Kezdőlap > Blog, TERA ENG, TERA Online > EU CPE – Des beszámolója

EU CPE – Des beszámolója

Legfrissebb, – de még mindig nem az utolsó – beszámolónkat az EU CPE-ről ezúttal Des szállítja:

Eléggé megörültem, mikor tavaly nyár folyamán megtaláltam TERA nevezetű játékot. Már 5 éve nyüstölök egy noname Free MMORPG-t, aminek többé/kevésbé hasonló a harcrendszere a TERA-hoz. Mikor Októberbe a kCBT megnyitásra került esélyem adódott(volna), hogy kipróbálhassam a játékot Menorel barátunk segítségével, de a szűkös CBT idő miatt lekéstem róla. Most végre, szerencsének és a Variance blognak köszönhetően itt volt az alkalom, hogy kipróbálhassam eme játékot!

Nagyon kellemeset csalódtam TERA-ban. Amennyi gameplay videót néztem, arra következtettem, hogy egy idő után az ember beleun a játékba, még akkor is ha új neki. DE NEM! Én személy szerint, másfél órás késéssel pottyantam bele TERA világába, nagyon izgultam milyen játékra számíthatok. Szerencsétlenségemre a cenzúra problémával takaróznak az Elinnekkel kapcsolatban a nyugatiak, így Elin-t nem tudtam indítani, így egy Popori Berserkerrel indítottam. Videók alapján egy aprító karakternek tűnt és a szintezés folyamán ez be is bizonyosodott! Beteg egy kaszt, meg kell hagyni. Tekintsétek el nekem ha nem lesz valami jó, mert ez lesz életem első beszámolója.
Az összes készült képeket – itt – tekinthetitek majd meg. Najó, ideje csoportosítani a gondolataimat.. =D

Az első percek

Az izgalmi állapot (ami miatt még elnyomtam az első belépésnél látható videót is..) leküzdése után, oly kevés sikerrel nekiláttam körbetérképezni az UI-t, mivel én szerencsétlen hát több éve az ALT billentyűt használom beszélgetésre TeamSpeak-en, ami rejtettui itt a játékban annyit tesz, hogy előhozza a rejtett menüt és emellett ide-oda pakolhatod a részeit, amibe nem igazán mentem bele, mert rá voltam indulva a játékra.. Mivel már egy ideje követem a blogot, alap tudással azért rendelkeztem a játékkal kapcsolatban, így nem éreztem magam annyira elveszve. Amint megláttam a narancssárga felkiáltó jelet az NPC felett, rögtön eszembe pattant, hogy hoppá’, ez itt egy Story quest! 😀 Neki is lendültem, de ezt majd később. Az irányítás egyáltalán nem lesz senkinek sem idegen, aki már játszott az Assassin’s Creed játékokkal. Ugyanaz! (még talán szerencsésnek is érezhettem magam azért, mert TERA előtt, 60 órán át nyüstöltem az új részét…) Ami nagyon, de nagyon megfogott a játékban, az a grafika. Manapság, nem igen találni MMORPG-t ilyesfajta látvánnyal.

A látvány

A játék eszméletlenül szép! Nagyon részletes, látszik ahogy a szél fújja a lombokat, füvet, az ég mint a blogon is láthattátok, nagyon jó (új?..) technikával készült, ami úgyszintén gyönyörűre sikeredett. Emellett azt is meg kell említenem, hogy kell a játék alá vas.. Nincs gyenge gépem, AMD Phenom II x4 955 ~3,2Ghz, 4GB DDR3 1600Mhz RAM és SAPPHIRE RadeOn HD5770, maximumon 1440×900-ban párszor lement az fps 30 alá. (ez akkor történt meg, mikor elmentem egy új pálya részre és a processzornak dolgoznia kellett, hogy betöltse az elemeket. Amint ott kótyavetyéltem fél-egy percig, az FPS-em visszaugrott 60 fölé..) Lényeg a lényeg, legtöbbször probléma mentesen futott a játék. A grafikai motor egyetlen hátránya/hiánya az, hogy nincs benne élesítés. Igaz, meg lehet oldani szoftveresen a kártyád programjából, de azzal nem bíbelődtem.. Tavaly ilyenkor, mikor elkezdtem AION-al játszani, emeltem kalapom a grafikája előtt. Hát, az AION és a TERA grafikája ég és föld, mintha a WoW grafikáját hasonlítanánk AION-hoz (lehet túloztam, de nem érdekel.. -_-). Az biztos, hogy a játék hangulatát, hiába adnánk nektek screenshotokat és videókat, sose fogja visszaadni olyan szinten, ahogy te azt majd játékban át fogod élni!

