Kezdőlap > Game Mechanism, TERA Online > Szintezés és küldetések…

Szintezés és küldetések…

… az eddigi tapasztalatok alapján.

Eddig nagyon pozitív amit ezen a téren láttam. lvl16-ig jutottam el úgy, hogy eddig kb 10 órát tudtam összesen játszani a játékkal. A szintezés úgy zajlott eddig, hogy simán csináltam a story quest line-t és ahol megértettem, ott megcsináltam néhány hunting questet is. Ezt már előttem többen is leírták, de csak megerősíteni tudom, annyira okos és jól használható a TERA quest helpere, hogy a questek igen nagy részét nyelvtudás nélkül is meg lehet csinálni.

Apropó küldetések. Szó érte ezen a téren a ház elejét, amit szeretnék egy picit – a magam szubjektív módján – tisztázni. A TERA egy sandbox elvű mmo, amely ennek megfelelően a hagyományos quest rendszert használja. Tehát a szokásos ‘ölj meg 10 kutyát’, ‘szerezz 12 tigris fogat’, ‘gyűjts 7 db virágot’, stb. Ezek a questeket az alap koncepció tartja kordában, hiszen az egész világ egy hatalmas nagy openworld terület, ahol nincs dinamikus zóna, nincs szétinstanceolt content és semmi. Tehát nyilván olyan nem történhet, hogy egy questben felgyújtok egy szalmaboglyát, majd az leég és soha többet nem tudja senki megcsinálni a questet.

Ez viszont – legalábbis számomra – koránt sem jelenti azt, hogy a questek unalmas grindelést szolgálnának csak. A legkevésbé sincs erről szó. A TERA egy csodálatos mesevilágban játszódik, ahol a questek is ezt az idillt szolgálják. Nyilván van olyan quest, hogy ölj meg 5 fát mert sok van, de a jónéhány esetben találkoztam olyan questtel, ahol igenis kerek sztory-t tudnak egy-egy ilyen ‘ölj meg 40 mobot’ questhez adni. Rögtön a második területen találkozhatunk pl. egy questtel, ahol a quest adó egy cutscreen videóban sírja el a bánatát. A közeli tónál az unikornis szerű lényeket bántalmazzák a mindenféle egyéb lényeg és eléggé elbukás közelben vannak az unikornisok. Megkér bennünket a quest adó, hogy öljünk már meg 40 akármilyen lényt ott, hogy ezzel segítsük a pacikat hogy összekapják magukat.

Ugyanígy érdekesség, hogy a nagyon sok átlagos quest klisét is megbolondítottak néhány apró és jópofa ötlettel. Ilyen pl. az egyik ‘kísérd be az elszabadult malacokat’ quest. Ugye lehetne a szokásos klisé, hogy ott vannak a malacok és jobbklikk majd escort; de nem. Helyette ott vannak a malacok, na de azok nem friendly-k és úgy neked mennek, hogy csak lesel. Kapsz viszont ilyen nyugtató nyilat, amivel benyomod neki a szanakszot, amitől hirtelen jófej malac lesz, cserébe viszont a környék össze mobja ráaggrozik azonnal és elkezdik csépelni. Nem nagy kunsz? Nem, de nekem bejönnek az ilyen apróságok is.

Kimaradt még a lényeg: A storyline quest. Ezen a téren szerintem kifejezetten nagyot alkotott a BHS. Ugye viszonyítási alapként hoznám fel az Aion-os campaign questeket… na ez nagyon nem olyan. Míg Aion-ban a campaign questek különálló témák, amelyek egyébként önmagukon belül nagyon jó szórakozást nyújtanak, de nagyon nincs közöttük történeti átkötés, addig a TERA-ban ez pont nem így van. A Storyline questek a legkevésbé sem szólnak arról, hogy ölj meg 30 malacot. Helyette végigvisznek az adott területen, bemutatják, hogy ki kicsoda, mi mire való, majd szépen lassan ‘involválódsz’ bele az adott terület történetébe. Van közben néhány cutscreen bejátszás és bizony vannak dinamikus zónák/mini-instanceok is (mint pl. Island of Dawnon az end-instance és a ‘védd meg a hidat’ dinamikus zóna).

