Kezdőlap > Blog, TERA ENG, TERA Online > EU CPE – Xerb élménybeszámolója

EU CPE – Xerb élménybeszámolója

Még mindíg nem fogytunk ki a EU CPE egyéni élménybeszámolókból. Át is adnám gyorsan a szót xerbnek:

Előzmények: Van egy olyan érzésem, hogy a beszámolóm meglehetősen fanboyosra fog sikeredni, ezért fontosnak tartom az elején leszögezni, hogy nem vagyok tera fanboy, sőt a játékot amióta hallottam róla elég szkeptikusan szemlélem/szemléltem.Amikor először láttam videókat a játékból, úgy gondoltam, hogy ez lesz az az mmo amivel Én tuti nem fogok játszani.Nem tetszett amit a videókon láttam, az irányítás nem tűnt kézre állónak, a nontarget rendszer pedig egyenesen taszított, “mi ez mmorpg vagy tps ?!” kérdeztem magamtól. Persze akarva akaratlan néha elém került egy-egy videó vagy screenshot a játékból és konstatálnom kellett ,hogy “jé a grafika egész pofás“. Nem sokkal ezután erőt vettem magamon – feljöttem tera variance blogra – és olvastam pár beszámolót koreai betakról, class leírásokat és látnom kellett, hogy szinte mindenki pozitív véleménnyel van a játékról; különösen amitől Én leginkább ódzkodtam:  a combat rendszertől, mások pont hogy ezt mondják a játék legnagyobb erényének. Rá kellett jönnöm, hogy talán tévedtem és rosszul ítéltem meg a játékot, amivel azt értem el, hogy hihetetlen mennyiségű információról maradtam le amit kénytelen voltam utólag pótolni. Szisztematikusan kezdtem olvasni a blogon fellelhető postokat,szívtam magamba az információt, ami mint kiderült jó szolgálatot is tett mikor Menorel kiírta a kvízt a CPE részvételért. Persze egy nagy adag szerencse is kellett, hogy megnyerjek egy keyt, ebben sem volt hiány tehát már semmi sem választott el , attól hogy élesben is kipróbálhassam a játékot.

Kliens és szerver

Pár nappal a teszthétvége előtt kaptuk az e-mailt hogy biza nekiállhatunk a kliens letöltésének. Gyakorlatilag a játék telepítőjét egy torrent klienshez hasonló program szedte le a gépünkre, ebből kifolyólag seedelte is a hddre letöltött anyagot a többi felhasználónak. Teljesen jól működő rendszer , bár nálam a seed sajnos a trágya netemet szépen kinyírta. Viszont amint feltettem egy netlimiter programot amivel korlátoztam a tera downloader feltöltési sebességét minden flottul működött. A játék telepítője kicsivel több mint 15 GB tett magáévá a merevlemezemen. Ezután következett a meglehetősen hosszadalmas telepítési folyamat aminek végén egy több mint 20 GB-os kliens terpeszkedett a gépen. A hosszú telepítési idő bocsánatos bűn, mivel ezt annak köszönhetjük hogy a készítők elég szépen “összehajtogatták” a telepítőt . Viszont így legalább kevesebb időt vesz igénybe annak a letöltése.  Szóval fátylat rá. Mivel ez volt az eu régióban az első nyilvános teszt (még ha korlátozott kereteken belül is ) én mindvégig ara számítottam, hogy nem fog minden simán menni a startnál és menet közben is előfordulhatnak leállások.Tévedtem. A szervert a megadott időben beélesítették és atomstabilan működött .Nem tapasztaltam a teszt alatt egyszer sem lagot, nem voltak váratlan szerver leállások sem. Mindösszesen három alkalommal kapott dc rontott kicsit az összképen. Talán még annyi panaszunk lehet az üzemeltetők felé, hogy a tesztnapok végén semmilyen üzenetben nem kaptunk tájékoztatást, hogy “5 perc múlva server shotdown ,pajti ,logolj ki!” Bár gyakorlatilag a szerverek pontosan az előzőleg megadott időpontig voltak onlineok (vagy talánkicsit tovább is ) , szóval erre sem igazán lehet panaszunk.

