Kezdőlap > Blog, Frogster, TERA Online > EU CPE – Az első este

EU CPE – Az első este

update#1: A ‘tovább’ után beraktam néhány képet az angol kliensből.

Sajnos nemtudom, hogy az indulás mennyire volt flott, mert majd egy órát késtem a startról egy vidéki ‘kiruccanás’ miatt. Shit happenz, van ez így. Délután három körül jöttek meg a game accountok, tehát ezt kétség kívül a végére hagyták a srácok. Saját és a TS3 szerveren játszó pajtások tapasztalatai alapján azt tudom mondani, hogy a játék az egész este folyamán nagyon jól működött. Bár Cori jelezte, hogy nála volt több crash is, de jómagam ilyesmit nem tapasztaltam. Valamikor este 9 körülre jutottunk oda, hogy létre tudtuk hozni a béta guildet (aminek a neve sok-sok variáció után a ‘Homeless’ lett, jelezve, hogy mi bizony nagyon otthontalanok vagyunk). Röviddel a megalapítás után be is futott az első garnitúra  és kb 10 ember be is villant a guildbe.

Bár Berlinben volt már lehetőségem megtapasztalni, hogy mennyire más egy olyan szerveren játszani, ami nincs a világ másik végén, de nagyon kíváncsi voltam, hogy így európai viszonylatban mennyivel is lesz másabb a játék. Szerencsére a helyzet ezen a fronton is nagyon pozitív volt. Egész este folyamán nem tapasztaltam semmilyen zavaró lagot vagy csúszást. (Bár mintha Quendra panaszkodott volna egyszer lagra, de nem derült ki, hogy miért is volt az).

Miután végig játszottam jó 3 hónapot a koreai szervereken úgy, hogy halvány fogalmam sem volt arról mi is folyik a chateken, érdekes élmény volt látni, hogy végre emberek angolul beszélnek. (Báár megjegyzem az ‘angol’ ebben az esetben kicsit túlzás, hiszen össznépi európai Bábel torony növekedett ki a különböző nyelvek próbálkozásaiból.

Kliens: Igencsak meglepett a változás, míg alig két hete Berlinben egy korai – kOBT-s – angolosított klienssel játszottunk, addig a ma este kliens már egy sokkal frissebb kliens volt (na nem a legújabb), de sok olyan dolgot véltem benne felfedezni, amik pl. a Berlinben prezentált kliensből hiányoztak (tipikusan a mob tagelés esetén a nameplace beszürkítése, stb.).

Grafika, UI: Itt nyilván nem tudok semmilyen komoly újdonságról beszámolni. Bár nem is nagyon szántam erre ma este komolyabb időt. A játék továbbra is büntet minden más MMORPG játékot a grafika terén, bár ezt mondjuk el is várhatjuk tőle.

Ha a tesztelők közül van valakinek valamilyen saját egyedi tapasztalata,amit megosztana az olvasókkal, akkor ragadjon tollat és firkantsa bele egy commentbe.


Kategóriák:Blog, Frogster, TERA Online Címke: , , ,
  1. Goren
    április 1, 2011 - 12:08 de.

    Az én tapasztalataim (mint fi timer) egyenlőre jók. A játék még ne mtökéletes de ha így halad tényleg büntetni fog mindent.
    Jó: Bődületesen nagy bejárható területek (már amit eddig láttam) kerestem hátha van valahol egy kis csőhatás de nincs. Ha a hegyre felbaktatsz az egyik oldalról a másikon le tudsz jönni a környezetváltások is viszonylag rendben vannak. Bár az említett hegynél kicsit fura hogy az egyik oldalon sötét van a másikon meg világos de ehhez is át kell menni hegy túloldalára és nem csak 2 lépést menni.
    Továbbá a karakterek szépen kidolgozottak a ruhákból/fegyverekből kicsit kevés van de mindig színeznek rajtuk legalább.
    A környezet is szép. A lépéseknél füves talajon felcsapódik a fű. az ugrás is szépen meg van oldva végre látni lehet hogy a karakternek súlya van. Az mondjuk igaz hogy zuhanásból nem lehet meghalni de ez nekem speciel pont jól jött. A body block nak külön örülök bár néhol azért bugos.
    Az is tetszik hogy az inventory-t nem szemeteli tele ajáték quest itemekkel.
    A fejlődés viszonylag gyors (majdne m13 as vagyok és sokat tököltem a bugok kutatásával és sikerült összeszednem egy pixelillesztési hibát meg 2 crast) és a group os küldetések is nevetségesen egyszerűek voltak. A duel valami fenomenális eddig olyan 8-10 duelt nyomtam le slayerekkel egy priest el és egy templarral. a Slayereknél nagyon kiegyensújozott volt a meccs a jobb taktika nyert, a priestet szegény nagyon agyoncsaptam a templarnal pedig 575 ig jutottam és kikaptam. (Itt lépett be a body block bug mert a srác konkrétan átment rajtam és a karakterem testébe mászott és így a játék úgy vette hogy a hátam mögött van ezért nem tudtam megütni)

