Kezdőlap > Blog, Game Mechanism, TERA KOR > Kérdezz, felelek – Finyaktól

Kérdezz, felelek – Finyaktól

Tegnap keresett meg azzal bennünket Finyak, hogy szeretne feltenni néhány kérdést azoknak akik aktívabban játszanak még mindig a kOBT-vel. Alább a kérdések és az én rögtönzött válaszaim, utána pedig commentekben elindulhat az egyéni válaszadás és persze az esetleges további kérdések megtárgyalása.

#1 Finyak: “…az open pvp mennyire bejövős, gondolok itt arra, hogy mennyire vannak “kikényszerítve” az emberek a terepre,hogy mennyen a bunyó, vagy mindenki egész nap instanszolva csinál mindent…”

V: A kérdés első felét passzolom. A PVP magában nagyon bejövős, folyamatosan duellezgetünk a koreai srácokkal, group duelhez is volt már szerencsém, de a PK küszöböt még nem értem el. A kikényszerítés valamennyire adott. A content plafon instanceoknak 6 órás lockout timeja van és BGzni is csak fix megadott késő délután lehet. Emellett a játékosok ki vannak kényszerítve outdoorban, ráadásul ha valaki megöl OW-ben, akkor az neked max csak kellemetlenség, vissza kell rohannod és talán betörik egy crystalod, de komoly veszteséget nem szenvedsz miatta, mint pl. Aionban az AP-t.


#2 Finyak: “…a mass pvpkben, vagy ahol nagyobb a tömeg,mekkora lagg van, vagy van-e, tehát a grafikai motor hogyan birja a strapát ha sokan vannak egyszerre…”

V: Nem láttam még igazán nagy mass PVP-t, a játék jellegéből fakadóan szerint nem is nagyon reális, hogy kialakulnának nagyobb mass PVP-k. Ezeken talán majd csak az változtat, ha tényleg lesz olyan funkció, hogy adott guild leader háborút deklarálhat másik guild ellen. De erről még nincs infó. A koreai fórumokon nem panaszkodnak komolyabb PVP lag issuekra mióta kiadták két hete a patchet, amivel rendbe rakták a lag problémákat. A nyugati játékosok viszont továbbra is nagyon komoly hátrányban vannak a latency miatt, de ez nyilván adott a távolság miatt.

#3 Finyak: “…a solo game mennyire megoldott, gondolok itt arra pl, hogy Aion egyik nagy hibája, hogy akármennyire is kiszeretnék szedni egy tápos cuccot,rávagyok kényszeritve arra hogy ezt partyban tegyem(dred,insták…)…”

V: Soloban is van lehetőséged rá, hogy normális geart szerezzél, de ehhez az ismétlős questeket kell csinálnod (grind). 5 szintenként juthatsz hozzá egy-egy újabb sethez. Az ismétlős questekért medálokat kapsz, amiket be tudsz váltani ezekre a ruhákra. Ezek a ruhák/fegyverek viszont inkább csak ‘épp hogy jó‘ kategóriásak a BG-ken és az instanceokban megszerethető gearekhez képest. De az eredeti kérdésre a válasz, hogy van lehetőséged soloban is normális gear szerezni. lvl12-n kezdődik a token gyűjtés, itt lehet kiváltani az első fehér setet. lvl17, lvl22 és lvl27 már zöld cucc is lehet váltani, lvl32től pedig már kék felszerelés is beszerezhető. lvl50-en pedig elérhetővé válik az arany/legendary kiadás is.

#4 Finyak: “…itt normális kereteken belül kilehet-e egymagának szednie a jo cuccot az embernek…”

V: Néhány példa, hogy a solo repeatable questekből járó tokenekből származó itemek milyenek az azonos szinten kapható/szerezhető story quest és instance dropokhoz képest:

lvl27-es tokenből vásárolható kard vs. lvl27-es story quest reward kard. Azonos statok, a questből kapható csak annyival jobb, hogy azon ugye van upgrade bonus

lvl27-es tokenből vásárolható zöld ruha vs. lvl27-es instance kék drop. A különbség látványos a kék ruha javára.

lvl32-es kék tokenből kiváltható kard vs. a jelenlegi lvl27-es upgradelt kardom. Még maxra upgradelve sem lenne közel annyira jó sem. Tehát itt érdemes váltanom a tokenből kiváltható fegyverre.