Start Game

Nos , szóval megvolt a letöltés , telepítés , akkor nem marad más mint rátenyerelni a start gombra a launcherben.A töltési idő a login screenig meglepően gyors , de később is ezt fogjuk tapasztalni a játékfolyamán . Nem kell dühítően sokat várakoznunk sehol sem .Itt említenék meg egy érdekes kis trükköt amit az egyes pályarészek betöltésénél alkalmaztak ha a Griffel való repülést/teleportálást választjuk úti célunk elérésére akkor belerepülünk egy gyűrűbe miután, “gyorsító fokozatra” kapcsolunk, ami abban nyilvánul meg hogy az utazásunkat úgy éljük meg mintha egy féreglyukban repülnénk . Nem látjuk a környezetet csak elmosódik mindenkörülöttünk. Ahogy észrevettem míg mi ebben a csatornában tartózkodunk addig az engine a “háttérben”betölti, összerakja a helyet ahova meg kell érkeznünk, ha ez megtörtént huss kijutunk aféreglyukból .Az egésznek gyakorlatilag annyi értelme van, hogy nem egy statikus betöltőképernyőt kell bámulnunk hanem az utazás illúzióját kelti ez megoldás.Nagyon ötletes, bár sokadszorra talán kicsit unalmas.

Race/Class selection

Mit is lehetne erről írni? A grafika álleejtős . Ahogy válogatunk a fajok közt a háttér ahhoz igazodik, hogy éppen melyiket választjuk . Nagyon látványos ahogy a háttér változik, felépül. A classok választása is hasonlóan működik. Érdekes hogy az egyes osztályok mellett az irányítás nehézsége is fel van tüntetve, nem tudom ezt hova tenni és sok értelmét sem látom. Egyébként minden a helyén. Szép ahogy a karakterek mozognak és az alsó kameraállás ishatásos, főleg a female castanic karaktereknél : ) .

Kalandra fel

Miután túl voltam első karakterem megalkotásán egy castanic slayer (később lecseréltem egy aman berzire), belevágtam a játékba.Felvettem az első questeket , minden teljesen értelemszerűen működik e téren. A leírás alatt ott az npc/mob neve amit keresnünk kell szóval még a quest leírásában sem kell keresgélni hogy “kit vagy mit” , csak lescrollozunk legalulra és katt, már mutatja is a mapon hol is keressük az illetőt. A questekkel kapcsolatban még pozitív csalódás, hogy quest itemeket nem inventoriba szórja ajáték, hanem gyakorlatilag csak számolja, hogy igen ennyit szedtél össze. Amint kiértem a kezdőhelyről megvívtam első harcomat. Nem ment valami fényesen. Eleinte leginkább a távolság felmérése okozott gondot. Nem egyszer mikor nekem már úgy tűnt, hogy igen már rangen belül az ellen, viszont mikor elkezdtem csapdosni a greatsworddel akkora luftokat ütöttem, hogy a fejem majd letekeredett ahelyéről. Mindezek ellenére meglehetősen hamar beletanultam a harcrendszerbe. A lényeg csak annyi,hogy az ellenfelet kell figyelni, kitapasztalni mikor akar támadni, ellépni az ütéseink elől. Persze minden mob más, más taktikát alkalmaz , más skilleket tol el, aminek köszönhető hogy talán picivel nehezebb megunni a mobok elleni harcot, a grindelést mint más játékokban. Hozzáteszem én lvl 17ig egyáltalán nem untam meg, pedig saját magam farmoltam ki a Shineing cuccaim (17 lvlig megszerezhető legjobb set) és a 17es zöld fegyverem. De nem csak a mobok változatossága és a harcrendszer az ami érdekessé teszi a grindet. Nekem tetszett az hogy akár 5-6 velem egyszintű mobot is össze tudok kapni és aoekkal leölni anélkül hogy én is fűbe harapnék. Ha már az aoe témánál vagyunk ,hozzátenném , úgy képzeljükel a dolgot hogy ha pl. a baltánkat meglendítjük és az érint több ellenfelet akkor sebzi is őket, tehát nem csak a kifejezetten aoe skillek azok amik több ellenfélre hatnak .

