Kezdőlap > Útvesztők (Dungeons), Bluehole, En Masse, Frogster, TERA Online > Egy roppant unalmas hét vége

Egy roppant unalmas hét vége

Nem gondoltam volna, hogy a kRetail start után még lesznek ennyire alul prezentált hetek, de hát ez van. A hét elején megjelent koreai content patch úgy néz ki, hogy jó időre lekötötte a játékosokat. Ugyan a Golden Labirinth instanceon már első este át tudott menni néhány guild, de az instance annyira nehéz, hogy a legtöbben még bőven a gear-t gyűjtögetik oda. Akasha’s Lairről viszont ezeddig még egyetlen visszajelzést sem olvastam a koreai fansiteokon, szóval az még bőven tartja magát.

Apropó patch. A Frogster – tőle szokatlan aktivitással – ki is adott egy rövid hírt arról, hogy kijött ez a két új instance. Picit zavaros, hogy miért is fontos ez az információ az Európai közösség számára, de tény, hogy legalább a jó szándék vezérelte őket.

Japánban már gőzerővel belekezdtek a TERA kiadási hype felépítésébe. Beindult a TERA Live show channel (ilyen youtube szerű cucc), ahol tegnap este ‘Island of Dawn’ – tehát a kezdő zóna – volt a főszereplő. A Japán DEV blogon született is egy alaposabb beszámoló a területről sok-sok szép képpel illusztrálva. Azok akik nem tudtak részt venni a kOBT-n vagy a korábbi bétákon, belepillanthatnak a postban, a szöveget minden bizonnyal kevesen érthetik, de a képek önmagukban is nagyon jól bemutatják a sziget hangulatát.

Japánnal ellentétben nálunk viszont nagyon nem indult el a hype. Sőt még a tavaly őszi pangást is kezdi alulmúlni az En Masse teljesítménye. Gyakorlatilag a kötelező blokkokon kívül (heti screenshot, heti szavazás, pegasus mail) szinte semmi aktivitás nincs. Ez nyilván annak köszönhető, hogy a ‘sor végére kerülés’ őket is negatívan érinthette és kénytelenek most a hypeot alaposan átszervezni, elnyújtani.  A pegasus mailben megjelent az archer kérdésekre adott válasz. Akik itt a blogon olvasták a rajongói beszámolókat, azoknak nem hiszem, hogy ez a post különösebben érdekes lenne. Azt persze nehéz szó nélkül hagyni, hogy még mindig ilyen buzzword-ökkel dobálóznak: ‘Na erről majd a megjelenés előtt fogunk csak beszélni‘. Egyetlen újdonság a hétre a Valentin napi event. Pururu (korábban még a képregényéből néhány részt lefordítva láthattatok itt a blogon is) készített az EME-nek két Valentin napi egy oldalas képregényt, ahol a szöveg dobozok azonban üresek. A feladat egyértelmű: töltsd ki saját agyszüleményeddel a szöveg dobozokat. A képregények és a verseny leírását megtalálod a tera-online fórumon (Azért a Barakás nagyon beteg…). Három győztes kerül kihirdetésre, akik mindegyike kettő-kettő invitációt kap a következő bétára. Feb 18-ig lehet elküldeni a pályamunkákat, utána lesz az eredményhirdetés.

Koreai fansiteokon eléggé megy az okoskodás, hogy vajon mennyire is hasznos a TERA-ban az ASPD (Attack Speed bonus). A játék jellegéből adódóan (real action combat system), nagyon nehéz jól érzékelni a néhány százalékos különbséget. Éppen ezért több post is videókkal próbálja alátámasztani azt hogy ténylegesen mennyire is értékes stat az ASPD a TERA-ban. Az egyik leghasznosabb videót az inven-en találtam. A videón ugyanaz a lancer látható négyszer, mind a négy részben ugyanazt a provoking roar skill-t tolja el egyszerre. Balról jobbra: 24%, 16%, 8% és 0%-os attack speeddel látható ugyanaz a skill. Azoknak akik nem szeretik annyira a koreai oldalakat, kiszedtem a videót: (jelenleg egyébként 16% az ASPD plafon a TERA-ban, a 24%-ot csak azok érhetik el, akik a retail előtt befizették az accountjukat és megkapták az ajándék +8%-os nyakláncot)

Vodpod videos no longer available.

