Kezdőlap > Egyéb > Napi Rövid – 2011.02.02.

Napi Rövid – 2011.02.02.

Néhány apróság, amik nem gondolom, hogy külön postot érdemelnének:

Kezdeném a TLDR verzióval azoknak, akik lusták végigolvasni az egészet:

  • mmositeon megjelent egy post mely szerint a koreai playerek nyüszögnek azért, mert rájuk van kényszerítve a group gameplay.
  • Az NHN erre kiadott egy részletes guideot, hogy miként lehet a leggyorsabban lvl20-ról lvl40-re eljutni solo módban.
  • A solo gameplay miatti hőbörgés ellenére a TERA stabilan tartja magát (növekvő tendenciával) mind játékosbázis, mind játékkal töltött idő terén.
  • A TF készített egy interjút lvl50 först játékossal, aki – minő meglepő – egyébként nem koreai. A srác beszámolt a szintezés tapasztalatairól.
  • Kiadták a 02-01-es patchet, benne: warrior buff, solo gameplay buff, a beígért két új lvl50-es instance és sok-sok egyéb apróság
  • Dog (a lvl50 först srác) jelezte, hogy a két új instance tényleg rohadt nehéz, nagyon sok gyakorlás fog kelleni ezekhez.

Ha bármelyik téma is felkeltette az érdeklődésed, akkor a tovább után minden kifejtve…