A világ

Már említettem, hogy nem szeretnék fanboykodni de a világról csak szuperlatívuszokban lehetbeszélni. Hatalmas, változatos területek. Nem emlékszem, hogy mmoban valaha is láttam volna ekkora kiterjedésű mapokat. Sajna a teszten a 17 lvl szintlimit miatt nem lehetett teleportálgatni minden régióba ( gondolom a storyline visz majd tovább a magasabb szintű területekre) de én úgy gondoltam, ha már itt vagyok látnom kell minél többet a játékból és gyalogszerrel indultam a messzi tájak felderítésére. A környezet változatos. Jártam fenyőerdőben, sivatagban, dzsungeles környezetben, lombhullatóerdőkben. A táj sehol sem tűnt monotonnak, unalmasnak. Fenyvesekben famegmunkáló gépeket találunk, sivatagban oázisokat, elhagyott városokat fedezhetünk fel. Néhol folyók, patakok tarkítjáka tájat.  A mindenkori éghajlatnak és vegetációnak megfelelő állatok népesítik be a mapokat, nyulakkal, madarakkal, gyíkokkal találkozhatunk. Minden típusú környezetnek megvan a maga hangulata, a hozzá tartozó zajok, hangok, zenék, fényviszonyok és mobok, tereptárgyak teszik teljessé a képet. Elég sok időt öltem abban, hogy minél többet lássak a világból ami nem volt egyszerű hiszen 17lvlen gyakran nálam 20+ szinttel nagyobb mobok közt kellett navigálnom.

Karakterek

Mint feljebb már említettem először egy castanic slayert indítottam. Már mióta figyelemmel kisérem Terat azóta tetszett a slayer , gondoltam ez lesz a nekem való. Számomra nem hozta a hozzá fűzött reményeket. Igazából nem is adtam neki túl sok esélyt, hamar váltottam egy aman berserkerre és egyből bele is szerettem . A készítőknek igazán sikerült eltalálniuk a karaktert. Ahogy cipeli az ormótlan baltáját és csapkod vele , nyögdécsel mikor lesújtás után kihúzza a földből. Néhány ütés közben szinte elesik ahogy a balta súlya magával rántja. Leginkább a cyclon skill animációja tetszett. Ugy kell elképzelni a dolgot hogy a berzi megfogja a balta nyelének a legvégét és elkezdi pörgetni maga körül, miközben a testével úgy kompenzálja a balta centrifugális erejét,hogy ő eközben bedől a másik irányba ( hátradől ), és mikor véget ér a folyamat ugye megfogja a baltát hogy ne forogjon tovább. De a fegyver még menne, lendülne tovább és a súlya, tehetetlenségi ereje majdnem földhöz vágja szegény berzit. Hihetetlen nagy flash az egész: ) Persze a többi class, faj is jól néz ki, bár némelyik talán túl elvont lesz az európai játékosoknak. Például a poén kedvéért és is indítottam teszt alatt egy poporit , de hogy egy plüssmacival toljakfolyamatosan egy mmot az nekem már kicsit sok. Viszont ha esetleg valakinek túl extrém lenne egy gumimaci vagy sziklaember annak még mindig ott van az ember faj mint alternatíva.

Grafika

A játékkal kapcsolatban az egyik legnagyobb félelmem volt a grafika és a gépigény kérdése, de kellemesen kellett csalódnom.A grafika gyönyörű, részlet gazdag. Szépek a fények, árnyékok, ahogy a páncélokon, fegyvereken megcsillannak a nap sugarai.Ahogy már többen leírták előttem, igazából tapasztalni kell ezt, egy screenshot, vagy videó nem igazán adja vissza az egészet , mozgás közben kell látni a világot. Mozognak, Megmozdulnak a dolgok körülöttünk és nem csak egy statikus játéktérben érezzük magunkat. Lenyűgöző ahogy a fákat ringatja a szél,  felhők szállnak az égen, vagy éppen szentjánosbogarakrepkednek körülöttünk , a vízesések látványa, vagy ahogy madárrajok szállnak felettünk .Megtörtént velem hogy bandukoltam egy sík vidéken mikor felfedeztem előttem egy árnyékotel suhanni, felnéztem és egy sast láttam ahogy a légáramlatok hátán vitorlázik . Ilyen kis dolgoktól lesz élő egy mmorpg. A másik dolog ami nagyon elkapott és ez is késztetett a világ gyalogszerrel történő meghódítására: a hatalmas terek és látóhatár. Gyakorlatilag egy magasabb hegycsúcsról elláthatunk akár több régió távolságba is és amit látunk oda el is juthatunk , de ez nem megy a grafika rovására , nincs köd vagy mosógépben felejtett textúrákkal bevont távoli hegyek. Itt úgy oldották meg a dolgot, hogy mégse kelljen atomerőmű a játékhoz, hogy a távolabbi dolgok kissé elmosódottabbak . Anno talán Gothic harmadik részében láttam hasonló megoldást. A gépigényre visszatérve ebben is kellemesen csalódtam, nem fiatal gépemen tökéletesen fut, amire egyáltalán nem számítottam.
Gépigényt talán Aionhoz tudom hasonlítani , ha az jól futott a gépeden, akkor ez is fog , körülbelül azonos fps számot produkál nálam mindkét játék, ami azért meglepő mivel az Ncsoft játéka sokkal szerényebb grafikával büszkélkedhet. Ez akkor volt feltűnő mikor barátnőm mellettem éppen Aiont tolta és néha át-átpillantottam a monitorjára.