    Rossz: Hát a hátrányai majdnem azok mint az előnyei ugyanis a szépségnek és térnek ára van. Az átlagos fps em úgy 60 körül volt igaz minden fel van tekerve maximumra. De azért Frapseltem az elején amimkor nem volt sok ember ott. Jópárszor az is előfordult hogy érthetetlen okokból lezuhant az fps tök egyedül voltam, semmit nem csináltam és egy 20 ast zuhant és utána visszaállt szép lassan.
    A karaktermodelleket néha későn tölti be és sokszor a kevés pixeles skint húzza rájuk. Itt azért megjegyzem hogy elég hamar korrigál és akkor is fokozatosan hátha mégis nálunk van a hiba. Továbbá engem kicsit zavart a betűk mérete ugyanis elég kicsik (ha ezt lehet állítani akkor elnézést nem tudtam). A questek néhol okoznak egy kis fejtörést ugyanis ha belefutsz egy vidd vissza xy nak akkor emlékezned kell rá hogy hol is volt az az emberke. Ez egy ideig szép és jó mert legalább figyelünk de aki olyan mint én hogy csokorba szed egy csomó questet és úgy kezdi el csinálni nem biztos h emlékszik hogya 20 emberke közül hol van a delikvens. Jah igen és az egyik átvezető videóban a feliratot is koreaiul hagyták de annyi baj legyen legalább élesben is lesz meglepi. Továbbá nekem speciel kicsit hiányzik az interaktív környezet ami Aionban is volt h a mobok kergetik egymás harcolnak meg hasonlók. Velika szintén nagyon üres gyakorlatilag a valami funkciót ellátó npcken kívül talán ha 10 guard van és arra sem esküszöm hogy nem fognak ők is questekkel bombázni.

  2. xruu
    április 1, 2011 - 12:48 de.

    Nekem a legfurcsább az volt, hogy bár sokszor volt már szó a grafikáról és hogy ez büntet, de igazán csak ingame, játék közben érti meg az ember mi is ez. Furcsa de igazából tök felesleges írni róla mert aki nem látta mozgás közben a világot max azt hiszi hogy túlzok szal nem strapálom magam.

    Első élményem a “miért is ne velem történjen ilyen” jegyében a support volt (hun first? 🙂 ) Ugyanis az első mail-hez hasonlóan a 2. se érkezett meg a jelszóval (ünnepélyesen megfogadom soha többé nem használok freemail-es címet). Az írták 17h után jelezzük ha baj van, én úgy gondoltam nem várom meg a tömeget, szívjon az aki betartja amit írnak, úgyhogy már 16:30-kor írtam a supportnak, erre 16:41-kor jött is egy válasz hogy vizsgálják az ügyet. Innen malmozás, gyomorgörcs, aztán 17:47-kor megérkezett a jelszó, simán patch-elés és már kb loggoltam is be, necces volt de kész lett 18-ra. Nagyon pozitív csalódás volt, és hozzá kell tennem ez már nem a “cm-nek írok ő meg kézzel visszaír” dolog volt, hanem a hivatalos frogster-online support címe, ilyen formalizált egyen levelekkel. Jó, azért öregedtem pár évet a start előtt 20 perccel jelszó nélkül…

    A karigenerálás ugye második benyomás, elég részletes de semmi extra (de mindent hoz ami elvárható), ami talán kiemeli hogy 4 különböző ruhában is meg lehet nézni a végső karit mielőtt okézod, ami elég alap dolog lenne hogy lásd hogy néz ki páncélban, de sok mmo-ban semmi ilyen nincs, annyit látsz egy szál gatyában hogy néz ki.