#5 Finyak: “…a craftolás mennyire bizonyul?…”

V: Nem bonyolult, de egyben ez is a legnagyobb baja. Itt is van olyan, hogy craft fail, de ez tényleg ritka, nem úgy mint Aionban. Nincs crit craft szerencsére, és ahogy eddig láttam olyan sincs, hogy craftolt cuccot craftolással lehetne upgradelni. Ezzel együtt viszont elég sok minden hiányzik a crafotlásból. Jelenleg eléggé ‘placeholder’-nek néz ki az egész.

#6 Finyak: “…a balanceolás jelenleg hol tart?…”

V: Ezen nincs mit cifrázni. Sehogy, de leginkább rosszul. Néhány classnak van olyan skillje, amivel onehitelni tudja az ellenfelet. Nagyon sok finomhangolás vár még a classokra. Bár azt meg kell jegyezni, hogy legalább dolgoznak rajta.

#7 Finyak: “…a drop rate milyen, szintén Aionhoz hasonlitok ahol ugye elmegy az ember 10 instát ugy h nem is lát rendes droppot, itt ez milyen…”

V: Teljesen normális. Az instance bossok dobnak értékes lootot, a főboss már lvl26-on is két arany lootot dobott nekünk többször is egymás után. Az end content instanceokban volt panasz egyedül a drop ratere, de ott elismerték, hogy szándékosan akarták lassítani ezzel a progresst, és múlthéten már ott is megduplázták a dropratet.

#8 Finyak: “…mennyire köti le az embereket max szinten az, ami van?…”

V: Erre a kérdésre szerintem leginkább Tyron tud válaszolni, hiszen ő van tudomásom szerint egyedül lvl50-en a magyar játékosok közül. De az ő véleményét már ismerhetjük, a jelenlegi end content nagyon nem élvezetes. Mentségére szolgáljon, hogy ez nem az end content, hiszen szándékosan lassítják a progress-t azzal, hogy a tényleges végjátékot (northern shara és a lvl60-as lvl cap), csak áprilisban fog kiadásra kerülni.


Kategóriák:Blog, Game Mechanism, TERA KOR Címke: ,
  1. Ritsuka
    március 5, 2011 - 7:03 du.

    te finyak nem ugy volt hogy ti b&s ezni mentek aionból?

    • menorel
      március 5, 2011 - 7:10 du.

      Ha úgy volt, akkor még évekig Aionozni fognak, hiszen a B&S még ha tényleg meg is fog jelenni idén koreában, akkor sem fog rá 1-2 éven belül megjelenni nyugaton, hiszen az NCSoft kijelentette, hogy nem fog a saját termékének konkurenciát teremteni (GW2 vs. B&S)

      • Ritsuka
        március 5, 2011 - 7:26 du.

        ezzel tisztában vagyok, cask anno igy halottam, még nemrégiben is hangoztatta, hogy jól elvannak aionnal azért nem értem, és kiváncsi vagyok, hogy jönnek-e TERA zni is 🙂

  2. Tyron
    március 5, 2011 - 8:37 du.

    Szépen átneveztél Meno 😀 Mint valami motoroljal 😀

    Nemsokára írok majd pár dolgot, csak el kell még rohannom pár helyre.

    • menorel
      március 5, 2011 - 8:40 du.

      Ahhhjjj, elnézést 🙂 Máris korrigálom.

  3. Finyak
    március 5, 2011 - 9:34 du.

    Köszi Meno a válaszokat, sokat segitettél!!:) Ritsuka, Meno elmondta a választ B&S-rol, Aionban meg legalább fél évet maradunk még, csak egyre jobban kezd érdekelni TERA is(de hát messze a megjelenés), és pár dolog ami számomra fontos, megérdeklödöm, ennyi!:) Mégegyszer ty!

  4. Finyak
    március 5, 2011 - 9:36 du.

    Mondjuk ez az One shot aggaszto:(

    • menorel
      március 5, 2011 - 10:03 du.

