Kezdőlap > TERA Online > Tera KOR: Tartalmat és balanszt a népnek!

Tera KOR: Tartalmat és balanszt a népnek!

Ma jelent meg egy közlemény az NHN-től, amiben jelzik a rövidtávú terveiket. Ebben a következő konkrétumok szerepelnek:

  • Üdvözítik, hogy az első játékosok már elérték a lvl50-es szintet és természetesen nem kívánják őket tartalom nélkül hagyni.
  • Éppen ezért, már február elsején megnyitásra kerül két újabb instanceolt dungeon. Ezek a ‘Golden Labirinth és az ‘Akasha’s Lair’ neveket viselik.
  • Mindkét instance-szal kapcsolatban jelezték, hogy ezek már ultra nehezek, sok gyakorlás és legfőképpen nagyon komoly belépő szintű gear kell mindkettőhöz.
  • A content megnyitása után viszont egyelőre – rövidtávon – nem az újabb contentekre fognak fókuszálni, hanem ráfekszenek a classok balanszolására. Ezen a téren komolyabb fejlesztések várhatók a közeljövőben.

Röviden ennyi az infó. Kíváncsian várom, hogy vajon a megnyitása után mennyire bizonyulnak valóban nehéznek a kérdéses instanceok.

Egyébként tisztázásképpen: Mennyire sürgető ez a bizonyos content? Mennyire zörgetik a játékosok a vasrácsot, hogy ide nekünk a contentet? Átnéztem a szerver listában a top20 szervert (ezek ugye az ‘ős’-preselect szerverek) és egyetlen olyan szervert sem találtam, aminek a statisztikájában a ‘lvl41-50’-es oszlopnál több mint 1% szerepelt volna. Sőt, a ‘lvl31-40’ oszlopban sem találtam 3-4%-nál többet sehol. Szóval jelenleg ez a content kiadás bőven időben történt, hiszen, a játékosok sokkal kevesebb mint 1%-a jár még csak ott, hogy egyáltalán az új instanceok közelébe juthasson.

Persze mondhatja bárki, hogy ‘Ahh, biztos azért, mert kevesen játszanak, alábbhagyott a lendület…‘. Lássuk a tegnapi koreai gamer statisztikát (adott napon legtöbbet játszott játékok aránya – netcafe/gamercafe forrás):

Szóval jelenleg a TERA a második helyen van a napon belül legtöbbet játszott játékok közül. Tehát sokat és sokan játszanak vele.

Ha ezt a két infót (lvl41+-osok aránya és a játék ‘népszerűsége) összerakja bárki, akkor rájöhet, hogy talán még sem annyira rossz a helyzet a szintezés gyorsasága terén.


Kategóriák:TERA Online Címke: , , , , ,
  1. Delebriel
    január 29, 2011 - 8:56 du.

    Na igen, ez a lista nagyon jól mutatja mennyire másak a Koreai MMO játékosok igényei. Lásd mennyire hátul van a WoW és mennyire elől az Aion.

  2. Finyak
    január 29, 2011 - 9:08 du.

    Aion powa!:)

  3. január 29, 2011 - 9:10 du.

    Szerintem azért elég sokat elmond a népszerűségéről, hogy ilyen rövid idő alatt máris a második a TERA és kevesebb mint 3% hátránya van csak az annak idején hasonló várakozás után indult AION-al szemben.

    • menorel
      január 29, 2011 - 9:18 du.

      Ennél a helyzet sokkal jobb egyébként 🙂 a TERA kOBT 3. napján a TERA letaszította az első helyről az 2 éve ott pöffeszkedő Aion-t és egyből rávert 2-3%-ot, ezt az egész kOBT alatt tartotta is. A dolog akkor fordult meg, amikor ugye néhány napja megjelent koreában a 2.5-ös Aion, ami visszacsábította a játékosokat egy időre.

  4. Siedrenn
    január 29, 2011 - 9:25 du.

    Szerintem épphogy nem dicsőség az,hogy egy ennyire új játék,ami elméletileg blockbusternek készült, csak a 2. helyen van. Hiszen éppen az a tendencia a nagy blockbuster címeknél,h az elején vannak baromi sokan, és később apad a játékosszám. Lásd Age of Conan, Warhammer: Age of Reckoning, Aion. De ha már ide jutottam nézzük meg hogy járt az Age of Conan, amit ugye szinte félkészen adtak ki,és alig volt content magas szintre. Kérdés az, hogy mi milyen updateel kapjuk meg a Terát, de ha kapunk egy ilyen high level contentet alig tartalmazó cuccost, akkor az oltári nagy bukta lesz. Ez személyes vélemény,nem kőbe vésett tény, pusztán azt jelzi,én hogy látom a helyzetet,és ebbe beletartozik,hogy számomra az 5v5 és 10v10 battlefield nem értékelhető content, ami számomra értékelhető,az az open world pk, a vért izzadós insta és a guild v. guild esetleg a siege,ami ugye sajna Terában nincs.