  • Az mmosite nevű pletykalapban született egy post, amely szerint bár nagyon sikeresen startolt a TERA és szépen tartja is magát, de a játékosok eléggé hőbörögnek azért, mert kvázi rájuk van kényszerítve lvl20 felett a groupolás. Úgy néz ki már a koreaiak sem szeretnek grindelni? Micsoda fordulat…
  • Valószínűleg lehet valami alapja egyébként az előbbi feedbacknek, mert a mai napon az NHN kiadott egy nagyon részletes guide-ot a lvl20 és lvl40 közti content soloban történő teljesítéséről. Akinek van kedve végig pörgetni a guideot google-translator formában annak erre tessék. Nagyon nincs értelme szerintem lefordítani, hisz a játék még napról-napra változik. A patchekben folyamatosan finomhangolják a solo contentet is. A guide egyébként tippeket ad arra, hogy milyen consumable-ökkel és pl. milyen enhancement crystalokkal lehet leginkább gyorsítani a fejlődést, emellett részletesen segíti, hogy milyen sorrendben csináld a questeket. A guide felhívja a figyelmet, hogy a solo gameplay nem jelenti azt, hogy mindent egyedül meg tudsz csinálni és az is szerepel benne, hogy bizony lesznek pillanatok, amikor grindelned kell, ha tényleg nem találsz csapatot a group questekhez. Annyiból mondjuk korrekt, hogy legalább leírják, hogy melyik szinthez hol érdemes vadászni a solo mobokat/repeatable questeket. Összességében egy elég korrekt guideot sikerült összehozni az NHN/BHS csapatnak.
  • Ahhoz képest, hogy elvileg hőbörgés van a solo gameplay miatt hazai pályán, a TERA játékos tábor töretlenül zúzza a játékot. A netcafe adatok alapján továbbra is tartja magát a Tera a 14% körül. (Tehát napon belül a koreai netcafekban lévő gépeken ~14%-ban TERA fut, ezzel a második legnépszerűbb játék és napról napra közelít az első hely felé apró léptekben…). Vasárnap 14,22%-kal szépen út is lépte a 14%-os küszöböt:
  • A Terafans készített egy interjút Doggal, aki az első lvl50-et elért player volt. Érdekessége a dolognak, hogy a srác (vagy lány) egyébként nem koreai. Akik játszottak Aionnal, azoknak minden bizonnyal ismerős lehet a Benny Lava légió neve, elég komoly kultuszt építettek ki. Dog a BL képviseletében érte el ezt a dicső sikert. Kíváncsian várom, hogy a Benny Lava vajon hasonló sikereket fog-e elérni TERA-ban, mint Aion-ban. Az interjúban a szintezéssel kapcsolatos tapasztalatokról kérdezték Dog-ot. Röviden összefoglalnám az érdekesebb részeket:
    • A srác bár mindösszesen 22 éves, de már maga mögött tudhat olyan teljesítményeket mint pl: Aion EU/NA megjelenése után ő volt az első lvl50-es cleric. Starcraft2 megjelenése után benne volt a top200-ban. És most behúzta ugye a korean förszt lvl50-et is.
    • A srác nagyon élvezetesnek tartotta a szintezést, gyakorlatilag alvás nélkül húzta be a max szintet. Saját érzése szerint egyszerűnek tartja a szintezést, de tisztában van vele, hogy ezzel nagyon sokan nem értenek egyet. Törekedett rá, hogy mindig a legeffektívebb módon fejlődjön, ha egy quest túl körülményes volt skippelte. Group questeke nem nagyon tudta megcsinálni, hiszen nagyon kevesen voltak vele egy szinten. Főleg soloban fejlődött és az ismételhető questeket nyomta. Nagyon bejött neki a TERA repeatable quest rendszere, mely nem követeli meg, hogy minden kör után visszamenj az NPC-hez.
    • Mivel a kOBT miatt meg kellett állnia lvl38-on, ezért volt ideje kipróbálni a PVP részt is. Nagyon bejött neki az 5v5-ös aréna. Saját véleménye alapján a Berserker class (merthogy azzal tolja) 1v1-ben nem igazán effektív, hiszen mindenki csak fut előle és nem nagyon van eszköze arra, hogy megállítsa őket. Ezzel szemben az 5v5-ös arénában az volt a taktika, hogy a csapattagok megfogták az ellenfelet, majd rájuk tolta az atomot és mindenki hullott szanaszét. Kipróbálta a 10v10-es BG-t is, de az nem nagyon jött be neki, mivel oda pug csapattal ment be és nagyon szervezetlenül rohangált mindenki össze-vissza.
    • A szintezés közben egyszer volt alkalma kipróbálni lvl50 előtt a PK-t. Nagy nehezen talált valamit akit meg is borított, amit szegény archer eléggé a szívére is vett, mert utána megpróbálta követni és vissza PK-zni… sikertelenül.
    • lvl50 eléréséig az összes elérhető instanceban járt Dog, mindet legalább egyszer végig is csinálta. Nagyon élvezetesek az instanceok, de saját meglátása alapján eléggé egyszerűk a boss fightok. Reméli, hogy az új patchben érkező insták bossai sokkal erősebbek lesznek és nagyobb kihívást fognak jelenteni.
    • Most hogy elérte az aktuális lvlcap-et szeretne nagyon sokat 5v5 BG-zni és nagyon várja az új PVE instákat is. Találtak már egy lvl52-es world bosst is, amit el is tettek láb alól. Nagyon várja, hogy alaposabban bele folyhasson a politikai rendszerbe. Eszében sincs abbahagyni most a Tera-t, hogy elérte a lvl50-et. Most elsődleges feladatának érzi, hogy segítse a guildje többi tagját is, hogy elérjék a lvl50-es szintet.
  • A tegnap reggeli karbantartással sikeresen élesítették az új patchet. A patchről részletes leírást -itt- találtok. Kiragadnám alább a fontosabb részleteket:
    • Bekerült a két új instance lvl50-es instance.  Mindkettőbe be lehet már menni lvl48-tól, de a leírása alapján a teljesítéshez nagyon kell a lvl50 és a lvl50-es top gear is. Akasha’s Lair-hez állítólag a minimum gear-t a Golden Labirinth adja, tehát elvileg, csak egymás után lehet őket végig csinálni.
    • Golden Labnak 6 órás a cooldownja, Akasha’s Lairnek pedig 12 óra. Tehát ennyi időnként resetelődnek az instanceok.
    • Class balance terén első körben a Warrior-t rakták most rendbe, annak is főleg a tanking képességet. A ‘Shadow Clone’ CD-jét 3 percről levitték 50 másodpercre, valamint a klón leidézése már csak 20% HP-t emészt fel. Emellett a klónt szénné buffolták (növekedett a defense-e, 20 secig marad életben, és 7,5x több HP-ja van mint a warriornak aki leidézte). A klón mellett több combat skillen is finomhangoltak és kapott a warrior egy új glyphet is, aminek hatására az alap combo skill (Fury Attack) Hp-t tölt vissza minden sikeres ütésre.
    • A mobok AI-ját és HP-ját rendbe rakták több helyen. Emellett egységesen növelték az XP-t amit a mobok öléséből lehet kapni. (Apró de igen fontos lépés a ‘solo gameplay’ probléma orvoslására)
    • Rendbe rakták az ‘Emergency Escape’ funkciót. Most már minden körülmény között működik, így ha beragadt, beesel a texturák közé, stb., akkor normálisan ki fogsz tudni jutni.
  • A patch megjelenése után Dog és a Benny Lava-s haverok neki is estek az új instanceoknak. Idézném Dog szavait: (szóval úgy néz ki, hogy a BHS betartotta az ígéretét.)

The new bosses are ******* hard! like really. and require much more skill than we thought. We were able to kill one of the four in the first new dungeon.


Kategóriák:Egyéb Címke: , , , , , , ,
  1. február 2, 2011 - 6:21 de.

    Korán reggel jó hírek! Számomra egyenlőre úgy tűnik, hogy az NHN komolyan veszik a játékosokat.

