Kezdőlap > Bluehole > Bluehole: Nem bűnös “Lineage 3” témában…

Bluehole: Nem bűnös “Lineage 3” témában…

A <Lineage 3> miatt indított polgári per újabb fordulópontjához érkezett. Az NCSoft még 2010 elején perelte be a Bluehole Studiót és 11 nevesített fejlesztőt, amiért azok az NCSoft szellemi tulajdonát ellopva elhagyták a céget és ezzel kárt okoztak. Első fokon az NCSoft megnyerte a pert, melyre a Bluehole fellebbezéssel reagált.

Idén jan. 19-én zárult le a második körös tárgyalás, ahol a bíróság a Blueholenak kedvezett, azonban utasította a céget arra, hogy azonnali hatállyal váljon meg minden olyan üzleti titoktól, ami esetlegesen az NCSoft tulajdonát képezheti. Ezen per gyakorlatilag rávilágít a játékipar egy igen fontos kérdésére és egyben precedenst is teremt a játék fejlesztő cégek és a munkavállalók közötti viszonyra. Konklúzióként az utolsó tárgyaláson elhangzott, hogy bár bizonyításra került, hogy a <Lineage 3> projektből több üzleti titok is kiszivárgott, de az nem bizonyítható, hogy ez valóban anyagi kárt is okozott volna az NCsoftnak.

A Bluehole studio közleményében üdvözíti a bíróság döntését első játékuk hivatalos megjelenése előtt, és nagy örömükre szolgál, hogy innentől végre a TERA sikereire koncentrálhatnak.

Ezzel szemben az NCsoft közleményben jelezte, hogy tiszteletben tartják a bíróság döntését a veszteségekkel kapcsolatban. De nagyon sajnálják, hogy a kilépők csoportja valóban nem érez felelősséget az okozott kárért. A ítélet kézhezvétele után fellebbezéssel fognak élni.

Privát véleményem: Nyilván fáj az NCSoftnak, hogy egy csomó jó programozó pattant meg a cégből és saját bizniszbe kezdett, az is nyilván bizonyított, hogy ezek a programozók ha máshogy nem, de a fejükben elvittek egy csomó üzleti titkot, sőt még az is lehet, hogy más formában is. Egy dolog viszont tény: Bár nem kifejezetten értek a Lineagehez, de azt bizton állíthatom, hogy a TERA-nak, mint kész játéknak az égadta világon semmi köze nincs a Lineagehez. Teljesen más az alapkoncepció, teljesen mások benne a célok. Az egész történet egy mondvacsinált ügynek tűnt számomra, ami arról szólt, hogy az NCSoft be akarja borítani a BHS-t még a TERA megjelenése előtt. Hát nem sikerült…


Kategóriák:Bluehole Címke: , , ,
  1. Finyak
    január 27, 2011 - 10:24 de.

    Mindenkinek lehet saját véleménye ugye,én Nct sajnálom, de persze lehet nincsen igazam, bár elég gyanus a Bhs hapikák kilépése…. ráadásul maga a koncepcio eléggé hasonlit Lineage2höz, gondolok itt arra hogy politikai rendszer, world PvP, Pkzési lehetőség, tehát ami igazán fontos L2 tulajdonságok, azok copy…Persz egy teljesen új “bőrbe” öltöztetve szinte mindent átalakitva. Arrol nem is beszélve, hogy anno amikor haverral megláttuk az elsö videket TERA rol, elsö kérdésünk az volt: -Te ennek van valami köze az L2-höz,kicsit ismerős…Na de ennyi, ez semmit nembizonyit, csak saját vélemény, attol még jó:)

  2. dantesward
    január 27, 2011 - 10:36 de.