Nyilván ilyen alacsony szinten még nehéz megjósolni a jövőt, de egy dolog biztos: Eddig (lvl16) – és tovább is, ahogy a magasabb szintűekkel beszélgettem – tényleg a visz magával a történet. Bár már harmadszorra toltam végig az ‘island of dawn’ zónát, de még most is sok-sok meglepetést ért.

Ha soloban akarsz szintezni, akkor a kulcs a storyline! Ha azt csinálod, akkor boldogan haladsz, ha letérsz az ösvényről, akkor nekifogsz kényszergrindelni, felhúzod magad és jönnek a prekoncepciók.

Na legyen elég, mert ezt a postot még 9 előtt ki akartam rakni, aztán gyerekfürdetés, plusz a sok rizsa miatt ilyen hosszú lett 🙂

 


Kategóriák:Game Mechanism, TERA Online Címke: , ,
  1. január 12, 2011 - 11:28 du.

    Úgy tűnik a storiline küldetések egyedül is megoldhatóak. 18-an volt egy, amelyiknél egy 20-as varázsló mobot kell leölni, amleyiknek a neve alatt is van felirat. Két szintén 20-as baltás pajzsos szörny védte, de egyedül is könnyedén elbántam velük. Bár igen csak meglepett, hogy nem csak rám, hanem egymásra is odafigyeltek, ami miatt előfordult, hogy a mindhárom másik irányból közelített, megnehezítve a dolgomat.

  2. január 13, 2011 - 7:40 de.

    21-ig vígan csinálod a story questeket minden probléma nélkül, trust me 🙂

  3. Tanus
    január 13, 2011 - 8:54 de.

    Kösz meno, sztem te is érzed a különbséget, ez realisztikusabbnak hat!:DDD Minden mmoban elkerülhetetlen az “ölj meg 10 malacot” küldi. Annak nagyon örülök, hogy ilyen jó lett akkor a storyline küldik, Aionban is nagyon élveztem őket, bejátszások is szerintem jók lettek, csak sajnos ott ugye nem volt elég, hogyha egyedül azt viszem tovább, hanem kellett a rengeteg, malcos, meg farkasos meg mittudom én milyen küldetés, ami magas szinten néha unalmas volt. Am még mindig malackát megragadva eszembe jut szegény poppy…XDD Viccet félretéve, tegyetek fel majd létszives videókat is!!:) Livestream nagyon jó, de el-el kapnék azért pár miniboss harcot is!:)

  4. Sagrath
    január 13, 2011 - 10:10 de.

    Örülök ezeknek a jó hireknek/infóknak.Helyzetemből/munkámból adódóan sajnos nem mindig tudok olyan időpontokban on lenni akármilyen játékban amikor csak szeretnék.Ezért aztán Aion / Requem :Memento Mori is súlyos gridulások és szolózások áldozata lettem.Ez nem annyira rossz főleg ha szociopata beállitottságomat tekintem/de néha jó partyban megmarhulni a többiekkel még ennyi idős fejjel is 🙂

  5. Nagyonnagyon
    január 13, 2011 - 11:48 de.

    sziasztok
    Nagy lelkesedéssel olvasgatom a híreket. Ahogy sokan, wow-os évekkel, Aionos próbálkozással csöppentem most épp ide.
    Gépigényt nézegettem és felmerült egy kérdés, a 3-4 magos procikat támogatja majd a játék? Mindenképp gépet kell fejlesztenem és lehetőség szerint a játék megjelenése környékére fogom időzíteni.
    Tera-Online hírlevélre feliratkoztam mert szeretnék majd bétázni az eu-ban, mi szokott lenni a gyakorlat béta kulcs ügyben, a gyorsabb győz vagy sorsolnak?
    üdv