  2. Csenky
    február 2, 2011 - 8:33 de.

    Nyami, hosszú lesz ez az év…

  3. Sagrath
    február 2, 2011 - 8:37 de.

    Zsir de azért groupolni is fogok de hogy soloban is lehet ezt vértam.Mert úgye nem mindig akad party….

  4. Goren
    február 2, 2011 - 8:55 de.

    Én egy kicsit szomorkodok hogy már az MMO-k ban is a solo gameplay lett a divat. Szerintem így elveszik az MMO értelme. Ez is jelzi hogy a társadalom mennyire antiszociális mostanában. Emlékszem régen amikor L2 őzni kezdtem mindig akadt party most meg ha keresek partyt csak olyan pm ek jönnek hogy mekkora hülye vagyok h nem húzok buffert magamnak… (nem nem eredetin játszok de ahogy halottam ott is hasonló a helyzet mostanában de javítsatok ki aha tévedek) És party is pont ezért nincs mindig mert minden megoldható soloban. Meg hát ugye a partyban osztozni kell a kipotyogott javakban és mint tudjuk az emberek mérhetetlenül önzőek.

  5. Sagrath
    február 2, 2011 - 9:25 de.

    Szerintem azért nem kell elkeseredni, hogy az mmokban is lehetővé teszik a solo gameplayt, mivel nem lessz minden soloban lehetséges!!!Partykra szükség lessz elég sok mindenhez,és ha légiohoz tartozol akkor valszeg fog is akadni majd partyd adott instákhoz stb.De az meglehetősen k…a idegesitő mikor egy nyomorék instához 4 napig csak lököd az LFG-n a keresést mire összeszeded és akkor a végére valami nyomorék csapatot szedsz össze, fél uton aludni kell menni vagy a barátnőm kiakadt stb azt lépés ezzel tönkretéve mindenkinek az adott quest elvégzését.Ezt nem igazán szeretném még egy mmoban végig élni.Viszont hogy a bossokra partyban kelljen menni azt igenis elvárom.Extra cuccok party gameplay-ből potyogjanak ki azt is elvárom.Hogy a bossok überbrutálisak legyenek azt is elvárom ne lehessen csak úgy lehentelni egy bosst sem.Extra cuccok drop rateje legyen kicsit húzosabb az sem rossz mert akkor nem mindenki szaladgál hamar úgyanolyan jó gearben stb.De a solo azért fontos egy mmo szempontjábol az én meglátásom szerint mertha nem találsz partyt, munkabeosztás miatt, vagy mert éppen nem fértél bele a partyba, vagy mert te nem tudsz 24/7 nyomulni a játékon vagy mert akármiért is nem rekedsz meg egy szinten csak azért mert nem találsz partyt!!!!Nekem nagyon tetszik hogy a dev csapat azért ezekre a dolgokra is odafigyel.Ezzel igazábol lehetővé teszik mindenki számára, hogy ne legyél kényszer kocka és nincs gond ha nincs party mert majd lessz legközelebb :))) nem úgy mint Aion kockulsz 4-5 napig egy nyamvadék partyért azt a végén a nagy semmi lessz belőle……

  6. ozi
    február 2, 2011 - 9:50 de.

    Lehet hogy meg kapom a magamét de és is örülök a solo Game playnek de nem azért mert önző vagyok hanem mert szeretek farmolni ” Lehet egy kiskoreai gyerek veszett el bennem” xD na mind 1 nem is erre akartam kitérni hanem arra hogy függetlenül attól hogy berakták a solo gameplayt nem ez az igazi kihívás a játékban hanem a PvP “királyságokért folyó harc lesz amiért érdemes lesz harcolni” példának okáért igaz itt nem harcolnak egymás ellen az emberek de fokozottan nő a hallgatóság mert az emberek alakítják a menetet és szerintem ez számít és nem az hogy mennyi “pálya díszt ölünk le ”

    Bocsánat a kellemetlenségekért De lényegiben ez van.

    üdv.nektek

  7. Goren
    február 2, 2011 - 10:21 de.

    Tény és való hogy kell solo gameplay egy MMO ba is. Én azt találom furcsának hogy gyakorlatilag ez egy új játék. Most indult nemrég tehát valószínűleg az emberek is kb 1 szinten vannak szóval minden adott arra hogy a zsíros kis group questeket csinálják. Ráadásul ők az anyanyelvüket használják a játékon belül is szóval még az sem lehet hogy nyelvi nehézségek miatt nem nyomják group ban. (Javítsatok ki de ha jól tudom a koreai nyelv nem olyan mint a kínai vagy íz indiai hogy annyira eltérnek a nyelvjárások h sokszor meg sem értik egymást).
    Ozi ha ez megnyugtat valahol mindenkiben van egy kis koreai gyerek 🙂 és igazad van hogy a játékosokon is múlik h mi lesz a játék végén a cél.

    • Hondo
      február 2, 2011 - 3:04 du.