    hát ez nem igaz úgy teljesen ahogy mondod. A legtöbben a kikel eddig beszéltem jelentkeztek hozzánk sokan L2-ből ismerik a játékot és ahoz is hasonlítják tényleg rendkívüli nagy átalakításokat kapott a játék szinte észrevehetetlen a laikus szemeknek a hasonlóság csak ha olvasol az L2-ről abból nem fogod észre venni a hasonlóságokat bár mint sokan mint én is azt mondjuk azért ha tényleg ez a L3 akkor sokkal többet vártunk volna tőle de még kíváncsiak vagyunk az end gamera mert ez amit eddig tudunk elég sovány.
    5v5 10v10 mint a neten valami idióta flash game ez nem pvp ending ez csak kis poén vagy wow majmolás de csak remélem hogy fun pvp szintre van kitalálva.
    Biztos ami biztos meg lepetések remélem még bőséggel fognak akadni a végjátékra mert ha tényleg az L3 a fő alap akkor lesz itt hadelhad nagy kanállal.
    De ha jól tudom már pár finomságról tudunk is.
    Pl: Guild vs Guild (szerveren belül a guildek háboruzhatnak egymással.
    A királyságok hadat üzenhetnek egymásnak.
    Fej vadászat vérdíj.
    (ha esetleg ezek nincsenek benne end gaméban és csak spekuláció akkor a szokás end game aréna pvp gier dungeon pve gier nem akarok rosszat mondani mert nagyon tetszik aják de ha tényleg ezt a tartalmat terveznék ez nagyon sovány ahhoz hogy hoszú távon csak a grafikamiat itt tartsa az embereket kell az embereknek a kihívás bár milyen békés természetű a játék stílusa)

    ezt nagyon sokáig lehetne még fejtegetni hogy mi lenne a jó mi lenne a rosz de nem okoskodok kíváncsian várom az első beszámolókat a koreaiaktól meg saját guild társaimtól miket tapasztalnak END GAME-ben esetleg ha esetleg nem az lesz amire számítunk készen állunk egy egész end game progreszel amit szavazásra bocsájtottunk a játék felé hála égnek a játék tervező i minden jó ötletre vevők ezért reméljük hogy jó kezekbe kerülnek ötleteink.
    (tul jóra sikerült a játék és túl sokat vártunk rá nem kéne hagyni hogy csak úgy el süllyedjen ha meg hallgatják a játék tervezők az ötletek akkor megéri a játék ért kitalálni pár jó dolgot ezen nem árt el gondolkodni és nem csak rásütni hogy rossz játék.)

  3. Finyak
    január 27, 2011 - 11:58 de.

    Dante, ahogy kiveszem szavaidbol, azért részben egyetértesz velem, de te egy picit nagyon “alámentél” a dolgoknak:) Ez nem “tényleg L3”, olyan még nincsen, ez TERA. Egyszerüen arrol van szo, hogy az első benyomás ez volt a játékrol, hogy hasonlit L2re, de akkor még csak egy videot láttunk, semmi de semmi mást nemtudtunk rola. Amugy meg end gamenek ott van az open world PvP, nekem pl nem is kell semmi más, majdnem 4évet L2öztem ugy, hogy ezt az egyetlen and game tartalmat vettem igénybe:) mondjuk L2 kb erröl szol.

  4. dantesward
    január 27, 2011 - 12:04 du.

    ebben teljesen igazad van da lehetőségünk van játékosok ként fejleszteni a játékot akkor miért ne használjuk ki az alkalmat és vessük be a tudásunkat és tapasztalatainkat hogy sokkal nagyobb mmo lehessen a TERA mint eddig bármelyik mmo volt, csak ennyit szeretem volna ezzel mondani.

  5. Finyak
    január 27, 2011 - 12:38 du.

    Ámen:)

  6. TokodBokom
    január 27, 2011 - 12:57 du.

    En egy lineage3-tol 100x tobbet varnek el mint amennyi ez a jatek lett.(egyenlore)

    • menorel
      január 27, 2011 - 1:11 du.

      Pontosan ugyan ezért tartom szánalmasnak az NCsoft próbálkozását. Ez a játék nagyon nem az lett, mint amit egy Lineage szériától elvárnak a játékosok. Innentől az egész csak egy mondvacsinált ürügy volt arra, hogy megpróbálják bedönteni a BHS-t.

  7. menorel
    január 27, 2011 - 1:09 du.

    dantesward :
    Pl: Guild vs Guild (szerveren belül a guildek háboruzhatnak egymással.
    A királyságok hadat üzenhetnek egymásnak.
    Fej vadászat vérdíj.

