Kezdőlap > Blog, Frogster, TERA ENG, TERA Online > EU CPE – Rekotye – Élménybeszámoló, vagy valami ehhez hasonló…

EU CPE – Rekotye – Élménybeszámoló, vagy valami ehhez hasonló…

április 7, 2011 Hozzászólás Go to comments

Folyamatosan érkeznek a beszámolók a hétvégi CPE-ről, a héten szépen ki is fogjuk őket rakosgatni csak nem akarunk egyszerre többet kirakni mert elég komoly méretű leírásokról beszélünk. A szövegbe ágyazott képek mellett még közel 50 készült amiket ITT lehet megtekínteni. Most át is adnám a szót Rekotyenek aki Sorcererrel és Priestel szerzett tapasztalatait osztja meg velünk:

Sziasztok!
Úgy gondoltam, hogy én is írok egy élménybeszámolót, persze ha Meno áldását adja rá, és persze kiteszi az oldalra (Z: Nem lett megkérdezve. 🙂 ).
Egy apró bemutatkozást azért megejtenék, mielőtt belekezdek a „tutiba”.  Online játékok terén Cabal-lal kezdtem, kb fél évet játszottam vele, uncsi lett, abbahagytam. Aztán jött a Lineage II, melyet a Chronicle 2 óta játszottam egészen a Gracial seréiáig, de abbahagytam ilyen-olyan okok miatt, ill. az Aion és a Requiembe is bele-bele kóstolgattam. Részemről ennyi.
Akkor bele is kezdenék a friss TERA tapasztalataimba. Először is:


Grafika:

Mind tudjuk, hogy csodaszép meg minden, sokan le is írták már előttem, de én erről igazából semmit nem tudok mondani, hiszen szerintem én vagyok az egyetlen, aki FULL minimum grafikán játszott (Nah jó, a texture detail 2/2-esre raktam).  Ahhoz képest, hogy minden nullán volt, a látvány vetekszik a pl. Lineage 2 full grafikájával – igazán szép volt még így is, igaz voltak hiányosságok (nincs égbolt minimumon :D).


Minden 0-án, de még így is szép.

Micsoda kilátás…


Karaktergenerálás:

A karaktergenerálásnál nem sokat szenvedtem, hisz az sínylette meg leginkább a 0 grafot (akadt, meg nem látszott a karakter arca, homályos volt). A lényeg maga a játék egész folyamatosan ment, kivéve, amikor 4-nél többen harcoltak mellettem (erről később többet).


Combat rendszer:

Erről csak annyit nyilatkoznék, hogy (nekem) hihetetlen egyszerű volt megszokni, kb 2 percbe tellett. Csupán meg kellett szokni, hogy nem lehet egyszerre harcolni is, és rendezni a puttonyt. 😀


Kasztok:

Két classt próbáltam ki: egy Castanic Sorcerer (Sushi) és egy Aman Priest (Amazon) hölgyet.




Tapasztalatok:

Mindkét class igen eltérő játékstílust igényel. A sorcerer nagy odafigyelést, ügyességet, a priest pedig inkább türelmet (legalább is számomra).


Sorcerer:

A sorci kezdetben igen izgalmas volt, de olyan lvl 13-15 körül már kezdett kissé unalmas lenni, mert ugyanaz a taktika mindig bevált, bárhogy is próbált kitérni előle a mob(Remélem, ez az eliteknél majd változik).A sorcival magamra húzhattam akár 5-6 csapat mobot is (csapatonként 6-9 minion + 1 vezérféleség), és szerintem még többet is lehetett volna, de a lag nem nagyon engedte.A kitérő, elugró skilljeivel halálos a sorci, elég messzire is tud kerülni a dögöktől, hogy ellőhess 1-1 nagyobb skillt is újra. (Itt megemlíteném, hogy a casting speed nem a leggyorsabb, olyan 10-es skálán 7-re értékelném, de szerintem ez magasabb szinteken változni fog).
Eleinte féltem, hogy mekkora lesz a defje, mert írták többen is, hogy igen gyorsan „meg tud feküdni”. Én részemről pont az ellenkezőjét tapasztaltam: meg kell hagyni, nem egy lancher, de ahhoz képest elég strapabíró. 1v1-ben simán vertem két warriort, egy másik sorcit, egy mysticet és priestet is. Bár lehet, hogy az ellenfél ügyességének a hiánya okozta (nem mintha nekem sokkal több tapasztalataim lennének/voltak), de arányban 10 duelböl 8-at nyertem, ami egész jó.

Criticalok aránya: Ezzel kapcsolatban: Lehet, hogy az én cuccaim voltak rosszak, de igencsak keveset volt crit, ami hiányzott is néha.