A harcrendszer

A TERA harcrendszere nagyon egyedi, nem olyan, hogy (target < GuitarHero billentyűgitározás < elégedett arc a csata végén :]..) mint az eddig megismert MMORPG-nél, de ezzel mostanra már mindannyian tisztában vagytok vele, gondolom. Az irányítás nagyon egyszerű. WASD-vel mész és amerre nézel az egérrel/célkeresztel, arra fog skillezni. Az egyik dolog, ami engem legjobban megfogott a játék harcrendszerében, az az, hogy a mobok „okosak”. Reagálnak a mozdulataidra, kikerülik a támadásaid, ha többen vannak a nagyfőnök Jóuzsi rád küldi a PöttömPannikat, hogy foglaljanak le, amíg ő rákészül a „villantós” special skillre, s így letámadva téged sebet ejtsen rajtad.

A másik, az AOE támadások.. összehúzol 6 mobot (single mobokból ennyit enged a játék, csoport mobokból meg 2-t..) és indulhat az aprítás. Amit érdemes megjegyeznem, hogy a sebzésed eloszlik a mobok között. (pl.: ha 500at sebez a skilled egy mobra, akkor 5-re, mobonként 100-at fogsz csapni..) (***szerk(by Menorel): Azért ez nem ennyire egyértelmű, ahogy Des kolléga leírta. Természetesen annyi mobot húzol össze amennyit csak akarsz, csak ugye folyamatosan tagelni kell őket, hogy ne szakadjanak le, nekem legalábbis rendszeresen sikerül összehúznom a fél pályát. A damage valóban eloszlik ha több mobot ütsz, te de sem ennyire statikus, figyelembe veszi a mobok helyzetét hozzád képest és egyáltalán nem biztos, hogyha 500-at ütöttél volna, akkor 5 mob esetén ne kapnának összesen 500-nál több sebzést. De nyilván általánosságban lehet számolni a Des által leírt képlettel.) A különböző kasztoknak más más „menekülő” skilljük van. Berserkernek és a Lancernek block, a Mysticnek teleport a többinek meg elugró skilljük van. Remélem mindenkinek egyértelmű, erről most nem szeretnék többet írni.

PvP – Gear

Rendes beszámolót ne várjatok PvP-ről, mivel Lv.17-en eléggé OP az összes ranged class. Volt szerencsém PvP-ni jó párat mind a Sorcererrel, mind a Berserkeremmel és 2szer a Lancerrel.. Mint gondolom mindenki tudja, szokásosan az MMORPG-hez képest, a Sorcerer egy nagy DPS, csak papírkutya! Ez itt is ugyan így van. Hiába volt Lv.17-en elérhető legjobb gearem +3ra enchantolva, nem éreztem magam annyira erősnek (ez nem azt jelenti, hogy nem nyertem duelt, csak ha bekapott egy Slayer + egy Berserker, megfeküdtem.. ez a Deathmatch-ekben fordult elő „kezdőként”, mikor még nem volt sok tapasztalatom a PvP-ről..). Ha valaki béna, meg fog halni, alias tehetség>gear séma van a játékban. A játékban lehetőségünk adódik X v X PvP-re alias nem sima duelekre, hanem Deathmatchekre. Akár 10v10 is lehetséges. Eleinte szokatlan volt, de belejön az ember és akkor már taktikája is lesz =). Nem tudom mennyire tartozik ez ide, de ide írom.. mint tudjátok a játékban fellelhetőek a kristályok, amit a fegyverbe és az armorba tudsz belepakolni. (Fegyverbe: krit. ráta növelőt, +8% dmg 50% HP alatt és még1 dmg növelőt, ha fekszik.. Armorba: 3x HP+256, így elértem az 5200 HP-t Sorcererrel, mikor az átlag játékos HP 4500 volt. Sokszor mentette meg az életem..)
A krit rátámat érezhetően megnövelte. Sokkal többet kriteltem és fektettem a papokat a 2200-as kritekkel..

