Kezdőlap > Blog, Frogster, TERA ENG, TERA Online > EU CPE – xruu – első benyomások

EU CPE – xruu – első benyomások

Ma kora este landolt a szerkesztőségi postaládában xruu élménybeszámolója az EU CPE#1-ről. Egy élmény volt elolvasni, csak ajánlani tudom mindenkinek… wall-of-text incoming… Köszönet a beszámolóért Xruunak!

Szia!

Most hogy véget ért az első CPE, összeszedtem pár gondolatot, megpróbálom leírni, hogy én magam hogyan éltem meg, mit láttam a játékban.

No akkor vágjunk bele.

Magamról nem sokat írnék, talán hogy már jó pár éve játszom mmo-val, legtöbbször xruu néven jelenek meg, komolyan a WoW alatt kezdtem tolni, akkor belekóstoltam kicsit a hc raidelésbe, ragna nefa cthun mind megvolt rendes időben nem túlgearelve, azt Infection nevű guildben toltam, naxxba is még a 60-asba jártam. Aztán BC közepe táján átváltottam causalba, majd megkezdődött az azóta is tartó „keressünk egy másik mmo-t ami végre megint megadja azt az élményt ami már régóta hiányzik” project. Egész sokat játszottam EVE Online-al, végül már egy amarr dread-el repültem, aztán beleugrottam minden komolyabbnak ítélt megjelenésbe, hátha az lesz az igazi, war, aoc, aion meg ki tudja mennyi f2p mmo. (Persze eddig mindig az lett a vége hogy visszatértem wowba az aktuális kiegészítőre, hogy aztán sokadszorra is rájöjjek mennyire unom már)

És akkor így jutottam el a TERA-hoz.

Amikor először halottam a játékról -egy ingame videó formájában- egyszerűen lenyűgözött amit láttam, elkezdtem követni a híreket. Ahogy egyre többet tudtam meg, különösen a combat rendszerről, illetve ahogy érkeztek a hírek hogy koreai tapasztalatok alapján mennyire grp-ra épül, szinte teljesen lemondtam az egészről, jó pár dolgot életképtelennek tartottam úgy hogy csak hallottam róla, meg nagyon odavoltam a gw2-ért (ez most is várós ofc) így takarék üzemmódba váltottam. De a kíváncsiság miatt azért fél szemmel követtem az eseményeket, érkeztek a hírek hogy solo barátabb lett a fejlődés, mindenki dicsérte a harcrendszert, így amikor megjelent a pályázat a béta kulcsra, úgy gondoltam megpróbálom, hátha.

Tehát én rengeteg előítélettel, prekoncepcióval érkeztem, mentségemre legyen mondva, hogy volt már részem bőven negatív tapasztalatban, amit meg fansite-okon írnak egy játékról azt még akkor is nehezen hiszem el ha olyan írja akiben megbízom, hiszen lehet csak elkapta a gépszíj a hype masinán.

Első találkozás

Igazi megrázó élmény volt, különösen mert kb moccanni se tudtam, örültem hogy egy printscreent tudok nyomni.

Vannak, akik arról számolnak be, azonnal belejöttek az irányításba, én szánom bánom de beletelt egy kis időbe. Nagyon berögződtek már a hagyományos mmo reflexek, és itt az istennek nem akartak úgy működni a dolgok, ahogy én azt elképzeltem, és vad keybinding állításba kezdtem, hogy négyszögesítsem a kört és a megszokott módon irányíthassam. Ez azt hiszem mondanom se kell, nem ment. Végül megadtam magam, és úgy döntöttem éjfélig kap türelmi időt a játék, és megpróbálom úgy használni, ahogy azt a fejlesztők elképzelték.

Amint hajlandó voltam elfogadni az új játékszabályokat, egyre inkább ráéreztem a dologra, és a végén én lepődtem meg a legjobban azon, mennyire tetszik ez a rendszer.

