűnt és duplát fizettünk érte, hogy a nem létezőt nekünk fenntartsák, csak erről nem szóltak nah mind1…) 15 MB-osra. Elmentünk a céghez, és ott mondtunk hogy váltani szeretnénk. Eddig mind szép és jó, de aztán kiderült hogy ők a xy 18/A-ra kötötték az 2 MB-os netet, az újat viszont xy 18/B-re, a tényleges címünkre. Nah had ne mondjam, hogy milyen zűr volt ebből, fel kellett telefonálni Pestre is, ahol nem vették fel, és haza kellett akkor mennünk, mondták mennyünk vissza jövő héten… Nah ezt a “jöjjenek vissza jövő héten” dolgot összesen 4-szer játszották el, addig mi DUPLA számlát kaptunk, mert a 2 MB-os net is még ment elvileg, de az új 15-ös is, de aztán 1 hónap múlva sikerült letölteni a 2 MB_osat… Addig persze kiküldtek 2 számlát, egy 12 ezreset, ami már nincs is, és egy 8ezreset, ami a tényleges, és ki kellett fizetni hogy rohadjanak meg.. Lényeg:
    T-com – We lovin’it…..

  18. Evangelion
    május 8, 2011 - 12:57 du.

    Kuld el a Homarblogba ott talan felfigyelnek ra.

  19. Lacci
    május 8, 2011 - 1:05 du.

    Sokáig én is a sokat emlegetett szolgáltatónál voltam, de nálunk is sok volt a szakadás, bár nem ennyire,de kellemetlen volt L2 siege közben.Egyszer miután beadtam a kérelmet, hogy megyek máshoz.rádumáltak,ajánlották ugyan a sebességet, kicsit olcsóbban, és rádumálták:), de mikor legközelebb hibát jelentettem, akkor szombat reggel 7:30 kor ott volt s szerelő:)örültem neki nagyon, aludtam volna még kicsit, de legalább kijöttek és megcsinálták,persze a szakozgatás megmaradt.Aztán mikor a helyi kábel tv bejelentette, hogy fognak netet is szolgáltatni, kaptam az alakalmon és átmentem.Azóta szakadás féléven max 2 szer fordul elő, azon kívül, hogy valamikor éjfél környékén,de erre fel is hívták a figyelmem, a sávszélesség az meg bőven felül van az a garantálton és teljesen elégedett vagyok.

  20. meridian
    május 8, 2011 - 2:52 du.

    “egy hálózati kábel nincs bedugva”…

    Az bizony azt jelenti, kontakthibás a hálókártyád catlakozója, vagy az ethernet kábel egyik érpárja szakadt és épphogy érintkezik . Cseréld ki előbb az összekötőkábelt, ha nem megy, akkor a hálókártyát.

    Menorel-nek: a -6dB SNR Margin/Attenuation az bizony nagyon jó érték, ez 40 felett kezd szar lenni. Minél kisebb ez az érték annál jobb, ez a vonal csillapítását (azaz a jelerősség veszteségét) mondja meg

    Ha a “noise margin” esik le -9dB alá, na az a baj, alatta szakadni fog, kisebb sebességet kell kérni. A “noise”-nál ez a érték akkor jó, ha minél nagyobb számot mutat. Ez a jel/zaj arányt mutatja.

    Amúgy T-Comot nem minősítem, egyszer majdnem miattuk rúgtak ki, mert megtettem, pontosabban szólva az ügyfél véleményét és szavait tolmácsoltam a hibabejelentésben, csak nem derült ki az hogy ezt az ügyfél mondta. Bár az is igaz, hogy a véleményem megegyezett az ügyfélével többé-kevésbé…

    Az ADSL üzletágat én úgy látom már nem fejlesztik, mivel majd optikát akarnak mindenhova bevezetni, de mivel tavaly megsújtották őket különadóval, ez irányú fejlesztéseiket ezért elhalasztották/leállították, gondolom olyan szándékkal, hogy később – kedvezőbb helyzetben – majd nagyobb összegű állami vagy EU-s pénzeket csikarjanak ki. Persze nem látok a kártyáikba bele…

    • menorel
      május 8, 2011 - 6:58 du.