Priest:

A healer más tészta. Én úgy éreztem, hogy igen változatosan lehet megölni a mobokat, ugyan azokkal a skillekkel. Ez a kaszt azoknak való, akik türelmesek, és szeretnek futkározni és szeretik kivárni a megfelelő pillanatot az ellencsapásra (ill. party-barát kaszt, de ezt mind tudjuk). Hogy miért kell türelmesnek lenni a priesthez?  Mert nagyon sokszor 1-1 skill használata után mire újratölt, eltelik 4-5-6 másodperc is, ami alatt a mob/mobok simán utolérnek. Egy folyamatos ellencsapás low lvl-en nem nagyon valószínű, mindig kell az a plusz futkározás, ill. az sem mindegy mikor mit használ az ember. Cast speed: a skillek elég gyorsak, gyorsabb, mint a sorcié, a legtöbb instant is, csak az újratöltésre kell várni.

A defenset illetőleg úgy vettem észre, hogy kicsit sérülékenyebb, mint a sorci, nem is tudtam olyan tömegeket magamra húzni, már a cooldown miatt sem… a maximum szörnycsapat is 3 volt, az is csak véletlen. A Hp miatt viszont nem aggódtam.Két fontos eltérés van még a két vari között: az egyik a kondíció. Hihetetlenül fáradékony a priest. Én nagyon úgy vettem észre, hogy 1-1 quest teljesítés után alig 60-80%-os kondícióval érkeztem vissza, úgyhogy elég sokáig kellett néha ácsorogni a tűz mellett (talán a sok futkosás miatt volt, ez rejtély marad számomra).
Critek aránya: Igen, ez a másik fontos eltérés. Csak úgy záporoztak a jobbnál jobb sebzések, nagyon sokszor felvillant a piros köpönyegbe burkolózott extra damage-k. Igaz, nem voltak túl nagyok, de tény, hogy ez lényegesen megrövidítette a futkosások számát.


Hát én csak ennyit emelnék ki a két kasztról, ennyire volt időm figyelni, a többit meg már úgyis leírták előttem oly sokszor. A véleményem az, hogy a sorci nagyobb szinten tuti érdekesebb, mint így lvl 17 környékén,  én biztos maradok mellette, azonban a priest új kaput nyitott nekem, az altjaim között biztos figyelni fog egy. J


Questek:

A legtöbb esetben nagyon-nagyon -nagyon egyszerűek, hisz a térképen meg is mutatja, mit hol kell ölni, KIVÉVE, amelyiket nem… Na igen, ezeknél az eseteknél igencsak nehéz rájönni, hogy mit kéne csinálni, én sokszor verbális segítséget is kértem. Nem egyszer előfordult, hogy amit mutatott a térkép, mégsem ott volt, hanem 3 perces futással később. Volt pontosan 2 db quest, amit meg sem tudtam volna csinálni, ha előtte nem vagyok olyan szemfüles és nézelődök körbe-körbe, mik hevernek a földön. Én úgy érzem, néha lehetne kicsit célravezetőbb is a quest-help, de ez az én véleményem…A másik szembeötlő, hogy az ismétlődő questek mégsem annyira „repeatable”. Felveszed – megcsinálod – leadod – felveszed újra. Ha valamiből 5 dolgot kellett gyűjteni, akkor utána nem engedte meg, hogy 6/5 legyen, mert már késznek tekintette. Vissza kellett menni, és újra felvenni. Én a régebbi koreai kliensen nem erre emlékeztem…. Egyebekben a legtöbbször a reward: pénz, fehér ill. zöld cuccok, potionok, meg ilyen charmok (amiket a tűzre dobálhatsz 15 perces buffért).


Party keresése:

Nos, ez elég érdekes téma. Volt 1-2 küldi, ami party-t igényelt, és ahelyett hogy valaki szervezett volna egy csapatot, mindenki üvöltötte a LFG for ***xy*** küldetés, de egyik sem vette a fáradságot… mindenki csak a „sült galambra” várt. Én, ahogy valaki kiírta, be is vettem, aztán mindenki rám akaszkodott, akinek ugyan az a küldi kellett, és a Sorcha megmentő quest-en voltunk 6-an, habár nem kellett volna…
Lényeg: Könnyű party-t találni, csak „szervezd meg te” alapú az egész.


Mobok – kitérések:

Én úgy vettem észre, a legtöbbször csak random használja a képességeit (elgurulás, bukfenc, hátraugrás…etc). Azonban, mikor ilyen területre ható képességeket használtam a sorcinál, azonnal kiugrott a körből a dög, és amint elmúlt a „csapda”, lerohamozott. :DEgyebekben, ahogy egyikről a másik területre mentem, mintha egyre okosabbak lettek volna… Remélem ez így is marad!