A combat rendszer

Elég jól tudom milyen nehéz elképzelni ezt annak aki nem használta mivel én is szkeptikus voltam, az egészet egy buzzwordnek gondoltam, „forradalmi irányítás” naja persze, halottunk már ilyen nagy szavakat minden új mmo megjelenésnél. Itt nem erről van szó, már az érzés is más, ahogy mozogsz meg harcolsz a kariddal, nekem ha egy szót mondhatnék róla az talán a „közvetlen” lenne. Főleg melee esetében (mert casternél picit nekem más volt erről majd később) szinte érezni a fegyver súlyát, ahogyan lendületet vesz egy ütéshez, erre még rátesz egy lapáttal a remek animáció. Ahogy már egy commentben korábban kifejtettem, minden keleti játéknál félek attól hogy mivel animáció alapúak a támadások, ez széttöredezi a harcot, utálom amikor elvesztem pár pillanatra az irányítást és nézem ahogy az ellenfél hűlt helyére ütök és el se tudom lépni. De itt semmi ilyen nincs, gyakorlatilag már az animáció megmagyarázza, miért is nem tudom ellépni: szinte sajnáltam a pici törékeny castanic berserker altomat, amikor szerencsétlen egy nagy ütés után próbálta erőlködve kiráncigálni a földbe fúródott baltát. Ahogyan ráncigálta majd végül nagy nehezen kihúzta, komolyan együtt sóhajtottam fel vele hogy végre sikerült neki!

 

Kislány és Nagybalta

A combo attack meg zseniális: ez az alaptámadás, és ha többször megnyomod egyre nagyobbat üt, zerk-nél pl 4 szint van. Ez így leírva az übergagyi kategória, egy egész polc teli van c64-es joystical ami anno a remek „rángasd a kard hogy nagyobbat üss” játékok miatt ment tönkre. Itt ha nézed a karid azonnal érted mi történik: első ütés egy sima lendítés, aztán másodikat már innen üti, a legvégén pedig már egy hatalmas fordulásból üt egy nagyot. Nem kell spammelni ha látod hol tart az animáció, csak indítod a következőt, ha nem indítod befejeződik és leengedi a fegyvert, és max megint az elsőtől kezdheted, nem tudja rögtön fullos lendítéssel megküldeni.

Ami még tovább fokozza az irányítás közvetlenségét: a mobok támadásaira reagálni kell, a legtöbbnek van egy „baszott nagyot ütök” támadása ami előtt megcsillan vörösen a szeme, ha nem nézed az arcát és reagálod le, az minden esetben nagyon fáj. Vagy például a gömböc mobon ha látod hogy gurulni akar, akkor ki kell térni/pajzsot felemelni, vagy a járkáló fa nekikészül és dob egy hasast akkor nem érdemes megvárni amíg rádesik, arrébb kell csoszogni.

Én nagyon hamar azon kaptam magam hogy nem a hp csíkot sasolom, meg az enemy castbar-ját nézem (lévén ilyen nincs is így nehéz lenne) hanem figyelem hogy mit csinál a mob és azt reagálom le. Mint mondtam közvetlen, teljes irányítás, ott vagy a harcban és érzed is, ez nagyon eltér attól, amit eddig láthattunk, és nekem személy szerint tetszik, belefásultam már a tab-olgatós harcba, és hosszú idő után valami olyant látok, amire felkapom a fejem.

 

Csak a szemét nézd, ez a boss támadni akar!

Ezeket a tapasztalatokat főleg melee-vel szereztem, lancer és berserker-el toltam, de aztán bepróbáltam egy sorc-ot és mystic-et is: casternél másféle képen más az irányítás és bár az is közvetlen controllt biztosít, az elugrálások miatt pedig szintén ott érzed magad a harcban, bevallom nekem annyira nem jött be. Valahogy nekem ez a harcrendszer melee-hez illik, nem véletlen hogy a 8 classból 4 melee van. De mivel láttam nem egy embert akik imádtak casterrel játszani, ezt a részét betudom a saját fogyatékosságomnak, másrészt meg pvp-ben aláznak a távolsági classok, különösen mystic, úgyhogy nem kell őket félteni.