    – Guild vs Guild: A játékban jelenleg – tudomásom szerint – nincs semmilyen alliance/war funkció. Tehát nem lehet guildek között háborút indítani, vagy legalábbis ehhez a játék funkcióban nem ad támogatást. A Guild vs Guild téma a G*Star-on merült fel, ahol annyi hangzott el, hogy az ‘Invasion’ patchben lesz arra lehetőség, hogy a szerver top guildjei összecsapjanak egymással (az nem derült ki, hogy ennek pontosan mi lesz a metódusa, de egyértelműen itt valamilyen server vs. server dologra kell gondolni.
    – Királyságok hadat üzenhetnek egymásnak: Ilyen funkcióról nincs tudomásom és nem is tartom reálisnak. Egész Arborea az Argon elnyomás ellen küzd, a fajok egymással szövetkezve hozták létre a Valkyon Föderációt. Egyszerűen nem fér bele a történetbe egy ilyen funkció és tudomásom szerint ilyen funkciót egyetlen hivatalos forrás sem erősített meg.
    – Fejvadászat, vérdíj: Ilyen funkció nincs a játékban. Legalábbis ebben az értelemben nincs. Bárkit nyíltan ki lehet hívni fizetős duellre akár group vs. group szinten is. Ilyenkor ha az ellenfél elfogadja a kihívást, akkor a csapatának minden tagja be kell hogy fizesse a meghatározott összeget a belépéshez. A végén a győztes/győztesek viszik a pénzt. De ennek semmi köze nincs a fejvadászathoz.

    • Arkyon
      január 27, 2011 - 8:48 du.

      Ha nem lesz a játékban klánháború mint L2-ben, sem openPVP, nincs két szemben álló frakció mint wow-ban vagy aionban, és nincs igazi pve story content a játékban, akkor mégis mi lesz benne???
      Ezek nélkül az Endgame pár pve instára korlátozódik és 2 arénára. Ennél még az Aion is többet mutatott a siegekkel.
      Azt meg nem értem, hogy lehetett eddig az, hogy ha valaki szóvá tette a játék jelenlegi kevés mivoltát, akkor mindíg jött a pvp endgame (klánháború, király háborúk stb. ) erre kiderül hogy nincs is. Ergo => még nincs is endgame content. Erről eddig miért nem esett szó? (eddig az összes megjelent hírt, postot elolvastam itt és terafun-on, és communityn).

      • Tanus
        január 28, 2011 - 5:44 de.

        Egyetértek, és szerintem szinte mindenki így van vele, open pvp pedig lesz…:) De igazából még nem égető kérdés számunkra, mivel mire ideér hozzánk a játék, a kis koreai barátaink már 3x is elérik a max szintet..:) Szóval bőven lesz infok end-game contentről, mire odajutunk, hogy preorder..:))

  8. Finyak
    január 27, 2011 - 1:39 du.

    Meno, nemlehet egyértelmüen kijelenteni, hogy kinek a részéröl volt szánalmas a dolog, te ugylátod Nctöl, mások (én is,és biztosan nem egyedül) pedig forditva! De teljesen mindegy, igazábol annyira nemszámit! Lényeg, hogy vannak dolgok amik L2 után ismerösek lehetnek, de amugy meg totál más, bár nyilvánvaloan L3 is totál más lesz mint L2…

    • menorel
      január 27, 2011 - 6:19 du.

      Mindösszesen csak a saját privát véleményemet fejtettem ki azzal kapcsolatban, hogy – külső szemmel szemlélve – mennyire lehetett indokolt – egyáltalán nekimenni ennek a pernek. De természetesen ez csak a saját véleményem és nem fogok senkire rossz szemmel nézni csak azért, mert esetleg nem osztja ezen a téren a véleményem

  9. rekotye
    január 27, 2011 - 6:04 du.

    Hmmm…. Igen… Ha az emberi irigység felszínre tör.. 🙂

    • Delebriel
      január 27, 2011 - 6:12 du.

      A konkurencia ellen bármit megtesznek.

  10. attyspocak
    január 27, 2011 - 7:46 du.

