Kezdőlap > TERA KOR > Grafika: Akkor ezt most tisztázzuk…

Grafika: Akkor ezt most tisztázzuk…

Tegnap balga módon belinkeltem a post színesítésére két képet, melyek nem kifejezetten a játék legjobb formáját mutatják, de valamiért úgy éreztem, hogy illenek az adott történethez. Jött is egyből a kérdés, hogy most akkor mennyire is szép a TERA. Bár commentben kifejtettem, hogy a kép ‘csúnyaságát’ egyrészt tényleg az ingerszegény környezet, másrészt az Anti-Aliasing hiánya és persze az utólagos JPEG konverzió adja.

Csak hogy öntünk tiszta vizet a pohárba, ma ellovagoltam ugyanahhoz a fához és lefotóztam kb ugyanabból a szögből, de most úgy, hogy bekapcsoltam a 8x-os antialisingot és a 8x-os anisotropic filtering-et is. Ja és a végeredményt nem konvertálgattam, egy az egyben PNG-ben így néz ki:

Klikk rá a normális méretért.

Röviden és tömören: Vannak dolgok amiken az élsimítás sem javít sokat, bár azért érezhető a különbség. A tovább után egy rakás screenshot amiket csak úgy vaktában lövöldöztem, ezeken azért jól látszik, hogy tud javítani a játék grafikáján bőven az élsimítás. Egyik másik képen nem apróztam el: 16x anisotropic filtering és 32x-es antialising szűrő. Bár megjegyzem, hogy utóbbi beállításokon már az én gépem is néha berecegett (fullHD-ban, maxra húzott grafikán. a gép: 1,8-as i7, 460GTX videókártya). Bár a játék becsületére váljék (vagy inkább a gépének?), hogy 8x-os filterekkel sem grafikai lag nem volt, sőt igazából a GPU terhelésében sem jelentkezett komolyabb kihívás.

 


Kategóriák:TERA KOR Címke: , , ,
  1. Szergely
    február 22, 2011 - 8:03 de.

    Nem tetszik, továbbra is belelóg a kard a lóba, ezt is javíthattad volna. Ha felszállsz a lóra válts orb-ra vagy valami. Meg aztán kilóg a lóláb is. A többi kép meg tuti full photoshop, úgysem ilyen lesz a kész játék, hanem sokkal rondább! Ha meg ilyen lesz, akkor meg túl erős gép kell hozzá. Ja most olvasom még az i7-ed sem bírta rendesen, áhh ez nagyon gyenge lesz… Maradok a tetrisnél 😛

  2. Szergely
    február 22, 2011 - 8:16 de.

    Egyébként… komolyra ferdítve a szót, ezeken a képeken még mindig nincs anti-aliasing 😛 A kard is olyan recés, hogy kenyeret jobban lehet vele szelni, mint húst meg csontokat x]

    • Xhator
      február 22, 2011 - 9:19 de.

      Az nem kard hanem fűrész te. 😉

  3. Murek
    február 22, 2011 - 8:31 de.

    Az első három képnél mintha nem lenne árnyéka a karakternek (vagy legalábbis nagyon béna), olyan mintha lógna a levegőben. A Velikás képeken viszont rendes árnyék van. Hogy van ez? 🙂

    • Szergely
      február 22, 2011 - 8:36 de.

      Sőt, nemcsak az esti képeken nincs árnyéka a karinak, hanem azokon sem, ahol repül! Az olyan képekről nem is beszélve, ahol nem látszik a talaj, szerintem Meno szándékosan nem mutatta a talajt, mert ott ő is észrevette, hogy nincs árnyéka a karakternek és tudta, hogy belekötnénk… De mi figyelünk ám! 😀

    • Gerappa
      február 22, 2011 - 9:54 du.

      Azért lehet ez így mármint, hogy nincs árnyék mert ha a karakter sötét vagy árnyékos helyre megy az árnyék átalakul…amint van ami megvilágítsa egyből visszatér az árnyék.

      • Szergely
        február 22, 2011 - 10:50 du.