A lehetőségek

Nem önmaga az irányítás miatt van most persze csak bennem ez a lelkesedés az új combat rendszerrel kapcsolatban, hanem hogy mit lehet ebből kihozni PvE-ben pl egy boss encounternél. Mivel bár koreában már megy a játék de lvl50 a határ és legjobb tudomásom szerint a lvl60 lesz az igazi high lvl content, így erről sokat még nem lehet tudni, de ha hajlandóak a fejlesztők bevállalni pár keményebb, összetettem harcot az instákban, akkor simán túlmehetnek azon a tűzből kiállós dolgon, ami már picit kezd unalmas lenni. Meg ugye collision detection is van, így egész folyosók eltorlaszolása tankkal hogy ne jöhessenek ki az addok és hasonló finomságok lazán beépíthetők. Az hogy a dps-nek aktívan részt kell venni a bejövő dmg csökkentésében, valamint a heal-ben is (mystic ilyen tojásokat vagy miket potyogtatt pl a földre és azt neked bizony fel kell szedned ha akarod a heal-t) még tovább tudja fokozni a nehézséget, igazi összetett encounterek építhetők a TERA harcrendszerére. Persze hogy ezt bevállalják e az más kérdés, különösen hogy wow-ban priest-el tudom mennyire összetett feladat a lightwell-re kattintani egy dps-nek, inkább megdöglik 2m-re mellette. Itt ennél lényegesebb bonyolultabb feladatokkal is lehet szívatni őket, a lehetőségek jócskán túlmennek azon, amit egy wow típusú targetelős harcrendszerből valaha ki lehet hozni összetettségben.

Ehhez még hozzájön a mobok intelligenciája, egészen félelmetes AI van a játékban, lazán taktikáznak a mobok olyan szinten, amit még nemhogy mmo-ban de más játékban sem igazán látni. Amikor először találkoztam egy nagyobb pack-al ahol volt egy okosabb nagy meg a sok kis minion mob, először nem is értettem mi van most, minek mászkál ez odébb amikor én ütni akarom, először azt hittem hogy evede-elt és visszamegy. De aztán nem, csak nem akarta hogy pofán verjem és lazán arrébb sétált miközben én nekilendültem a táp ütésemnek.

A PvP-ről meg kár beszélni, saját bőrömön tapasztaltam milyen az amikor nagy arccal, full 17-es zöld shining cuccban (minden +3-ra plusszozva, szal kb elérhető legjobb gearem volt ebben a CPE-ben) kimentem város elé hogy akkor én most kipróbálom végre a pvp-t is, mindenki rettegjen jön apuci… és majdnem sírva menekültem vissza a kezdőhelyig, úgy megaláztak ilyen nulla cuccos emberek. Nyilván egy kis gyakorlat után már jobban ment de még mindig érzem azt az alázást, amit két nappal ezelőtt kaptam. Szóval ez aztán tényleg az a játék lehet ahol skill > gear, persze nagyon gyorsan hozzátéve hogy azonos skill mellett még hamar kijön a classok közötti balance, meg a ranged vs melee különbség, ezek dolgozni kell még. Most még lvl17-en nyilván nem lehetne következtetést levonni balance-ról, de koreai verzióról érkeznek aggasztó hírek, reméljük ezt megoldják, mert akkor igazi unikum lesz ez a része(is) a terának.

 

Amikor még erősnek éreztem magam maxolt cuccban

A karigenerálás

Erről igazából nem is akartam írni, teljesen megfelelő, semmi extra de elégedett voltam vele, de mivel most béta fórumon többször olvastam hogy kevés az opció ezért pár gondolat erről.

