Kezdőlap > Offtopic > Brian Knox – Levél a közösséghez – visszatekintés…

Brian Knox – Levél a közösséghez – visszatekintés…

Chiccoo kolléga lepett meg az alábbi fordítással. Brian Knox az MMORPG.com hasábjain tartott egy “2010-es vision” beszámolót. Csak részben szól a TERA-ról és abban a részben sem derül ki semmi konkrétum, ennek ellenére érdemes elolvasni, hogy mit gondol a srác a 2010-es évről és úgy egyébként milyen hangulatban vannak… Hajtás után enjoy…

Nem tudom máshogy kifejezni magam: 2010 fontos év volt a TERA számára. Bemutattuk a játékot a GDC-n,  mozgásban is tartottuk az E3 és PAX rendezvények során, és mindvégig a rendelkezésetekre bocsátottunk új információ csemegéket illetve belső team infókat is. Alig tudtuk kivárni, hogy láthassuk az erőfeszítéseinket követő nagyszerű visszajelzéseiteket, amik csak még jobban feldobtak és elköteleztek minket amellett, hogy folytassuk az új típusú MMO játékélményről szóló álmunk és arról alkotott elképzelésünk megvalósítását. Ez az En Masse TERA csapatának és a Bluehole Studio fantasztikus fejlesztő teamjének testamentuma (Chiccoo: nem találtam jobb szót a testamen-tre amit használt. Nem hiszem, hogy végrendeletre gondolt.) is. Még fontosabb azonban az, hogy sikerült időt szakítanunk arra, hogy rátok TERA rajongókra is koncentráljunk: találkozhattunk veletek rendezvényeken, együttműködhettünk a TERA fan siteokkal, kommunikálhattunk a fórumokon, és ami a legfontosabb játszhattunk veletek a Focus Group teszteken.

A 2010-es FGT-k (Menorel: Vicces ez a többesszám, 2010-ben csak 1 FGT volt…) elengedhetetlenül fontosak voltak, hogy megtudjuk, hogy mit akarnak látni a játékosok a TERA-ban. Rengeteget beszéltünk a játék westernizálásáról itt, az En Masse berkein belül, de az FGT-k annyira jól sikerültek, hogy nemcsak segítettek a westernizálásban, hanem előnyére válnak majd a játék kiadására az összes piacon. Azok, akik részt vettek, látni fogják az észrevételeik alapján történt fejlesztéseket már a koreai induláskor. Olyan apró dolgok, mint például a futási sebesség javítása, a kezelőfelület fejlesztése, az achievement rendszer teljes implementálása, a controller támogatás fejlesztése, az úszás és a glyph rendszer mind-mind a feedback folyamat eredménye, vagyis óriási szerepetek volt az említett folyamatban.

 

Korántsem vagyunk azonban megelégedve – nem is leszünk – addig, amíg a játék nem felel meg annak a hypenak, amit adtunk az elmúlt évben. A TERA az egyike a 2011-es év legjobban várt PC-s játékainak, és ez a várakozás magával hozza a kényszert a mielőbbi kiadásra. Boldog vagyok, hogy kijelenthetem, hogy nem csak ez a külső nyomás az, ami hajt minket, hanem a belső hitünk és büszkeségünk, ami itt tombol az En Masse-nél – szétdolgozzuk a seggünket, hogy megalkothassunk egy játékot és egy szolgáltatást, ami ténylegesen ad is valamit. Őszintén állíthatom azt, hogy komolyan fel vagyok spanolva 2011-el kapcsolatban, mert az idén jön el az a pillanat, amikor ez az egész összeáll, hiszen az idei évben megjelenik a játék és az egész világ megnézheti mi is a TERA valójában.