      Irva a kínaiak is mind megértik egymást, csak szóban van a kiejtésben, a dialektusokban jelentős különbség. Egyébként egyet értek veled.

  8. Csenky
    február 2, 2011 - 10:36 de.

    Igazából logikus, hogy meg akarják fogni azokat is, akik solo gameplayre mennek, meg azokat is, akik inkább csapatban játszanak szívesen… Amúgyis, a lowlvl content mindenképp elmegy soloba egy idő után, hogy legyen esélye az utánpótlásnak is feljönni az endgame-hez, ez van most Aionban is, valami extrém tempóban… Ebből kiindulva nyilván az endgame-ben kell első sorban megnyilvánulnia a solo illetve group támogatásnak -> tehát tökmindegy, hogy a szintezés miként zajlik. Én kifejezetten utálom, amikor teszemazt a negyedik pug csapattal szaladok neki egy rohadt group questnek, mert egyszerűen 2-3 béna bewipe-olja a partyt folyamatosan. Viszont az meg nagyon állat, amikor egy jó csapattal jól haladunk.

    Szerintem a legnagyobb újítás az lenne egy MMO-ban, ha lenne három féle szerver, kezdő, középhaladó, és pro szintre. Vagy ne bonyolítsuk, az instáknak/groupos helyeknek legyen három féle nehézsége. És ha valaki nem villantott még eredményt (instában), az ne mehessen a pro szintre. Ugyanezt be lehetne vezetni BG-re, akinek nincs X tapasztalata PvP-ben, az csak a novice BG-re jelentkezhessen.
    Ezt biztos piszok nehéz lenne kivitelezni, de 100%, hogy nagyon sok embernek elveszi a kedvét az, hogy egyszerűen 80%-ban gyengék a pug-ok, csak ismert premade-del lehet jól haladni…
    (nyilván én is a premade-et preferálom, de néha pug-ba kényszerülök, és lenne igényem a jó pugra, ha lehetne szűrni az embereket…)
    Ja igen, tudom, wowban fail az egész, mert altokkal megint achizni kell… De én accounthoz kötném a dolgot. Ha valaki kiütötte az endgame highlvl instát, annak az altjai is automatikusan legyenek beengedve a pro lvl dolgokra.

    Kicsit elkalandoztam, bocsesz… 🙂

    • Tanus
      február 2, 2011 - 9:29 du.

      ennek a vége hülyeség szerintem.. mivel én spec mage típus vagyok, viszont mondjuk tankkal lehet h elég gyengén szerepelnék.. így ha mage-el megkapom a “pro” engedélyt, akkor az még ne jogosítson fel arra, hogy a tankommal is odamehessek, mivel a kettő teljesen eltérő játszást igényel……

  9. Agiido
    február 2, 2011 - 10:54 de.

    Én szerintem meg az MMO azért MMO, mert csapatban játszák. Persze az elején lowlvl-en legyen inkább solo a content, amig mindenki ismerkedik az alapokkal, de utánna meg legyen MULTIPLAYER. Tudjuk MMO: massively MULTIPLAYER online game. Nem szeretném ha hamarosan ezek a játékok MSO-k lennének. Ki lehet találni az S jelentését. Bocsi ha kicsit túl lendületes vagyok, de én kifejezetten azért szeretem ezeket a játékokat, hogy másokkal együtt játszak. Ha egyedül akarok játszani arra ott vannak az offline game-ek.

    • Tanus
      február 2, 2011 - 9:32 du.

      veled értek eddig egyet… az mmo egy online játék, ami alapvetően arról szól, hogy többi emberrel, és nem npc-kel rohangálj, játsz. Természetesen az egy nagyon nagy segítség a rendszert tekintve, hogyha nincs kedved, esetleg kevés ember gyűlt össze, akkor kapsz npc-ket instába.. Aki meg egyedül akar VÉGIG haladni, az NE MMO-kal játszon.. ennyi..:) ez egy közösségi játék..:)

  10. Csenky
    február 2, 2011 - 11:31 de.

    Szerintem ezt írtam én is, csak kiemelve azt a részt, hogy hiába játszok multit, ha nem jön át az élmény a pugok miatt. Ez érvényes pvp-re is, nem egy nagy élmény úgy leölni valakit, hogy meg se tud karcolni.