 

Classok szépen rendben

Alapból valóban nincs annyi, mint aion-ban pl (wow-ot meg a többi őskori karigeneráló lapot használó játékot fényévekkel veri ofc, bár ez nem teljesítmény) de ott eleve nem tetszett nekem hogy alkatra annyira szabadon állíthatod a karit: aki játszott vele tudja mennyire idegesítők a gnome karik amit csak azért csináltak hogy nehezebb legyen a pvp ellenük ami nevetséges hiszen a TAB ugyan úgy kitargeteli őket. Itt van collision detection, valamint nem csak mobok ellen hanem pvp-ben is fontos hogy lásd, a berserker most épp cyclon-ra készül rá (ilyen pörgős ütés és kb játék legkegyetlenebb skillje, ha nem reagálja le az ellen gyanús az 1hit) mert ha 2 cm magas mini karinál nem látod rendesen az animációt az hátrány. Így szerintem alap hogy testmagasság/méretek kötöttek, ez szerintem fejlesztői koncepció, nem pedig spórolás, lévén az arc kialakításánál bemutatók kapunk arról hogy azért tudnak ők lehetőséget biztosítani ha akarnak.

 

Csak az orr 8 csúszkával állítható

Ami nekem még külön pozitívum, és igazából alapnak kéne lenni mindenhol és letöltendő börtön annak, aki nem teszi be a játékába: az elkészített karid megnézheted több különböző full gear-ben, alacsony meg magas szintűekben is. Így nem az alapján kell döntened hogy tetszik e egy szál bugyiban/gatyában hanem kapsz egy képet arról majd valamikor sok hónap után hogy festesz teljes harci díszben.

A világ, a küldetések

A játék világa magával ragadó, nagyon hangulatos, azt hogy bámulatosan néz ki már le se írom mert igazából nem lehet körülírni se. Hiába nézeget valaki sok képet, ezek egyrészt jpg-be tömörítve picit rontanak a minőségen másrészt pedig az, ahogyan megmozdul a világ, az akkora pluszt ad az állóképhez amit nem lehet elmondani. Ahogy a felhők mennek az égen és a hasonló „apróságok” nagyon beteg, ehhez még hozzá jön a szerintem nagyon jól eltalált animációk mind kariknál mind a moboknál valamint a hangok, és ez az egész értelmetlenné teszi a printscreen gombot. Mert megnézheted te milyen a niagara vízesés képen. De amikor ottvagy és mozog és zúg meg érzed a víz illatát azt nem adja vissze se egy kép se egy 320 pixeles kis rossz minőségű youtube videó.

Tehát ennek a képnek semmi köze a valósághoz, ennél a Tera élőben EZERSZER jobban néz ki

Ami még bámulatos az a távolságok amikre ellátsz, ez remekül van megoldva, nem köddel meg ilyen gagyi módon hanem picit homályos lesz a távolban lévő hegy, de látod, az egész festményszerűvé válik, de közben simán odamehetsz szóval nem egy sima háttérkép.

A filmszerű betétek is tetszenek, saját karid szerepel a videóban, bár ez mára elég alap dolog lett de a TERA grafikájával ez is egy új szintre viszi a történet mesélését.

Ha már történet, nagyon tetszett hogy a fő storyline küldetések és a trash küldik az őlj meg 12 malacot mert éhezik a tábor típusú dolgok teljesen elkülönítve vannak, így követheted a történetet anélkül hogy a felesleges filler küldiket végig kéne olvasni. Aion-ban már hasonló volt tehát ez nem újdonság, de aki pl wow-ban azért nem olvasta el a küldiket mert 3000+ vagy menyi van az itt simán megteheti, hogy egy területen mindössze azt a 7-8 szövegét olvassa végig, amik ténylegesen viszik előre az eseményeket. Eleve a rendszer is úgy van felépítve, hogy ez a fonal vezet végig a területen, és minden táborban csak a közvetlen környéken lévő kis mellékszálak vannak, sokszor ezeket a következő táborban kell leadni ahova a storyline vezet. Így egy nagyon logikus rendszerben van az egész terület felépítve, és bár most ahogy így visszaolvastam külsősként lazán valami lineáris dologra gondolna az ember de ez ingame nincs így. Egyetlen pillanatig se éreztem hogy „sínen” vezetnének, mert az egész nagyon természetes, ha egyetlen küldetés se lenne kb pont ugyan arra indulnék felfedezni a világot mert arra látnám a következő érdekes várost, szobrot, magaslatot, vízesést, hídat vagy bármit.

