Kezdőlap > Egyéb > kOBT ‘endboss’ leölve

kOBT ‘endboss’ leölve

Az Arun szerver 5 bátor játékosa nemhogy elérte a lvl38-as szint határt, de még végig is vitték a lvl38-as instance-t és leölték a végén a argon destoryer főboss-t. Hogy ez egészen pontosan mikor történt azt nem lehet tudni, de a killről a hivatalos közlemény a TIG-en 2011/01/14 21:32-kor (koreai idő szerint) jelent meg. Tehát az 5 elszánt játékos alig 3 nappal 15 órával az kOBT start után elérte a jelenlegi content csúcsát (lvl38) és le is győzték az jelenleg elréhető endgame boss-t.

Mindkét loot arany. A második item egyébként egy cipő, aminek a zöld statja: ‘+10% moving speed’


Kategóriák:Egyéb Címke: , ,
  1. Wortexx
    január 15, 2011 - 12:19 de.

    Elgondolkodtató. Több párhuzam is eszembe jut.
    Keleten a grind közel sem annyira nagy gond, mint mifelénk. Arrafele be lehet tömni a playerek arcát cute karakterekkel, ingame eventekkel, meg ilyenekkel. Egy darabig. Nyugaton viszont a megújuló/folyamatosan érkező friss content biztosítja a playerek folyamatos előfizetését, mert a WoW ezt az utat fektette le. Ez kiváltható fasza PVP-vel (Aion, igaz, ott volt más gond bőven, ami kinyírta), de a nyugati player etetése alapvetően még mindig sok instát, és soksok technikás bosst igényel. Az addikció kialakításának legfőbb eszköze a folyamatos fejlődési lehetőség biztosítása. Vagyis (nyugati felfogás szerint) a jobb gear, az időnként kitolt level-cap. Keleten pár hall-of-fame is megteszi. Mifelénk ez kevés lesz.
    Én személy szerint nagyon régóta várom már azt az MMO-t, ami nem WoW, de képes ezeknek a (nyugati) elvárásoknak megfelelni.
    Ez alól egy darab kivétel van, az EVE-Online (ami más szempontból zseniális játék, de ez most mindegy).
    Én úgy éreztem, hogy az Aion buktában is ordas szerepe volt a megfelelő (nyugati szemmel is ütős) endgame content hiányának. Illetve ezzel párhuzamosan a katasztrofális drop-systemnek.
    Továbbá. Vegyük észre, hogy ez egyirányú kompatibilitás. A content-orientált (nyugati) stílus keleten is bejön az ottaniaknak. Viszont a keleti stílus (grind, cute, pvp, hall-of-fame, “diplomácia”) sajnos eddig úgy tűnik nem nyerő nyugaton. Érdeklődve várom, hogy ezt melyik nem-blizzard fejlesztő ismeri fel elsőként. Ha egyáltalán igazam van.

  2. menorel
    január 15, 2011 - 12:27 de.

    Wortexx: Biztos igazad van, de azt nem értem, hogy ez a gondolatmenet hogyan jött ki a post kapcsán és miért gondolod, hogy a TERA nem ezen a nyomvonalon lett fejlesztve. A TERA kOBT-n behoztak egy lvl38-as lvl-cap-et, mivel gondolom nem akarták, hogy már a kOBT alatt rárontsanak a játékosok a valódi endgamere. Majd ahogy elindul a live akkor fogják engedélyezni a valódi teljes lvl cap-et és akkor fogunk megtudni végre információ morzsákat a játék valódi endgamejéről, amikor egészen eddig senki és semmit nem tud.

    Az, hogy most egy marék koreai srác, akik tartósan koffein tablettán élnek, mit ért el 3 nap alatt, az egy egyszeri érdekesség, de nem látom, hogy ez hol és milyen módon lenne párhuzamban az irományoddal.

    • Des
      január 15, 2011 - 3:19 de.

      Ugye a kOBT nem 1x-es szorzó? Mert ha igen, elég hama’ el lehet érni a maxot.. O.o

      • Liri
        január 15, 2011 - 11:06 de.

