Kezdőlap > Bluehole, TERA KOR, TERA Online > Battleground körkép a patch után

Battleground körkép a patch után

A 24-én kiadott patch egyik legfontosabb újdonsága a cross-server battleground rendszer bekapcsolása volt. A patch notes-os postban szándékosan nem írtam erről, hiszen előtte még szerettem volna alaposabban körbe járni, hogy miként is néz ki a változás után a battleground rendszer. Néhány érdekes információ:

  • Az 5v5-ös aréna stílusú BG jelentős változáson esett át. A class balance érdekében az egyben sík kör alakú mappot bekerült néhány tereptárgy, hogy meele classokkal is élvezhetőbb legyen. Ez mellett a kezdőhelyekre bekerült egy-egy dobogó és van rajta négy oszlop. Így most már nem lehet szénné campelni az ellenfelet annak a kezdőhelyén.
  • Bekerült a BG lezárásaként egy összefoglaló táblázat, ami megmutatja, hogy ki mit termelt az adott BG-n. A szokásos adatok érhetők rajta el: ki mennyit ölt, mennyiszer halt meg, mennyiszer élesztett, mennyi pontot szedett össze, stb.
  • A győztes csapat valkyon bronz medálokat kap. Átlagosan meccsenként 8-9 medált tud megszerezni a győztes csapat.
  • A medálok fegyverekre, páncélra és természetesen kiegészítőkre válthatók be.
  • Fegyverekből jelenleg a class 3 és class 4-es készlet érhető el. Előbbi 1780 medálba, utóbbi 3560 medálba kerül.
  • A class 3-as legendary fegyverek 3 crystal socketesek, 3 db zöld stat van rajtuk, valamint +3,+5,+7 és +9-es upgrade szinteken adnak további zöld statot.
  • A class 4-es legendary fegyverek 4 crystal socketesek, 4 db zöld stat van rajtuk, továbbá +1,+3,+5,+7 és +9-es upgrade szinteken adnak további zöld statot.
  • Hogy mik ezek a bizonyos upgradelhető statok?
    • class3 legendary fegyver esetén alapból van a fegyveren 5% PVP Attack (player sebzés bonusz), ehhez jön upgrade szintenként további 5% (tehát +9 esetén összesen 25%)
    • class4 legendary fegyver esetén: 5% PVP Attack, plusz további 7% PVP Attack, ha hátulról támadod az ellenfelet, Ehhez jön még hozzá upgrade szintenként további 5%. Tehát egy class4-es fegyverrel frontból 30%, hátulról 37% extra PVP damage.
  • Kiegészítők: class3-as itemek 222 medálba kerülnek, class4-es itemek: 445 medál
  • A BHS/NHN még mindig kézzel lábbal próbálja lassítani a progress-t, ezért a jelenlegi patchben hétköznap este 19:00-02:00 között, hétvégén du 14:00-02:00 között lehet csak BGzni.  Ha valaki fulltime BGzik most, akkor heti 59 órát tud játszani, amivel akár 1700 medált is össze tud szedni. Ebből kiszámítható, hogy még a class3-as sethez is legalább 3 hét folyamatos és célszerűen sikeres  BG szükséges.
  • A kOBT alatt már lehetett tesztelni valamelyest a BG-ket, akkor összességében eléggé negatív kép alakult ki a battlefield rendszerrel kapcsolatban. Nem volt elérhető a cross-server mód, szerveren belül pedig gyakorlatilag pick-upolni nem lehetett csapatot. A csütörtöki patch után – lévénhogy értelmet kapott a BG a rewardokkal – folyamatosan szerveződnek BG idő alatt a pickup csapatok is:
  • Ha már esett szó a class 3 és class 4 legendary battlefield reward itemekről és azok megszerzésének lassúságáról, akkor természetesen nem szabad megfeledkezni a lényegesen olcsóbb class 2-es kék (rare) setről sem. Ebből a fegyver 3 upgrade szintenként kap 1-1 +5%-os PVP Attack bonuszt. Ezen kívül ezen is van alapból 5%, tehát már a kék fegyverrel is +20%-os PVP extra sebzést lehet elérni, ami bőven jónak tekinthető.
  • Fegyverek és PVP Attack bonusz: kérdés, hogy hol van az ellenhatás? Természetesen az armor item adja a PVP Defense-t, ami szintén százalékosan csökkenti a bejövő PVP sebzést. Az upgrade bonuszok elosztása ugyanaz, class 3 esetén 3 crystal slot és 4 db upgrade bonusz, míg class 4 estén 4 crystal slot és 5 db upgrade bonusz. A bonusz pedig nem más mint +6% PVP defense. Tehát egy class4-es legendary armorral 36%-ot lehet csökkenteni a bejövő PVP sebzéseken.