      Annyival azért árnyékolnám a képet, hogy TERA-ban azért el is kell találni az ellenfelet. Ezek a bizonyos skillek rendszerint erőtöltősek, tehát többször kell azokat elcastolni és közben követni/folyamatosan célon tartani az ellenfelet. Tehát azért ehhez a másik félnek be kell néznie a dolgot, hogy ezeket be is kapja.

      • Szergely
        március 5, 2011 - 10:47 du.

        Meg az animáción látszik is ez a “töltés”, gondolom valamelyest segít a támadás blokkolásában/dodgeolásában (gondolom én…)
        /OFF: eltűntek jobb oldalról a friss hsz-ek listái! oO

      • menorel
        március 5, 2011 - 11:09 du.

        Eltűnt bizony… Egy nagyon bonyolult szociológiai teszt eredménye a widget eltűnése.

  5. Tyron
    március 5, 2011 - 10:28 du.

    1 – Semennyire nincsenek kikényszerítve groundra. Sok a bot a spoton ahol farmolni akarsz, high lvlen jósok pénzért veszel egy tonna pk itemet és leniggerkeded őket. Drága mulatság, nemigazán éri meg. Épp ezért a BGt eröltetik (5v5 leginkább) sokan, ahol általában vesztesz és kapsz 1 medált, egy 50es pvp fegyó 3560, GL a farmoláshoz.

    2 – Legutóbb mass pvpnek nevezhető jelenséget a 42es instánál láttam, de ott még élvezhetőnek volt nevezhető a dolog. Nem túl jó a gépem, de városokban, azért eléggé vad a lagg. Itt szerintem kb mindenkinek jobb a gépe, szóval lehet nálatok ez nem lesz probléma.

    3/4 – a tuti instákból és a worldbossokból jön, de a worlddroppokból is akadnak szép darabok. High lvlen meg nem fog senki solozni, ez tuti 🙂

    5 – craftnál kb 200ig való felhúzásért (max elvileg) 4 fajta itemet kell craftolni többször, szóval nem egy nagy cucc. Az 50es cuccokhoz kellenek a kis zöld táblák (weapon és armor), amiknek az ára elég durva.

    6 – Jelenleg elég érdekesnek nevezhető állapotok állnak fennt, ami szerintem cseppet sem nevezhető balancenak, de úgyis megoldják majd 🙂

    7 – High lvlen ritkulnak csúnyűn, de nemrég megduplázták a droprateját a bossoknak, szóval fényevekkel jobb, mint aion.

    8 – uccsót megválaszolta Meno 🙂 Kb semmi a Bg meg a 2 intánkívül 🙂 Worlbossokat meg úgy campelik a koreaiak, hogy sok sikert hozzájuk:)

  6. Lacci
    március 5, 2011 - 11:10 du.

    Meno igazából szerintem kielégítő választ adott mindenre.
    A PK rendszer viszont 1 vicc.Gyakorlatilag ugyan az mintha dueleznél.Oda kell menned az ellenfélhez kb 2m re, hogy rá tudd nyomni, de ez a legkevesebb,hanem mikor kiderült, hogy vissza számol,nem csak annak aki elindítja, hanem annak is akire rá teszed,(HaHóóóó vigyázz le akarnak pkni 5 4 3 2 1 )Vicccc.
    A büntetés része is szánalmas.Ahhoz, hogy pk módba tudj váltani, nálad kell lenni az itemnek és levonja a megfelelő mennyiséget autómatikusan 1 percel azután , hogy kikerültél kombatból ez eddig ok, de miért vonja ha nem sikerül megölnöm az ellenfelet, ami könnyen megeshet,ha a célpont úgy dönt, hogy inkább elfut.Te kombatba kerülsz mert ütni akarsz ő viszont nem üt és gyorsabb lesz, így simán lehagy.Büntetik már a pk gondolatát is.
    Az egész ugyan az mintha dueleznél, csak nem kell hogy elfogadja a célpont és még pénzedbe is kerül.
    Szal még jó, hogy EU verzióban nem így lesz.