Pár negatívum

Úgy gondoltam a végére írok pár rossz dolgot is, mert gyorsan átfutva nagyon fanboj-osra sikeredet ez a first impression, de igazából inkább csak félelmekről tudnék írni, arról ami még nem derült ki az első 17 szint alatt: Bár a combat rendszer zseniális, de nagy bukta is lehet belőle mert könnyen lehet hogy átlag user-nek aki életében mást nem játszott mint wow és nem szánja rá az időt nem jön be. A másik pedig az, hogy ég és föld lehet a különbség egy jobb és egy rosszabb játékos között, itt hiába szed ki vér istván maxos pvp geart pusztán heti 5 arénából meg pve cuccot heti 7*70 valor pontból, semmit nem ér vele ha nem nyomja be reflexből a blockot amikor berserker rákészül a nagyütésre. Emelett pedig a ranged vs melee dolog még mindig egy érdekes kérdés, és bár tudom hogy 17-es szintkorlát miatt kár még emiatt parázni, azért ott motoszkál bennem a gondolat hogy ezzel itt valamit kezdeni kell.

Valamint az a rejtélyes „westernizáció” jelenleg kb a fordításban merül ki ami félek nem halad túl jól, picit továbbmentem a story küldikben miután megléptem a 17-et és azonnal vonalkás szövegbe ütköztem:

Jópár mob is van akiknek nem az a neve amit a küldetés szövege említ, persze ezek lényegtelen dolgok még, erre van a béta, reportoltam is de én azt hittem ennél jobban állnak az angol verzióval.

Sys req

Nem tudom pontosan erről volt e szó már, de szerintem érdekes lehet, hogy erőforrás igénye a játéknak egész elfogadható, olvastam ugyan pár húzós dologról béta fórumon hogy gtx450el baja van az illetőnek, én csak arról tudok nyilatkozni amit én tapasztaltam:

Jelenleg egy apróbb probléma miatt a régebbi gépemmel tolom most, ez egy c2d E8400 2gb ram és ati HD4850 512mb-os! verzió, amiről sokmindent feltételeztem de hogy 1920×1080-ban simán viszi 4/5 beállítással azt nem. Ami képeket készítettem ezzel a géppel vannak, fraps-elni érthető okokból már nem próbáltam meg, de nagyon elégedett vagyok. A játék Unreal Engine 3-at használ, ami egy zseniális motor, pl MassEffect is ezt használja, remekül skálázható, ha valakinek jó gépe van az ki tudja hajtani de átlag konfigon is szépen mutat. Remek választás volt, szerintem sokkal jobban passzol egy mmohoz mint a cryengine, vagy a Rift-ben használt nevetséges 11 éves Gamebyro engine-ről meg ugye már ne is beszéljünk.

Bár ősszel mindenképp fejlesztést tervezek tehát végleges játékot már nem ezzel a géppel kell tolnom mégis jónak tartom hogy egy ilyen picit öregecske gépen is szépen megy.

