Kezdőlap > Offtopic > A TERA kihasználja a több magos procikat?

A TERA kihasználja a több magos procikat?

Volt korábban egy ilyen kérdés, úgyhogy ha már egyszer itt dübörög a gépben a négy mag, akkor csak kipróbáltam:

Left: Before start TERA, Right: ingame, flying on pegasus

A bal oldalon a procik állapota nyugalmi időben amikor nem fut semmi. A jobb oldalon viszont már fut a játék, és egy igencsak proci igényes funkció fut: Az egyik faluból (zónán belül) repülök egy másik faluba pegazuson keresztül.

Eléggé meggyőzően használja ki a játék a több magot…


Kategóriák:Offtopic Címke:
  1. január 16, 2011 - 7:30 du.

    Ejjjhaa 😀 ez elég szép…

  2. Delebriel
    január 16, 2011 - 9:55 du.

    Csak el ne füstöljön. 😀

    • menorel
      január 17, 2011 - 10:13 de.

      Akár el is füstölhet, ‘next business day’ garancia van a gépre. Tehát ha elfüstöl, akkor felhivom a 0680-as ingyenes számot elmondom hogy elfüstölt és másnap házhoz jön ki a szervízes csávó, aki a konyhaasztalon kicseréli amit ki kell. Az előző gépem szintén ugyanezen gyártó ugyanezen garanciájával volt és két év után az alaplap megadta magát, telefon felemel, telefonál, gyors telefonos helyzetfelmérés, másnap reggel 10-kor csörög a telefon, hogy itt van a srác az új alaplappal. Nyilván nem akarok reklámot csapni az adott cégnek, de ez a támogatás ráadásul náluk nem feláras, hanem bele van építve az alap árba.

      • Delebriel
        január 17, 2011 - 3:33 du.

        WoW ! Szerintem egészen nyugodtan csinálj reklámot. 😀

  3. meridian
    január 17, 2011 - 12:31 de.

    ez igazából nem terheli 100%-ra a CPUt.
    próbáld meg alacsony felbontással is tesztelni.

    win7 alatt a processzeket maga a rendszer nagyon jól szétosztogatja a magok közt – még akkor is ha csak egy szálon fut; valójában csak annyi történik hogy az adott szubrutin egyszer az egyik magon fut le majd következő alkalommal a következő magon és így tovább haladva.

    Az igaz többmagos számolásnál párhuzamos feldolgozás történik, én szoktam látni hogy az milyen amikor x264-el videót tömörítek be.

    • menorel
      január 17, 2011 - 10:10 de.

      Ehh, nem szeretnélek kijavítani, de amit mondasz az abban a formában téves. Még a fantasztikus windows wudu mágia is kevés ahhoz, hogy egy single threadre fejlesztett program egy multi-core környezetben több cpu-n fusson. Hosszan ecsetelhetném Cserny László professzor úr oktatási anyagait, melyekben bemutatja, hogy a pipelineing/utasítás előkészítés és az elszeparált regiszter készlet miatt miért nonszensz az amit állítasz, de inkább maradjunk csak annyiban, hogy egy single thread program soha a büdös életben nem fog több magon futni és ez tény.
      A windows kernel persze azzal tud trükközni, hogy bizonyos kervel lvl serviceket pakolgat a CPU-k között. Így ha mondjuk egy program nagyon sok disk műveletet hajt végre, akkor megoldja, hogy a program és a FSF (file system filter) service külön CPU-n fusson, ennek hatására úgy néz ki, mintha egy adott program több magot egyenletesen terhelne; azonban ezek a trükkök elfogynak olyankor, amikor egy program a CPU-t mindösszesen csak egy dologra akarja használni: számolásra.

      Márpedig a játék programoknál inkább ez a jellemző.

      Azt egyébként pontosan tudjuk, hogy az U3E támogatja a multi-threaddinget, a fentebbi teszt csak arra akart választ adni, hogy ezzel együtt a játék mennyire tudja egyenletesen kiterhelni a CPU-kat. Ez megválaszolásra került.

  4. meridian
    január 17, 2011 - 3:47 du.

    én arra alapozom mindezt, hogy amióta win7-em van azóta még a wow is az összes magot valamilyen mértékben terheli, ha nem is teljesen egyformán, de mindegyiknél megugrik a terhelés. Megnéztem 53 thread-je van, nyilván ezeket szétosztja a CPU-k közt az oprendszer (visual C++ nyilván eleve így fordítja le a kódot, ebben fejlesztették a wow-ot), van amelyik jobban igénybe veszi a számára kiosztott magot, van amelyik meg kevésbé, én erre gondoltam.

    a videotömörítésnél az x264 elindul és azt ténylegesen ugyanolyan mértékben terhel le minden magot, az első fázisban nagyon sokat ír és olvas, ilyenkor a CPU többet is bírna, ilyenkor kb minden mag 50-80%-ra terhelődik le, de lényeges mindegyik mag egyformán, azaz max 1-2% eltérés van pillanatonként az egyes magok %-os terheltségénél (aztán a 2nd pass az már felemészt mindent, az mindent 100%-ra tesz – de az x264-et ténylegesen párhuzamos számításra készítették fel)

  5. menorel
    január 17, 2011 - 5:25 du.

    Delebriel :
    WoW ! Szerintem egészen nyugodtan csinálj reklámot.

    Végülis ja. Az előző gép egy dell XPS M1530 volt, most meg egy alienware M15x. Mindkettő dell gyártmány és mindkettőhöz jár ez a garancia modell.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s