Kezdőlap > Egyéb > Political System: Hogy is működik?

Political System: Hogy is működik?

A Politikai rendszer első lépcsője a Lord választás. Ez három hetente következik be. Erről a folyamatról egy részletesebb fordítást hozott le ma az mmosite. Alább összefoglalnám csak a fontosabb részleteket:

  • Az első lépés a jelöltetés. Mindhárom kontinens rendelezik bizonyos mennyiségű tartománnyal, melyekbe be regisztráltathatja magát bárki (majdnem bárki…) mint potenciális Lord. A győztes lesz az adott territórium ura három héten keresztül.
  • Hogy ki jelöltetheti magát? Elvárás hogy minimum lvl3-as guildben legyen valamint hogy az adott karakter legalább 50-es szintű legyen. Emellett 100 db battlefield medállal és 30 millió golddal kell, hogy rendelkezzen az illető. (Arról nincs hír, hogy ezeket a javakat el is venné a rendszer a jelentkezéssel…)
  • Egy karakter csak egyetlen territórium uraként regisztrálhatja magát.
  • Területenként eltér a kiválasztás szabálya. Két opció van: szavazásos úton történő választás, avagy csatával megszerezhető vezetés.
  • Az előbbinél az adott területen tartózkodó játékosok szavazhatják meg, hogy a jelöltek közül kit támogatnak. Az utóbbinál az adott területen kell duelleznie a jelölteknek és a győzelem esetén kapott pontok összegzése alapján dől el, hogy ki a ‘legalkalmasabb’ a vezetésre.
  • Miután minden területen kiválasztásra kerülnek a Lordok, azok megkezdik a három hetes uralkodásukat.
  • Az uralkodás során kapnak néhány skill-t, amit használhatnak:
  • Kapnak pl. egy ‘Lord Hangosbeszélő’-t, amin keresztül szólni tudnak a saját területükön lévő összes playerhez.
  • A Lord és annak Guildje kap egy exkluzív fehér paripát, melyről látszik, hogy az ‘uralkodó’ osztály tagjai.
  • Kezdésnek kap a Lord 1000 political pointot, amiket questekkel tovább növelhet. Ezeket a pontokat olyasmire költheti pl, hogy : ‘Adott területen a PK tilalom bekapcsolása’ (500 pont), skill trainerek elhelyezése (500 pont), Gyógyító elhelyezés (500 pont), stb.
  • A jelölés és a tényleges megválasztás 7 napos folyamat. Tehát a ciklus havonta ismétlődik

 


Kategóriák:Egyéb
  1. március 18, 2011 - 7:57 de.

    Kiváncsi vagyok, hogy az adott területen tartózkodó szavazhat -> na ezt hogy értik?
    Ha átmegyek oda, szavazhatok? vagy hogy

  2. ozi
    március 18, 2011 - 8:11 de.

    Ámen akkor “kalózok” is lehetnek a játékban ?

  3. Szergely
    március 18, 2011 - 8:14 de.

    Nah ez eddig érdekesen hangzik, bőven van még benne potenciál 🙂
    De ha már van PK kikapcsolásra lehetőség, lehetne PK penalty kikapcsolás is 😀

  4. Delebriel
    március 18, 2011 - 8:18 de.

    Kampányra fel. 🙂

  5. március 18, 2011 - 8:57 de.

    Már látom, hogy magyar politikusok nevei lesznek a játékban, és majd írják hozzá a jobbnál jobb kampányszövegeket… 😀

    • ozi
      március 18, 2011 - 9:05 de.

      lol ! xD

  6. ozi
    március 18, 2011 - 9:09 de.

    Mondjuk ha ennyi minden kell hozzá akkor kockulás lesz a játék első fele amíg lord nincs PK-Powa on és senki nem lesz megállítva aszem xD .”Hódító hódok!”

  7. rekotye
    március 18, 2011 - 9:46 de.

    Nah végre valami értelmes post a sok hiszti után….