    Az intro engem nagyon elkapott, megadta az alaphangulatot, ahogy megyünk a szigetre, aztán megérkezek és megkapom az irányítást és … és örülök hogy 10 perc után tudok egyenesen közlekedni 😀 Elsőre nagyon furcsa, eltér minden eddigi mmotól. Idő kellett amíg megszoktam, vagy tucatszor konfigoltam át az egész keybindinget mire otthonos lett, de amikor megszoktam/megtanultam, azt kell mondjam nagyon természetes, közvetlen irányítást ad a kari felett. Másképp kell vele mozogni, alapból egy mobcsoporthoz is másképp készül neki az ember, de az egész nagyon intuitív, könnyű beletanulni (csak akarni kell, mert aki 5 perc után szétveri a billentyűzetet az hátrányban lesz).

    Amikor végül ráéreztem, észrevettem hogy nem úgy játszom a karimmal mint más mmo-kban. Jópárat végigjártam már, itt mégis a nagyon régi, még talán Tomb Raider-es TPS szerű meg a régi mario 64-es platformjátékos mozdulatok jöttek elő belőlem. Persze ez most így bután hangzik, mert valóban nem hasonlít ezekre, mégis ez a másfajta irányítás valahogy az ilyen régi emlékeket hozta elő, és nem esett rosszul, nagyon nem.
    Azt tudtam hogy a támadások animáció alapúak, ha indítasz egy ütést azt végigcsinálja és magasról tesz rá hogy te közben el akarod lépni mert már arrébb ment a mob. Ez a keleti játékok sajátja és féltem ettől mert sokszor szaggatottá teszi a harcot, elveszed ideiglenesen az irányítást a karid felett, de itt más hatást ért el. Súlya lett a karinak, az ütéseidben érzed hogy megsuhintottad azt a lándzsát, előrelendült a karid stb. Ez az a baj megint olyan dolog amit nem lehet leírni, mert amikor ottvagy akkor érzed, furcsa volt de nagyon élveztem. Persze lehet másnak ez máshogy jött le, én nagyon imádom, méretet és erőd ad a karinak, nem léped el 0.01sec alatt a legnagyobb lendületű ütésed is mert visszajönn valami cd.

    Apropó, mobok elmászkálása. Ezek tényleg elmászkálnak, de így lazán arrébbmennek hogy ne találd el őket. Először csak néztem: belerohanok egy csoportba, szépen együtt vannak mondom aoe, erre a nagy arréblépdel én meg a kis minionoktól nem férek oda.
    Jól van mondom csak káprázik a szemem. Odamegyek hozzá, elindítom a “baszott nagyot ütök” ütést, erre kettőt oldalra lép én meg belebikázok a levegőbe. Az első ilyen találkozásom kész kabaré volt, végére már röhögtem magamon hogy egy rohadt npc itt szívatja szét a fejem, nyilván aztán amikor már számít rá az ember úgy mozog, de elsőre WTF érzés volt erősen 🙂 Nem az a tipikus egy helyben állok és spam-elem a képességeim történet, így konkrétan AI messze mindent ver amit eddig mmo-ban láttam.

    A játékról ilyen kevés idő után még nem írnék majd ha már lesz annyi játékidő a kariban, amúgy is mai nap a 6 órából minimum a fele az irányításra való élvezkedéssel telt, úgyhogy ezt éreztem fontosnak megírni mint élményt 🙂

    PS.: Elnézést ha picit vegyesfelvágott lett de csak pár élményről akartam írni, majd ha vége lesz a 4 napnak talán megkeresem az állam és összeszedem picit jobban a gondolataim.