Összegzést meg ilyen végső konklúziót vicces lenne írni mindössze 4 nap játék után, meg hát nem is vagyok újságíró, hogy valami pontozással arcoskodjak. Egy dolgot viszont bátran kijelenthetek: Amikor jó pár hónappal ezelőtt Rift-hez vip kulcsot kaptam és már legelső bétába is bekerültem – amikor a mai fanboj-ok többsége még azt se tudta létezik a játék – mindössze 10 perc után éreztem hogy itt aztán semmi élményt nem fogok kapni, semmi érdekesre ne is számítsak, egy wow theme, egy új skin és így ennyi. Pont. Becsülettel végigjátszottam összes bétát fene tudja hány hétvégét, végére már asszem 42-es volt a szinthatár, de semmi olyant nem láttam amit ne láttam volna már korábban. Semmit amire egy pillanatra is felkaptam volna a fejem. Este simán lefeküdtem és aludtam és nem éreztem azt a jellegzetes flow-élményt amit minden új mmonak kötelező lenne nyújtani. Hogy miért írok egy tök más játékról? Mert amit itt TERA-ban tapasztaltam az ennek pontosan az ellentéte.

Már a legelső nap éreztem hogy itt bizony valami történés van, kérem szépen. Hogy miután lekapcsolták éjjel a szervert 2-3 óráig nem tudtam aludni mert annyira járt bennem valami, pörögtem, fórumoztam, elkapott a flow. Vasárnapra már kialvatlan mosott rongy voltam, de simán felkeltem kezdésre, hogy még egy sorc-ot is felhúzzak mert kíváncsi vagyok.

Fogalmam nincs végül mennyire lesz sikeres a játék itt nyugaton, tippelni se merek hogy az átlag gamer mennyire lesz vevő egy ilyen mértékű átalakításra az irányításban, de a részemről várós. Nagyon várós. Itt a blogon valami másik poszt kapcsán egy kommentben azt írtam régebben, hogy érdekel ugyan a tera, de ha egyszerre egy napon jönne ki gw2-vel akkor nem is lenne kérdés hogy a gw2-t válasszam. Hát… mostanra ez már kérdés lett! Persze ez szinte kizárt szerencsére így nem kell választani, de ha egymáshoz közel mondjuk mindkettő Q4-ben kijönne, akkor eddigi legdurvább télnek néznénk elébe.

 

Válassz, tera vagy gw2!

xruu

Ps.: a képek galériába rendezve itt érhetők el: http://img130.imageshack.us/g/terascreenshot201103311.jpg/


  1. meridian
    április 5, 2011 - 12:19 de.

    Jó kis leírás lett, amúgy nem értem mit tökölnek a westernizációval ennyit?

  2. Goren
    április 5, 2011 - 1:09 de.

    Faja a beszámoló. Am a westernizálással meg azért “tökölnek ennyit” mert van rá bőven idejük. A Bluehole felállított egy kiadási sorrendet ahol most japán van soron. A nyugati verziók majd csak utána jönnek. Nyáron nem valószínű hogy kiadják szóval még van durván hat hónapjuk hogy kiadják. Meg kell szervezni a : Szerverparkokat, a személyzetet hozzá, a terjesztés, a fizetési struktúrát. Ha havidíjas (márpedig az lesz) akkor a havidíjak kezelését, egy normális felhasználói accountot és kezelőfelületet is kell csinálni. Ezt a felületet orrba szájba tesztelni mert az emberek pénzügyeket bonyolítanak le. Tartani kel la community vel a kapcsolatot. Ha úgy tetszik a leendő felhasználóknak előre ki kell nyalni a seggét (bocs a fogalmazásért de így hajnali kettőkor már nem megy szebben és még 1 órás munkám vissza van). Akkor ugye ha a Westernizálás nem csak a fordításban merül ki akkor a plusz dolgokat bele kell pakolni azokat tesztelni. Mellette csontot is kell dobni a kutyának (bétatesztek) ez persze nekik is haszon mert nem kell drága testereket fizetni viszont a teszteket felügyelni kell.

  3. Kouta
    április 5, 2011 - 8:00 de.

    Nagyon jó beszámoló. Egy élvezet volt olvasni, köszi Xruu 🙂

  4. Ozirisz
    április 5, 2011 - 9:31 de.

    Köszi az írást, több kérdésemre választ kaptam!

