Kezdőlap > TERA Online > kOBT beszámoló (második nap)

kOBT beszámoló (második nap)

Mindjárt had kezdjem egy fontosabb bejelentéssel a kOBT-n résztvevő játékosoknak, ahogy azt minden bizonnyal láthattátok a bannerben is, 13-án 05 és 11 óra között leállás lesz, a szerverek rendszeres karbantartása fog megtörténni. Ez nálunk helyi idő szerint ma este (12-én) 21:00 és holnap hajnal 03:00 óra között fog zajlani. Tehát ma nem lesz éjszakai kockulás.

Lássuk a kOBT helyzetet: A gyűjtő guild apraja nagyja már bőven túl van 10-es szintek elején. Az átlag most valahol 15 és 20 között tart, van néhány atomkockánk is, pl. Flatron (xt) aki egy órája már lvl23-as volt. Vannak játékosok akik nem annyira vertikálisan, mintsem inkább horizontálisan szinteznek, azaz már 3-4 alton is túl vannak, akiket szépen ki is kísértek a szigetről.

Nézzük milyen érdekességeket jegyeztem fel a kOBT legutóbbi beszámoló óta:

  • Nagyon okos és bölcs fejlesztés: Ha egy másik player akar velem interraktálni (pl. party invite, trade, duel, stb.), akkor nem ránt ki automatikusan combat módból UI módba, hanem egy diszkrét banner közli a képernyő közepén, hogy valaki akar tőlem valamit és ha nyomok egy ‘ALT’-ot, akkor talán látni is fogom. Vicces (-nek nem nevezhető) dolgokat lehetett volna ez a fejlesztés nélkül művelni a játékban.
  • A kCBT#4-n már találkoztunk a mob tagelés fogalmával (tehát az első bevitt sebzés határozza meg, hogy ki kapja a lootot ha több – nem egy groupban – lévő játékos is üti ugyanazt a mobot). Most viszont azt is megcsinálták, hogy amennyiben egy mob már be van tagelve, akkor annak a nameplate-je szűrke lesz, így jelezve, hogy azt inkább már ne is bántsd, mert nincs értelme.
  • Meglepően bőségesen potyognak a lootok. lvl13-ra már az összes item slotomban található volt egy-egy item. (beleértve az accessories slotokat is). Ráadásul ekkorra már ki esett 3-3 weapon és armor crystal is (mind a 6 zöld ritkaságú, tehát nem az ócskábbakat számolom). Egyébként lvl13-ra az itemjeim fele már szintén zöld ritkaságú volt. De visszatérve a lootra, 2-3 mobonként esik nálam legalább egy armor vagy weapon doboz, melyekből bőségesen tudok pénzhez jutni (csak simán vendornak adom el, AH-val még nem nagyon ismerkedtem meg). Ezeddig a vagyonom csak a trash lootokból és a questekből több mint 70k gold, pedig meeleként folyamatosan veszem a bandage-t is.
  • Ha már szóba esett az AH. Nagyon komoly meglepetés volt, hogy a nagyváros mellett a ‘village’ besorolású városokban is találtam AH-s mókuskát. A legtöbb MMO-ban eddig azzal szembesültem, hogy AH legjobb esetben is csak a nagyvárosokban, fővárosokban van, így ha szintezés közben akarsz biznicelni, akkor vagy altokkal meg postázással kell szenvedni, ezzel szemben TERA-ban, bármikor el tudod tolni a town portal scroll-t, majd elintézve a pénzügyeket, direktben vissza tudsz teleportálni a questhubhoz, aminek a környékén jártál.
  • Itemek: Igen komoly kihívást jelent a koreai nyelv miatt, hogy össze lehessen hasonlítani két itemet. Persze szerencsére még alacsonyabb szinten az azonos slotban lévő itemek rendszerint ugyanazokat a statokat módosítják, így még ha nem is érted, akkor is meg lehet fejteni, hogy melyik item lehet a jobb. Viszont ami érdekesség: A viselt felszerelés összehasonlításakor nem csak azt mutatja a játék, hogy melyik itemnek mi a statja, de készít egy összehasonlítást, amiben megmutatja, hogy az adott stat milyen ability-kre/statokra van hatással és azok mennyiben módosulnak. Tetszik, amikor ilyenekre gondolnak a dev-ek.
  • Aionos tapasztalatokból okulva nem is gondoltam volna, hogy ezen a téren is komoly meglepetést fog okozni a TERA, de érdekes módon TERA-ban a channelek közötti váltások között nem kell perceket várakozni. Szóval nem generálódik egy-egy channel váltás után néhány perces CD a channel váltáson, nagyon hasznos tud lenni…
  • Korábban volt erre kérdés, amit most sikerült választ találnom: Azonos enhancement stoneokból nem lehet többet stackelni, tehát nem lehet ‘fokozni’ a hatást.
  • Szintén fura lehet majd a később csatlakozó játékosoknak, hogy a TERA-ban a behúzott mobok nem szakadnak le. Vagyis valamikor biztos leszakadnak, de irreális távolságokba is el lehet kiteolni a mobokat.