        úgy gondolom hogy egy eredeti játéknál nincs értelme szorzókról beszélni 🙂

  3. Wortexx
    január 15, 2011 - 12:32 de.

    Még ami eszembe jutott. Már minden a WoW-ban létező játéktechnikai elemre született jobb megoldás. Trade, PVP, BG, AH, combat system, hosszan lehetne sorolni. Mégsem bírta senki még megközelíteni sem előfizetők számában. Most hogy jobban belegondolok az egyetlen dolog amit még senki sem csinált a blizzard után, az a tier-enként és patch-enként behozott új content.
    És nem, két-három új insta nem minősül új contentnek. Ahogy egy plusz armor gear sem. Önmagában semmiképp.
    A boss-encounterek komplexitása szintén ugyanez a kategória.

    Most visszaolvasva olyan mintha elvakult wow-fan lennék és csak fikáznék összevissza. Ez nem állt szándékomban, tényleg. De a WoW egy bizonyítottan bevált recept szerint dübörög évek óta. És vannak olyan hiányosságai, mint írtam feljebb, amiknél már szinte mindenhol találtak ki jobbat. A content-et kivéve. Ezért van ilyen érzésem, hogy ez lehet a kulcs. És ahogy a saját wowos pályafutásomat felidézem, az érzés csak tovább erősödik.

    És ez, hogy kOBT-n így legyalázták az endgame bosst, megint megszólaltatta a fejemben, hogy “ez is el lesz baszva…”, atekintetben, amit fentebb fejtegettem. Egyébként várom a játékot, és nagyon szurkolok neki, hogy sikerüljön megvetnie a lábát nyugaton is.

  4. Wortexx
    január 15, 2011 - 12:34 de.

    menorel :
    Wortexx: Biztos igazad van, de azt nem értem, hogy …

    Csak előtört az érzés, gondoltam vitára bocsájtom.

    • menorel
      január 15, 2011 - 12:42 de.

      Csakhogy WoW-os hasonlattal éljek, mivel ezt erőlteted. Ez a cikk annyiról akarna szólni, ha anno a WoW béta idején jelent volna meg, hogy: “A WoW Open Betaban a start után 4 nappal az első csapat legyőzte Scarlet Monastary főbossát”…

      A kOBT-n a valódi content egy nagyon szűk része lett csak engedélyezve (a három kontinens közül az első). Na ezek a srácok ennek a kontinensnek a lvl38-as záró instanceának a főbossát ölték le. Ügyesek, pipa ennyi.

      De ezt már előzőleg is leírtam, úgyhogy amennyiben nem látod be ennyiből, hogy mennyire mellé lőttél az okfejtéssel, akkor szerintem nem az én készülékemben van a hiba. Nyilván meg nem akarlak én győzni téged semmi, de tévesen értelmezett információból vontál le következtetést.

  5. Wortexx
    január 15, 2011 - 12:52 de.

    Nenene, nem akarok konkrétan én a TERA-ról ezzel negatívan elmondani semmit. Párhuzamokról, illetve annak hiányáról agyalok, szigorúan általánosítva. Erről érdekelne, hogyan látod. Az, hogy ezen esemény kapcsán merült fel bennem, azt most negligáljuk.

  6. menorel
    január 15, 2011 - 1:07 de.

    Alapvetően nem tudunk semmit a TERA endgameről. Tehát ilyen szempontból ez egy totálisan nagy kérdőjel. Amit tudunk:
    – Az En Masse nem érezte úgy, hogy a TERA a koreai megjelenés pillanatában állt volna olyan állapotban, hogy azt nyugodt szívvel kiengedje az USA/EU piacra is.
    Éppen ezért visszatartják és inkább megpróbálják még fenntartani a hypeot (amit legfőképpen a fansiteoknak köszönhetnek) még fel/háromnegyed évig. De cserébe belepakoltatják azokat a contenteket, amik az EME szerint kellenek a nyugati megjelenéshez.

    Mit ígér a content kapcsán a BHS: Nem a pici de sok update modell-t támogatják, hanem sokkal inkább a nagy és kövér patcheket benne sok-sok jóval, amik viszont nyilván ritkábban fognak megjelenni.
    Hogy mennyire ritkán? Annyit tudunk, hogy a koreai megjelenést követően háromnegyed éven belül fogják kihozni az első content update-t, ami már tartalmazni fogja az ‘invasion’ rendszert.

    Ennyi amit most tudunk, minden más csak büdös nagy lila köd. A jó hír, hogy már nem sokáig. Néhány hét és végre a koreai játékosok (és velük együtt mi is), végre belekóstolhatunk a valódi endgamebe és megláthatjuk, hogy mit is nyújthatna a játék a nyugati playernek, ha megjelent volna időben nekünk is. Akkor majd okosabbak leszünk. Addig viszont még ne kongassuk a kongatandót.