  6. Goren
    január 13, 2011 - 12:58 du.

    Az engine támogatja a több magos processzorokat is azt hogya Tera mennyire pörgeti meg a magokat azt nemtom. De az hogy milyen procit veszel függ attól h mennyit akarsz rászánni. Egy jobb i7 es konfighoz 250-300 ezer forint is rá kell áldozni. Én anno 180 ezret költöttem a gépemre és abban “csak” egy E8400 as van (2 mag) jó processzor és most már talán olcsóbban is hozzá lehet jutni már ha nem vonták még ki a forgalomból. De amondó vagyok hogy egy Tera szintű játékhoz mindenképpen legalább 4 giga ramot be kell építened a gépedbe.

    • nithaex
      január 13, 2011 - 1:03 du.

      Én nem rég vettem teljesen új gépet. 4 mag 8 G ram és egy viszonylag erős videó kártyával 240k körül meg is állt a számla. Akit érdekel a pontos konfig le tudom írni, de fejből nem megy :). Automatikus beállítással a TERA 4esre húzott minden grafikai beállítást az 5-ből. Simán fut 1920*1080 alatt. Valószínűleg alacsonyabb felbontáson elvinné 5-ösön is, de majd EU-ban beállítgatom, KOBT-n jó nekem így is. 🙂

      • Tanus
        január 13, 2011 - 2:28 du.

        Szia!

        Engem érdekelne a konfigod..:) Bár ha beruházok gépre sztem 200-nál “ding” lesz..:D

  7. nithaex
    január 13, 2011 - 3:28 du.

    Tabus vegyél fel skypen vagy emailezz meg. (izirajderhathathat skype meg email ide izi(féreg)roid.hu

  8. Delebriel
    január 13, 2011 - 5:06 du.

    Nájsz

  9. Tyron
    január 13, 2011 - 7:54 du.

    Lesoloztam azt az elkúrt nagy dagadt villámdémont Lancerral 😀 Bár a kezeim görcsben állnak, de megérte, mert legalább nem dobott semmi jót.

    • Delebriel
      január 13, 2011 - 7:59 du.

      Na ez egy tipikus lol. 🙂

    • Gerappa
      január 14, 2011 - 5:57 du.

      Hanyas Lancerral szólóztad?

  10. Tyron
    január 13, 2011 - 8:14 du.

    Most kb 8an ölték meg, dobott 3 vagy 4 fajta zöld páncélt, fegyvert. -,-

    Látom a szokásos szerencsém elkísér….

  11. rekotye
    január 14, 2011 - 9:00 de.

    Ha már mindenki a konfigról beszél, ez hogy s mint hangzik?
    Intel® Pentium® Processor E6600 (2M Cache, 3.06 GHz)
    Gigabyte GA-P43T-ES3G Alaplap
    Zotac Geforce GTS 250 1 GB DD3 675/2000 Mhz – 256 bit
    Gigabyte Odin 470W tápegység
    4 GB 1600 Mhz RAM – (vagy 6 GB, majd még elválik)

    • rekotye
      január 14, 2011 - 9:03 de.

      Táncsak jó lesz ez….

  12. nithaex
    január 14, 2011 - 9:09 de.

    Gigabyte AMD AM3 870A-UD3 alaplap
    AMD AM3 Phenom II X4 945 3 GHz BOX
    2x Kingstone HyperX Blu DDR3 1600MHz 4GB KIT
    Gigabyte PCIE nVidia GTX460 1GB n4600C-1GI
    Corsair 600W PSU 600CX táp

    Ezen szépen fut 🙂

    • rekotye
      január 14, 2011 - 5:56 du.

      Akkor az enyémen ugyahogy el fog futni, nekem erre van keretem^^

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s