Kezdőlap > Blog > Élménybeszámoló – Community Event in Berlin

Élménybeszámoló – Community Event in Berlin

Mindenek előtt elnézését kérek minden információra szomjazótól, hogy  ennyivel az event után tudom végre megírni az élménybeszámolót, de egy nagyon sűrű héttel kezdtem, amiben két komolyabb prezentációt is tartanom kellett, nem nagyon tudtam időt szakítani a gondolataim összegzésére. De ami késik, nem múlik, most leírok mindent, amit fontosnak tartok.

A Fansite Event hivatalos programja ugyan, csak szombaton kezdődött volna, de jómagamat és a spanyol fansite két adminját, még péntek délután oda rendeltek (nyilván így volt gazdaságosabb a repjegy), így mi már péntek este találkoztunk néhány ismerős és egyébként addig ismeretlen arccal.

A Berlini reptéren Daniela és Shojin várt, akik rövid összehaverkodás után le is raktak a hotelnél. Apropó hotel. A Berlini Q! hotelnek nagyjából a felét vette ki a Frogster, ami úgy egyébként egy 5 csillagos SPA létesítmény. Ennek megfelelően grandiózus belső dizájn, hatalmas szobák és igencsak modern felszereltség várt bennünket a szobákban. Mondhatni ezen a téren a Frogster beleadott apait anyait. Rövid aklimatizálódás után, jött is a telefon, hogy akarok-e menni pubolni velük, a válasz nyilvánvaló volt. A ‘kedvenc’ fedőnevű pubjuk, dugig volt, úgyhogy a nagy kocsmázásból egy thai vendéglő lett, mind1, sör volt. A Frog részéről a product manager, két CM és a kétnyelvű tanácsadójuk Julie volt jelen.

Az már az első esti közös vacsis ivászaton kiderült, hogy ez a hétvége nem az információ áradatról fog szólni. Kézzel-lábbal küzdöttek, hogy nehogy véletlenül is elszóljanak bármit is. Végülis az este kimerült annyiban, hogy Nestor a spanyol fansite egyik adminja, halálba kínozta Juliet az ilyen kijelentéseivel: ‘Hmm, delicious! I like the popori meat!’, miközben falatozta a disznóhúsit. Ezt leszámítva főleg arról diskuráltunk, hogy vajon mennyire fail az, hogy a lowlvl contentben (lvl38 alatt) be van tiltva a PK. Hajlottak rá, hogy megértik az indokokat.

Sok régi ismerős arc és néhány új... ment a fényképezgetés, amíg életre keltették a gépeket.

Megfelelő mennyiségű sörbevitel után irány vissza a hotel, szomorúan konstatálva, hogy ezek tényleg nem akarnak semmit elmondani (De annyira semmit, hogy még arra sem voltak hajlandók, hogy a másnapi programról nyilatkozzanak). Hotelben alvás, majd reggeli és hajnali 10 óra körül már a közeli conference buildingben is voltam, ahol elsők között pillanthattam meg a teszt gépparkot.  Mivel nagyon nem volt még akkor ott senki, ezért picit szétnéztem a környéken, útközben belebotlottam a lengyel fansite adminjába (Jetboy). Szóval

WTF....

szétnéztem… Nem mondom, hogy Berlin nem szép hely, megvan a maga szépsége, különösen a westend résznek, ahol mi is voltunk, de azért na… Csak egy szemléltető példa az egyik kirakatból… Nagyjából 11 órára megérkezett minden meghívott és elkezdődött a tesztelés. A hivatalos meghívóban az állt, hogy azért tolták el a március 3-ai hétvégéről a tesztet, mert így már a legfrissebb angol klienssel tudunk játszani. Nos ez a legfrissebb kliens ez bizony az alap kOBT-s start kliens volt, ami bizony már jópár hónapos. Tudni sem akarom, hogy milyen klienst kaptunk volna, ha tényleg megtartják március 3-án az eventet. Ettől eltekintve hatalmas élmény volt az angol klienssel játszani. Egyrészt végre megfejtettem, hogy mi az a zöld poti, amit a kezdéskor kap minden karakter (potion of speed), másrészt pedig végre megértettem jópár questnél, hogy miért is kell azt csinálni… amit…