 

2011 annyira őrülten hangzik előttem, olyan… futurisztikus! Ha körülnéztek, hogy hogyan éljük az életünket manapság, normálisnak tűnhet, de ha visszagondoltok az 5 évvel ezelőtti napi rutinotokra, látni fogjátok mennyire jövőbelivé váltunk. (A repülő autóm még mindig nincs meg mondjuk.) 2011 lesz az az év, amikor engedélyezem a lányom számára a kütyüket – az iPad 2-t szeretné, vágjátok? Mármint képzeljétek, miket akarhat a többi kétéves? Egy hatalmas horderejű esemény, amit alig várok az a Harry Potter mozik utolsó része és végső tanulsága. Még most is azt próbálom kitalálni, hogy rejtsem majd el a könnyeimet a film közben. (spoiler veszély…vagy mégsem?). Játék-ügyileg, fel vagyok pörögve a következő Uncharteddel kapcsolatban, hogy vajon a játékfejlesztők milyen érdekes elképzeléssel rukkolnak elő a Kinecthez. Az elmúlt évtized játék fronton évről-évre izgalmasabbá vált, kétlem, hogy a 2011-es év csalódást fog okozni.

 

Anélkül, hogy túl sokat árulnék el, engedjetek meg, hogy csak annyit mondjak, hogy rengeteg izgalmas hír és lehetőség közeleg, amire érdemes idén a játékosoknak várnia. Ezzel a zárszóval most már befogom, de engedjétek meg, hogy mindenkinek még egyszer köszönetet mondjak ezért a csodálatos első évért. Sok dolog van, amire várunk 2011-ben, és azokat, akik a TERA-ra várnak, biztosítom arról, hogy keményen dolgozunk, hogy egy olyan játékot adjunk át, amire mindannyian büszkék lehetünk!


Kategóriák:Offtopic Címke: , , ,
  1. Tanus
    január 13, 2011 - 9:02 de.

    Oh yeah Brian Knox…:) Reméljük itt is alakítasz majd mint Aionnál tetted! XD

  2. Sagrath
    január 13, 2011 - 10:03 de.

    Kivégezni ezt az embert :)Remélem nem azt csinálja mint Aionban.Bár ha jól tudom akkor ebben e játék fejlesztésében jócskány benne vana koreai kormány is anyagilag 🙂 Szal ha elk..ják akkor ott igazából is fejek hullanak majd.HA jók az értesülések akkor a világ legköltségesebb kiadás előtti játéka a Tera jelen pillanatban :))))

    • Tanus
      január 13, 2011 - 11:20 de.

      Remélem is hogy fejhullás lesz..:)

  3. Lacci
    január 13, 2011 - 12:10 du.

    Volt 1 olyan rész ha jól e,lékszem ,ahol azt mondta, hogy a nagy elvárások miatt mihamarabb szeretnék kiadni(vagy valami ilyesmi),ezek szerint reménykedhetünk, hogy nem húzzák őszig?

    • Chiccoo
      január 13, 2011 - 12:54 du.

      az őszig való húzásról jutott eszembe, hogy találtam tegnap még valamit:

      http://www.mmorpg.com/newsroom.cfm/loadNews/19232/utm_campaign/MMORPG%20Daily%20Digest%20Email/utm_source/MMORPG/utm_medium/email

      ez az En Masse forumán lévő postból való. Ezek szerint egy community eventre számíthatnak az EU játékosok még a nyár előtt, illetve egy még a koreainál is jóval nagyobb terheléses tesztre még a béták megkezdése előtt.
      Nem tudom, hogy ez mennyire megbízható infó vagy, hogy kitől származik én csak linkeltem, ne vegyétek készpénznek! Akinek van kedve megkeresheti En Masse forumon, hogy kitől származnak a fenti kijelentések.

      • Tanus
        január 13, 2011 - 2:26 du.

        köszi, hogy megosztottad a linket!!

        “There will be a community play event before the summer so select community members can see the game before the final changes are implemented.

        – There’s still all the backend stuff we’re working on too. You guys can help with this too in a much larger stress test before we enter the beta cycle. ”

        a lényeg!