  5. xerb
    április 5, 2011 - 9:53 de.

    Nagyon jó leírás !
    Nekem az alacsony gépigény nagy meglepetést okozott. A nem túl fiatal még anno aionhoz épített gépemen kifogástalanul futott kimaxolt beállításokon , pedig nem erre számítottam mivel a grafika minõsége bõven túlszárnyalja az ncsoft játékát.

  6. április 5, 2011 - 12:50 du.

    Köszönjük a beszámolót, nagyon jó leírás lett!

  7. Lacci
    április 5, 2011 - 3:01 du.

    TÉnyleg jól sikerült beszámoló Grt.

    az elején írtad, hogy örülsz hogy jobban szólósították a játékot.
    Én játszottam 2 hónpig kóreain a béta uán és még gondolkodom, hogy befizetek még,de sajnos nem biztos ráérek.
    Szóval a szólósításnál szerintem jócskán tullőtek a célon.
    Miután láttam, hogy 1 kóreai warrior mennyivel erősebb nálam sirvafakadtam.Egyedül szólózott 1 velünk 1 szintű nagy elitet. amit mi ketten warrior +priest több wipe után tudtunk megölni.NA ezután én azt mondtam semmi gond nem volt a szóló játékkal, csak nem kell balféknek lenni és ne Európából játszál.ha azt a mobot le tudta szólózni? akor sima mobokkal is boldogul? ráadásul ezek az elitek kb 400k expet adnak lv 42esen és 9milla kell kb a 43hoz és kb 8-10 perc alatt végzett vele.Hol a gond a szintezéssel?
    Nem azt mondom ráfért 1 kis gyengíts az elit mobokra, mert kettesével jártak, De közel sem annyira volt annyira rossza a helyzet, mint ahogy azt mi éreztük és sok volt a béna kóreai.
    erre belenyultak és szerintem roszabb lett a helyzet mint volt.Ahogy én láttam, jól ki volt találva a szinthez szükséges exp és a küldikből kapott exp aránya.CSináltás némi + expet de nem túl sokat, és nem votlál rászorulva az unlams ismételhetős küldikre.
    Ugyan az a mob ami adott kb 35k expet ha egyedül öltem meg, bár nagyon nehezn mert 2en vannak,most kapok 5000-6000 et.Ezek a mobok simán ölhetők voltak főleg ha koreából játszol.Most kb 4skill a warriornak és csak annyi expet is adnak.
    A küldik exp rendszer úgy néz ki, hogy a normál mobos küldik több expetr adnak, mint az elitesek, ami eleg fura, de ha hozzá tezsed a mobokból kapott expet teljesen elfogadható.
    1 nagyob terület kb úgy nézett ki, hogy állt kb 1 normás mobos részből és 2 elitesből.
    Ezt az arány minimum megfrdították.
    Tehát azokon a területek ahol elit mobok voltak, most a régi normál moboknál is gyengébb mobok lettek és csak annyi expet is adnak kb 1/5ét vagy1/6át. mint elitként, a küldikért viszont nem kapsz több expet.

    Aszóval szerintem ha ugyan azon a területen kb 1/5-e expet akom akkor szívni fogok rendesen mert nem lesz elég az exp és mehetek csinálni az ismételhetős küldiket, amiket viszont útálok.

    Elég lett volna, ha kicsit kevesebb HP adnak ezeknek a moboknak, hogy hamarbb haljank hogy ne zabálják le az egész hpd,bár 1 kóreainak tuti nem zabálták le az egészet, mert ő ki tudott térni mig én nem.Jeleni beálításal sztem kicsit átestek a ló túloldalára, ez túl drasztikus változtatás volt, amivel sztem eltolták jól kitalált küldi,mob exp/szinthez szükséges exp arányát.