Az angolosítás mellett nyilván a legfontosabb kérdés a játékélmény  volt a koreai klienshez képest. Ezen a téren nem okozott csalódást a kliens. Kifejezetten jót tett, hogy az asztalomtól alig 10 méterre volt a szerver. A lag mentes környezetben nagyon sok – egyébként bosszantó – problémától mentesült a játék, pl: nem akadt el sprintelésnél a lépcsőben, nem állt meg egy pillanatra a sprint végén a karakter, ha evasion-t toltam, akkor azonnal végrehajtotta. A kezdőzóna végén lévő instanceban a bosst úgy vertem el, hogy hozzám sem tudott érni. (Jó mondjuk ez nem nagy kunsz, na de akkor is…)

Miután életre keltek a gépek ment ám a kockulás...

Henning és Daniela mutatja be a Frogster csapatot

Valamikor dél körül elkezdődött a hivatalos prezentáció, bemutatkozott a TERA EU/Frogster csapat. Megtudtuk, hogy egyelőre még sehogy nem állnak a game support/GM kérdéssel, de legalább már foglalkoznak vele. Bemutatták a fansite programjukat és röviden összegezték, hogy a gamescomon látott kliens milyen változásokon esett át azóta. Ezzel nagyjából véget is ért a prezi és elkezdődtek a kiscsoportos interjúk és kérdezz/felelek szakaszok.  Én is nekitámadtam a megfelelő embereknek és sikerült is jónéhány kérdésre választ kapnom, amit itt a blogon közösen gyűjtöttünk össze:

  • {negativ_figura} Lesz természetesen EU-ban is collectors edition, de ez független lesz az NA/EME féle csomagtól. Természetesen lesz digitálisan terjesztett verzió is. A collectors tartalmáról még fogalmuk sincs, később rá is kérdeztek, hogy szerintünk mit lenne érdemes beletenni.
  • Még nincs meg a végleges üzleti model, de minden bizonnyal lesz preorder. Azt nem sikerült megerősítetnem, hogy a preorderhez fog-e járni early-access/beta access. De természetesen ez sincs kizárva, egyszerűen ez még nincs kidolgozva.
  • {Delebriel}A béta kulcsok minden bétára jók lesznek, legalábbis amiket most fognak kiosztani, azok biztos.
  • {Goren}Megerősítették, hogy lesznek PVP és PVE szerverek. De, hogy mi is a különbség és mi a helyzet a PK rendszerrel, arról nem nagyon akartak/tudtak mondani semmit. Annyit mindenesetre jeleztem, hogy a lowlvl OpenWorldPVP kitiltása nem biztos, hogy annyira fog feküdni az EU játékosoknak.
  • {Goren}Lesznek külön német/francia/angol nyelvű szerverek.
  • {Goren} Az Orosz piaccal nem foglalkozik a Frogszter, nem lesznek dedikált orosz szerverek, ellenben nem gondolkoznak IP blockban sem.
  • {pocak} Nincs még kidolgozva az üzleti modell, de az biztos, hogy csak havidíjas konstrukció várható.
  • {xruu} A solo questek fejlesztése már Koreában is elkezdődött, az viszont biztos, hogy nem lesz dedikált ‘EU’ kliens. Egy kliens van.
  • {Gamerz26} A legelső EU béta teszt a CPE lesz, aminek a pontos időpontja még nincs bejelentve.
  • {Szergely} Nem tudnak semmilyen ranking rendszerről, amit terveznének a BG-ben. Ranking rendszernek ott van a political system, ahhoz – is – kell a  BG.
  • {Tyron} Az XP ratinghez az indulásnál nem fognak hozzányúlni,  ez persze később változhat, ha indokoltnak látják.
  • {Tyron} Igazából a többi kérdésedre nem nagyon tudtak válaszolni, de volt egy bizonytalan megerősítés, hogy a battlefield medálokat, csak BG-n lehet megszerezni.
  • {Tyron} Hitboxok: finomhangolás alatt vannak, de ez sem a Frogstertől függ.