A videó engem meggyőzött. Tényleg működik az ASPD még a TERA combat rendszerében is.

Még egy apróság így a post végére: A Steparu gaming siteon megjelent egy részletes beszámoló a TERA retailről. A srác, aki írta elérte a lvl50-en és egy bő lére eresztett beszámolóban írja le gondolatait. A ‘Steparu’ név minden bizonnyal ismerős lehet azoknak, akik youtubeon követik a TERA videókat, hiszen a srác kb. a legaktívabb feltöltő. A cikk bemutatja a TERA jelenlegi végjátékát, a bossfightokat, a játék változatosságát, a harci rendszer sajátosságait, glyph/crystal rendszer működését, questek és storyline érdekességeit, esik szó természetesen a craftolásról és upgradingről is és természetesen a PVP sem maradhat ki a postból. A végén egy velős koklúzióban foglalja össze a gondolatait, amit megkoronáz egy 9.5/10-es értékeléssel. A post természetesen tele van tűzdelve a saját videóival. Akit érdekel és nem okoz neki gondot az angol az essen neki az összefoglalónak. Ha valaki veszi a fáradtságot és lefordítja, akkor természetesen kipostoljuk.

Kb. ennyi érdekesség fért bele ebbe a hétbe… not a big deal…


  1. fafee
    február 6, 2011 - 12:02 du.

    Ennek a hétnek a botok lázadása cimet kellett volna adni. Nem tudom innen ki jáccik ki nem, én igen, 41-es most az Archerem, csinálom a jó kis 20szor ismételhető repeatet, illetve abból kettőt hogy áthúzzam magam 42re és a havasokba nem szinthiánnyal kezdjek, de. Gyakorlatilag éjjel nappal tele van minden channel, botokkal.
    Most biztos néhányan már megnyomták hogy ‘válasz’ és véresszájjal elkezdik irni hogy szabad harcrendszerű játék, bizony a bot lehetetlen, nos aki igy gondolja az nagyon nagy tévedésben van sajnos.
    A guildből tudom hogy olyan GM-park van jelen hogy egy stuck ticketre 3 perc után jött egy GM és portolta a szerencsétlent. Ennek ellenére a botokkal abszolút semmi nem történik, pedig napokon át látom őket ugyanazokon a helyeken ugyanazt csinalva 0-24. Egy delikvens megpenditette a guildben hogy szerinte nem tilos, ezt én nem akartam elhinni de mosmá erősen gondolkozom rajta.
    A botok amúgy nyilvánvaló módon memória olvasással működnek, pontosan tudnak futni amerre akarnak, valszeg célozni is könnyedén tudnak emiatt, ráállnak a lootra hogy felvegyék, tüzet raknak le (mindig hajszálpontosan ugyanoda) visszafutnak minden mob után, és a tüz közelébe lévő összes respawnt scanelik. Ha jön egy, kifut és megöli. Ha belelösz, amikor fut rá és a tied lesz akkor nem támadja, még azt is tudják hogy tagelt a mob. Ez azt jelenti hogy elejétől a végéig a TERA teljes memória használata ki van mappelve, és a hackerek már most GG vagy nem GG azt csinálnak amit akarnak.
    Olyan is van ami noob mert egyhelyben áll, de vannak ezek a tüzesek, van ami meg hatalmas körben fut és ha mobot lát a közelbe akkor megtámadja. Gyilok után visszaáll a madzagra és köröz tovább. Mivel a játék bűnszar PK rendszeréből JÓ nem jön ki, megölni is felesleges őket mert igazából magaddal cseszel ki. Ha az ember rájuk trainel mobokat akkor van hogy nem igazán esik le nekik a szituáció és egyhelyben állva lassan meghalnak (magasabb szintüek mint a mobok akiket farmolnak) de ezzel is a rossebb aki szórakozik.
    Annyira gátlástalan az egész hogy pl van a QQ klán, minden bot neve két nagy Qval kezdődik, vannak ijen “ehfgrtt” szintű nevek, és vannak standard nevü, guilddel is rendelkezők. Kaszt leginkább Zerker és Priest, illetve most megjelentek a Lancer botok tömegei is, illetve néhány Slayer is fellelhető. Egy kiváló mage botot is láttam, aki tüzes buffokat rak magára, castol magára buffot, ésatöbbi és hatalmas területet fed le egyedül. Skilleket soha nem használnak sokat, leginkább 1-2 faék egyszerűségűt, tehát a standard attackot, a vonalba előre repülő spelleket és pl a Priest a frontalcone aoe-t. A Zerkerek meg ütögetnek és gyorsitják magukat.

