Kezdőlap > TERA ENG, TERA Online > EU CPE – xt198 beszámolója Priest szemszögből

EU CPE – xt198 beszámolója Priest szemszögből

Újabb  élménybeszámoló, melyet most xt198 oszt meg velünk. Xt-nek ez már a második beszámolója, korábban a kOBT-s tapasztalatait is megosztotta velünk. Köszönjük neki az újabb ráfordított időt és energiát.

Xt198: Üdvözlet minden kedves blog olvasónak. Ez már a második beszámolóm lesz, az első ezen a linken olvasható.

Volt szerencsém és kipróbálhattam a koreai OBT alatt a játékot, ahol egy Slayer karaktert vittem el 30-as szint fölé. Az EU CPE alatt pedig úgy gondoltam, mi lenne ha kipróbálnám a healer karakterek közül a Priest-et. Azért lett priest, mert a mystic nem volt szimpatikus, így hát az kiesett. Mivel csak lvl 17 volt a max elérhető szint, ezért még az utolsó pillanatokban elkezdtem egy mage-et, amivel lvl8ig jutottam. Sajnos az első nap egyáltalán nem tudtam játszani, így hát maradt péntek, ahol kemény 4 órát tudtam játszani (azok a fránya szülinapok), illetve szombaton még ehhez csapódott kemény 3 óra. Hát ilyen ez az egyetemi élet, tanulás, bulizás, szülinap, meg még a munka is. Emiatt annyira nem is tudtam koncentrálni és részletesen megnézni a dolgokat, hogy pontosan miket is változtattak meg a koreai klienshez képest… De azért jó pár dolgot észrevettem, ezeket fogom most megosztani veletek. Bővebben a tovább után…

A Priest. Healer tapasztalataim Lineage2-ben bishoppal, Aion-ban cleric-el, WoW-ban pedig druidával voltak eddíg. Ne menjünk bele hogy mennyi az annyi, toltam velük eleget, hogy tudjam milyen healelni. Szóval karakter készítésnél ugye jelzi, csillagokkal, hogy milyen nehézségű az irányítás. Ez a Slayernél azthiszem 1, vagy 2 csillag, a Priestnél ez 4 csillag (az 5ből). Minden karakternek van 1db kezdő skillje, amivel támad. A Priest egy hógolyóhoz hasonlító áramos gömböt lövöldöz (nemtudtam mihez hasonlítani jobban), ami elég keveset sebez. Egy idő után rájöttem, hogy úgy is lövi folyamatosan, ha nyomva tartom a bal egér gombot, és nem kell folyamatosan kattintgatni .

Ugye a játék úgy működik, hogy ha kilövöd ezt a „hógolyót”, akkor amerre kilőtted, az arra megy, egészen 18m távolságig, és aki elé kerül ebben a távolságban (az elsőt) azt sebzi meg. Ha 19m-re állsz a mobtól, akkor szétpukkan a levegőben előtte, és nincs sebzés, viszont a mana az elment. Na nem baj, ezen hamar túlteszi magát az ember (gondoltam én). Még 17-es szinten és sokszor problémát okozott mobozás közben, ha a mob ide oda ugrált, skillezet, stb. A másik dolog ami érdekes, hogy alapvetően a priestnek nincs elugrós skillje, amivel lehetne „evadelni” vagy kiugrani a támadások elől. Kap egy szép kis 400hp-t visszatöltő „tyself heal”-t, amivel csak magát tudja tölteni.

Level 10 környékén kap egy skillt, ami elugrós. Ez egy debuffot is rak egy bizonyos körben az ott tartózkodókra (lelassulnak tőle), és a karakter kb. 8-10métert hátraugrik. Mobozásnál tök jó. Amúgy lassan tölt vissza, és gyakorlatilag semmit sem ér (pvp-ben). Van még egy skillje ami egy lézernyaláb szerű sárga fényt lő ki, és dupláját sebzi a „hógolyónak”. Természetesen ez még 18méterre se megy el, csak kb 10-12méterre. Van még egy másik skill, ami „digitális sárga kockákat” lő ki, és amerre nézünk, egy kb. 160 fokban, területre sebez. Természetesen nem túl sokat, és úgy igazándiból spamolni sem lehet, mert 3 másodperces cooldown-ja van. De mindent összevetve mobozásnál semmi problémám nem akadt.

Csak hogy legyen pozitívum is (de ezután megint negatív jön, akinek nem tetszik az csukja be a szemét vagy ne olvassa tovább.. ), a priestnek _SOSEM_ kell leállni. Van 2 mana töltő skillje is. Az egyik egy buff, amit kb. 4 másodpercen át castol magára, és 20 másodpercen át (ha nem kerülsz combatba), másodpercenként 100 manát tölt vissza. Imba. A másik manatöltős skillje pedig „felhúzós”, 3 szintje van, először zöld, majd sárga, aztán piros. Ha ellövöd, akkor (lvl17-es szinten) kb. 800-1000 manát töltött vissza a 3000ből. Nagyon jó. Ráadásul futás közben is lehet használni, csak amikor elcastolja, akkor megáll a karakter. Kapott még a karakter egy darab debuff leszedő skillt, amit maga körül tud elcastolni, kb. 10 méteres körben. Ezen kívül kapott még egy heal skillt, ami 800 hp-t tölt vissza ezen a szinten, vagy 1 embernek, vagy kettőnek (nem feleződik, mind2 ember 800-at kap).