    • január 29, 2011 - 9:39 du.

      Nem hinném, hogy ami a sikert illeti a TERA fejlesztőjének és a kiadójának pénzügyi munkatársai egyetértenek veled. 🙂

    • menorel
      január 29, 2011 - 9:46 du.

      Az 49 millió lakossal rendelkező Dél-Koreában csak netcafeből 1,2 millió aktív játékos játszik az Aionnal. Tehát a lakosság 2,5 százaléka (ha Magyarországon beszélnénk ilyen arányokról, akkor 237 ezer ember játszana egy top MMORPG-vel) játszik az Aionnal.
      Mindennek ellenére a TERA a kOBT megjelenésével megdöntötte az Aion első helyét és csak azért került vissza a második helyre, mert közben kijött az Aionhoz a koreában 1 éve várt 2.5-ös content kieg.
      Pont annyira nonszensz az amit mondasz, mint azt elvárni egy nyugati MMO-tól, hogy a megjelenése napján megdöntse a kb. 6 milliós első helyen álló World of Warcraftot, ráadásul úgy, hogy pont a megjelenés napján jön ki a wow-hoz a legújabb kieg.
      Ezt a “blockbusteres” teóriádat szerintem gondold át egy picit…

      • Siedrenn
        január 29, 2011 - 9:57 du.

        Azt hiszem nincs mit átgondolni rajta. Tény,hogy a nagy címeknél kezdetben akár többszöröse is lehet a játékosszám a később beálló fix felhasználókénak. Az egyetlen olyan dolog,amit elrontottam,az az, hogy nem tudtam,hogy az Aion most kapott egy új update-et Koreában.
        Azt hiszem, abszurd Koreát játékosállományban Magyarországhoz hasonlítani, hisz teljesen más kultúra és játékosállomány. Ahogy az AIon koreában betöltött szerepét is abszurd a WoW helyzetéhez hasonlítani.

    • dantesward
      január 30, 2011 - 1:13 de.

      egyet értek END Game elképzelés el ez az 5v510v10 elég gyenge de érdekel mi lesz a vége miket találnak ki mert ha csak dungeon meg aréna akkor welcom WOW 2 és ez nem igazán valami nagy dolog remélem nem kell részletezem miért.

  5. menorel
    január 29, 2011 - 10:15 du.

    Erre sajnos nem nagyon tudok mit mondani, ha szerinted ‘nincs mit átgondolni’ azok után, hogy realizáltad, hogy (nyilván ügyes időzítéssel) kijött a TERA kretaillel egy időben a 2.5 Aion és ezzel vissza tudta szerezni – véleményem szerint – még egy rövid időre az elsőbbséget; szóval ha ez szerinted nem releváns információ a teóriád szempontjából, akkor szerintem tényleg nincs miről beszélnünk.
    Nyilván ez az információ nem most releváns, hanem majd 1-2 hónap múlva. Ha addigra a TERA stabilan tartja az első helyet, vagy picivel lemaradva de stabilan tartja a másodikat, akkor szerintem nincs miért aggódni. Ha nem, na az egy másik történet, de szerintem ússzunk majd akkor ha a parthoz értünk…

    Egyébként meg az eredeti felvetéshez kapcsolódva, az 5v5 és a 10v10-es bg-k nem részei az endgamenek, ezek már lvl40-től elérhető szintezést színesítő contentek, amik biztosítják, hogy tudj több lábon is állni és ne váljon monotonná a játék. Arról senkinek továbbra sincs halvány lövése sem, hogy mit rejt Észak-Share és a valódi endgame (lvl60+). Úgyhogy szerintem egyelőre még ne QQzzuk szét a blogot ha kérhetem…

    • Siedrenn
      január 29, 2011 - 10:40 du.

      Félreértettél, nem mondtam azt, hogy nem releváns az az info,h Terával kb. egy időben jött ki a 2.5, sőt igenis releváns, esetemben rosszul fogalmaztam,ezért mea maxima culpa.

  6. Meridian
    január 29, 2011 - 10:20 du.

    Ha a számokat nézzük, az NCsoftnak is van mit tejbe aprítani. Az AION szépen szerepel ott, azaz megéri fejleszteni.

    • menorel
      január 29, 2011 - 10:37 du.

      A decemberi záró adatok alapján (Ugye még a TERA kOBT előtt): Az Aion 18,21%-a mellett ott van még az NCSoft két másik üdvöskéje (Lineage, L2) is majd 7%-kal. A decemberi netcafe adatok alapján a három játékkal összesen 1,74 millió player játszik aktívan Dél-Koreában. A netcafekból játszott játékok (és itt nem csak MMO-ról beszélünk, hanem MINDEN típusú játékról) 24,7%-a NCSoft MMORPG termék (Aion+Lineage+L2). Tehát hazai pályán az NCsoftnak a legkevésbé sincs miért aggódnia. Ez egyébként az Aion szempontjából nagyon jó hír, hiszen ez a megmaradt nyugati közönségnek is hosszútávon garantálja a játék fejlődését.
      Nyilván ezekbe a számokba a TERA megjelenése rendesen bele fog rondítani. A januári riport valamikor feb 6-8. körül várható. Meglátjuk.