PvP/Duel

Erről úgy döntöttem nem fogok sokat írni, aminek két oka is van.  Egyik hogy 17 lvlen nem sokmindenre lehet következtetni a classok balancejával kapcsolatban , a másik ok pedig, hogy nemigazán maradt időm duelezgetni. Annyi minden esetre kiderült számomra is, hogy el lehet felejteni kéremszépen a tabbalkitargetolom azt tolom a rotamat stílusú pvpt. Ott kell lenni nagyon, nem csak a skillbart és a buffokat/debuffokat figyelni.Figyelni kell az ellenfél karakterét, rengeteget kell mozogni ha csak állsz bambán meghalsz ,lehetsz te bármilyen gearban. De ha ügyes vagy lezúzhatsz egy nálad sokkal jobban gearoltat is egy szál gatyában.Tetszik, hogy nem 5sec alatt mennek le a fightok , van idő taktikázni és bízom benne, hogy ez nemfog megváltozni.

Összegzés

Végére azért hagytam pár negatívumot, hogy ne legyen teljesen fanboyos az egész. Például fentebb már írtam, hogy zajlik az utazás a régiók közt.Npchez odamész, griffre felül a karakter, repül egy kört a terület körül és belerepül a gyűrűbe, megkezdődik az utazás. Hogy őszinte legyek amikor először találkoztam ezzel a játékban nagyon tetszett ahogy az npctől elindul a griff a karival, (ugye átveszi a gép az irányítást ekkor), ésmegtesz a kiindulási terület felett pár kört. Ez nagyon jól néz ki és mikor először láttam majd hanyattestem a székkel, de később már frusztrált, hogy olyan rohadt lassan jutok el pl. Velikaba. “Na még egy kör a falu felett és talán belerepül abba az átkozott karikába.. jee -.- ..” Nem tudom, talán a később elérhető helyeken már nem lesz ilyen hosszú ez a gyűrűbe repülés animáció, mert egy éven keresztül napi mondjuk 5-10x meg kell néznem ezt, akkor befordulok. 🙂 Persze még kellene pár dolog . Pl. jó lenne ha a páncélokat, fegyvereket megnézhetnénk, hogy hogyan is néznek ki mielőtt felvennénk őket.Sajnos remodellezni sem lehet cuccokat, ahogy festeni sem ha jól tudom. Ahogy láthattuk a westerniváció még nagyon kezdeti stádiumban van, de ez érthető is hiszen mégcirka 6 hónapja van hátra a csapatnak.
Szóval hajrá és várjuk a beta teszteket! : )


Kategóriák:Blog, TERA ENG, TERA Online Címke: , , ,
  1. április 14, 2011 - 5:56 du.

    Szép, korrekt leírás, köszönjük!

  2. xerb
    április 15, 2011 - 5:50 de.

    Van még egy negatívum amit kifelejtettem a leírásból.
    Mégpedig ,hogy nagybetüt, kisbetüt és számot is használhatunk a karakterünk nevének megadásakor.
    Ezen remélem változtatnak és liveon már nem fogunk találkozni : KilL3rW0lf83 és hasonló nevü játékosokkal 🙂

    • Szergely
      április 15, 2011 - 7:12 de.

      Ezen biztos változtatnak, ha jól emlékszek anno Aionban is így volt CBT-n. Meg valószínűleg bővíteni fogják a karakterkészletet is es nem kell ekezetek nelkul irni vegre 😛

  3. Ozirisz
    április 15, 2011 - 8:36 de.

    Jó kis leírás, köszi.

  1. május 6, 2011 - 5:56 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s