Kategóriák:Bluehole, TERA KOR, TERA Online Címke: , ,
  1. február 27, 2011 - 7:52 de.

    szép leírás.
    fognak még ezen változtatni, k*rvasok az a +36% pvp damage…

  2. február 27, 2011 - 9:43 de.

    Tényleg jó kis leírás 😀

  3. Ritsuka
    február 27, 2011 - 1:09 du.

    csak reménykedem, hogy nem ugy lesz mint aionban, hogy akinek megvan ez a gear az az isten a többi meg elmehet a busba, nem akarok mégegy gear alapu játékkal játszani…

    • menorel
      február 27, 2011 - 1:17 du.

      Minden MMO gear alapú, ezen a téren természetesen a TERA sem képez kivételt. (Máris javítanám magam, ott van pl. a készülő TSW MMO, amiről már most lehet tudni, hogy ott a gear az csak ruha funkcióval fog rendelkezni…) A kérdés csak az, hogy a gear önmagában eldönti-e, hogy ki a győztes, avagy sem. Ezen a téren a TERA igencsak komoly kivétel, hiszen a TERA-ban a gear nem fog helyetted célozni és nem is fog helyetted evadelni/dodgeolni, mint ahogy azt teszi egyébként a legtöbb target alapú MMOban. De ettől még, ha PVP-ben az ellenfél fullra uppolt fegyverrel hátba csűr, akkor ugyanúgy megkapod a +36%-os PVP extra dmg-et, kivéve persze ha neked megvan a +43% (36% +7% behind) PVP defense armor.

  4. Finyak
    február 27, 2011 - 1:13 du.

    Minden mmo gear alapu,vmiért küzdeni kell,nemhiszem hogy ezt teljesen kitudják küszöbölni, valamilyen szinten mindig jelen lesz minden más játékban is szerintem

  5. Ritsuka
    február 27, 2011 - 3:39 du.

    akkor ugy fogalmazok, remélem ez a játék nem olyan lesz gear alapján mint pl Aion, hogy jozsi 24/7 ben kiszedi a pvp ruhát mert munka nélküli. aztán félévig ownolja ugy a szervert, hogy kb félkézzel csukott szemmel, mert hozzá nem tudnak érni ö meg mindenkit 1 shotol. kb

  6. Ritsuka
    február 27, 2011 - 3:54 du.

    kifelejtettem ugy hogy nem ért a karihoz ill nem tud játszani, de a gear ficeg rajta szal nem is kell hozzá értenie… (Aion)

  7. Finyak
    február 27, 2011 - 4:47 du.

    Aionban az én gearem eléggé lownak számit, egy fenrir szettem van, mivel látom aionozol ezért gondolom vágod mi az, és a tudásbeli különbség miatt leverek ilyen gearel is full abysszettes jozsikákat akik csukott szemmel vannak:) Tehát ott is azért van lehetöseg kompenzáciora egy kis plussz tudással, viszont ugyanolyan tudás de nagyobb gear ellen futok össze az egyértelmü…Én aztmondom, ha normális kereteken belül kilehet szedni a geart, értem ezalatt azt, hogy nem 2 év non stop farm, hanem egy reális idöterv alapján kiszedem a pvp geart itt TERA-ban, és mindenkinek van-lesz erre lehetösége, akkor nem baj ha ilyen durca plussz statokat adnak a rucik, hiszen mindenki kitudja majd szedni, viszont Aionban elkövettek egy baromi nagy hibát, mégpedig azt, hogy pveböl jobban kilehet szedni a pvp cuccot mint pvpböl, remélem itt nem lesz hasonlo baki, mert akkor kiégek. Egyenlöre ugylátom nem lesz:)

  8. Ritsuka
    február 27, 2011 - 4:57 du.

    azért ne vedd ide plz a pve huszárokat, tény jelentös részük nem tud pvp zni és nehezen ütnek vissza (néha már az az érzésem van gelkmaros közepén ütögetem a dummykat) Továbbá azért a PVE huszár pvp armorban lévő embereket sem öli meg az ember olyan gyorsan hogy huu… hiszen a pvp def add nekik böven a + olásrol nem is beszélve, szal van böven idejük megsimogatni. de aion minden csak nem pvp játék, tegnap bebugzotodd a karim, ugy logoltam ki, hogy tul sok ap-t kaptam tul kevés idő alatt( army 4 star clericet 2x öltem le) belogoltam kb 4 orával késöbb játszottam kb 1 orát végig ez az üzenet volt elyos killnél… szal mindegy, Aion-t leírtam ilyen téren. PVE része azt mondom “rendben” van, pvp meg halott benne. Ezért vagyok kiváncsi TERA ra.