    Túl sokat nem pvpztem, a nagy külömség miatt köztem és a kóreai jákosok között, ráadásul a pk rendszer 1 rakat caci.
    Már a pk gondolatát is bünteti. ha nincs nálad item ,nem tudod ráteni senkire a pkmódót, és levonja az itemet ha megölted ha nem, már ez is gáz szerintem, ráadásul elég macerás a pk bekapcsolása, oda kell menned az ellenfél seggébe, hogy be tudd kapcsolni, már ezzel tönkre tették az open world pvp egy fontos összetvőjét, ami a meglepetsé ereje, de ez nem volt enkik elég, ha ráteszed elkezd vissza számolni nem csak nekd, de a célpontak is(pfff könyögöm,Hahóóóóó meg akarlak ölni!!!! 5 4 3 2 1)Az ellenfél ha betolyi ekkor elkezd futni és mivel te kombatab kerül sz ő meg nem simán lehagy és elpazaroltál 1 rakat itemet.

    Na de nem erre akartam kijukadni,hanme arra hogy a warriorral 42 esen azt hiszem kaptam 1 skillt amivel az ellenél háta mögé tudok ugrani és sebzed,ezt félpercenként megtehetem,de glypeal ez csökenthető.ezzel szerintem talán segítettek valamit a malee és a raged karik közti óriási különbségen.
    A mysticel meg az abaj, hogy nagyon durva a dotja, rádteszi és látod, hogy kb félpercig tart és mire lejár lezabálja fél hp-d, közbe a myticnem meg nincs más dolga csak elszaladni, és pesze nem éred utól, főleg ha castanic.Nem ártana valami amivel le lehetne szedni a dot ot.

  8. Lacci
    április 5, 2011 - 3:06 du.

    A béta után kiderült valóban ég és föld a különbség a kóreai szerverhez képest.Töredéke bandeg fogyott el itt mint koreain, szal stem nem volt akkora baj a szóló játékkal csak nem a kóreai szerveren való játék után kellet volna itélni.HJiába nem tünt nagynak a lagg ezzel harcrendszerrel igen is óriási volt a különbség.

  9. Szergely
    április 5, 2011 - 3:28 du.

    Lacci :ezzel szerintem talán segítettek valamit a malee és a raged karik közti óriási különbségen.

    De a legnagyobb különbség akkor is a malee és femalee között van!

    • Des
      április 5, 2011 - 4:32 du.

      Teee, kegyetlen vagy! =D

    • Lacci
      április 5, 2011 - 5:17 du.

      Jó van na! elirtam nem vgyok jó angolból.
      Z te ezzel mire gondoltál?

      • Lacci
        április 5, 2011 - 5:26 du.

        Nem tudtam már átnézni az irományom ,í gy is majdnem lekéstem a vonatott akkor meg még mindig a meló helyen szívnék.A hozzászólásaimat viszont nem tudom szerkeszteni utólag, szal így maradt.

    • április 5, 2011 - 6:10 du.

      Ááááááá! Szergi! 🙂

  10. Z
    április 5, 2011 - 4:06 du.

    Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea Korea

    • Lacci
      április 5, 2011 - 5:35 du.

      Jól látom azt, hogy ezzel a hozzászólásoddal lefikáztad az enyém, mintha marhaság lenne az ,hogy azt hoztam fel, hogy koreai szerveren való játék után vontuk le a következtetéseket a szóló játékkal kapcsolatba?Nekem ez úgy jött le mintha azt írtad volna Bla-bla-bla már unjuk.

      • Z
        április 5, 2011 - 7:45 du.

        Nem látod jól kedves Lacci mert nem is olvastam a hozzászólásod.

  11. Chiccoo
    április 5, 2011 - 5:58 du.

    Király leírás Xruu, köszi!

  12. Lacci
    április 6, 2011 - 5:09 de.

    Z :
    Nem látod jól kedves Lacci mert nem is olvastam a hozzászólásod.

    Akkor bocsánat a vádak miatt.

  1. május 6, 2011 - 5:56 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s