    Micsoda diszkrimináció 😀 Csak a gazdag lehet politikus mi? Ismerős nekem ez valahonnan…. 😀

    • Lacci
      március 18, 2011 - 1:42 du.

      Akinek már van pénze az nem nyulja le kasszát! Elvileg:)

      • rekotye
        március 19, 2011 - 10:08 de.

        Elvileg… 😀 Gyakorlatilag..? Mind tudjuk a választ… 😀

  8. Xhator
    március 18, 2011 - 9:51 de.

    Egy kérdésem lenne. Ha valaki leszavazott egy territóriumban az szavazhat másik territóriumban is?

    Valaki tudja a választ?

    • menorel
      március 18, 2011 - 10:26 de.

      Maga az election szakasz 5 napig tart, tehát nem kizárt, hogy több területen is le tudod adni a szavazatod, de úgy egyébként ezt nem láttam leírva sehol, vagy legalábbis nem tűnt fel.

  9. Xhator
    március 18, 2011 - 10:37 de.

    Nem tartanám szerencsésnek mert akkor az összes lord helyet elviheti egy jobban szervezett népes guild.

    Főleg azt nem ha simán át lehetne vándorolni egy másik királyságba is szavazni mert így akár egy guild kézben tarthatná az egész szerver irányítását.

    Mondjuk ez annyira alapvető probléma, hogy remélem kezelték is.

    • menorel
      március 18, 2011 - 10:53 de.

      A guildeknek a member limitje: 300 fő. A szervereket 5000 főre tervezték. Ráadásul a tartományok közel felében nem szavazással történik a választás, hanem PVP-vel, ahogy azt a postban le is írtam.
      Ha tényleg létezni fognak olyan guildek, ahol 300 aktív ember játszik, akik tényleg képesek ennyi embert mozgósítani, még akkor sem biztos, hogy be tudnak húzni saját maguktól több területet.
      Bár a mmosite fordítása elég felületes, de az alapján azt is el tudom képzelni, hogy egy guild nem tud több territóriumban is állítani jelöltet. Tehát guildenként egy ember egy zónára jelöltetheti magát.
      Persze az is lehet, hogy az egész rendszer úgy rossz, ahogy van, végülis a political system most fog legelőször élesben debütálni. Még van bőven idejük arra, hogy rendberakják ezeket a dolgokat, mire ideér hozzánk.

      • Xhator
        március 18, 2011 - 11:39 de.

        Menorel szerintem félre értelmezted az egyik képen az iconokat.

        Azok nem biztos, hogy a duel illetve a vote típusú választási módot mutatják.

        Merta második oldal alján van egy táblázat a választási módokról. Ott pedig az egy PV a többi vote elosztás van ahogy az korábban is jelezve volt.

        Ill. a táblázat alatt van szó arról, hogy egy játékos csak egy szavazatot adhat le. Ami megnyugtató. Egy játékos = egy account tobb karakterrel.

  10. xerb
    március 18, 2011 - 10:41 de.

    Ez érdekes .
    Talán fogják ezt még csiszolgatni .
    Pl a lord indíthatna speciális eventeket, tornákat .

    • menorel
      március 18, 2011 - 10:55 de.

      A játék endgamejének az egyik legfontosabb része a political system, legalábbis a kezdetektől ezt hangoztatják. Ez nyilván a jelenlegi állapotában kevésbé hihető, de egy ilyen alapra bármit rá lehet innentől építeni, akár tornákat, pénzdíjas arénákat, stb.

  11. menorel
    március 18, 2011 - 12:33 du.

    Xhator :

    Menorel szerintem félre értelmezted az egyik képen az iconokat.

    Azok nem biztos, hogy a duel illetve a vote típusú választási módot mutatják.

    Merta második oldal alján van egy táblázat a választási módokról. Ott pedig az egy PV a többi vote elosztás van ahogy az korábban is jelezve volt.