    Igazából nem tudom mint variálnak, ott van a L2ben is mert rendszer ami tökéletes nem kell túlbonyolítani.
    TERA: előhozod UI jobb gomb a célpontra majd kiválasztani a megfelelőgombot és jön a már leírt rész.
    L2: Odamész hátba vágod vissza üt pvpztek 1 jót és nincs büntetés, ha nem üt vissza akkor vagy nem ütöd tovább , vagy kinyírod, ha kinyírod akkor pk leszel.A karma lemobozod, de minden kill után növekszik a pk pontod amiből minél több van annál tutibb, hogy dropolsz, ha pksan megölnek.
    Kíváncsi leszek, hogy lesz EU verzióban.

  7. Szergely
    március 5, 2011 - 11:26 du.

    menorel :
    Eltűnt bizony… Egy nagyon bonyolult szociológiai teszt eredménye a widget eltűnése.

    Neneneeeee, kérlek hozd vissza, oké, megbuktam a teszten, de így nem látom hova kell mennem trolloskodniiiii T_T

    • Hondo
      március 6, 2011 - 10:22 de.

      Ahogy én gondolom, a trollok kiszűrésére is jó pl. az, ha nem mutatja a portál,. hogy hol az utolsó komment. Ha valaki csak trollkodik, az talán lusta lesz végig olvasni mindent, stb. Vagy rosszúl látom?

  8. Hwi
    március 6, 2011 - 11:04 de.

    Én igazából egyetlen dologtól tartok, fejlődés lényegtelen. Aion irgalmatlan nagy hibája, hogy nulla az end game. Egy insta + dredgi. Hát nem tudom, ha mindig csak kapsz egy lvlcup emelést és az emelt szintre egy max két instát az még mindig karcsúnak hisz egy max két hónap és megunod, a fejlesztés lassabban jön:( A dueleket meg nem igazán nevezném pvpnek, azt nem értem a játék fejlesztőkben , ha van egy olyan játék(L2) aminek a pvp rendszerére szinte mindenki azt mondja a legjobb miért nem másolják le?^^ Ezek a BG-k, hát nem tudom mintha egyszerűsített dredgi lenne, bár lehet rosszul látom hisz még nem játszottam csak Gamescomon a játékkal, akkor meg még csak low lvl karit mutattak. Talán tényleg a clanwarok megoldják a problémát^^

    • menorel
      március 6, 2011 - 11:25 de.

      Szerintem nem látod rosszul. Ebből a szempontból ‘szerencsénk’ van, hiszen mire nálunk megjelenik, már pontosan látni fogjuk, hogy mit is nyújt a valódi end game. Ha ugyanaz lesz mint pl. az Aionnál volt, akkor legalább meglesz a választási lehetőség.

  9. március 6, 2011 - 11:45 de.

    2-es kérdésre, még a kOBT idejéből mass pvp+grafika hogy bírja:

    A grafika bírja, viszont a gépem megnyekkent, amikor az új 23-as területre átmentem, kijöttem a városból, és ott duelezett 4 party koreai jóember. Nem mondom hogy 0fps, de az átlag 30-35fps helyett, volt vagy 12… El sem tudom képzelni, mi lehet egy nagyobb csatában (mondjuk ahol 60-80ember nyomul)
    OFC full max grafikán, 1680×1050-ben. Ha lejjebb veszem tuti nem akadt volna, de ki akar ratyi grafikán játszani? 😀

  10. Tyron
    március 6, 2011 - 12:08 du.

    Engem sajnos a gépem rákényszerít a kényszerítve a medium grafra :/

    Mellesleg koreai player/eu-na player attackspeed különbség:

    • Tyron
      március 6, 2011 - 12:09 du.

      Az első mondatom gyönyörűen megfogalmazott, asszem megyek iszok egy kv-t -.-

      • rekotye
        március 7, 2011 - 3:00 du.

        Nyugika, értjük, ez a lényeg nem?

        Mellesleg negyon durva az a cast speed. IGy máris jobban tetszik.. 😀

  11. PitBoxer
    március 6, 2011 - 4:21 du.

    Üdv ismét!

    Tudatlanságom miatt előző kérdéseim törlésre kerültek, bár választ kaphattam volna legalább az egyik felére.
    Azt a felét ismét felteszem.
    Hogyan tudnék Tera onlinet játszani? Bármilyen szinten,

    • rekotye
      március 7, 2011 - 3:05 du.