  11. Sagrath
    február 2, 2011 - 11:40 de.

    Agiido a röviditést tekintve teljesen igazad van.De a gyakorlati tapasztalat mást kezd diktálni a deveknek is.Hiába csinál egy mmot ha a játékosok nagy ivben tesznek a multi playre vagy az úgynevezett prok bezúzák a dolgokat a többi esetleg idő hiányában haladó emberke meg szenved aztán nem talál egy nyamvadt partyt napokig mert a prok már nem fognak visszajönni segiteni.Mivel nekik már nem új már nem dog semmit nem ad xp-t stb inokok miatt.Nincs baj azzal hogy mással is kell játszani sőt néha tényleg élvezetes kimondottan.De legtöbbször csak nyűg az egész partyzás.És akkor még nem is mondtam ha nem haverok,barátok és vagy légion mate-ekkel mész akkor durván előfordulhat hogy ninja item lopás van mégha nincs is szüksége adott illetőnek arra.Vagy mert csak simán sík hülye, vagy mert pénzéhes és AH-ban nagyon jó áron lehet tovább dobni az extra itemeket!!!Valószinű, hogy a játék ezen a téren fogja hozni a légioknak guildeknek a leges legnagyobb újitást.Érdemes lessz tartoznod valahová mert politikai rendszer adók stb.Insták csak partyban elkövethetőek.De ha nem találsz akkor sincs baj és nem fogsz lemaradni a többiektől mert van lehetőséged szintezni egyedül is.És egy kis solo farmolás sem árt egy játékban sem.Ja, hogy ez grind és akkor mi van a grind is hozzátartozik az mmok világához.Viszont a rizsevökön meglepödtem (nem tetszik nagyon nekik hogy partyra erőltetik öket) valószinünek tartom hogy náluk is sok esetben fentáll úgyanez a helyzet….

    • Lacci
      február 2, 2011 - 12:05 du.

      Lehet időbe telik, de barátokat mindig szerezhet az ember akikben megbízik, Lfg ből pedig nem keresek party, azért van a légió és légión belül meg elvileg nem fordul elő ilyen, ha mégis akkor azzal az embrrel nem megyek többet sőt szólók a többieknek, hogy ők is figylejenek, ha én vagyok a leader akkor beszélek vele, de ha utána is megteszi egész egyszerűen eltávolítom.
      Az a légió ahol a nagyok meg nem segítenek a kisebeknek, ha kérik akkor az a légió nem légió,nem érdmes arra hogy fenn mardjon.
      Ám ha lfg ből akarsz party akkor csináld te a party és ott vannak a party beállítások a lopások kiküszönbölésre.
      Amúgy ezzel az exp növeléssel semmivel nem kerültek elöber a szóló játékosok hisz a partyba fejlődök is többet kapnak.

  12. Lacci
    február 2, 2011 - 11:53 de.

    Igazából nem érzem megoldottnak ezzel a szóló playerek ügye.Mennyivel lett könnyebb a dolguk azzal, hogy több expet kapnak 1 mobból?Semmivel!A mob ugyan olyan erős maradt.Csak felgyorsították az amúgy sem lassú játékmenetet.
    Remélem EUn ezt nem lépik meg.
    Igazából azt sem értem, mi a gond a szóló játékkal.Az említett illető aki elsőnek elérte az 50 et ős is szólóban nyomta nagy részben.
    Vannak szóló küldik ezzel nincs gond és ezt már leirtam valahol, de 1 mmoban a szólózni akarók igen is vegyék tudomásul, hogy ez 1 mmo ha kizárólag egyedül akarnak fejlődni, akkor nekik nehezebb a dolguk.

    Így második nekifutásra kis obt tapasztalt után sokkal könnyebb a fejlődés.
    A ha eléggé kiismerted a karaktered , ami lv 20 ig megtehető megtanultad szelektálni a küldiket, a küldi balakban, nem mész elitküldihez ha nem lépted túl 2 szinttel, ezek az apróságok nagyon meggyorsítják a fejlődést.
    Nekem eddig így második nekifutásra ez a taktika bejön a szóló küldikkel össze jött a 2 szint + mire az elitekhez értem és a kék fegyvert itemeket is meg tudtam venni, ami bőven elég.
    És eddig nem igazán volt party mivel kevesen mardtunk, de bőven el tudok boldogulni.A nagy böhönc elitek pedig csak azért nem öltem meg egyedül mert lusta vagyok szenvedni velük, majd ha elérik a szintet a többiek vissza megyek és segítek nekik így nekik is meg lesz és nekem.
    Ám ha kiismerted ezeknek a boss erősségű elteknek a mozgását és ismered a kqaraktered akkor egyedül is legyőzhetők.
    Ha wariorral meg tudtam tenni akkor a slayer is le tudja győzni a ranged kasztok meg még inkább hisz nekik nem kell közelmenni a skillek elöl meg böven el lehet mozogni, ha figyelsz,berserkerről és a lancerről nem tudok nyilatkozni a blokk nem tudom mennyire fogja fel ezeket a skillket, de a felfogja akkor csak, figyleni kell mikor kell a blokk/ dodge.

  13. Lacci
    február 2, 2011 - 12:40 du.

    Ám Menorel ez a pach mikor merült a mi időnk szerint? tegnap 21órakor már volt?

  14. menorel
    február 2, 2011 - 12:50 du.