    A térképen az ikonok eléggé magukért beszélnek. A táblázat ami alatta van az valóban nem konzisztens, de ettől még a jelölés így működik. Tehát neked kell megválasztanod, hogy megszavaztatni akarod magad, vagy PVP-ben akarsz megküzdeni az adott területért.

  12. menorel
    március 18, 2011 - 1:06 du.

    Közben megtaláltam az eredeti koreai szöveget. Az MMOSite szó szerint egy elég felületes és több ponton hibás fordítást közölt.
    Az eredeti szövegben nagyon sok egyéb információ is van, mint pl., hogy nem lehet csak úgy akárhova beregisztrálni magad, mint választható. Ráadásul ha egy guild tag kandidálja magát, akkor bizonyos helyeken máshol az egész guild egyetlen tagja sem jelöltetheti magát.
    Ilyesmik is kiderülnek pl, hogy a Lordok tudják állítani az adókat a saját területükön (1-15% csúszka).
    Kiderült az is, hogy pl. az 1000 pontért lerakható speciális vendor. Lehet nála venni spéci scrollokat (Amik. pl az instance elejére teleportálnak, erősített crystalokat, erősített bandage-t ami többet gyógyít mint a sima, “szentelt víz” ami instant visszatölti a HP-d 40%-át, stb.stb.)

    Brutál mennyiségű információ, de egyrészt a felét sem értem pontosan, másrészt meg indulnom kell, úgyhogy talán jövőhéten várható ebből is egy alaposabb összefoglaló (plána ha addig készülne egy angol jó fordítás)

  13. Xhator
    március 20, 2011 - 6:02 du.

    Na én leadtam a voksom. De egy két elképzelést lerombolt bennem a rendszer.
    Mindkét déli kontinens 1-1 személyére le tudtam adni szavazatot. Ami kicsit kiábrándított. Ez azt jelenti, hogy a politikai rendszer nincs hatással a régiók egymással szembeni viszonyára.
    És ha így van akkor a politikai rendszer hatása nem több maximum 1-2 vendor és + adó nomeg pk ki-be kapcsolgatás, ami szerintem igen sovány.

    • menorel
      március 20, 2011 - 10:09 du.

      Ha nem tudtad volna leadni, csak egy kontinens egy nevére, akkor mi is változott volna? 🙂 Csakmert a politikai rendszer pontosan annyi, amennyit te is leírtál, ki/bekapcs egykét NPC, módosít adó és kikapcs (csak kikapcs, nincs bekapcs), PK mód. Jahh és természetesen Dél-Arunon nem lehet módosítani a PK-t, tehát lvl38-ig nincs PK.

      • Szergely
        március 20, 2011 - 10:47 du.

        Még mindig nem tudom hova tenni ezt a politikálszisztemet 😀 Na mind1, majd csak összeáll.

      • Xhator
        március 21, 2011 - 9:17 de.

        Ha nem tudtam volna leadni akkor a rendszer működhetett volna úgy is, hogy az adott régióba ahol le adtam a szavazatomat a rendszer oda tartozónak regisztrál és ebben az esetben lett volna lehetőség a régiók közti viszonyok deklarálásra. Mint például egy esetleges háború. Ezzel együtt bizonyos területeken akár lehettem volna alapból piros vagy sárga (pk mód nélkül is) az adott politikai viszonyoktól függően a másik régióban szavazónak.

  14. Agiido
    március 21, 2011 - 12:10 de.

    Xhator :

    És ha így van akkor a politikai rendszer hatása nem több maximum 1-2 vendor és + adó nomeg pk ki-be kapcsolgatás, ami szerintem igen sovány.

    És ez lesz az endgame ami majd hosszú ideig itt tart a Terá-ban? Erm…

    • menorel
      március 21, 2011 - 12:53 de.

      Ennél kevesebb is le tud kötni embereket évekig játékok mellett. Egyelőre még ne írjuk le ezt a rendszert.