      Látom senki nem jelentkezik, így én vállalom ezt a nemes dolgot:
      SEHOGY! Már a kérdésedből kiindulva is lehet következtetni, hogy nincs koreai TB számod, tehát Korea kilőve.
      Egy módos játszhatsz: Ha hibernálod magad egy évre, addigra tuti kijön a game és játszhatsz vele, ill., még az időugrást javaslom a téridőkontinum meghajlításával, de nyilván ahhoz még senki nem ért.
      Egyetlen lehetőséged van. Vársz és gyűjtöd a pénzt ahogy mindenki, vagy ellopod egy Koreai személyazonosságát!

  12. Finyak
    március 6, 2011 - 8:43 du.

    Sajnos a PvP része eddiggi leirások alapján nemnagyon bejövös:( Viszont vki emlitette, hogy mire hozzánkerül nem ilyen marad? Igy önmagában a pk lehetösége eléggé gyérnek tünik per pill, meg ahogy olvasom ugy maga a pvp a duelokra meg a bgre épül, ami nyilván késöbb változni fog, de jelenleg…Aion egyik legvonzobb pvp élménye az, hogy imádok szoloban “vadászni”, és etekintetben no1, hiszen a 2 frakcios dolog talán egyetlen tuti része ez, de itt ilyen szolo vadászosdira nemsok lehetöséget látok, ha a pkt igy tulvariálják:( L2 féle pvp rendszert a népnek!!:)) Maga a TERA mint olyan egyre jobban érdekel, de nálam egyedül a pvp dönti el, hogy játszom-e vele vagy sem, remélem ezeken a “bakikon?” fognak még változtatni! Amugy van ezekröl a pvp-pks dolgokrol vmi hivatalos info, hogy mennyire bejövös ez a koreai népnek? Csak a maxos gearért ne kelljen napi 12 órában fél évet szenvedni mert az az ami kiéget:D Azért ugylátom lesz még min változtatni mire hozzánk ér:)

    • Szergely
      március 7, 2011 - 8:10 de.

      Lesz(nek) külön PvP szerver(ek) is az NA/EU verzióban, ahol más PK-zási szabályok lesznek érvényben, mint a koreai változatban. Egyelőre csak ennyit tudni, de mivel a jelenlegi rendszer tényleg kaki, annál csak jobb lehet 😀

  13. Ritsuka
    március 6, 2011 - 9:38 du.

    olvastam valahol, és kb egyet is értek vele, ez a pk rendszer (számlálás) KELL, képzelj el egy berserkert, vagy bármilyen töltös karit, ha csak lenyomod a ctrl-t mint sok gameban és bele küldesz valamit, láttam rangertől 4x es vidit ahol ilyen 20-30k at sebez, gondold el instant beléd vágja… kb fél hp-d eltünik a semmibe, ezért kell az a pár sec, ami nem rossz szerintem (bár tény, hogy én is a másfajta pk hoz vagyok szokva, de jelen esetben illetve játék mechanizmussal értem, miért volt erre szükség.

  14. Hondo
    március 7, 2011 - 6:19 de.

    Engem pl. a PK lehetőség hiánya nem zavar. A PVP számomra inkább a duel szerű szemtől szembe támadás, sem mint a hátulról sunyi módon történő lecsapás. 😛

  15. Finyak
    március 7, 2011 - 8:37 de.

    PvP szerver? Ez már mindjárt jobban hangzik:) Na mind1 alapbol bejövös, és meglátjuk milyen lesz mire ideér, köszönöm a válaszokat!:)

  16. Szergely
    március 7, 2011 - 1:18 du.

    Btw nekem is lenne kérdésem. BG-k hogyan működnek? Teljesen random, hogy ki az ellenfél, vagy van valami ranking-system, esetleg adott csapatot is ki lehet hívni? Az ellenfél csak saját szerverről kerülhet ki, vagy más szerverek játékosaival is lehet csatázgatni?

  17. Ritsuka
    március 7, 2011 - 3:20 du.

    koreában már bevezették a cross rendszert, szóval BG re overall szerverekről van a csapat kiválasztás, tehát kaphatod más szerverek játékosait is, gondolom randomba kapod, elöbbi kérdésedre én sem tudom a választ (a cross serveres patchet meg pár hete olvastam valahol)

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s