  9. Ritsuka
    február 27, 2011 - 4:58 du.

    + fenris kb a 40 es elite settel ér fel, csak player dmg redukálás helyett hp-t ill más bonuszokat ad (bonusz téren fenris jobb is)

  10. Finyak
    február 27, 2011 - 5:10 du.

    Pedig az abysszettben levöket is kb ugy ölöm meg hogy huu:D A fenrir pedig nagyon joindulattal kb egy 30-as szettel ér fel pvpben:)

  11. Ritsuka
    február 27, 2011 - 5:53 du.

    nem kezdek vitázni ezen, meg ugy azon a játékon sem. 🙂 reménykedem ebben a játékban. Leírások alapján nem fogok csalodni. Bár mmosite-n már megy ellene a nyivákolás, hogy grindes koreai fos, sőt még reklám is van, hogy hagyd ott terá-t a sok bot miatt XD

  12. menorel
    február 27, 2011 - 6:14 du.

    Az mmosite az mmo sajtó legnagyobb szenny terméke. Rendszeresen olyan következtetéseket hoznak le kész tény ként, ami egy-egy elszigetelt esetre vezethető vissza és legkevésbé sem igaz abban a tálalásban, amiben előadják.
    Ettől függetlenül kész tény, hogy a TERA-t is erősen érintette a bot issue, mint minden induló MMO-t és természetesen a TERA-t is sok játékos ott hagyta azért, mert egyből beindult a cheat piac. Ez a visszaesés számszerűen is kimutatható. Sőt teljességében igaz, hogy a játékhoz erősen kell a grindelés, függetlenül attól, hogy partyban vagy soloban játszol. Bár tény, hogy partyban kevésbé tűnik grindnek.
    Mindezentől függetlenül a TERA továbbra is csak egy koreai MMO, ami úgy egyébként a saját hazájában továbbra is piszkosul sikeres.

    Az, meg hogy nálunk milyen lesz az továbbra is egy nagy kérdés. Fűt-fát ígérnek a ‘westernizáció’ címszó alatt. Kaptunk már korábban ugyanezen brigádtól ugyanilyen igéreteket, amiket nem váltottak be. Kérdés, hogy most képesek lesznek-e rám.
    Egy dolog viszont biztos: Ha a lokalizáción kívül semmit nem módosítanak a TERA-n a nyugati megjelenéshez, a játék akkor is sikeres lesz EU/USA-ban, már csak abból kiindulva, hogy ami benne van, az egyébként nagyon jó és élvezetes. Ráadásul függetlenül attól hogy grindelsz, vagy mit csinálsz, a lvling curve iszonyatosan alacsony. Tehát még grindeléssel is gyorsan lehet szintezni.

    Apropó westernizáció. Elvileg három hét múlva alkalmam lesz megtapasztalni, hogy is áll az a bizonyos westernizáció. Jómagam is kíváncsian várom, hogy az ígérgetésekből mi is fog ténylegesen megvalósulni. (Nem táplálok ezen a téren nagy reményeket)

  13. Tyron
    február 27, 2011 - 6:40 du.

    Na arra én is kiváncsi leszek, hogy mik lesznek az ottani tapsztalataid.

    Jelenlegi állapotában ez kb 3-4 hónapos játék lenne EU/NA piacon. Amint kijönne egy izmosabb név, repülne át a játékosok nagyrésze, server mergek, ragequitek, etc.

    PVP balancera nagyon rá kell hajtania a nyugatiaknak. Túl erős az előny a ranged classok javára. PVP dmg reduction kell, ez tény, mert ez így tűrhetetlen nagyjából azok miatt a dolgok miatt is amiket ecseteltem msnen.
    Gyenge példaként, mivel több ezer km-re levő szerverről beszélünk a mai kb 18-20 bgből volt 3 win az összes többi lost. Csak pugokba tud menni szinte az ember, amiknek a többségében healerről még álmodni sem szabad. Pár slayer zerk archer az átlagban premade delay/lagg mentes partyk ellen. És a pugtól függetlenül nagyon szeretik a csapattársak az enemy tankját csépelni vadul ,míg az egész party megdöglik. Jelölgetheti az ember a healereket, mintha ott sem lenne a pattogó háromszög a fejük felett. Ettől függetlenül csak megyek egyfolytában, amikor csak lehet, de már a végét járja a türelmem.