    Összeségében tehát én nem tudom hogy lesz-e vagy egyáltalán akarnak-e változtatni ezen a szituáción, de ez igy elég rémes. Nyugatra ebből mennyi fog eljutni az megint kérdés, de ha itt gg se lesz meg semmi, akkor lehet készülni rá hogy a gazdaság egyetlen meghatározó eleme az interneten vásárolt arany ára lesz, nem az itemeké…

  2. menorel
    február 6, 2011 - 12:22 du.

    Nálunk is ugyanez van az Arache szerveren. Szombat reggel kezdtem, most lvl15-ön vagyok, de már találkoztam néhány lowlvl bottal. Poén egyébként, hogy simán ki lehet őket nyírni. És ez igazából a TERA harci rendszerének köszönhető. egyszerűen be-taggelek 5-6 mobot simán proximity agroval, beállok a bot elé amikor éppen üti a sajátját, majd hagyom hogy belesebezzen mindbe és után végig nézem ahogy megdöglik.
    Néhányszor vices, utána már inkább teszek rájuk.
    Arról fogalmam sincs, hogy mennyire illegális vagy mennyire nem a botozás, mindenesetre a GG pont ugyanazt biztosítja amit minden korábbi GG-s játékban is, nevezetesen semmit nem tud tenni a botok ellen.
    Ami viszont fura: A koreai gamer fórumokon nem látom hogy menne a sírás rívás ez miatt.

  3. február 6, 2011 - 1:30 du.

    Én valahogy sejtettem, hogy TERA harcrendszerére is kitalálnak botot…buta az aki azt hiszi, hogy nem. A mai világban sajnos már nem lehet tudni, hogy miket találnak ki. És szerintem nyugaton is ez lesz…Lesz free változata is ami nem annyira okos és lesz méreg drága okos BOT. Aionnál úgy kb lvl 25 ig volt free majd lehetett érte fizetni. Itt is valahogy így lesz. De remélem, sőőőt nagyon remélem, hogy kitalálnak ez ellen valami védekezést, mert ha ez így folytatódik az nem lenne túl jó!

  4. Keiring
    február 6, 2011 - 3:53 du.

    Valaki meg tudja mondani, hogy lehet lovat szerezni a játékban? 20-as vagyok és unom a rohangálást.

    • Keiring
      február 6, 2011 - 4:10 du.

      Bár mindegy, mert most be sem tudok lépni a átékba. Csak a szerver választásig jutottam, ott kiír valamit és nem engeded tovább. 😦

  5. dantesward
    február 6, 2011 - 4:27 du.

    van rá feladat amit 21 esen meg tudsz csinálni és így nem kerül lóvéba a ló most csinálták meg többiek nimrodnak is a mountot ez a piros qwestekel kapcsolatos de egyedül nem nagyon fogod meg csinálni ha gondolod és baharon játszol akkor a skacok lehet hogy tudnak segíteni egyes részeiben.