Kategóriák:TERA Online Címke: , ,
  1. január 12, 2011 - 11:24 du.

    Az itemek, tekercsek kapcsán én nem tudom (nem próbáltam végig az X féle tekit, csak egyet, ami a kezdőpontra tett) melyik micsoda. Valaki kitehetne pár képet, kis magyarázattal, hogy melyik tekercs mit vált ki.

  2. DrSorin
    január 12, 2011 - 11:58 du.

    ez a kite-olos dolgot picit megkell cafoljam, mert ha futszkb 20-30mp-ig es nem foglalkozol a mobbal amit csaptal akkor visszafut a helyere

    • attyspocak
      január 13, 2011 - 6:14 de.

      Szerintem pont erre gondolt Meno, mert valóban leszakadnak, de más játélban ez kb. 10-15 mp. (Illeve az abból adódó távolság) Ám ez sem sztenderd, mert a Halott lovas a temetőben csoportmobjaival alig követett, míg egy humanoid kétkardos csaj futott utánnam mindenen keresztűl vagy fél percig.

      • január 13, 2011 - 6:24 de.

        Vagyis, hogy sokkal inkább random a dolog, mint azt máshol tapasztalhatuk.

  3. Siedrenn
    január 13, 2011 - 10:11 de.

    Nekem lenne egy kérdésem az irányítással kapcsolatban, hogy az egészen pontosan hogy is működik. Nehezen tudom elképzelni használat közben. Ugye ott a célkereszt, annaka forgatását végzem az egérrel. A WASD kombóval kell mozogni. Ez eddig elég rendesen lefoglalja a 2 kezét az embernek. A skilleket mivel aktiválom? Gondolok itt mondjuk egy elég kiélezett pvp szituációra, ahol teszem azt elég sokat kell futkározni, folyamatosan mozgásban kéne lenni, az komolyan lefoglalja mindkét kezedet.

    • attyspocak
      január 13, 2011 - 10:52 de.

      Az alap ütést, lövést, magától felrakta a játék az egér elsődleges gombjára. Az egyik kitérést pedig a C billentyűre. A másik gombra én tettem egy skillt, illetve 1, 2, 3, 4, 5, F1, F2. stb gombokra tudsz tenni cuccokat.

      Én azt szeretném tudni, hogy a bombákat hogy tudom használni? Ki lehet-e tenni azokat a skill bar-ra? Ha igen ,hogyan? Mert amikor elkezdtem a tatyóból kihúzni, feljött egy szines panel koreai kérdéssel.

      • Lacci
        január 13, 2011 - 12:02 du.

        én simán kihúztam a bombát és dobálom közbe

    • Lacci
      január 13, 2011 - 12:07 du.

      Na szóval, ha játszottál már a gothic al mondjuk, akkor kb olyan az irányítás, azzal a különbséggel, hogy itt van 1 rakat skill amiket F1,F2…. 1,2…. gobokra ki tudsz osztani és azok megnyomásával aktiválódik, mint más mmok ban.
      Az egér kér gobjára is tehetsz 1-1 skill.
      Az egér forgatásával fordul a karakter is.W A S D pedig mozog a karakter

      • Lacci
        január 13, 2011 - 1:37 du.

        Update:Szerintem a célkeresztnek a távolsági kasztoknál van jelentősége,harcosokkal csak berontasz a tömegbe és adsz a testüknek a célkeresztet nem igazán figyelem, a legtöbb skill úgyis területre, perszer nem árt mindig a több mob fele fordulni:)Warriorom van és a célkeresztnek nem igazán van jelentősége irányba állsz és kész nem, nem foglalkozom a célkereszttel.
        Jobban kell a távolságra.Sokszor előfordul, hogy a rasholos skillnél nem érek el a mobig és az ütés sorozatot csináló skillnél sem érdemes akkor elnyomni mikor van közted és a mob között távolság, igaz hogy mozogsz előre a skill közbe és valószínűleg eltalálod az utolsó pár csapással, de közbe rengeteg sebzés elmegy a levegőbe.

      • Siedrenn
        január 13, 2011 - 2:40 du.

        Igen, vidikben láttam hogy 1-6 és f1-f6 gombokra lehet pakolni a skilleket, ez 12 hely. Namármost, 1-4 és f1-f4 gombok megnyomásával nincs gond, de viszont van egy szitu, ahol teszem azt 2 ujjam le van foglalva mozgatással, 1 mondjuk a C nyomogatásával, onnatól kezdve 5-6 és f5-f6 megnyomása kilőve. Hangsúlyoznám, nem a 0 iq-s scriptelt mobok elleni harcról beszélek,hanem a kőkemény pvp-ről.
        Bár ha 8 helyre kiférnek a lényeges skillek,akkor np.:)

    • Lacci
      január 13, 2011 - 3:36 du.