  15. Agiido
    március 21, 2011 - 9:54 de.

    Meglátjuk, mondta a vak is…

  16. Lacci
    március 21, 2011 - 10:40 de.

    Hát annak tudatában, hogy Archage mit tartogat, ha tényleg nem nyújt a TERA valamit ami jobbat a siegeknél.ugye ezt ígérik, bár semmit még 1 apró infó foszlányt sem mondanak róla, ami szerintem aggasztó. ha van is valamijük az csak nagyon ötlet szinten lehet.
    Szal ha a nem lesz valami tényleg izgazlams és az Archagehez is találnak EU terjesztőt akkor nagy bukta lesz a TERA(Szerintem).

  17. rekotye
    március 21, 2011 - 1:14 du.

    Senkinek nem kötelező játszani vele 🙂 Erre lesznek a EU tesztek, hogy mindenki eldönthesse, akarja e a játékot, vagy nem… 🙂

    • Szergely
      március 21, 2011 - 1:57 du.

      Azért nem egészen erre találták ki a teszteket, de persze biztos akad majd olyan is, aki az első mob után “ezt az irányíthatatlan sz@rt!” felkiáltással dühödten lép ki a játékból és tölti be a jó öreg WoW-ot/Aiont, hogy kedvenc OP classával a skilleket a megszokott sorrendben végigkattingatva más játékosokon tölthesse ki mérgét… 🙂

  18. Szergely
    március 21, 2011 - 1:34 du.

    R.I.P. Tera 😦 Pedig olyan jónak indult, jókat lehetett benne mókázni 😦
    Oh, várjunk csak…
    😛

  19. menorel
    március 21, 2011 - 1:50 du.

    Azért egy dolgot tisztázzunk már srácok és lányok: A Political System a TERA egyik endgame contentje, amiről kb szinte semmit nem tudunk még. Most annyi derült ki, hogy hogyan fog menni a Lordok választása, valamint, hogy a Lordok mit tudnak befolyásolni. Oké, nem elég fancy? Érthető, tudunk róla mindent? Ohh dehogy. De ha még erről a részről tényleg tudnánk is mindent, akkor is felmerül a kérdés: Oké, ezek a Lordok, de akkor mi van a Királyokkal (Exarch)? Merthogy az ugye csak néhány hét múlva fog kiderülni, amikor megválasztják az első két királyt szerverenként.

    Had előlegezzem már a bizalmat, hogy azért a királyok is csak-csak fognak tudni csinálni egy-két érdekes dolgot, ami talán színesebbé teszi a political systemet is.

  20. Lacci
    március 21, 2011 - 3:29 du.

    Na most akkor hogy is van ez az egész?Mindegyik fővárosban lesz 1 lord? Azaz jelnleg 2? és közülük valamelyik király lesz?Vagy lesz 1 pvp és pve Lord fővárosonként? Azaz4?

    • menorel
      március 21, 2011 - 3:43 du.

      Nem-nem. Mint azt a fentebbi képen is láthatod pl. dél-arunon van összesen 7 zóna. Ezek mindegyikére megválasztásra kerül egy-egy Lord (van ahol PVP, van ahol szavazás útján). A Dél-Aruni királyt (Velika királyát) ezen 7 Lord fogja megválasztani.
      Ugyanez történik majd párhuzamosan Dél-Sharan is, ott ugye majd Allemantheia királya kerül így megválasztásra.

  21. Lacci
    március 21, 2011 - 10:53 du.

    Aha értem, és ha jól emlékszem akkor valóban a szavazással lord fülnél az első négy volt kiemelve a pvp fülnél pedig 3.Már csak azt nem értem, hogy ha külön van mindegyik területen lord akkor miért nem külön kell kiválasztanom,hogy x zóna y Jelöltjére coksolok.Hanem 1 fülön van mindki vagy is külön pvp és külön szavazás os, Bár az lehet ott van hogy melyik zónába jelölte magát, De ugye koreaiul van szal nem tudom elolvasni:)Vagy pvpnél az első 3 eldönti kinek melyik terület kell azok közül ahol pvpvel lehet nyerni?

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s