  3. Szergely
    április 1, 2011 - 1:05 de.

    Csak röviden, mert hulla vagyok:
    Nem játszottam koreai szerveren, így totál kezdőként vágtam a játékba én is, csak kapkodtam a fejem, hogy mi merre, ahogy azt egy új MMO-nál szokás. Ettől függetlenül elég hamar sikerült ráérezni az irányításra és azt kell, hogy mondjam, hogy minden eddigi MMO-ban tapasztaltat felülmúl az irányítás élménye. Eddig pont azt kaptam, amire a gameplay videók alapján számítottam.
    Ami egészen megdöbbentő volt számomra, az a mobok MI-je: kitérnek, charge-olnak, a rangedek igyekeznek tartani a távolságot, stb. Végre nem agyhalott zombikként harcolnak, hanem nagyon változatos és izgalmas harcokat lehet vívni velük.
    Az első group questek valóban nagyon könnyűre sikeredtek, de gondolom ez inkább csak egy kis tréning a későbbi küldikhez/isntákhoz, a szintlimit miatt valószínűleg ebbe már csak a következő tesztek során kóstolhatunk bele igazán. Ellenben igen hangulatos és fun questek már ezek is.
    A duelezést is próbálgattuk, fenomenális adrenalinbomba, Chiccoo-val könnyesre röhögtük magunkat, miközben pár száz, vagy az alatti HP-val kergettük egymást 😀 Nagyon bízom a játék PvP részében, az eddigiek alapján sokkal inkább múlik a játékos ügyességén a dolog, mintsem a skilleken és a gearen. Holnap remélem ki tudjuk próbálni a group PvP-t is!
    A grafikát csak dicsérni lehet, sok újat nem tudok hozzátenni az eddig ismertekhez. Külön kiemelném a mobok változatosságát, ötletességét és kidolgozottságát.
    A szinkronhangok még koreaiak, a feliratok között is elvétve találhatunk amit nem fordítottak még le, engem nem igazán zavart.
    A játék egyszer dobott le a 6órás tesztelés alatt, a startot követő beloggolás crash és zökkenőmentes volt. Éjfélkor nehezen, de búcsút intettünk a teszt-szervernek.

  4. Cori
    április 1, 2011 - 6:11 de.

    A lag- és delaymentes környezet számomra isteni, azonban nekem sok-sok apró problémám van az angol változattal (mely persze nem végleges még semmilyen tekintetben). Rettentően bénák szvsz a skill nevek és sok itemnek az elnevezése, sok rosszul fordított quest is van 17ig bezáróan szóval van még min csiszolni.

  5. Goren
    április 1, 2011 - 7:24 de.

    És a kedves kis párosunk is okozott fejtörést ugyanis itt is megvan az Ellon, Leander wtf

  6. rdei
    április 1, 2011 - 7:40 de.

    Rendkívül jó volt a start. A szerverek 5 percel korábban voltak elérhetőek és 5 perccel tartottak tovább a kiirtnál. A 6 óra alatt egyszer vagy kétszer volt egy pár másodperces lagg. A játék viszont jól lekezeli, hogy ne legyenek túl sokan egy adott térségben. A westernizálás jelenleg ott tart, hogy minden hang koreai, a videókhoz (talán kivéve egyhez) mind volt angol felirat. Maga a gameplay egy élmény volt, sajnálom is, hogy a mai és a holnapi napon csak a hvaerjaim játszanak az accountommal, én majd vasárnap folytatom az archerrel. A group küldik nagyon tetszetősek pl amikor meg kell védeni egy npct a hullámokban érkező moboktól vagy amikor azt a nagy démonizét kell megölni a barlangjában.
    Eddig megközelítőleg egy nagyobb buggal találkoztam az pedig a “Pixie in a fix” nevű küldinél volt, hogy miután purifiztem a mobot, nem követett és nem lehetett befejezni a questet. Ekkor LFGn kaptam egy üzit, hogy reloggoljak és utána menni fog. Na msot relog után kiestem a mapról és unstucklni kellett, de végül a küldi működött utána.
    Gépigány terén eléggé meglepett a játék. Érezhetően kisebb a gépigánye mint az Aionnak. Nagyobb tömegek nél, városoknál fel sem pörög a videókártya/CPU.