    Sajnos nem tudok/nem akarok elrugaszkodni a TERA-tól ez a kérdés kapcsán, mivel úgy alapvetően nem értek egyet azzal amit fentebb leírtál. A WOW sikeressége az én véleményem szerint mindösszesen azon múlt hogy jó időben voltak jó helyen. Az, hogy a mai napig sikeres, az már egy másik kérdés. Ez már a kőkemény és akkurátus munka eredménye. De mindezzel együtt nagyon nem gondolnám, hogy a WOW-ot kellene minden esetben az ‘ellenlábasként’ aposztrofálni. A világ nyugati felén jelentősen több ember játszik nem WOW MMO-val, mint WOW-val. Csak éppenséggel ez a tömeg szétoszlik közel 20-30 aktív MMO között, míg a WOW egy valóban nagy és méretes játékos közösséget köt le.

  7. Wortexx
    január 15, 2011 - 1:26 de.

    Oké, nem akarom tovább hasogatni a szőrszálat, de fenntartom az érvelésem a content kapcsán. Továbbra is szigorúan általánosan az MMO-kra vonatkozólag. Véleményem fényében viszont üdvözlendő amit a BHS hozzáállásáról mondasz a ritkább-de-nagyobb patch-ekről.

  8. meridian
    január 15, 2011 - 1:35 de.

    Amúgy meg az ArenaNet az ami jól konkurál a Blizzarddal. A GW2 pedig szvsz mindent visz, csak kérdés, hogy mikor?

    De nem aggódom a TERAval kapcslatosan sem: az hoyg elérték az első content végét nem jelent semmit sem, hisz ez még nem az endgame.

    Viszont hiányolom a videókat, srácok. 🙂 Toljátok.
    Addig is persze mások csináltak videókat (720p HD felbontásban), íme egy kis linkgyüjtemény a kasztokról, fajokról és azok armorjairól…
    ha jól számolom, összesen 132 armor-model van ezeken a videókon. ([7faj*2nem-3]*3armortípus*4″tier”)
    Ez rengeteg és különböző színezés és textúrákkal tovább variálják.

    Ha jól sejtem nemcsak armorokat meg modelleket csináltak a játékba, ha ugyanennyi energiát fordítottak a contentre, akkor nem lesz az csalódás, sztem.

    link lista:
    Human:

    Castanic:

    Aman:

    Popori:

    Elin:

    Baraka:

    Elf:

  9. meridian
    január 15, 2011 - 7:38 de.

    ööö… izé… a humanok linkjét elszúrtam 🙂 (de aki megnézte, sztem az is jól szórakozott, ha értette amit látott)

    na, helyesen a link:

  10. Lacci
    január 15, 2011 - 11:16 de.

    Ha jól emlékszem valamik cikkben az volt, hogy kobt-n 38 lesz max de éles induláskor 50Ám a fejlődés kicsit tényleg nagyon gyorsnak tűnik,bár egyre lassul a dolog, de 3nap alatt elérték a lv38 úgy hogy majd 50 lesz max szint,hát így bennem is ott a kérdés, nem fogunk hamar ráunni?Mert hiába van jó endgame egy idő után az is unalmassá válik ha nincs más tennivaló.Bár igazából nem gáz ha 40 ig el lehet menni 2-3hét alatt, mert ha nem vagy büdös nagy kocka, hanem csak napi pár órát játszol ,akkor el tart addig,de az az utlolsó 10 tíz szint jó lenne ha kitartana a a követkő contetntig, vagy legalább is ne kellejen , túl sokat egyhelyben toporogni,kimaxolt karakterrel.
    Klán vs klán dolog remélhetőleg lesz, hogy a nézeteltérésket büntetés nélkül el lehesen intézni.
    Szerintem az endgamenek már a max szinte elött el kellene kezdődni, pár szintel, úgy hogy azt a pár szintet bizony nehezen szerezd meg, és a legjobb geareket se tudd megszerezni pár hét alatt,hisz az a alényeg hogy pvp résznél ne legyen mindneki azonnal ugyan olyan gearben.

    • Quendra
      január 17, 2011 - 12:49 du.

      Fejlődés persze, hogy gyorsnak tűnik ha 5 hiperaktív KOREAI játékos munkásságát nézed, de hidd el te, mint egyszerű földi halandó nem három nap alatt fogod elérni azt a bizonyos lvl 38-at ami még mindig nem a max szint:)

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s