    Nem ismerem a Lineage játék egyik részét sem. Azt sem tudom hogy a két cég miként, mikor alakult, hogy kik melyikbe mentek át. Azt sem tudom, hogy az említett per tárgya pontosan mi volt.
    Azt vettem ki a postból, hogy történt NcSoft >>> Bluehole vándorlás.
    Feltételezem, hogy az átszerződött dolgozók közel, vagy teljesen azonos beosztást töltenek be. A postból arra kell következtessek, hogy nem a Lineage és nem bármilyne más játék volt a per tárgya, hanem az átszerződés.
    Nos ez okozhat poroblémát, ha a dolgozó titoktartási nyilatkozatot írt alá a régi cégénél és abban volt esetleg kitétel az azonos beosztás vállalására.
    Bevett szokás a titkaikat féltve örző cégeknél, hogy aláíratják a lelépőkkel, hogy X évig nem helyezkedhetnek el azonos témával foglalkozó konkurens cégnél. Ha így volt, akkor semmi köze a pernek a Lineage-hoz, vagy bármely más játékhoz.

    • menorel
      január 28, 2011 - 12:46 de.

      A dolog ennél sokkal egyszerűbb (legalábbis az urban legendek szerint…), a történet valahogy úgy nézett ki, hogy az NCSoft L3-at fejlesztő csapatából 11 emberke úgy döntött, hogy na neki nem pálya az NCSoft. Felpattant a székből, majd egy kellemes sörözés mellett létrehozták a Bluehole Studio fejlesztő céget. Tehát a BHS addig nem létezett.

      • január 28, 2011 - 6:11 de.

        Végsőoron ez ugyan az. Csak nem átmentek, hanem azonos profilu céget alapítottak. Ezt is tiltani szokta a szerződésük. Már itthon is van ilyen cég, amelyik így köti magához a dolgozóit.

  11. MeoH
    január 27, 2011 - 11:39 du.

    Arkyon :
    Ha nem lesz a játékban klánháború mint L2-ben, sem openPVP, nincs két szemben álló frakció mint wow-ban vagy aionban, és nincs igazi pve story content a játékban, akkor mégis mi lesz benne???
    Ezek nélkül az Endgame pár pve instára korlátozódik és 2 arénára. Ennél még az Aion is többet mutatott a siegekkel.
    Azt meg nem értem, hogy lehetett eddig az, hogy ha valaki szóvá tette a játék jelenlegi kevés mivoltát, akkor mindíg jött a pvp endgame (klánháború, király háborúk stb. ) erre kiderül hogy nincs is. Ergo => még nincs is endgame content. Erről eddig miért nem esett szó? (eddig az összes megjelent hírt, postot elolvastam itt és terafun-on, és communityn).

    Teljesen egyetertek, kivancsian varom mi lesz az endgame, toltam pottyet a kobt-t, es a jatek nem rossz, erdemes belekezdeni, de gozom sincs mivel kotik le majd a nepet 2honap utan.

    • menorel
      január 28, 2011 - 12:44 de.

      A TERA endgame contentje jelenleg ismeretlen. Ezen a tényen semmit nem változtatott a játék koreai megjelenése sem. Ami tudunk: az endgame contentet (lvl50-től lvl60+-ig) egy komplett kontinens fogja kiszolgálni (észak shara). Ezen túl minden spekuláció.

      Arkyon commentjét egyébként nagyon nem értem. Mivel nem tudunk semmit az endgameről, így nyilván nem látom be, hogy mit lehetne bárkin is számon kérni. A TERA EU megjelenéséig még súlyos hónapok fognak eltelni. Addig – történjen bármi is -, de ki fog derülni a koreai kiadásnak köszönhetően, hogy van-e és ha van, akkor mi a TERA endgame contentje. Annyit azonban megjegyeznék, de tényként beállítani olyasmit mint pl: ‘nincs openPVP’ vagy ‘nincs igazi pve story content’ az felettébb érdekes, mivel az előbbi egyrészt van (még a koreai játékban is), az utóbbi pedig a szintezés során kétség kívül létezik és felettébb jóvá is teszi a játékot.

      Tényként beállítani feltételezéseket nem menő.

      • TokodBokom
        január 28, 2011 - 1:26 de.

        hahahaha

      • Arkyon
        január 28, 2011 - 4:09 du.