(A lvl 20-as „területileg illetékes főnökkel” is sikerült találkoznom.. Hát, nem semmi a dög…. Játékméretben hatalmas területen verekedett a pókocska, gurult jobbra balra, még engemis eltalált, pedig Kb. 40 méterre voltam tőle… )

Pont a következő pillanatban gurult át a fejemen, ami nekem -1435 HP-ba került.


Deathmatch-ek:

Nos, ez eddig a legkirályabb dolog, amit eddig megtapasztaltam MMO terén! Még a Lineage 2-ben sem volt ilyen jó sem az olympia, sem a TvT. Igazán izgalmas, lehet fogadni is ki nyer, illetve nincs anyázás sem a végén. Én összesen 6 deathmatchen vetten részt (ahogy időm engedte). Abból 5-öt nyertünk, jóformán mindig ugyan azokkal voltam egy csapatban. Kicsit azért vicces volt, hogy ahogy elkezdődött, mindenki rohan a feje után, semmi csapatszellem. A mi – akkor kék – csapatunk kicsit összeszedettebb volt, minden távolsági (főleg sorcerer és archer) a lancherek és berserkerek mögé csoportosult, a slayer és a warrior meg a tömegbe előrerohant. Kicsit vicces volt, mintha játszó óvodásokat néztem volna néha, de szerintem ez a harc igencsak kemény lesz lvl 60 körül, már alig várom, hogy láthassam.

Itt az én gépem a rengeteg effectet nem nagyon bírta, ezért is csak 6 meccsen vettem részt, egyszerűen 2-3 másodpercenként volt kép, nem bírtam semmit csinálni, meg bele is ragadtam sokszor a földbe ennek örömére… Még 1-2-3 playert csak-csak elbírt körülöttem, de a 20 ember már betett egy kicsit, csak úgy pöfögött a gépház, emiatt kénytelen voltam lelépni.

Nem láttam az embereket, csak a nevüket és a HP-jukat, lehet emiatt voltam olyan bátor és mindenkinek nekimentem 🙂


Drop:

Nekem a droppal nincs túl jó tapasztalatom. Lvl 17-ig, (úgy, hogy mellette rengeteget grindeltem) összesen 2 db glyph kristály esett, ami nem túl jó (+el is tört elég hamar harc közben), viszont fegyverek terén jobb a helyzet. Arányosan 1 óra folyamatos ölés alatt, temérdek „mob-kill”-el kb. 2 zöld cucc esett, 3-4 fehér kesztyű, cipő, armor..stb és sok charm. Én úgy érzem, kicsit feltolhatnák a glyph droprate-jét – ez tán változni fog.


Teleport:

Nos, ezt a mai napig nem értem, hogy a fenébe kell egyik városból a másikba menni. Castanicából akartam Lumbertownba menni, de a teleporter csak a közeli településekre akart vinni, még véletlen sem Lumberbe, ezért a General Merchantnál vennem kellett egy portal tekercset 10,500-ért, hogy eljussak Velikába, aztán utána Lumbertown-ba. Ehhez majd az oldal nyújthatna egy kis segítséget honnan, hova, mennyiért lehet teleportálni. 😀 (Úgyhogy elég sokat kellett futnom, ami elvett a drága időmből…)


Vélemény(em):

Végeredményében, részemről a TERA megkaphatja az „Alkalmas a kockulásra” kitüntetést. Egy biztos, én ott leszek az officalon. Nagyon magával ragadó az egész hangulat, a táj, az izgalmas helyzetek, a karakterek és a gondolkodás lehetősége. A megérzésem azt súgja, hogy sok hajnalig való fennmaradásra lehet számítani. a játékkal kapcsolatba. Már alig várom ^.^.




Egy kis érdekesség:CPE alatt szerintem én vagyok az egyetlen, akinek sikerült letérnie a „helyes útról”… Leestem Velika alá, nem tudom, hogy sikerült, de megörökítettem:



  1. Szergely
    április 7, 2011 - 8:41 de.

    Aha! Akkor te voltál Sushi! 😀
    Am minden településen van egy kis elin npc, akinek a neve alatt ott szerepel a teleporter titulus 😛

    • rekotye
      április 7, 2011 - 11:38 de.

      Az a baj hogy hiába. Voltam Castanicába, ott megkerestem a kiscsajt, de azt a csak a közeli településekre engedte, és akkor is csakoda, ahol már ezelőtt jártam… Egy Castanicából Velikába való TP nem tudom hogy lehetséges :S

      (Am én is élveztem a szaladást, de nem 47 percen keresztül xD )

  2. Goren
    április 7, 2011 - 8:59 de.

    A teleportos dolgot én is észrevettem. Viszont párszor bejött hogy elteleportoltam a célhoz legközelebbi városba és onnan tovább a célhoz. Viszont hogyha a két település között van egy hegy akkor már nem biztos hogy átvisz. Én személy szerint örülök a rohangászásnak. L2 őt is azzal cseszték el anno (először) hogy mindenhova lehetett teleportolni.