    Picit túlgondoltátok ezt az egészet és szerintem olyan dolgokat is bele képzeltetek a postba, ami egyébként abban nem is szerepelt.
    Ami történt: A koreai játékosok nyafiztak, nagyon group orientált a játék. Erre NHN/BHS kiadott egy guideot, hogy márpedig soloban is el lehet jutni lvl40-ig és ezt szépen le is írták, hogyha valaki valahol elakad, akkor legyen neki egy kis help. Plusz ez mellett növelték a mobokból jövő XP-t, aminek gondolom az volt az értelme, hogy csökkentsék a repeatable questek szükségességét.

    Egyelőre szó sincs drasztikus solo content erősítésről, a játékot alig néhány napja adták még csak ki.

    Lacci: Fogalmam sincs, hogy pontosan mikor jött ki a patch, de elvileg tegnap este 9-kor már szinte biztos, hogy liveon kellett hogy legyen.

  15. rekotye
    február 2, 2011 - 1:24 du.

    Nekem mindig ez volt a tapasztalatom, hogy mire én valahova egy guildbe értem, addigra mindenki max szintű volt. Gyüjtögettem a clan WH-ba a mindenféle alapanyagokat, amibol 6-7 sett lett, (nekem pesze nem) és mikor én is segítséget kértem, erre az volt a válasz, hogy találjak más partyt, mert ők leszarják.. és mit adj isten, nem magyarok voltak? Átálltam egy portugál csapatba (L2 – kb 3 -4 éve), és azonnal a segítségemre siettek, és a mai napig beszélek velük….

    (U.i.: Szanaszét Pk-ztuk azt a kedves klánt ^^)

    Épp ezért én is tuti majd csinálok egy guildet, anno L2-be volt nekem is, és nagyon jó kis csapatot alkottam, remélem itt is lesz benne részem.

  16. Sagrath
    február 2, 2011 - 1:32 du.

    hehe az ilyen tapasztalatok miatt remélem nem lessz aion szindroma,hogy 10000000000 guild mindegyik 2 személlyel :)Én abban a 2 egész mmoban amiben voltam időm túlnyomó többségét mindig kimondottan idegen légiókba töltöttem.Sajnos és ezt most itt senki se vegye magára magyar guildre jellemző elég sok helyen a marakodás az önzöség és a lesz..om a másikat tisztelet a kivételnek.Most aionban is vagyok egy nagyon nagy magyar légióba érdekes modon méág szólni sem nagyon szólnak egymáshoz chaten az emberek ritka eseteket kivéve :)TS az megy ezerrel de akkor minimumra kell húznom a játék soundot mert összegerjedek.Mindegy az összes altom egy vegyes felvágott kicsi légióban van.A tapasztalatom az, hogy a kis légió összetartobb és segitőkészebb mint a nagy.Pedig a nagy alapitásában benne volt az én kezem is.

    • Tanus
      február 2, 2011 - 9:42 du.

      Én jó pár légiót megjártam Aionban, kezdetektől, és igen, némelyik elég nagy f volt..:) Melyek sorra meg is szüntek, csak hogy igazolják a véleményem..:P Majd kikötöttem Heroesban, ami egy igen jó klán volt! Akkor még chat is, ts is igen ment, de főleg chat:) Most meg már Aion lefutóban van, legalábbis az én ismerőseim se játszanak vele hónapok óta, talán ezért haldoklik az a bizonyos nagy magyar klán:)

  17. Rdei
    február 2, 2011 - 2:10 du.

    Van egy elírás….
    “mert a mai napon az NHN kiadott egy nagyon részletes guildet a lvl20”

    Amúgy eléggé csodálkozok én is, hogy nem koreai 😀
    Azért jó látni, hogy hozzánk már viszonylag bugmentesen érkezik a játék 🙂

  18. TokodBokom
    február 2, 2011 - 2:17 du.

    A warrior szarja mar 20 secig marad eletben? Eddig is elelt 20 secig nem? Vagy +20 secig?

    • menorel
      február 2, 2011 - 2:59 du.

      Ahogy azt a postban is írtam, a warrior “szarja” 20 másodpercig marad életben.

  19. Sagrath
    február 2, 2011 - 2:28 du.

    az guideot azaz útmutatot

  20. Agiido
    február 2, 2011 - 4:47 du.

    Ezért (a fentiek) fontos, hogy mindenki olyan guildben legyen, ami neki megfelelő. Nyilván aki nagyon pro, nagyon HC, az olyan guildet keressen ahol a többiek is ilyenek. Aki szeret questelgetni, lassan megfontoltan haladni, az pedig olyan guildet keressen. Általában abból van feszültség ha a tagok célja különböző.