    Egyetlen dolog ami böki a csőrömet azaz, hogy jelenleg az Elint azért vették ki mert túlságosan alulöltözött és ezt kegyetlen módon cenzúrázni kell. Namost nem kezdek bele, hogy milyen mesterséget végezhetne a castanic archerem az íjászkodáson kívül, de viszont ha ebből a célból szedték ki, akkor miért vannak bent Elin NPCk ugyanolyan ruhákkal, amiket egy player is összeszedhet. Tehát végülis Island of Dawn területén lehet vagy 5-6 cenzúrálatlan Elin npcvel találkozni, csak játszani nem lehet vele. Kár =/

    Majd vasárnap re 🙂

    • Szergely
      április 1, 2011 - 8:07 de.

      Érdekes, mert gépigény terén már nem voltak ilyen jó tapasztalataim, mindent maxra húzva, full HD-ban az átlag FPS 25-30 körül mozgott, zsúfolt területeken 15-18ra is visszaesett, lakatlanabb részeken 40 körül volt.
      A konfigom Q6600-as 4 magos proci 2,4GHz-n, 4GB DDR2 ram, Geforce 560Ti VGA-val. Itt a gyenge láncszem a proci lehet, négy mag ide vagy oda, nem mai darab már. Egy i5/i7-es rendszer esetében valószínűleg már nincs ilyen probléma 🙂

      • rdei
        április 1, 2011 - 10:10 du.

        Jelenlegi konfigom:
        AMD proci 4 mag 3 Ghz
        ATi Radeon HD 5850 1GB
        és még 4 GB DDR2-es RAM

        De szerintem egy jóval régebbi konfigomon is elszaladt volna.

  7. menorel
    április 1, 2011 - 8:59 de.

    rdei: Nagyon nagy a különbség az között hogy egy fiatal hölgyet szimbolizáló castanic van alul öltözve, meg az között, hogy egy kisiskolás lányt megjelenítő elinnek villan ki folyamatosan a bugyija.
    Márhogy megítélésben biztos nagy a különbség és gondolom ez számított amikor úgy döntöttek, hogy cenzorship.

    • xruu
      április 1, 2011 - 9:08 de.

      “egy fiatal hölgyet szimbolizáló castanic van alul öltözve”

      Még nem láttam ennyire óvatosan megfogalmazva azt hogy az összes castanic egy fullextrás luxus kurvának néz ki, a legjobb fajtából 🙂

    • rdei
      április 1, 2011 - 10:12 du.

      Engem az zavar csak, hogy a bugyivillantó Elinek jelnleg benne vannak a játékban mint NPCk ugyanolyan öltözékben amit bármely Elin player.

  8. Chiccoo
    április 1, 2011 - 9:05 de.

    Na gyorsan én is idevetek néhány gondolatot, bár az előttem szólók már nagyrészt említettek mindent, hozzátenni nem tudok azokhoz, az élmény feledhetetlen volt számomra is.

    A Menorel által írtak startal kapcsolatos részéhez néhány részlet:
    A start valóban fennakadások nélkül ment, meg is voltunk lepődve. Főleg, hogy a 18:00-ra hirdetett start helyett 17:55-kor Agiido csak úgy mellékesen megjegyezte, hoy ő már a karaktert generálja! na persze azonnal mindenki elhallgatott, login, gyors patch, belépés és lámlám máris a kezdő képernyőn találtam magamat ahol végre nem teaházacskákat, létrákat, meg kitudja mire hasonlító gyermekrajzokat láttam, hanem angol szöveget! Miután elmorzsoltam egy könnycseppet, nekikezdtem a karaktergenerálásnak. A karakter arcának kialakításakor kissé extrém irányba mentem el erről majd érkezik a screenshot. Akik fent voltam TS-en elismeréssel nyugtázták, hogy fáradozásaimat egy hetyke bajuszú, csücsöriszájú, kék bozontú, metroszexuális kinézetű castanic búzafi létrehozására siker koronázta! 😀