        Menorel: Az eddig ismertek alapján mertem ezt mondanki, és ahogy látom OpenPVP még mindíg nincs ( sztem az az, hogy bárhol bárkit bármikor/kivéve a városokban, piacon/). A story content meg elég kevés, a fő küldetésszálra gondoltam, ami jó volt, de rövid ahhoz, hogy endgame content legyen. Bár igaz, hogy nagyobb szinten nem ismerem, csak az eddigiek alapján mondtam ezt. Továbbra is várom az infókat.

  12. Finyak
    január 28, 2011 - 10:06 de.

    Ezt kb ahoz tudnám hasonlitani, mint ami GW2 forumon ment, bejelentette az ArenaNet, hogy a legujabb class a Guardian lesz, és még ezen a néven kivül abszolut semmit nemlehetett tudni rola, de ment a cry hogy ez mekkora szar már. Amikor meg kiadták a skill-videot, mindenki csorgatta a nyálát hogy mekkora überfasza már. Itt ugyanez van, tudjuk hogy lesz politikai rendszer, open pvp, csak nemtudjuk hogyan müködik meg a részleteket(ugy álltalában az end gameröl semmit), de már sokan tüzet hánynak hogy hol van, mi ez már?? Most aki vakon van annak mitlehet mondani erröl…

  13. Xhator
    január 28, 2011 - 10:42 de.

    Pedig azt hittem a Teraban Unreal engine megy és nem CRY-engine. 😉

  14. Finyak
    január 28, 2011 - 11:12 de.

    Ez jo volt!!:DD

  15. KoaZ
    május 6, 2011 - 1:43 du.

    Szerintem ez a cikk alapján ha van szó szerinti hivatalossága akkor nyugodtan lehet azt állítani, hogy a lopás ténylegesen megtörtént. Mivel az Ncsoft cégnek a lineage az egyik (mostmár az Aion a másik) nagy nevű játéka amikkel nyugodtan feltudják venni és szerintem játékélményileg megelőzik az összes többi MMo-t. Nah de vissza tárgyhoz. Egy program forrás kódjának ellopása alapból nyereségkieséshez vezeti a céget, mivel másolás már lehetséges a kód megszerzésével. Így mivel ők nem foglalkoztak a kód megírásával és egyéb ezzel járó malőrrel olcsóbban tudják szolgáltatni. Én személy szerint nagyon várom már a Lineage következő szériáját mivel a 2-őt már kezdem kicsit unni. Kezd olyan lenni mint a WoW… Kliens kliens hátán. A lineage 3 talán egy olyan újítást tudna hozni ami bármelyik MMo-s emberkét magához csalhatja.

  16. Shya
    május 8, 2011 - 10:23 du.

    L3-ról “szinte semmi” infó, Terra pedig összecsapottnak tűnik, mintha csak kapkodva igyekeztek volna megalkotni.
    A cikkhez visszatérve:
    “Az egész történet egy mondvacsinált ügynek tűnt számomra, ami arról szólt, hogy az NCSoft be akarja borítani a BHS-t még a TERA megjelenése előtt. Hát nem sikerült…” – viszont BHS kegyetlenül visszavetette L3 megjelenését..tehát visszafelé működött a dolog, így számomra nem tűnik “mondvacsinált” ügynek.

    • menorel
      május 8, 2011 - 10:56 du.

      Ebből az aspektusból nézve minden bizonnyal igazad van. Viszont ez a blog egy TERA blog, tehát mi nyilván a TERA szempontjából vizsgáljuk az információkat azok pozitív/negatív hozadéka alapján. Egyébként én továbbra is komolyan kételkedem abban, hogy egy 4000 fős játékfejlesztő cégben pont ez a 11 ember töltött be annyira fontos kulcsszerepet, hogy nélkülük ellehetetlenült/komolyan visszavetődött a L3 kiadása.

  17. van
    március 11, 2012 - 10:56 du.

    Nem akarok beleszólni a dolgokba de a fejlécben azt a ribanc nevű emberkét kivenném xd…

    • március 11, 2012 - 11:43 du.

      Ha egyszer ez a neve… 🙂

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s