Az összes többi kérdésre vagy nem tudtak, vagy nem akartak válaszolni. Az interjúkkal párhuzamosan ment tovább a játék tesztelése, majd valamikor du 2 körül elkezdődött a group event. Az összes gépen volt egy premade lvl25-as karakter. Mindenki, ahol ült, azzal kellett játszania. Én egy sorcerert nyertem meg, nem kifejezetten örültem neki, nem egy Slayer class… az egyszer biztos. A karakterek a Smugglers’s Hideout alatti questhubnál voltak leparkolva. A feladat első lépése egy paci verseny volt az instance bejáratáig, majd azt követően feladat volt az első boss (kőelementál) legyőzése. A győztes csapat nyilván nagy jutalmakat kap. Mondanom sem kell, kb utoljára értem oda az instance bejárathoz – ami egyébként nyilván nem az én hibám volt -, majd ezt követően a csapatom az utolsóként húzta be a bosst is, ami persze szintén nem az én hibám volt.

Julie és Raven

Ezután még egy újabb rövid szabadfoglalkozású játék session jött, amit nagyjából 5 óra körül szakítottunk meg a nap fénypontjaként aposztrofált múzeum látogatással. Egészen pontosan a berlini computer játék múzeumot látogattuk meg. Ha lesz rá időm, akkor fogok a múzeumról egy külön postot írni, mert egyébként bőven megérdemli; de elöljáróban röviden: A hely kihagyhatatlan, főleg azoknak, akik már a 90-es évek elején/közepén is becsatlakoztak a számítógépes játékok világába. Elég volt csak meghallani az intró zene első néhány hangját és hárman fordultunk rá a kijelzőre ‘Prince of Persia’-t kiáltva. Vicces volt látni, hogy pl. már a ‘World of Warcraft’ is megkapta jól megérdemelt helyét a múzeumban. Természetesen a régi játékok és játékgépek mellett számos igazi meglepetés is várt bennünket. Az egyik legérdekesebb gép a ‘PAIN STATION’ névre hallgatott.

Tobzódás a múzeum bejáratában, háttérben a Legend of Zelda karakterei.

Lényegében egy old school pingpong játék, aminek az apropója annyi volt, hogy a játék közben a bal kezed egy érzékelőkkel ellátott lapon kellett hagynod. Az veszített, aki legelőször emelte le a kezét az érzékelőkről. És, hogy mégis miért is emelte le róla bárki is a kezét? Ha a pingpongban az ellenfél bevitt egy találatot, akkor egy mechanikusan feltöltött tekercs bele vezetett a szerencsétlenbe egy kisebb áram ütést. Nyilván nem veszélyes mennyiségűt, de azért kellően fájdalmast. A bevitt találatokkal arányosan egyre többször kapott áramütést a szerencsétlenebb delikvens. Volt akinek még másnap is vérvörös csík jelezte  kézfején, hogy ő bizony keményen ellen tudott állni a fájdalomnak.

A múzeum után elmentünk egy hangulatos kocsmába ami közvetlenül a Frogster székház mellett volt. Fura módon nem nagyon akartak beinvitálni bennünket a székházba, úgyhogy maradt a sörözés. A sörözés közben sok érdekes kérdés került elő, kezdve a PVP szerverektől, a Political systemen keresztül egészen a collectors edition-ig. Új információ ekkor sem került elő, de a CM-ek módszeresen gyűjtötték a fansite adminok véleményét az egyes kérdésekről. Itt fura módon megfordultak a szerepek, inkább mi adtunk interjút a Frogsternek, mintsem fordítva.