    Nade viccet félretéve és visszatérve a start körüli történésekhez: őszintén meg voltam lepődve és egyuttal lenyűgözve, hogy azonnal, pillanatok alatt sikerült belépnem, nem volt waiting queue, nem volt lag, sem szaggatás, pedig a kezdő helyen való leszálláskor kb. 15 ember ugrándozott körbe körbe körülöttem az irányítással barátkozva. Ez persze szorozva 4-el a 4 channel miat. Mert ugye 4 channel-en vannak elosztva a népek, ami nekem teljesen új volt, mert ugye ez nyilván a koreai szerveren is bizonyára megtalálható, de ott egy az hogy nem volt még rá szükség, hogy használjam, kettő meg hogy ha akartam volna sem tudtam volna megtalálni a megfelelő menupontot a végrehajtáshoz. 😀 A tegnap este folyamán többször szükség volt azonban erre az opcióra, legfőképpen amikor a story-questhez szükséges named-mobot próbáltuk behúzni, de mivel azokat állandóan vagy 10-en campelték a tagelés nyilván nem ment könnyen casterrel, de meelevel sem volt meg elsőre. De megoldottuk! 😉

    Na kicsit megint elkalandoztam, dehát akkora élmény volt, nem itt akarom részletezni!

    Be is fogom inkább, de végszóként annyi, hogy az indulás szvsz profin lett megoldva, lag nekem a legelején a fák irtásánál volt kb 5 percig, a sok egyidejű belépés miatt gondolom, de zavarónak nem mondhatnám. A skillek és elmozgások késésének teljes hiánya mellbevágó és egyben teljesen új! Ez még magasabb szintre emelte a TERA-t a szememben. Eddig a 10es skálán 9 és feles volt, a tegnapi este után dingelte a 10-et!!!! 😉 😀

    Jó játékot mindenkinek ma estére, én ma sajnos nem tudok részt venni a tesztelésben, de szombaton újra csatlakozom a kis hajléktalan csapatunkhoz, és orrvérzésig tolom, na meg persze amíg megy a szerver! 😉

    Képek, videok érkeznek amint hazaértem (a forumra pakolom majd sztem) illetve videok is hídvédésről és 11-es insta boss ölésről full grouppal! Ami igencsak rövidkekére sikeredett a bődületes DPS miatt! 🙂 JA! és Szergi vs Chiccoo duel video is készült! 😀

    na most már tényleg befogom, dolgozni is kéne 😀

  9. Xhator
    április 1, 2011 - 9:25 de.

    Tudom, hogy még sokat fog változni a kliens a kiadásig de engem NAGYON zavart a koreai hang az npc-knél és a videóknál. De végre tudom, hogy mit iszok és nem csak szín alapján választok. 😉

    • menorel
      április 1, 2011 - 9:40 de.

      Csak példa ként tudnám felhozni az Aion EU/NA startot, ott a NPC/karakter hangok ‘lokalizálása’ csak az utolsó béta fázisban kezdődött el, mivel addig minden változott. Studiot bérelni, hang színészeket bérelni, megírni a scripteket, keverőt, hangmérnököt bérelni, stb. nem olcsó mulatság. Amíg a játék alap szintezési contentje is változik (bekerülnek NPC-k, új questek, stb.) addig eléggé veszélyes belekezdteni ebbe. Mert nincs annál drágább, mint a felvett hangok után kitalálni, hogy jahh volna itt még 3 mondat, amit Piroskának kéne felmondania, aki közli, hogy ‘no problem, egy napi gázsim lesz, mivel oda kell utaznom újra…’

      Szóval szerintem erre még alaposan várakozni kell.

  10. Tyron
    április 1, 2011 - 2:09 du.

    Irigyellek titeket 🙂 30-án lejárt a koreaira az előfizetés, aztán legközelebb április végén lesz fizu, szóval addig tera mentes hetek lesznek. Nagyon belekostoltam volna a laggmentes játékba 3 koreain végigszopott hónap után. Ha tapasztalni nem is fogommég szeptember(-október)ig, legalább az irományaitokból átcsöpög egy kis remény, hogy lesz majd olyan is, hogy BGbe nem csak az egy medálért és 95%os vereségért signolok és nem olyanokkal leszek egy groupban, akik 3szor gyorsabbak mint én:)

    Részemről ha a napi 14-16 órás melók után ha lesz erőm még a koreai lvlcap emelés után nekiveselkedni az újabb lvlezősdinek(50ről 58ig), majd írok, hogy mi van a tényleges high lvlen. Nektek pedíg jó niggerkedést a cpe-n.