        Úgy látom kevesen vevők a szarkasztikus humoromra. No sebaj, ások egy jó mély gödröt a kert végében és csendben belefekszem pihenni… 😛

  4. Delebriel
    február 22, 2011 - 9:16 de.

    Igazából a legtöbbet az árnyék/fény hatás és a depth of field (fókusztávolság) számít, ha élethű képet akarunk. Pl. Dead Space 2-t nemrég toltam végig… annyira nem volt hihetetlenül gyönyörű Isaac modellje, de valami kegyetlen überprofi volt a világítás abban a játékban. Leesett az állam mennyire elsőosztályú munka.

    Hozzászólva a témához is. 🙂 A Velika Istennő oltárjánál látszik igazán mire képes egy jó megvilágítás. (gondolok itt a szobros képre és az alatta lévőre)

  5. Szergely
    február 22, 2011 - 9:29 de.

    Egyébként Nvidia kártyákon nem működik az AA force a játékhoz, itt írnak róla miként lehet megoldani a problémát:
    http://www.terafans.com/topic/6678-anti-aliasing-in-tera
    Ati kártyáknál csak catalystban kell állítani, nem kell különösebben trükközni.

  6. krushwarok
    február 22, 2011 - 9:33 de.

    Gondolom az nvidia control panelben állítottad, nálam az néhe fals eredményt addott. Valamikor a játék nem fogadja el v felülírja a rákényszerített beálítást. Nálam az ingyenes enhancer progi vált be nagyon összetett beálításokra is képes, régi játékoknál is szép grafikát lehet vele varázsolni és még nem fordult velem elő az hogy vissza utasította volna a játék, max a beálítási paramétereket nem tudta kezelni és kifagyott a játék régi mivoltja végett.Csak ajánlani tudom aki szeretne jobb grafikát elérni a játékoknál. Aki még nem jött rá annak elmondom hogy ha a játék nem támogatja az adott beálítást az azt is jelentheti! hogy nincs rá optimalizálva semmilyen téren és hihetetlen abnormálisan sok erőforrást igényel(ergo egy atomerőmű nemárt) v egyszerüen az engine nem tudja kezelni.

  7. nagyonnagyon
    február 22, 2011 - 10:22 de.

    Nem tudom srácok, nekem a wow-ban is megvoltak a kedvenc helyeim közepes grafikával és voltak bámulatosan eltalált tájak és kövezzetek meg de a wow fullra húzott grafikával nem ronda max a poligonszám az ami felett már eljárt az idő. Ott azért egész más a politika gépigény szempontból. Aion az élő példa arra hogy csak az hogy szebb egy játék még nem jelent sikert, Tera megint egy lehetőség és manapság ahhoz hogy egyáltalán labdába rúghasson valami ahhoz villantani kell (grafikában is) és innovatív dolgokat kell ígérni (aztán persze megcsinálni, karbantartani jól). Nekem tetszenek a tervek és szép a játék a recék meg nem zavarnak, a lóba belelógó kard is csak akkor ha fáj neki :). Drukkolok hogy élhető legyen a játék hosszútávon, ha meg nem, majd jön egy másik.

  8. Ritsuka
    február 22, 2011 - 12:25 du.

    ahogy elnézem a kiadó hozzáállását és ugy mindent mostanában róla, egy NCWest 10x kell hozzá, hogy ez a játék meghaljon… a vérpistikék se nagyon lesznek jelen mert nem gear függö lesz a pvp mint pl aion, hanem sokkal inkább hogy mennyire tudod kezelni a karid (skill). ami nagyot lendit egy játékon.

  9. Szergely
    március 3, 2011 - 2:16 du.

    Egy érdekes hír az Unreal Engine 3-mal kapcsolatban:
    http://gamepod.hu/hir/az_epic_es_az_nvidia_bemutatta_a_dx11_tamogatassal.html
    Belekerült a DX11 támogatás is, tehát elviekben nem kizárható, hogy a fejlesztések során Tera is kap egy nagyobb grafikai update-t (persze nem mintha szüksége lenne rá…). Vicces lenne bekapcsolt tesszelláció mellett tesztelgetni a motor képességeit 😀

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s