        Ha arra gondolunk, hogy nyár előtt lesz egy belsős közösségi tetszt, sztem ezt nevezhetjük CBT-nek, de majd a kvalifikáltabbak kijavítanak. Nyáron talán lehet obt tesztelés, és ha minden pöccre megy akkor mint Aionnál is volt szeptemberben legjobb esetben ki is jöhet?!.. Az ottani hozzászólások nem igen derűlátóak.:S

      • Siedrenn
        január 13, 2011 - 5:11 du.

        Ez igazából a community directortól származik,az eredeti itt van: http://www.tera-online.com/forums/showthread.php?t=13468

      • Siedrenn
        január 13, 2011 - 5:16 du.

        WTB szerkeszt gomb:) Gondolom,ha nyár előtt szeretnének tartani egy ilyen community play eventet, az nagyjából azt jelenti,hogy nyár végén, esetleg kora ősszel adják ki. Persze kérdés az,h mit jelent náluk a nyár előtt, mert az bizony mától június 1.-ig tart az én értelmezésem szerint:)

  4. Delebriel
    január 13, 2011 - 5:09 du.

    Kíváncsi lennék, hogy mit takar ez a “nyár előtt”.

  5. Tanus
    január 13, 2011 - 5:36 du.

    Az mindenképp jó jel sztem, hogy nyár előtt leakarják ezt zavarni…!

  6. meridian
    január 13, 2011 - 10:43 du.

    Én azért reménykedem hogy nem húzódik el az egész 2012-re (a megjelenés EU/USA) mert akkor én már GW2-őt akarok nyúzni.

  7. Sagrath
    január 14, 2011 - 9:39 de.

    Már úgy vagyok vele hogy jön amikor kész lessz, annak ellenére hogy ennyire még nem vártam játékot.Inkább húzzák el és legyen tökéletes minthogy kiadják azt egy rakat …. legyen.Annyira bejön a vizuális világa, hogy teljes egészében szeretném élvezni magát a játékot minden egyes contetjével eggyütt.Nehogy má olyan legyen hogy vizualitás +100000000000000 a többi meg egy kalap ….. sem ér.Remélhetőleg ez a kiadó tanult mások hibájából és nem akarják úgyanazt az arcunkba tolni!!!!!GW2 öt meg B&S-t nem véletlenűl tolták el 2012-ig.Talán NC tanult a nagy Aionban elkövetett hibáiból.Lehetőleg azt is realizálták, hogy EU/NA teljesen más kulturával rendelkező világ totálisan ellentétes igényekkel mint az Ázsiai piac!!!!Ez mellett a játék mellett a begyüjthető kiadás előtti játékokból csak 4 van ami nagyon érdekel és szerintem nálam legyilkolja Aiont maximálisan.
    1.Tera Online
    2.Continet Of The Ninth
    3.Blade And Soul
    4.Guild Wars 2

    Mostantól csak várni kell rájuk türelemmel meg időt és pénzt csinálni hozzá.. :))))

    • Tanus
      január 14, 2011 - 9:50 de.

      Ehhez annyit tennék hozzá, hogy a nyugat-kelet igénye eltérő persze, de azt azért vegyük észre, hogy Aiont a nyugati vezetőség cseszte el, de rendesen.. Már a legesleg elején a több órás várakozással, aztán meg mikor hetekre rá mindenkinek kivolt a f.. akkor megnyitott 2000 új szervert, melynek idővel term. az lett a vége, hogy szerverösszevonás.. A kelet sztem teljesen tisztában van azzal, hogy mi az igénye az embereknek, csak mivel mi a töredékét adjuk a bevételeiknek, addig ők elvannak az ilyen idióta “west” irányítókkal. Remélem hogy tanultak valamelyest, hogyha vmi szarul megy itt nyugaton, akkor az nem feltétlen a játék hibája, hanem a karbantartóké, vezetőké..
      Amúgy a C9 kívül mindegyiket várom én is!!:)

      • Siedrenn
        január 14, 2011 - 10:12 de.