  11. Kouta
    április 1, 2011 - 2:26 du.

    nah, amennyira megfigyeltem, dueleztem egykét emberrel, Slayer Berserker kb 1 shotol… komolyan a Slayer aoe skillje elkap, majdnem full hp-m buktam, same goes for slayer, a pörgös skillje telibe ver majd 1k dmg(csak 1x üt meg a többiböl kimegyek…stb) 15 ösön a 2,8k hp-mon

    • Szergely
      április 1, 2011 - 3:48 du.

      Azért nem mindegy kivel próbálja a duelt az ember, sokan játszottak már a koreai szervereken és ezt észre is lehet venni harc közben 😀
      Vannak dolgok amit szokni kell még, pl. az ugrálás a lehető legrosszabb amit csinálhatsz csata közben, szinte biztos, hogy felborítanak, ha betalál egy támadás…

  12. Kouta
    április 1, 2011 - 4:29 du.

    szergely, nekem ne mondd, ma mindenki végig ownolt… Slayer Berserker gusztustalan kari, féloráig koncentrálok meg ugrálok odébb meg minden, azok meg alszanak közbe, majd vigan 1 hitelnek… gusztustalan :X

  13. Tyron
    április 1, 2011 - 6:06 du.

    WoT!!! (bőven elég az utolsó bekezdést is elolvasni, ha fáradt, nyűgös vagy :D)

    Kouta: Nem tudom mivel vagy, de ha meleevel, ami nem is zerker, nem is slayer, akkor kizárásos alapon vagy lancer vagy warrior (és mivel ugrálsz, gondolom warrior). Ha tévedek, akkor soz. Nem tudokm, hogy most melyik verziót tolták fel CPEre, de ha a legutóbbi koreai patch előtti állapotot (vagy 2vel ezelőtti, nemtudom már), akkor majd próbálj mysticcel pvpzni (A nerf óta nem pvpztem mysticcel). Sok sikert, hogy akár egy hitet is ráverj. Skilled sorcinál kb ugyanez a helyzet. Archer ellen is szinte. Rendes szakadék tátong a melee és ranged classok között, amin sokszor az sem segít, ha skilledplayer vagy, de szerintem még korrigálható. Remélem a koreaiak ügyesen alakítgatják majd a balanceot.

    Meleek közül a top favorit az én szememben a Slayer. Jó dmg, mobilis, stun/knockdown(méghozzá rohadtsok). Tuti, hogy lancer marad a mainem EUban is, de hogy lesz egy slayer twink, az is tuti. Koreain is van egy 29es, és rohadtul tetszik. Látványos és erős és szinte minden nehézségre tud reagálni a skilljei által.

    Annyi mondjuk, hogy nálatok 17es lvl cap van, az meg kb lófasz sajnos, szinte semmit nem vonsz le 17szint alatt a játékból. Max annyit hogy szép és hogy könnyű irányítani, megismersz pár mobot, amikkel később is fogsz találkozni elégszer magasabb szintű kiadásokban, meg hogy pár class igen OP gyanús.
    Jó felé tapogatsz. Mass pvpben zerker atom. Mint korábban írtam 5v5 BGben sűrűn csattannak rajtam a 25-41ks critek tankként a zerker töltős/lecsapós skilljéből, a pörgősből pörgésenként 2,5-4k között. Ha még sikerül is a block, a shieldem “csak” 18k-t fog fel, a maradék 7-23ezret benyalom, fél hp oda, ha nem blockolom időben, mert éppen az archert is látom, hogy chanellezi felém a durvát, ami úgyszint 12-30k-nyi fájdalmat képes okozni, akkor előfordul az instant death is, mert míg te próbálsz egy látványos attackot blockolni, már 2en a hátadban vannak és mire megfordulnál, már nem is érzed, hogy neked 1 pillanattal azelőtt 43k hp-d volt. Healelhet a priest 9k-kat locon healel meg 20+kt a karikással, kb semmit nem érsz, ha az enemynél kicsit is van hajlás a focusra, viszont a te groupodban nincs (vagy éppen csak rossz napotok van).