      Szia, ehhez nyilván nem értek túlságosan, de legjobb tudásom szerint az SNR Margin == Noise Margin. Legalábbis az SNR rövidítése: Signal to Noise Ratio.

      Amire te gondolsz szerintem az a “Line Attuneation” érték, aminél valóban az a jó, ha minél alacsonyabb az érték, hiszen ez adja vissza a vonal csillapítási értékét.
      Ez az érték nálam egyébként átlag 20 downstream és 17 upstreamen, ami annyit jelent, hogy kb 4-5Mbit/s-t bír a vonalam.

      De ha rossz felé járok ezekkel az értékekkel akkor szólj pls 🙂

  21. psychedelic
    május 8, 2011 - 6:50 du.

    Én is 10+ éve T-com-os vagyok, viszont nekem teljesen pozitiv a dolog, nem sok gondom volt a nettel ez alatt az idö alatt, ha volt is hamar megszünt illetve 2x kellett modemet cserélni. Jelenleg optikait hasznalok, 5k-ért van az 52 csatornás tv, telefon, a 25 megas net, és ez legalább tudja is nem ugy mint adsl.
    Le is kopogom, remélem a kövi 10 évben se lesz több gondom vele, szóval peströl költözzetek vidékre, itt zalaegerszegen sztem kb mindenhol van optikai, és nekem jónak tünik, többi szolgáltató viszont vicc szinten van errefelé.

  22. Delebriel
    május 8, 2011 - 7:07 du.

    Hát igen, úgy fest a 3. ker.-ben van a legnagyobb gáz. Amúgy melyik típusú net az, ahol a letöltési sebességet nem húzza le az aktív feltöltés? Mert engem nagyon idegesít néha, hogy ha elkezdek feltölteni, nulla a letöltési sebesség.

  23. Goren
    május 8, 2011 - 7:13 du.

    Nekünk upc fiber 120 as netünk van régebben ezzel is voltak gondok. Pl beázott a lakótelepi elosztó vagy szó szerint lefagyott (-10 et nem bírta), egy idióta szerelő félrekötött valamit a ház elosztó szekrényében és persze a lakásban is lecseszték egyszer a kábelezést de viszonylag hamar kijöttek mindig egy szer kellett csak mondanunk hogy váltani fogunk akkor amikor a ház szekrényében kötött félre valamit az előző csóka. Mert ugye náluk azt írta a gép hogy minden faxa nálunk meg semmi sem volt (se tv se telefon se net). Mondjuk a beázásuknál is jót röhögtem 4 autóval voltak kinn és kb 8 óra volt mire meghegesztették valahogy.

  24. Liri
    május 8, 2011 - 9:17 du.

    Én is a “15ből” T-homozok…
    Probléma úgymond szokásos…
    Megoldási javaslatok:
    1. az egész házat újra kell kábelezni.
    2. sajnos nem tudjuk mi lehet a gond, keressük. (Én tudom mi a gond: nem jó a net)
    3. (ez személyes kedvencem) kisebb a modem kábel dugó, mint a port (elnézést a szakszerűtlen megfogalmazásért). A csávó aki kijött, egy szigszalag darabbal ezt rögzítette, majd közölte ne takarítsunk a tv mögött, mert még kicsúszhat.

    • Delebriel
      május 8, 2011 - 9:22 du.

      Egyedi problémára egyedi megoldás… Legalább kreatív volt a szerelő. 😀

  25. Hasufel
    május 9, 2011 - 8:46 de.

    Sziasztok!
    Én a drága upc-nél vagyok kb 2 éve, ha nagyon megerőltetném magam sem tudnék egy kicsi jót sem mondani róluk. Nagyjából havi 2-3szor kell őket hívni, mert valami elromlott, cseréltek már modemet, kábelt, tény, hogy mindig megoldják azonban eltelik jobb esetben 1-2 nap mire meglesz. Mondanom sem kell ha ez hétvégére esik hány nap kiesést jelent….
    Nemrég felhívtak, hogy látják mennyiszer hívom az ügyfélszolgálatot és hát hogy ez miért lehet, hogyan tudnának segíteni. Szépen elmondom, hogy rendszeres nem megy valami, erre ők aha, tudnak róla, utánanéznek stb. Azóta is ugyanolyan…az ügyfélszolgálatukat egyébként sem mínősíteném, 15-20 perc a minimum, ráadásul csak munkaidőben hívható….