Questelés

Ami, manapság már alap az MMO-ban, az a quest helper. Itt is nagyon eltalálták, egyszerű, térképen kis piros ponttal mutatja a célpontod területét. (persze nem fogja pontosan mutatni, hogy neked is legyen dolgod, meg néha direkt nem úgy mutat, hogy beleolvass azért a quest logban, hogy nem ölni kell te nyomoronc(L), hanem gyüjtögetni.. xD) A questelés menete megszokott a többi MMO-hoz képest. Lajos estére, pacalpörköltet szeretne főzni, ezért megkér, hogy vágj le neki néhány tehenet a beléért.. stbstb. De megajándékoztak minket pár újfajta questel, mint pl. scriptelt questek. Kísérd el XY-t oda és védd meg a többi mobtól (mert persze betámadják..), vagy védd meg a cicust az ostromló moboktól a hídnál. Eléggé FUN! =D. A Story questek a szokásosak, mivel Ő megölte ezt, bosszuld meg, de persze kapunk mellé szép Cutscene-t. Ahogy nézegettem a youtube videókat, azért később lesznek elég durván scriptelt Story questek (főleg a 40-es tetszik..). Questeléssel nagyon könnyű fejlődni. Én úgy fejlődtem, hogy megcsináltam az összes questet, amit csak találtam, kivéve a repeatable.. =D. Röpke 6óra alatt 17-es szintre érhetsz, ha már ismered a játékot. (ezt az időt a 2. és 3. karakteremmel értem el, első karakterrel röpke 14 óra volt..) Megjegyzem, magasabb szinten, megcsinálod a repeatable questet 100-szor leadás nélkül (mert szerencsére tovább számolja..) és ezután ha meguntad a 4-5 óra farmolást, 2 perc alatt másfél-2 szintet is fejlődhetsz! Lv.10 fölött, már olyan questekkel is találkozhatsz, ami zöld itemet is ad!

Karakterek


Összesen mint említettem, 4 karaktert hoztam létre. Ezek közül 3-al Lv.17-ig mentem és 1-el Lv.9-en maradtam.

Berserker

Ezzel a kaszttal kezdtem, mivel leírások és videók alapján, egy igazán erős, aprító karakternek tűnt és ez a fejlődés során, be is bizonyosodott. Beteg egy kaszt, meg kell hagyni, lassú de halálos. Minél többet játszottam vele, annál jobban megkedveltem. Ez az a kaszt, amihez jó időzítés szükséges PvP-ben, ha be akarsz találni, nehéz de megérzik ha betalál.. PvM-ben, gyorsan haladsz vele, minden mob fekszik 2-3 skilledtől. Túléléshez ott van a block skilled, ami sokszor segít ha baj van. Legtöbb skillje abból áll, hogy benyomod, feltöltöd maxra és odavágsz, amihez persze mana is kell, amit alap ütésből kaparhatsz össze. Berserkernek tudniillik nincs manája és ha éppen van is neki, szépen lassan elfogy az magától. Sokat critel, és ha betalál az fájni fog.. =)

Sorcerer

Annyiban különbözik a Berserkertől, hogy nincs nagy védelme. Futsz < lősz < dodge < lősz < halál kb. ennyivel le tudnám írni a Sorcerert, de nem fogom.. =D Mana használattal nem volt gondom. Sose kerültem olyan helyzetbe, hogy ne lett volna manám. A HP mindíg alacsonyabb volt 10-20perc mobolás után.. nagyobb szinten, elég beteg skilleket fog kapni a Sorcerer, amiknek igen nagy manaigényük lesz, szóval arról nem nyilatkoznék. Critek batárnagyok, vetekszik egy Berserkerével és sokkal könnyebb betalálni vele. Mint a harcrendszerleírásnál lévő videón láthatjátok, gyorsan lehet vele is ölni, csak figyelni kell, hogy ne találjanak el.

Priest

Hát, igen, a healer. Én bezony szeretem a healereket, de ez most valahogy nem jött be. Nem azért, mert rosszul healel, nem! Hanem mert fejlődni egyedül, gyötrelmesen lassú. Még a Lancer is, aki nem egy DPS betyár, azzal is gyorsabban megy. Priestel nem teheted meg, hogy összehúzz több csapatot, mert akkor még tovább osztódik az a kis sebzésed is, amit eddig ütöttél. Az tény, hogy TERA-ban a healer létfontosságú Dungeon party „alapkő” a Lancerrel együttvéve, de én az biztos, hogy nem leszek Priest =D. Összegezve, a Priest egy szükséges kaszt, amihez nagy ügyesség kell, hogy kihealeld a party-t bossfight-ok közepette, másrészt nagy türelem és higgadság ahhoz, hogy fejlődj. (nekem ez jött le Lv.9-ig..)