    Amint az emberek ráéreznek az ideális setupokra, taktikákra, megszokják az irányítást teljesen, ráléreznek a classukra, és olyan emberekkel játszanak, akikkel tudnak kommunikálni, esetleg régebbi játékból a premadeükkel, biztos minden jobb lesz.

    Visszatérve az előzőhöz, a healer hiába közel azonos hpval rohangál, mint egy tank (flathealth crystalokkal), a gyenge armor miatt kb 2 sec alatt fekszik. elég 1-2 archer, jobb slayer (esetleg nagyon ügyes warrior) vagy a felsoroltak közül akármelyik egy lancerral az oldalán és a healernek kb arra lesz csak ideje, hogy 1-2t magára healeljen miközben elszántan ugrándozik. És a healeren sosem 1 ember van, ugye.
    Kiváncsi vagyok, hogy 58-60on majd milyen dmgeket szarnak ki magukból. Hamarosan meglátjuk.

    Bocs a lehúzóskodásért, de ez van.

    Bár szerintem nincs félnivaló. Úgyis rengeteg cry lesz a cpe után az op dmg-ek miatt és mindent rommá nerfelnek 🙂 Hozzáteszem, 1-2 classra rá is fér szerintem.

  14. Liri
    április 1, 2011 - 7:22 du.

    Akik duel élményeikről is beszámolnak írják majd oda légyszi, hogy mivel is játszanak 🙂

    • Z
      április 1, 2011 - 7:31 du.

      Tera Online (Ha nem én valaki más úgyis beírta volna. 😉 )

  15. menorel
    április 1, 2011 - 10:15 du.

    rdei :

    Engem az zavar csak, hogy a bugyivillantó Elinek jelnleg benne vannak a játékban mint NPCk ugyanolyan öltözékben amit bármely Elin player.

    Ezt irták a fórumon is a CM-ek, hogy ezzel nyilván nem tudnak mit kezdeni, nem tudják csak a CPE miatt kicserélni az összes NPC-t. De ettől még az Elin változni fog és azzal együtt az NPC-k is.

  16. Kouta
    április 2, 2011 - 12:16 du.

    IGen warrior voltam, Slayer is tetszik, valószinüleg átpártolok hozzá, minden játékban assa tipusu kari voltam, szal nálam a dual wield és az evasion, illetve a gyors dolog alap. de az sem buli, hiába imádom a warriort, hogy 5-7 percig fokuszálok, hogy egyetlen hitet ne kapjak be, a másik kb aludhat közben, 10% hp-n a slayer enemy, cd-n az ugrásom, bekapok EGY hitet a slayertől (ő 10% hp én 100) a 2.8k hp bol lesebezte majd 85-90% át utána mondanom sem kell sima ütéssel még agyalt 1-2 öt, ha már lassabb voltam, és ennyi, eközben én télleg vért kell hogy izadjak, hogy 1-2 ütás bemenjen azt jump. Másik a Zerker elleni duel, ha nem öl meg akkor nincs vége, én nem fogok beugrani az aoe ba meg a charged utésbe, ha nem teszem lejár a duel idő. 1 aoe dmg (körbepörgö csapás) ami olyan 4x sebezhet, 1 et kaptam be tőle, ilyen 1k- kat sebzett a 2,8k hp-mon, és elég NAGY rangeja van.
    Szal a balancon tuti dolgoznak, ez a pvp amugysem mérvadó hiszen low lvl, de meg kell hogy mondjam, hogy a sok vesztés ellenére ESZMÉLETLEN HANGULATOS, én nem vagyok az a duelezzünk fajta pvp, de ebben a játékban kihagyhatatlan akár ez is. Aki teheti probálja ki, nem fogja megbánni!

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s