Na és akkor most jöjjön a fekete leves. Újítások, új irányítás, szép grafika, ugye mindent ígér a játék, mindent meg is kapunk. De én ilyen elcseszett healelési rendszert még az életbe nem láttam. PVP közben, amikor rohangál mindenki, egyszerűen lehetetlen healelni, vagy ha sikerül is, akkor is csak 1 embert, kettőt szinte lehetetlen. Arról nem is beszélve, hogy az a 800 hp visszatöltés, gyakorlatilag semmit nem ér, átlagosan ha azt vesszük, egy karakternek a 800 hp olyan 1/5 része volt, amit visszatöltött, majd amit le is vertek 2 másodperc alatt. Oké lépjünk túl azon, hogy semmit nem ér a healelése. PVP-ben gyakorlatilag bárki akármikor, akár 3 másodperc alatt is megtud ölni. Lehetne fogni a bénaságomra, de azt hiszem játszottam már életemben annyit, hogy ne érezzem magam bénának, még akkor sem ha lesznek olyan kommentelő trollok akik fröcsögő habzó szájjal fogják kántálni, hogy de béna vagyok. Gyakorlatilag semmi esélyem nem volt senki ellen pvp-ben, 1v1-ben sem. Ott vertek el vele ahol csak akartak. Nincs semmilyen, valamit is érő támadó skillje. Ezzel valamit kell kezdeniük a késöbbiekben, különben elég nagy fail a priest.

Végszónak még azért annyit hozzáteszek, hogy TUDOM hogy ez még csak lvl17, és tudom hogy majd a játék csak level 50-en kezdődik, de ettől függetlenül, ebben a tesztben eddíg lehetett jönni, ezt lehetett tesztelni, és ezek alapján, mint olvastátok, nem jó a priest.

A játék a kOBT klienséhez képest sokat fejlődött, egyrészt ugye angol. Végre nem csing cseng nyelven van. Bár hozzáteszem az átvezető videókat még mindig nem sikerült angolra feliratozni, illetve a hangok ugyanúgy koreai nyelven vannak. De legalább már eltudtam olvasni hogy egy-egy cucc mire jó, mit csinál. Voltak apró hibák, pl. a szarvasnak más neve volt a questben, és más neve volt a vadászterületen, de meglehetett oldani. Ami viszont nagyon feltűnt nekem, és nagyon tetszett, hogy kevesebb quest volt, mint a koreain, és mégis gyorsabban fejlődtem. Tehát működik a westernizáció, ahogy mondják, én úgy mondanám, hogy sikerült, lvl17ig, játszhatóbbá tenni a játékot. Igazándiból ez majd úgyis lvl 23tól fog kiderülni, mennyire sikerült nekik.Remélem élveztétek a cikket, és remélem nem tiportam bele senkinek sem a lelkében, de ilyen is van. Ettől függetlenül a játék iszonyat jó, és nagyon hangulatos, és szép, és végre vannak új ötletek, meg új az irányítás is. A játék nagyon bejön, slayerrel, de az biztos, hogy priestet ebben a játékban én nem fogok csinálni, se bétán, se eredetin (ha csak nem javítanak rajta).


Kategóriák:TERA ENG, TERA Online Címke: , , ,
  1. Yusukee
    április 10, 2011 - 9:57 de.

    Hát sajnálattal olvasom, hogy ennyire nem jó a priest, mert ez lett volna az egyik amivel játszani akartam, de így azt hiszem mégsem fogok. A eddigi leírás alapján olyan lehet a priest mint a Dekaron-ba(2moons) a healer. PvP-be ott is szívtam nagyokat healeléssel meg a dps-el. 😦

  2. Aachen
    április 10, 2011 - 10:10 de.

    Na kezdődik a körforgás =/ gyenge priest class = kevés healer
    Ha ezen nem javítanak ezt nem csak a priest classosok sz*opják meg hanem a többi player is…

    Amúgy nem tudom , tapasztalataim alapján priest szempontból 2 mmo létezik
    imba priest ( Aion lvl55ös cleric mikor olykor 2x akkorát healel mint az egész hp-d + chain gear = heló szia pisztácia )

    … és ahol a priestek csak healenek jók de sokszor még annak se. =/ Remélem mikor nálunk kijön a játék nem az utóbbi lesz, de azért ne is az előbbi. ( bár…. én még játékot nem láttam amiben class balance megközelítette volna a normális színvonalat 😀 )

  3. Szergely
    április 10, 2011 - 12:55 du.

    Az a helyzet, hogy group PvP-t, de csak a sima group játékot is nagyon szokni kell. Nekem legalábbis teljes káosz volt elsőre és a CPE végén is totál bénának éreztem magam (nyilván az is voltam ><) group fightokban.
    Viszont úgy gondolom, hogy a healer feladata nem az, hogy szaladjon mindenki után, hanem aki bajban van annak is törekednie kell arra, hogy visszakerüljön a priest közelébe. Healer feljelölése és TS/Ventri használata alap ilyen esetekben. Szerintem idővel ez ki fog forrni, ahogy rájönnek a játékosok, hogy Terában miként kell harcolni csapatban. Mert Tera ilyen téren is eltér a többitől, az biztos.
    Végül egy nagyobb szintű duel:

    A priest nem vette túl komolyan, de az látszik rajta, hogy túlélés szempontjából később kevesebb problémája lesz.