  7. dantesward
    január 30, 2011 - 1:18 de.

    látni akarom a jövőt lehetőleg a heti ötös lottó számaival és a tera end game elképzeléseivel 😛 csak ennyit tudok ide hozzá fűzni mert ez az a dolog ami egy óriási bogarat mászkáltat a fülemben és nem hagy nyugodni 🙂

  8. Sagrath
    január 31, 2011 - 10:18 de.

    Az a véleményem, hogy a kiadók között láthatóan óriási háború folyik.Ez nekik a kőkemény bussiness nekünk pedig csak szórakozás.Nagyon keményen oda kell tenni magát bármelyik cégnek ahhoz, hogy elnyerjék a lehető legtöbb játékos kegyeit és hosszú-hosszú időre bleláncoljanak egy játékba bárkit.A balance-ról meg az a véleményem, hogy nagyon jó lenne ha azt mihamarabb megoldanák pl classok közt.Meno láttalak az Usa forúmon is és biztos vagyok abban hogy, láttad már valamelyik PVP discussionban asorcinak azt a képét ahol lazán 100K feletti Nuce attacot tol valamely mobra.Egy nagy klán vezére irta az emlitett topicot.Ők probáltak PVP-zni ezerrel és nagyon hasznos feedbacket toltak vissza gondolom a fejlesztőknek célozva azt.Bár tudjuk, hogy Kor barátaink mindig is a Mage classokat helyezték mindenek felettre minden mmoban, nem is értem miért?De ha esetleg igy hagynák a történetet akkor sorc rulez mindenekfelett nagy távból mega hit-el és a meele classoknak annyi ha beszivják a támadást.Mert úyge ha PK szerveren leszünk akkor nem igazán vagyok abban biztos, hogy miközben kőkeményen zúzok majd valami mobot/ mobokat akkor egy sorc nem fog hátba támadni mert az annyira fair lol.És akkor ha egy ilyet beszív az ember azonnal insta death.Az új contentek csak akkor lennének igazán reálisak ha a serverek szerinti eloszlásban több %-os arányban lennének az igazán high vagy maxolt karakterek.Nem szeretném ha elkapkodnák a patcheléseket és csak valamit dobjunk oda az éhes kutyáknak elven menne, de azt sem szeretnám ha NC elven NCSOON-t játszanának itt velünk.Ahogy olvasgatom a külföldi fórumokat is meg Brian Knox interjút, nem vagyok abban egészen biztos, hogy van-e már valami END Game content teljes egészében elkészitve.Igaz nem láthattuk még a többi kontinenst a játékban.Az EU/NA kiadást valószinűleg nem véletlen tolták el még jobban.Nem akarnak felsűlni,mert lehet EU/NA csak egy kis szelet a tortából ebben az üzletben, de sok kicsi nagyobn sokra megy alapon nem kevés bevételt produkál ezen cégeknek.Brian azt nyilatkozta az interjúban, hogy a korei verzióban most nagyon figyelik azt hogy a játékosok mit tudnak/fognak produkálni és a kinyert információk alapján balanceolják a classokat/skilleket/minden miegymást.Tehát egészen biztos az, hogy a balance dolgot nem tudták egészen 100% osan kiértékelni a KOBT alatt,és igaz hogy már kiadták odakint eme gyönyörűséget de ez kb még most is olyan valami lehet mint egy mega OPEN BÉTA TEST!!!De miért is ne fizessenek már most a játékosok???Miért is ne csöpögjön már most a zsé??A koreaiak nagyon mások mint mi,és biztos, hogy ott nem lessz fail mégha a játék teljes egészében nem 100% os akkor sem.Dehát azt is tudjuk, hogy milyenek vagyunk mi és az Na-sok 🙂
    Balanceot a népnek aztán ide az arcunkba a játékot mikor kész.Időnk van szerintem akinek nincs/vagy nincs türelme kivárni az meg oldja meg :)A westernizálás szerintem nem csak egy sima nyelvileg átirt patchelésről fog szolni mint ahogy brian irta hogy a questeket mindent újra ir valami csapat, humort stb-t csempésznek bele.HAnem inkább a kinyert adatok alapján elkészitendő balanceról, hogy nehogy bedőljön a két piacon a játék hamar a kiadás után.
    Sorry for wall of text….

    • január 31, 2011 - 9:18 du.

      Ha jól értem nem csak a küldetések újraírása az eltérés, hanem többek özött az európai törvényeknek és minősítő szervezeteknek való megfelelés miatt is lesz eltérés és vizuális izlésvilágunkhoz is igazítani akarják. Bár ez utóbbi kapcsán személyes vélemény, hogy akinek nem tetszik az ázsiai kinézet, azok ne játszanak ázsiai ihletésü és készítésű játékkal.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s