  21. Tanus
    február 2, 2011 - 9:37 du.

    Már több mint egy éve otthagytam Aiont, de elképesztő amiket írkáltok….. Vagy ennyit változott az MMO-k világa, amit azért kétlek, vagy kicsit teátrálisan megy itt most a nyafogás..:) Az esetek többségében én puggal mentem, semmi gond nem volt LFG kapcsán.. Persze, mindenki belebotlik olyanba hogy várvár és végül nem lett semmi belőle, vagy éppenséggel wipe van.. Előfordul, de hogy ennyire lehúzzátok ezt… Ezt így k nem igaz..:) Vagy csak én voltam ennyire rettenetesen szerencsés.. Arról nem is beszélve, ha látják az emberen is hogy jól játszik, illetve te érzed, hogy a másikkal jól tudjátok követni az eseményeket, jól reagáltok, összedolgoztok, akkor mehet is a másik a FRIEND listbe, és hívni máshova is…. Volt hogy több gond volt, sírás rívás guildon, légión belül mintha puggal mentem volna..( és volt h inkább puggal mentem volna, pedig szerettem a léigóm:)

  22. Sagrath
    február 2, 2011 - 10:34 du.

    Tanus sajnos ez a szintiszta aion most is aktivan tolom napi szinten.53 as sinemmel van még 45 ős camp quest amire nem jött party és sin sajnos hires arról hogy a még 10 szinttel kisebb elite is elég könnyen beveri :(((argghghhh ez dühitő főleg úgy hogy a spiritmasterrel meg a 2 szintel magasabb elitet játszva beverem.De a szivem sajnos mindig is a meele felé visz meg a dualswordok felé visz el.Nemrég a gladimmal bementem MM re mert hivtak hogy jaj de fasza stb két szintel voltam alacsonyabb mint az ottani elitek aztán party felénél azaz camp quest felénél oszlott a party.Idiota ranger mindenkit ránk agrozott healer képtelen volt gyógyitani és a legdurvább hogy a healernek nekem kellet előadni melyik skillje mire jó mert van egy clericem is.Azt sem értem hogyan jutott egyáltalán addig a szintig az ember!!!!A mérgezés leszedését meg a lassitások leszedését nem a party tagjain használta hanem a mobra tolta el és utánna bejelentette, hogy eddig azt hitte hogy azt úgy kell lololol azota sincs kész az a campem mert ha aktuálisan a gladit szinteztem volna akkor nem volt party.Aktuális légio pedig ahol vagyok az lvl 55 főként nem jönnek vissza lvl 40 es campre, de ezt el sem várom tölük.LFG meg sajnos nagyon zsákbamacska újabban.Spatnyalos helyzete lehangoló összetartás ügyileg…HA van kedved kicsit gyere vissza aion csak a hecc kedvéért néz körűl.Nagyon sok esetben sirni fogsz a röhögéstől!!!!!!

    • február 2, 2011 - 10:45 du.

      BIzony így ment ez régen is néha AION-ban. A healer meg feltehetően vásárolta a kariját.

    • Tanus
      február 4, 2011 - 9:47 de.

      Tényleg sajnálom, hogy így alakult ennek a játéknak a sorsa… Aionnál jobban nem vártam egy játékot sem, mind1, így alakult.. Visszamennék, akár csak egy órára körbenézni, de azért nem fogom befizetni azt a pár ezer forintot..:DD Esetleg, majd ha valamelyik ismerősöm aki játszik még ezzel, és személyesen is ismerem, átmegyek hozzá megnézni, bár nem igen tudom bárkiről is a baráti körből, hogy játszik ezzel..:S Amúgy gondolom a többi szerveren sem jobb a helyzet..

  23. Hondo
    február 2, 2011 - 10:41 du.

    Én meg azt nem értem, hogy miért zavarja a party függő playereket, ha más nem party függő. Kicsit sarkosan fogalmaztam, de talán így érthetőbb.
    A postban semmi olyan nincs, ami befolyásolná azokat a játékosokat, akik partival akarnak végig nyomulni. Főleg, ha ezt a jól megszokott társaságukkal akarják megoldani! Erre megy QQ, a kioktatás, a leszólás, holott semmi okotok rá!
    Közösségi játék, de a közésség nem csak és kizárólag partiból áll! Ezer és egy oka lehet akárkinek rá, hogy néha, vagy állandóan szolóba nyomja, ahol teheti. Kijelenteni, hogy aki nem akar partizni, ne játszon MMMO játékokkal? Milyen alapon próbálsz másoknak ilyen módon diktálni, irányokat szabni? A kommentek között van pár, ami értelmesen elmondta, hogy miért is van ez. Egyrész időszakos probléma megoldás lehet szolózás kényelmesebbé tétele, ha nem tudsz partit szerezni, másrészt a fejlesztő/üzemeltető nem akar elveszíteni több száz, vagy több százezer játékost, azért, mert szolóban esetleg nem lesz játszható.
    Ez kb. olyan, mintha egy vegát zavarna, ha húst esznek látótávolságon belül mellett!