        Azért én személy szerint úgy gondolom,hogy az Aion alapkoncepciójának kivitelezésével és contentjével is voltak problémák, amit aztán csak megfejelt a vezetőség hozzá nem értése. Viszont abban igazad van, h amíg a keleti piac kb 15x akkora,mint a nyugati, a keleti fejlesztők nem fognak a nyugatnak játékot fejleszteni,főleg nem EU-nak, mert kb ez a legkisebb piac egy mmo számára:(
        Amúgy én is várom kb mind1iket, bár a Blade&Soul annyira nem indított meg a C9 viszont nagyon epicnek látszik:)

  8. Tanus
    január 14, 2011 - 9:53 de.

    Én is WTB szerkeszt gomb! PM ME FAST!!!
    Ilyen ínséges időkben asszem még C9 is belefér..XD

  9. Sagrath
    január 14, 2011 - 1:37 du.

    Az igéretes játékokról.Sok mindenben igazatok van az aionnal kapcsolatban tudom bár én nem közvetlen a release napján kezdtem el hanem hónapokkal később mikor meguntam Requiem:memento morit hogy high lvl en kimondott grindfest és szinte már lehetetlen szintezni 70-ről 71 re kell pl 1,5 milliárd XP körül.Nem vagyok zombie lol.Ezért elkezdtem kútakodni és találtam egy igéretes jó grafikájú igen komolynak tünő játékot.De!!!! A puding probája az evés alapon mindenről csak akkor ha már saját magam kipróbálhattam.Ezt PL ki is probáltam.

    Igen szépnek akciódusnak tünt irányitásban pedig a tera systemére hajaz ezerrel szerintem.Viszont nagy csalódás volt a játék a puszta valójában.LVL 15 ig húztam egy karit.De nagyon nagy csalódás ért mikor minden teljesen INSTA rendszerben működött nem open fieldes mert a komplett berendezést fákat köveket fel használhatsz a harchoz /szétverheted:((( csak igy tudták megoldani.Akit ennek ellenére egy próbára mégis érdekel akkor VINDICTUS néven keresse a neten.Csináljon egy AOL accountot hogy be tudjon majd lépni.AOL accal belépsz akkor a heyli IP-det kilővi és USA IP azonositot kap a géped igy már játszható.YouTube a barátunk ott fent van hogy kell ezt az accot elkésziteni.

    Más érdekesség Irtad hogy a C9 et kevésbé várod.Ugyanigy az NHN fejlesztése ahogy nézem talán ezért várok tőle sokat akárcsak terától.Bár lehet azt a filózófiát kellene követnem hogy kevesebbre számoljak akkor nem ér nagy pofára esés.Mindenesetre az érdekesség kedvéért csak

    Azta a haj customizálást figyeljétek be 🙂

    Erre a videóra meg majd megerősitést szeretnék azoktól akik nyomatják a tera testet most élesben :)))

    nekem igen hasonlatosnak tűnik a harcrendszer

    Sorry For Wall Of Text 🙂

    • menorel
      január 14, 2011 - 2:19 du.

      Az NHN nem fejlesztő, hanem kiadó. Ahogy a világ nyugati felén pl. az EA vagy az Activision. A fejlesztéseket minden esetben mögöttük álló fejlesztő cégek végzik. TERA esetében ugye a Bluehole, míg a Vindictus esetében a Nexon. A C9 és a TERA egyébként valóban sok szempontból hasonlít, ennek főleg az az oka, hogy mindkét játék a ‘next-get’ akció MMO kategóriát képviseli. Volt szerencsém kipróbálni a Vindictust is és engem személy szerint nem győzött meg (nyilván nem győzött meg, hiszen akkor már régen lenne vindictusos variance blog is 🙂
      A fő gondom a játékkal: Egyszerűen nem teljes. Vannak dolgok amik brutálisan részletesen ki vannak dolgozva benne (pl. aréna és a pve content), és vannak megint más dolgok, amik viszont nagyon csúnyán el vannak hanyagolva. Ilyen pl. az itemizáció fejlesztése és a skillek. Persze ez szubjektív. De pl. a TERA esetében is az volt nálam a nagyon komoly válaszvonal a szeretem/nem szeretem között, amikor kiderült, hogy a játék minden fontosabb aspektusát azonos szintre próbálják hozni.