    PVE része miatt nem nagyon nyivákolnék, mert ez még nem az endgame, épp ezért olyan, amilyen. A szépséges grafika egy ideig ámultba ejt, de hamar elmúlik a varázsa annak is. A legjobbakat remélem a berlini kalandotoktól és remélem lesz valami info a pvps problémákkal kapcsolatban is a westernizálók részéről:)
    Ha esetleg meg tudnád tudakolni, hogy a pvp szervereken hogy tervezik a dolgokat (OWpvp, pk, maga az egész pvp rendszer megoldása), azt nagyon megköszönném. Remélem egyenes választ tudnak majd adni rá, nem a szokásos “még dolgozunk rajta” dolgot.

    A játék alpjait nem tudják (valószínűleg nem is lehet nekik) módosítani, pedig egykét helyen nagy szükség lenne komoly változtatásokra.

  14. menorel
    február 27, 2011 - 7:00 du.

    Sajnos Berlinben _csak_ a Froggal fogok ugye találkozni. Nekik meg hiába is tennék fel kérdéseket, eléggé süketek az egészhez. Meg fogom persze próbálni, de ezen a téren nagy csodákra nem várok. Ellenben a játékról ez a rövid hétvége alatt is sokminden kiderülhet.

    btw: Egy apró megjegyzés, ahogy a PVE kapcsán sem ismerjük az endgame-t, úgy a PVP kapcsán sem. Továbbra is hiszem, hogy az áprilisi lvl60-as content és a tényleges eredeti endgame patch ezen a téren is fog meglepetést hozni. Ha nem, akkor az nekem is nagy csalódás lesz.

  15. Ritsuka
    február 27, 2011 - 8:15 du.

    ne vegyétek el a kedvem… 😀

    nagyon várom én is azt a hétvégét, nagyon kiváncsi vagyok valóban ugy lesznek e a dolgok ahogy írják meg ilyesmik. az utobbi postokban sikerült lejjebb törni a kedvem a játékkal kapcsolatban 😀

    • menorel
      február 27, 2011 - 11:00 du.

      Inkább várj keveset és csalódj pozitívan, mint fordítva.

  16. Ritsuka
    február 27, 2011 - 11:20 du.

    hmm remélem ugy lesz ahogy mondod meno 🙂

    amugy, olvasgattam a blogot és láttam alpha testnél, v hol írtad, hogy a játék abszolut nem olyan irányban vol ahogy neked tetszene, szóval nálad felejtös, hogyan állsz most a témával? 😀

  17. Tyron
    február 27, 2011 - 11:38 du.

    Sorry Rituska, egyáltalán nem az acélom, hogy bárkit elkedvtelenítsek. Láthatod, hogy az irkálásaim ellenére nap mint nap ugyanúgy beloggolok, mert jó a játék tényleg csak van azért nem kevés dolog, amit még szervizelni kéne.

    Akkor azért az agyvérzés kerülget, amikor 41k hpval szinte top cuccokban, nemkevés enchantal ilyeneket csattannak lancerként rajtam BGben…:

    http://img12.imageshack.us/i/berdmg.png/

  18. Szergely
    február 28, 2011 - 12:21 de.

    Tyron :
    Akkor azért az agyvérzés kerülget, amikor 41k hpval szinte top cuccokban, nemkevés enchantal ilyeneket csattannak lancerként rajtam BGben…:
    http://img12.imageshack.us/i/berdmg.png/

    Na ezt remélem nem fogják így hagyni, herótom van az 1 meg 2shot classoktól. Persze sebezzenek mint atom, megértem hogy ilyen a class, de ez azért túlzás.

  19. Tyron
    február 28, 2011 - 1:12 de.

    Archerekből is ugyanilyen halálos nyugalommal durrannak ráma 25k-k, sorciktól is hasonló a szitu. Pont ezért mondom, hogy ezzel valamit csinálni kell. Slayerekből 2-7k az átlag, de az rohadt gyorsan és annyiszor fekszel meg állsz stunban, hogy kb semmit nem tudsz csinálni.

  20. Ritsuka
    február 28, 2011 - 1:14 de.

    erre 1 egyszerü megoldás van, dmg reduction, és ezzel egyet értek veletek, nincs kedvemre az a pvp ami véget ér a másik bevonása nélkül (aka 1-2 shot)

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s