  3. április 7, 2011 - 9:10 de.

    velika alá beesés sajnos elég ismert, főleg koreain 😀

  4. xerb
    április 7, 2011 - 9:36 de.

    Laza ,közvetlen stílusban megfogalmazott élménybeszámoló.
    Jó volt olvasni . 🙂

  5. Z
    április 7, 2011 - 9:43 de.

    Én meg nem leestem, hanem lemásztam Velika alá, körbementem mert kiváncsi voltam mi van ott de. az egész város hátulja hiányzik. Nyilván nem erre ment a fejlesztési idő, majd egyszer. 🙂

  6. Ozirisz
    április 7, 2011 - 10:25 de.

    Köszi a beszámolót. Azt meg lehet tudni, hogy milyen géppel toltad? Mert ahogy kivettem a szavaidból ez még az a gép, amivel épphogy lehet tolni.

    • rekotye
      április 7, 2011 - 11:36 de.

      Hazamentem, akkor megnézem … kívülről a fene tudja 😀

      • rekotye
        április 8, 2011 - 7:23 de.

        Intel Pentium (4) 2,6 GHz proci
        Nvidia GeForce 7600 GT (256 MB)
        1,5 GB RAM
        Az alaplapot nem tudtam megnézni, de azt tudom, hogy 11 éve vettük 😀

      • Szergely
        április 8, 2011 - 7:31 de.

        Fú bazze… xD

  7. Xhator
    április 7, 2011 - 10:29 de.

    A teleport tekercs mindig a legközelebbi kék nevü városba visz.

    Annyit javítanék, hogy ne legyen félre értés a kristályok a felszerélsbe mennek a glyphek pedig a skillek erösítésére valók amik lvl 26-tól elérhetőek.

  8. Xhator
    április 7, 2011 - 10:30 de.

    Ja és köszi az élménybeszámolót! 😀

  9. Des
    április 7, 2011 - 11:01 de.

    Quest problémádhoz annyit tennék hozzá, hogy ez azért van, hogy el is olvassák a questet az emberek, nempedig csak, Klikk a linkelt névre oszt futás a peros pöttyhöz.. 😀

    • rekotye
      április 7, 2011 - 11:35 de.

      Elolvastam, de úgy sem ment 🙂

  10. Buksi Pityu
    április 7, 2011 - 1:22 du.

    Mikor fog megjelenni a tera?? Nem bírom tovább. Olyan jókat mondtok róla. Szeretnék már játszani vele :S

  11. Kouta
    április 7, 2011 - 1:52 du.

    találgatások szerint szeptember oktober, gyakorlatbaan senki sem tudja még (szeptember oktober ésszerü lenne amugy) ha engem kérdezel.

  12. Sönti
    április 7, 2011 - 2:42 du.

    Jó kis élménybeszámoló volt , öröm volt olvasni ! 🙂
    Amúgy BuksiPityu ez a g4mma p2p lessz..

  13. negativ_figura
    április 7, 2011 - 6:36 du.

    Aki elinnel játszott CPE-n, az kap tőlem ajándékba egy gyűjtői változatot induláskor 😀

    • Des
      április 7, 2011 - 7:21 du.

      De nagylelkű valaki, ilyen helyzetben.. xD

    • Kouta
      április 7, 2011 - 7:44 du.

      nem rossz nem rossz… 😀

  14. ozi
    április 7, 2011 - 10:49 du.

    gz!

  15. Z
    április 8, 2011 - 7:51 de.

    Szergely :

    Fú bazze… xD

    Hirtelen én se tudom kinél tegyem tiszteletemet, azoknak akik megírták úgy az engine-t hogy lehessen ilyen géppel is játszani vagy Rekotyenek a bátorságáért amiért egyáltalán megpróbálta. 😀

    • rekotye
      április 8, 2011 - 9:18 de.

      Hádde ment nem? Ez a lényeg, és egyszer sem volt netszakadás 😀
      Azt hiszem, megalkottam a minimum system req-t 😀

  16. Ozirisz
    április 10, 2011 - 7:06 du.

    rekotye :
    Intel Pentium (4) 2,6 GHz proci
    Nvidia GeForce 7600 GT (256 MB)
    1,5 GB RAM
    Az alaplapot nem tudtam megnézni, de azt tudom, hogy 11 éve vettük

    Laza! 😀

  1. május 6, 2011 - 5:56 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s