  6. fafee
    február 6, 2011 - 4:38 du.

    Velika melletti lovardában 210k, vagy 22 majd 23. szintű piros Q elvégzése után Velikában a főnök mellett indul egy ingyenló quest.

    Én nem akarom elhinni hogy ne lenne tilos az hogy egy a TERA által lefoglalt memóriaterületet cheat engine szinten scannelő third party program automatizálja a gameplay-t. Tudom hogy ez korea, és van olyan játék ahol beépitett makro-bot van a programban, de könyörgöm egy AAA title-t vegyenek már komolyan. Namind1 há majd lesz valami, 50-en valszeg már nem lesz zavaró, mert nem fogsz járni sehova ahol jelen lennének.
    Meg az ilyesmi kiirtva sose lesz, csak tényleg a mennyiség és a teljes gátlástalanság igy elsőre letaglózott. WoWban az én rugókámnak is sikerült néhány éjszakán az hogy reggelre telefogta mindenféle halakkal az inventoryt miközben én csicsikáltam.. 😀 De ennél messzebre nem is akartam merészkedni.

  7. Keiring
    február 6, 2011 - 4:54 du.

    Baharon játszanék, ha beengedne.

  8. február 6, 2011 - 6:24 du.

    Tudtommal 17:20 után több szerver meghibásodott. Én sem tudok belépni Bahar szeróra.

    • Lacci
      február 7, 2011 - 7:46 de.

      Én benn voltam baharon kb nyolc óráig.

      • február 7, 2011 - 8:07 de.

        Valószinüleg login szerver volt gázos, mert a töltőképernyőn is látszottak a szerverek és a Bahar zöld volt, de mégsem engedett be úgy fél tízig.

  9. Delebriel
    február 6, 2011 - 10:35 du.

    Érdekes, hogy megjelenés után van az egyik legnagyobb pangás hírek terén. 😀 Ennyire mindent megtudtunk a bétában? (high-end instákat kivéve persze)

  10. február 6, 2011 - 11:17 du.

    Szerintem igen. Bár én a videó megtekintése után sem értem a rucik, fegyók uppolását. Ha azt valaki leírná, az király lenne.

  11. Mihály
    február 7, 2011 - 2:17 de.

    Skacok, egy kérdésem lenne ha ez nem indiszkrét.
    Igy a “megjelenés” után. Ti megvettétek a koreai verziót és azzal játszotok, vagy esetleg van valami kiprobálható verzió (ezalatt értendő béta)?

  12. február 7, 2011 - 8:11 de.

    Volt koreai OBT, amire regisztráltartunk, majd annak végén jött a gamecard vásárlás és így toljuk.

  13. Mihály
    február 7, 2011 - 9:44 de.

    értem, köszi 🙂

  14. rekotye
    február 7, 2011 - 10:33 de.

    Nekem a botokkal egy gondom van (mmint azon kivül hogy léteznek):
    Mégpedig az, hogy annyi aranyat lehet velük vadászni, hogy Ők fogják meghatározni a piaci árakat. És a szerencsétlen, aki questelget, farmolgat, szórakozik, és tisztességesen játszik, annak pedig nem lesz pénze a Botokat használó playerek által meghatározott árú cuccokra…..
    Általában az ilyenek miatt kerülnek 1-1 dolgok horribilis összegekbe a későbbiekben….

    • Hondo
      február 7, 2011 - 2:29 du.

      Pont, hogy nem a bot és nema goldseller, hanem aki vásáról valós pénzért (RMT) tőlük, az veri fel az árakat azáltal, hogy a könnyen jött aranyat nem aajnálja annyira, mint amiért mi grindelünk. Ezért sokkal többet hajlandó kiadni egy-egy ritkább termékért, így az ár előbb utóbb az egekbe szökhet. Ha jól láttam, itt az AH valóban aukciós rendszer, így lehet az árakat növelni.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s