Már éppen bóbiskoltunk volna be a sokadik sör után hulla fáradtan (pl. a Svéd meghívott, hajnali 3-kor kelt, hogy Berlinbe érjen reggel 8-ra), mikor is kitalálta Daniela, hogy na akkor aki akar az még mehet vissza játszani. Útközben jófajta kebabosnál megálltunk egy rövid vizitre, majd a csapat egyik része célba vette a hotelt, a másik pedig a konferencia épületet.

Másnap reggel continental breakfast a hallban. Szépen összeverődött közben a társaság, a végére már összehúztunk néhány asztalt és úgy folyt az eszmecsere a játékról és a rendezvényről. Közösen megállapítottuk, hogy ez a rendezvény valóban csak nekünk fansite adminoknak szólt. A Frogster kitett rendesen magáért, hogy luxus körülmények között megvendégelje azokat, akik lelkes munkájukkal gründolják a rajongókat. Ez egyrészről persze öröm és boldogság volt, másrészről viszont mindannyian jobban örültünk volna, ha ténylegesen kapunk is néhány hasznos információt, aminek a rajongók is örülhetnek. Ennek ellenére nincs miért panaszkodnunk.

TeraAffiliate - TERA EU fansiteok szövetsége

Reggeli után visszamentünk még játszani. Lement még egy marék interjú és csoportkép, közben a TeraAffiliate-ben részt vevő fansiteokkal csináltunk egy közös csoportképet is ingame. Úgy volt, hogy megkapjuk screenshotban is, de hát a technika ördöge ebbe is beleszólt. Ennek ellenére azért a kamerás mobil kép megvan.

Ezután hamarosan jött a ‘say goodbye’ rész. Még búcsúzóul kapott minden meghívott egy marék ajándékot (naptár, póló, gyertya meg egy poszter), ezek után szépen ütemezetten elkezdtek kifelé hordani bennünket a reptérre. A hazaút probléma mentes volt.


Kategóriák:Blog Címke: , ,
  1. rdei
    március 24, 2011 - 8:24 de.

    Faja beszámoló 🙂
    Jó tudni, hogy a bétakulcs mindenhova jó lesz 🙂

  2. Delebriel
    március 24, 2011 - 8:29 de.

    Jó kis élmény lehetett. 😀

    Egy valami nem fér a fejembe… Az a német poszter, az mi a túrót ábrázol? 🙂

  3. Szergely
    március 24, 2011 - 9:39 de.

    Jó kis beszámoló lett! 🙂 Kicsit azért homorú vagyok, hogy ilyen kevés információt tudtak közölni. Nekem most úgy tűnik, mintha az “Oké, mi egy kiadó vagyunk, van ez a Tera nevű gamma, kezdjünk el vele foglalkozni!” stádiumban lenne a Frogster. Valamilyen szinten ez biztos így is van, mindenesetre arra leszek kíváncsi, hogy ezt a “bemutatatkozó bemutatót” követően milyen ütemben lesz képes “magáévá tenni” a játékot 🙂

  4. március 24, 2011 - 9:40 de.

    great 🙂

  5. Deardog
    március 24, 2011 - 10:33 de.

    köszi a beszámolót, jó lett 🙂

  6. Agiido
    március 24, 2011 - 11:18 de.

    Osztom Szergely véleményét, ez nekem is úgy jön le mintha eléggé ez elején járna mindennek a Frogster. Sehol a support, sehol az üzleti modell, és sok mindenben eléggé homályban vannak. Remélem ez számukra is ébredés volt, mint anno a koreaiaknak valamelyik teszt, hogy sehol nem járnak még, ideje összekapni magukat.

    • Kouta
      március 24, 2011 - 11:49 de.

      sajnos nekem is ilyen érzésem van, hogy nagyon nem tudnak még semmit csak, hogy van. Remélem azért nem fog csuszni a game mert már igy is nehéz várni :X

  7. március 24, 2011 - 11:25 de.