Lancer

Más szóval nemtudnám illetni, mint a kőszikla. Ha ez egyszer lerakja a shieldjét a földre, azon semmi át nem megy. Fejlődés szempontjából, lassú, de elviselhető (az a szerencséje, hogy nemkell HP-t töltenem, csak a Staminát..). Egyedüli gondom ami a Lancerben fenntartásokat okoz, az a manahasználat. Hiába van alap manaregenerációja, 4-5 skill után (ami pillanatokalatt megvan, mert gyorsan visszatölt) elfogy a mana. Alap ütéssel tudod visszatölteni nagy nehezen, de így meg lassan hal a mob.. =D. Röpke 7,5-8 óra alatt felhúztam Lv.17-re. Itt rögtön megkapta tőlem az előre +3-ra felenchancolt 17-es zöld gear-t amit rögtön duelben próbáltam ki Szergely(slayer) és egy Archer ellen. Szergely elleni duel döntetlen lett, mivel lejárt az idő xD. (persze nekem volt több HP-m (L)..), Archert meg pillanatok alatt beaprítottam, mert minden erős, töltős támadását leblokkoltam, ezután rush és stun osz’ csapkodod. Több tapasztalatom nincs vele, mert ezután már nem volt időm gép előtt lenni vasárnap este.

Összegzés

Amit a TERA hozott nekünk újításokat és játékélményt, az egy vakmerő próbálkozás a piacon, de nekem ez bejön. Én sem hiszem, hogy a WoW GuitarHero-sok helyt fognak álni TERA világában, de az biztos, hogy aki ezt a játékot kipróbálja, maradandót fog hagyni az emlékezetében. A játékmenetet pörgősnek mondhatnám, PvP aláz, összességében, egy igazi rákoczkulós játék a TERA. Bevallom végig online voltam, amíg a szerverek mentek, kivéve vasárnapot, amit nagyon bánok. Amióta ezzel a játékkal játszottam, nincs hangulatom más MMO-val játszani, még azzal sem, amit 5 évig nyüstöltem. Alig várom már a következő bétát, hogy újra játszhassak eme koreai remekművel. Ne várjatok rendes összegzést, mert 4 nap lowlvl játékélmény után, nem lehet rendesen leírni milyen a játék. Mint tudjátok, magasabb szinten, pörgősebb, nehezebb + ott lesz az end content, amiről még mindig nem tudunk semmit. Szóval üljünk a hátsónkon és csorgassuk a nyálunkat a koreai videókon őszig, mert remélhetőleg addigra hozzánk is el ér majd TERA világa.


Kategóriák:Blog, TERA ENG, TERA Online Címke: , , , ,
  1. Rdei
    április 17, 2011 - 10:48 de.

    A Pedobear befigyel 😀
    Szép beszámoló 😀

  2. Des
    április 17, 2011 - 1:11 du.

    Ha már Elinről volt szó.. 😀
    Köszi.

  3. fema
    április 18, 2011 - 6:04 de.

    Jóra sikeredett az első beszámolód, csak így tovább a következő bétánál is! 🙂

    • Des
      április 18, 2011 - 12:41 du.

      Köszi! Reméljük mihamarabb.. 😀

  4. Szergely
    április 18, 2011 - 7:46 de.

    “(persze nekem volt több HP-m (L)..)” – Persze-persze, szeretsz nagyokat mondani, azt észrevettem… 😛
    “Természetesen annyi mobot húzol össze amennyit csak akarsz, csak ugye folyamatosan tagelni kell őket, hogy ne szakadjanak le” – Nekem rendszeresen leakadt a 7. mob, akkor is, ha már kapott párat. Duo-ban viszont 2x annyit engedett összehúzni. Persze lehet én voltam béna, videókon láttam olyat, hogy simán összerántottak 20-30 mobot…

    • Des
      április 18, 2011 - 12:23 du.

      Ezt múltkor megbeszéltük(és megegyeztünk, hogy én nyertem xD) najó viccet félretéve.. 😀 2x 2 csapat minionost húzott össze a slayer meg a berserker amelyik vidiről beszélsz.. 😀

    • Szergely
      április 18, 2011 - 12:26 du.

      Solo sorcira is emlékszek, de lehet az is minionos volt, mindenesetre ugyan úgy nézett ki mind 😛

  5. 0zirisz
    április 18, 2011 - 2:01 du.

    Kifejezetten jók a videók (!) és a beszámoló is részletes. Köszi!

  1. május 6, 2011 - 5:56 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s