      • Siedrenn
        január 14, 2011 - 3:28 du.

        Vártam, mikor keveredik témába a Vindictus, hiszen ha már a C9 szóba jött…:) Nekem eléggé tetszik a game, 42es jelenleg a karakterem. Igazából nekem is sok gondom van vele, ott van pl az, hogy ugyanazt a dungeont kell újra és újra tolni, a bossok sok esetben csak soloban jelentenek kihívást, ráadásul egy szimpla 1v1 duel rendszer sincs beleépítve. Viszont ez konkrétan nem egy mmo, hanem egy coop hack’n’slash game, a kombók kb megfelelnek annak,amit egy God of Warban láthatott az ember. Ráadásul az armoroknak meg fegyvereknek annyira durván bejövős designja van,amilyet még nem sok gameban láttam.

    • Tanus
      január 14, 2011 - 3:51 du.

      Vindictust kifogom próbálni, a kliens már itt van, és kösz a tippet, hogy kell az aol kliens, mert valóban nem akart beengedni a kis dög a sima honlapom való reggel.:)

    • Tanus
      január 14, 2011 - 4:57 du.

      tudnál kérlek videót linkelni, mert csináltam egy aol accot, de azt nem fogadja el a játék…:S

      • Siedrenn
        január 14, 2011 - 4:59 du.

        Vegyél fel msn-re, mexy[kukaceráj]citromail[ponty]hu, elmagyarázom én hogy játszok az észak-amerikai szerveren.

  10. Sagrath
    január 14, 2011 - 2:58 du.

    jaja bocs az elirásért kiadót akartam csak melóhelyen vagyok és igy nagyon gyorsan kell commentelgetnem :)és nem nagyon olvasgatok vissza 🙂 Vindictusra adott válaszoddal teljesen egyettértek de valahogy te kerekebben megfogalmaztad.

  11. Sagrath
    január 14, 2011 - 5:58 du.

    Megkeresem neked a videot és linkelni fogom.Otthoni gépről mert itt már nincsen meg :)Addig töltsd le az AOL desktopot mert az az első lépés ha az megvan utánna jön a kicsi hack hogy azt müködöképessé tedd.A videó ezt fogja neked bemutatni step by step.

  12. Sagrath
    január 14, 2011 - 5:59 du.

    proxyn keresztül is lehet de úgy túl bonyolult volt nekem 🙂

  13. Tanus
    január 14, 2011 - 6:03 du.

    köszönöm skacok!! én voltam a béna, de megoldottam!!! Kár h szinte mindent minre lekell húznom hogy ne legyen diavetíés az egész, mert nagyon tetszetős a grafja!
    Köszi még1x a segítségért!!!!:))

    Siedrenn, te melyik szerveren vagy amúgy?:)

    • Siedrenn
      január 14, 2011 - 6:28 du.

      East, ugyanezzel a névvel.

  14. Sagrath
    január 14, 2011 - 6:09 du.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ctkhc3H04JM&feature=related kövesd a videot tuti müködik én igy csináltam :)Jó szórakozást hozzá

  15. Sagrath
    január 14, 2011 - 6:11 du.

    Mapplestory helyett természetesen úgy nevezd el a kapcsolatod ahogy csak szeretnéd de lehet csak Vindictusnak is 🙂

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s