  4. Goren
    április 10, 2011 - 5:05 du.

    Egyet értek aki healt akar az menyjen vissza a priest hez viszont ezt nem lehet mindig megoldani. Nekem is volt olyan hogy DM ben a priest elől fogdostam össze a lövedékeket. Ráadásul valahogy lockolni is lehet az embereket amitől én azt vette mészre hogy ha engem lockolt a priest akkor kaptam a healt rendesen. De egyenlőre úgy néz ki a hogy a priest azt a picit adja ami pont hiányzik (mint a reklámban XD). Én nagyon tudtam örülni ha volt 1 a csapatban.

  5. Des
    április 10, 2011 - 7:09 du.

    Köszönöm a beszámolód. Ezzel igazoltad, amitől féltem, hogy a Priest nem jó másra, csak healre. Én Lv.9-en otthagytam enyémet.

  6. Kouta
    április 10, 2011 - 7:33 du.

    hmm mit szeretnétek a healertől, nem elég hogy healel? ne értsetek félre nyilván tudj fejlödni grp nélkül meg minden, de ne essünk át a ló tuloldalára légyszi, a healer legyen healer (aka 1ik legneedesebb kari grp okba) pl Aion cleric egy trágya ebböl a szempontbol, akkora sebzése van, hogy kb a sorcit surolgatja emellett condi leszedés, és heal, …stb kicsit sok volt. Ezt sem várom, valami arany közép ut kellene, se képtelen ne legyen a solo fejlödésben, se olyan mint aionban. bár ez az én véleményem.

  7. Szergely
    április 10, 2011 - 8:43 du.

    • Z
      április 10, 2011 - 8:47 du.

      Jaa ezt a mobot öli a másik videóban a 49es berserker 2,5 perc alatt? 🙂

      • Szergely
        április 10, 2011 - 8:54 du.

        Shhh ne rontsd el, különben nem lesz egy healerünk sem! 😛

      • Z
        április 10, 2011 - 9:00 du.

        Jahm izé nem tudom hogy került oda az a vessző, szóval 25 perc alatt.

  8. április 11, 2011 - 7:46 de.

    Nekem a tapasztalataim a következők voltak Priestel:
    – Nagyon könnyű volt vele fejlődni. Az is igaz, hogy nem fogyott el a manája.
    – Mivel én Baraka voltam, ami egy hatalmas “Kö ember”, gondolom sokan tudják, így én azt tapasztaltam vele, hogy mikor elmentem DM ezni, nagyon kitűntem a sorból és mindig engem találtam meg legelsőnek és folyton meghaltam. Hát ezt meguntam, így kezdtem egy Catanic Priestet, felhúztam lvl 17- ig és a kellő cuccokat is mellé. Kipróbáltam vele a DM et és kevesebbszer haltam meg vele, mint egy Hatalmas “kő emberrel”(Persze a bénázásomnak is köszönhető) Tehát az is számít, hogy Mekkora fajjal vagy. Természetesen az is számít, hogy ki mennyire jegyzi meg a Nevét a healernek a dm előtt vagy, hogy ki mennyire követi.
    – A healelésről meg annyi lenne, hogy nem csak 1 embert lehet vele helaleni, hanem, ha jól emlékszem 2 vagy 3, de inkább 2. Lock on–> Kijelölsz 2 embert és Space vagy Skillre nyomsz.
    – Sok bajom nem volt a Priestel. A kellő sebességű fejlődés meg van vele. Ki kell ismerni a TERA rendszerét és azt az embert aki ellen mész.
    -LVL 17 nagyon messze van még a lvl 50 től és szerintem nagyon sokat fog változni a Priest is.
    – Ebben a rendszerben nem csak annyiból áll, hogy rákattintasz a playerre és 1-es gomb. Ahogy azt előttem is írták, ITT Egy jó PvP hez vagy egy Jó Bossoláshoz kötelező a TS vagy Ventri vagy etc.
    Persze ez csak az én véleményem és az én Tapasztalatom 🙂

  9. Szergely
    április 11, 2011 - 7:49 du.

    😛

  10. április 13, 2011 - 5:43 de.

    hát ilyen béna slayert is ritkán látni…

  11. Szergely
    április 13, 2011 - 4:41 du.

    Jovanna, nem lehet így buzdítani a healereket, ha folyton hurrogtok vmiért >_< 😛

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s