  24. Gerappa
    február 2, 2011 - 11:54 du.

    Gameguard nem állítja meg a bot progikat? Akkor minek gameguard?

    • Hondo
      február 3, 2011 - 6:17 de.

      Hogy ez bizonyíték-e a botolásra, azt nem tudom, de százezer forintos programokat törnek fel, hogyi ingyen használhassák, akkor ugyna miért ne tudnák kijátszani a GG-t? Bár nme örülnék neki, ha bot paradicsommá válna a játék, de számítottam rá, hogy ez sem lesz kivátel.

    • Liri
      február 3, 2011 - 10:57 du.

      akkor mégis jól járunk azzal hogy EUban vagyunk? 🙂
      Bár biztos ők is ki fogják tudni játszani,hogy itt csak Euban élők játszhatnak…

  25. Cori
    február 3, 2011 - 7:30 de.

    egyik kedvenc gold farmer nevem TERA-ban eddig a JOHNSMITH volt, de tegnap találkoztam KatyPerry-vel is, akiről kiderült, hogy a valóságban egy lancer…

    • február 3, 2011 - 11:41 de.

      A brangelina házaspár már béta alatt megjelent a paccon. 🙂

  26. Lacci
    február 3, 2011 - 7:35 de.

    Volt 1 hely ahol alig bírtam meg csinálni a küldit mert mind3 csenelen vagy 15-15-15 elin berserker ölte ugyan azokat a mobokat.

  27. Lacci
    február 3, 2011 - 7:37 de.

    Ám én nem találtam az alap ütésemre amit bal egérgombal nyomkodok új glypot, én vagyok vak?

    • Lacci
      február 3, 2011 - 8:04 de.

      Jah! warriorom van:)

    • menorel
      február 3, 2011 - 8:06 de.

      • Lacci
        február 3, 2011 - 10:11 de.

        Köszi!Ja hogy ez a furry attak:) hát ez nem egészen alap skill, bár 1 chain sor indítható vele,majd kipróbálom rá a glypet
        Ám ez 1 olyan skill ami alapból hpba kerül és nem is a legerősebb így nem igazán használtam.
        Nem érzem hogy ezzel elősegítenék a tankolás, hisz hp nem szerezhetek vissza.
        De kipróbálom, vagyis inkább megnézem, hogy mennyi hp használ a skill s kiszámolom, épp aktuális szinten mennyi hp jelent az a fél% de 28 as kb 40 et, ennél viszont szerintem többet használ el a skill, mert alacsony hp nál mikor használom rendre megszólal a szívdobogás.

        A shadow clone 50 sec es cdre csökkentése nagyon eltalálták.bár ha tényleg tankolásra szánták akkor tarthatna tovább és kaphatna még nagyobb aggró, mert egy nagy elitnél ami szinte boss, nem aggróz azonnal és mire beagrózza alig marad ideje lekötni, arra viszont elég hogy csoportos mobokta lekösse 20 secre és ne lökjenek fel tudjak nyugodtan skillezni, na meg életmentésre szuper, ha gáz van tökéletes

  28. Sagrath
    február 3, 2011 - 9:17 de.

    Hondo maximálisan osztom a véleményedet.De szerintem a devek is elgondolkoztak ezeken a dolgokon.Pontosan azért lessz valamelyest megkönnyitve a solo gameplay eme gyöngyszemen belül.

  29. seushoo
    február 4, 2011 - 1:00 du.

    Solo play +1. wowban lvl84 ig jutottam ek tankkent sajnos guildeknek nem kellett egy kezdö tank ennyi idiótát mint amiket a pugokban láttam semmi értelme a pugolásnak.
    Ha van guilded van csapatod meg kb nem igaz mivel a guild vezérek viszik el a jobb playereket igy guildben is sokan pugolnak.

    • Agiido
      február 5, 2011 - 9:48 de.

      Ezek szerint te ilyen guildekben voltál, guild-je válogatja. Van ahol segítenek a másiknak, és megvárnak, ha úgy van.

  30. Lacci
    február 4, 2011 - 1:25 du.

    Ez azért van mert nem kell party, majd ha party ra lennél szorulva kialakulna 1 csapat akikkel tudsz partyzni, akik megvárnak az instával stb nem mennek másal.

  31. meridian
    február 5, 2011 - 1:19 du.

    Mire lehet számítani lvl50-en…. íme egy példa: 🙂

    • Delebriel
      február 5, 2011 - 2:18 du.

      Hm, fincsi.

  32. rekotye
    február 7, 2011 - 10:17 de.

    Halihoo!

    Találtam ilyen 1-2-3 órás gameplayeket, vannak köztük nagyon jók is 🙂

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s