    Köszi a beszámolót Meno nagyon tetszik főleg a Hotel része. Nagyon megnéztem volna élőben. De nekem viszont akadt egy kérdésem így a BETA kulcsokkal. Tehát aki remélhetőleg nemsokára megfogja kapni a kulcsát E-mail-ben, annak nem lesz kötelező felhasználnia a CPE re ami állítólag 2 napos lesz? Teszem azt, nem megyek CPE-re, hanem majd egy nagyobb BETA-ra pl.: CBT vagy nem is tudom 🙂 Lehet ilyet is?
    A válaszért előre is köszi 🙂

    • Szergely
      március 24, 2011 - 11:37 de.

      Felhasználni? Nem hiszem, hogy ez úgy működne ahogy gondolod 🙂 Úgy tudom, hogy akik lehetőséget kapnak CPE-n kipróbálni a játékot, azok automatikusan meghívást kapnak a béta tesztekre is.
      Kulcsosztás nem tudom lesz e, nekem úgy rémlik, hogy nem adnak kulcsokat, hanem accountokat fognak aktiválni, ehhez kellett a hivatalos oldalon a fórum profilod is. De lehet tévedek és ez totál hülyeség 🙂

    • menorel
      március 24, 2011 - 11:51 de.

      Erről nyilván nem tudunk semmit, nem kizárt, hogy amennyiben most nem aktiválod be az accountodhoz a kulcsot, akkor utána el is bukod.
      Ezt viszont szerintem beszéljétek le a guilden belül alaposabban. Szerintem elég komoly tömegek szeretnének – akár csak két napot is – játszani most a bétával. Ha neked nemjó, akkor inkább passzold le a kulcst a guilden belül olyannak aki tényleg akar is jásztani és legfeljebb majd a következő adat kulcsból kapsz a fearlesstől egy fix kulcsot.
      De nyilván ez az én privát véleményem.

      • március 24, 2011 - 1:04 du.

        Ne tessék félre érteni 😀 Én nem arra szerettem volna célozni, hogy nem szeretnék elmenni a CPE-re.
        “A béta kulcsok minden bétára jók lesznek, legalábbis amiket most fognak kiosztani, azok biztos” Én ebből következtettem arra, hogy, ha nem aktiválod a kulcsodat CPE-re, akkor aktiválhatod a következőre. Egyébként nem klánon belül beszéltük ezt. (Már mindenkinek van fix kulcsa [10 ember]) Ez az én privát véleményem.
        De azért köszönöm a választ 🙂

  8. Cori
    március 24, 2011 - 11:37 de.

    Az előfizetési modellre vannak valamelyest tervek, szeretnének a hagyományos havi alapú előfizetések mellet pre-paid kártyás megoldást is azoknak, akik csak kevesebb időt tudnak szánni a játékra. Tervezik a paypal támogatást is.

  9. menorel
    március 24, 2011 - 1:12 du.

    Gamerz26 :

    Ne tessék félre érteni :D Én nem arra szerettem volna célozni, hogy nem szeretnék elmenni a CPE-re.

    Okz, akkor nem vagy félre értve. Ezzel kapcsolatban várjuk meg a CPE hivatalos bejelentést, akkorra valószínűleg minden fontosabb kérdés tisztázódik.

  10. Goren
    március 24, 2011 - 4:18 du.

    Jó kis beszámoló. Annak viszont nem nagyon örülök h megint lesznek külön német francia szerverek. Egyszerűen nem értem hogy miért kell nekik külön szeró. CSak felesleges energia és pénzpazarlás 3 nyelvre lefordítani… az viszont egy jó pont h az oroszokat nem kívánján elkülöníteni. Jót fognak tenni a játéknak mert annyian vannak mint az … öö … sokan.

  11. negativ_figura
    március 24, 2011 - 4:59 du.

    Köszi az infókat.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s