      Harc közben nem kell túl sokat foglalkozni az irányító gombokkal ,így 1ik kezed az egéren van a másikkal meg nyomogathatod a skilleket,ha futni kell a másik után akkor nem ugysem skillezel max 1-2 skil van ami érdemes eltolni azért meg oda lehet nyúlni.A C gomba én azt a skill tettem amivel felugrom és sebzek ha fellöknek, így azt nem túl sűrün kell nyomogatnom egyenlőre.
      A skill bár egyébként ki lehet még nyitni 2 szer ekkorára.
      Ám bennem is felmerültek ezek a kérdések,de miután elkezdtem játszani, ezek a kételyek megszüntek.

  4. Gerappa
    január 13, 2011 - 12:35 du.

    Fearless TS-re hogy tudok felmenni? mia pass a szobába?

    • Hanryu
      január 13, 2011 - 3:02 du.

      TS-re így:
      Teamspeak 3
      Ip :79.172.209.78
      Port :9994

      Kódot a szobához meg csak így nyilvánosan azért nem hajíntok ki. Ha fent vagy TS-en akkor ráírsz valakire egy pm-et (jobb click a nevén és “Open Text Chat” vagy “Poke Client”), hogy adja meg a jelszót a szobához.

  5. Gerappa
    január 13, 2011 - 3:16 du.

    Hálás köszönet..irtam én több embernek is de semmi válasz:D

    • január 13, 2011 - 5:31 du.

      Játszanak, és nem biztos, hogy hallják a TS csippanását. Xfire talán annyibol lenne praktikusabb, hogy game közben is látszik. No mind1. Ez van.

    • Hanryu
      január 13, 2011 - 5:35 du.

      Fellépek én is TS-re (2011.jan.13 – 17:34) írj rám ha vagy és megmondom a kódot vagy keress meg a Community-n és elküldöm akkor pv-ben.

  6. menorel
    január 13, 2011 - 7:19 du.

    Siedrenn :

    Igen, vidikben láttam hogy 1-6 és f1-f6 gombokra lehet pakolni a skilleket, ez 12 hely. Namármost, 1-4 és f1-f4 gombok megnyomásával nincs gond, de viszont van egy szitu, ahol teszem azt 2 ujjam le van foglalva mozgatással, […]

    Ha megnézed a classok skill listáját, akkor a TERA nem kifejezetten az a faceroller játék. Tehát nincs a classoknak 30-40 skillje, vagyis végülis akár van is ennyi, de ezek közül bőven 8 alatt van azoknak a skilleknek a száma a legtöbb classnál (talán az archer kivétel), amiket harc közben használni is kell/lehet.

    Szóval ha abból indulunk ki, hogy azt 1-4 és az F1-F4-ig a kényelmesen elérhetők és hozzá jönnek még az egér gombok, akkor 10 kényelmesen elérhető slot van. Ez az eddig látottak alapján bőven elégséges.

    De nyilván majd a puding próbája az evés lesz. Egyébként a TERA-ban is mindent keybindingset szét lehet configolni. Minden eventhez van elsődleges és másodlagos keybind. Ha valakinek úgy tetszik, akkor rárakja a ‘move forward’ másodlagos kontrolljára a bal vagy jobb egérgombot.

    Csak egy apró ráadás, alap mappolásnál a mouse button 3 az autorun-t kapcsolja ki be… csakhogy még ne kelljen folyamatosan nyomni sem. Az egér pedig nem a célkeresztet mozgatja, hanem magát a karaktert (a célkereszttel együtt).

    Tehát máris felszabadítottunk egy kezet, amivel lehet skillezni ahogy tetszik.

    • Siedrenn
      január 13, 2011 - 9:09 du.

      Figyeltem igen, hogy elég kényelmesen rá lehet tenni 8-9 gombra a skilleket, amiket aztán teljesen kényelmesen lehet használni, mindenesetre nekem így elsőre még videok nézegetése után is kicsit furi ez az egész, de erről persze csak akkor fogok tudni nyilatkozni,ha majd játszok vele.
      A célkereszt mozgatását úgy gondoltam, ahogy te is, csak max. rosszul fogalmaztam.

      Természetesen köszönöm az összes segítséget, neked is és Laccinak is.

  7. rekotye
    január 14, 2011 - 8:42 de.

    Minél többet olvasom Meno írásait, annál jobban akarok terazni 🙂 Szval mikor majd a székben találnak meg holtan, mert a végkimerülésig tera-ztam, már tudom kinek a hibája lesz 😀

    Viccet félre téve, nagyon jók ezek az informatív írások, alig várom a többit! ^^

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s