  26. Finyak
    május 9, 2011 - 12:41 du.

    Nekem emiteles van,amit felvásárolt már a tcom,de igazábol nagyon panasz nemlehet.Néha megszakad,olyan hetente 1-2 alkalommal,de nemvészes,hallottam ettöl rosszabb netröl is már.Régebben nekem egy kábeltvs szolgáltatoval volt ki a tököm,akkoriban pont lineageztem,és olyan jo volt h 5-10percenként dct kapok,ez ment nagyon sokáig,de csak L2 közben,másnál nem volt baj!A szolgáltato mindig aztmondta h nemtalálnak sehol hibát,aztán miután egy haver odakerült a szolgáltatohoz,mondta h várjak pár percet,átirta az ipmet,és utánna nem volt egyetlen dcm se soha:D Az összefüggést nekérdezzétek,de a lényeg h megjavult:) De Meno gondjára…,hát fene se tudja..

  27. Shay
    május 9, 2011 - 1:55 du.

    Gondolom már próbáltál minden beállítást a modem/routeren.. nekem is volt hasonló, a központi router volt a hibás, de amit még tudsz próbálni:
    Az MTU-t én átállítanám 1452-re 1500-ról (1200-1500), ez, ha jól emlékszem az adatcsomag mérete amit egyszerre átküld, néha túlcsordul ha túl nagy. Nekem úgy kevesebbszer szakadt meg. Biztos nem nálad lesz a hiba, mindenképpen próbálj meg egyel “fentebbi” emberkével beszélni, tudsz hivatkozni az x-edszeri bejelentéseidre ami után nem történt semmi. Én addig szoktam hívi ugyan azt a hibabejelentő számot, amíg hang alapján nem szimpatikus az ügyintéző (és nő) és akkor el tudom érni, hogy feljebb kapcsoljon. Nem “technikai kollega” kell, mert azok akik értenek hozzá nem a telefonvonal mögött ülnek, hanem valaki akinek beosztottjai is vannak. Bár gondolom ezen is tűl vagy már..
    rekotye: ha elmegy a net úgy, hogy a kábelkapcsolat is, de vissza is jön magától, az szinte biztos, hogy router hiba; ilyenem is volt, az egy régi linksys router volt és csak az utorrent használatakor csinálta (gondolom a túl sok párhuzamos kapcsolat miatt).

  28. Shay
  29. PiKE
    május 11, 2011 - 9:14 de.

    Én UPC-nél vagyok lassan 5 éve, jelenleg 30-as DSL kapcsolatom van. Gyakorlatilag használhatatlan. Az Aion 150-350-es ping-et ad vissza, és soxor használhatatlan emiatt. Latency fix fent van. Felhívtam az ügyfélszolgálatot és kb ez a beszélgetés zajlott (lényeg):
    – Az internet kapcs. lenne gondom, teljesen használhatatlan válaszidőket mérek.
    – A sávszélesség meg van. Használ routert?
    – Azzal nem is volt gondom, mondom a válaszidők rosszak, magas a ping. Külföldi szerverre soxor 300 felett van. Így nem tudom használni. És nem használok jelenleg routert.
    – Azt sajnos nem tudjuk garantálni, mert nem a mi hálózatunkban van.
    – Akkor legyen szíves mondani valamit, ami tesztelhetek és az Önök hálózatában van.
    – upc.hu
    – Ennek a válaszideje jelenleg 50-75ms között van. Ez teljesen rossz.
    – Sajnos válaszidőt nem tudunk garantálni.
    – A saját hálózatban sem????
    – Nézem a kapcsolatát és én jónak találom, nem látok semmi gondot, az internet kapcsolat hibátlanul működik.
    – Akkor asszem eddig nem figyelt rám. Ez így használhatatlan!!!
    (amúgy az a vicc, h az index.hu ping értéke jobb volt, mint a upc.hu-é)
    – Én nem látok gondot, tudok még másban segíteni?
    – igen, megnézné, hogy van-e még érvényben hűségnyilatkozatom? … (nincs)

    na jó, de ezek után mégis mire váltsak?

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s